IVF/ICSI Deel 5!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    meiden ik kom morgen lekker uitgebreid reageren (als ik op mijn werk zit hahaha) n lekker zo mn bedje in.
    manlief is werken en ik vind t mooi geweest voor vandaag.
    ps: voor wie t leuk vind,..cate dr album is voorzien van nieuwe kiekjes en ik heb ook album brusje aangemaakt met fotos

2. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Zo eindelijk lekker ontspannen op mn werk en tijd om te reageren op jullie.
    Afgelopen dagen heb ik weinig tot niets gedaan en heb de laptop amper aangeraakt dus geen tijd om reageren op jullie. ik vind dat toch erg lastig op tel. En op kantoor zit mn collega achter mij en kan mijn pc uitstekend bestuderen. Maar nu zit ik alleen :D

Lieve BS: hoest met jullie lieverd?! Knap jij al wat op? en mag je jullie ventje alweer bij je?!
    Hoe is het met hem?! t filmpje dat ik van hem heb kijk ik nog best vaak,..zo ontroerend! Zooo mooi!!! Ook mn man vond het echt prachtig!
    Denk aan je lieverd XXX

Tori: shit…helemaal vergeten!!! Nog van harte gefeliciteerd met VL!!!!!
    Fijn dat je , ondanks het feit dat je nog een ronde moet wachten, weer stap dichter bij poging bent lieverd!! Zo spannend ook weer!!! En vind het onwijs mooi! Eerst was je zo bang dat het bij 1 mooi meisje bleef en nu gaat er toch nog een poging van start! DAS LIEFDE!!! ;)
    Ps: waarom maken ze opnieuw uitstrijkje en bloedprikken?

Boris: bedankt voor je super lieve reacties!!!! Tis BIJNA woe!!!!!!! Ga heeeel hard voor je duimen! (dat worden blaren! Voor jou en mezelf duimen hihi )
    Oooh en de arts…hij is echt aardig ja! Deed alles rustig aan. Gaf uitgebreid antwoord op mn vragen, liet duidelijk weten wat ie wanneer deed, en was heel lief.

Char: dank je wel lief!
    Hoest met jou!?!? Alweer over de 25wk!! T gaat ook wel enorm hard he?!

Hahah zeehondje! Wat een leuke reactie! Nou feestelijke dag was het zeker! En mn emmy is lekker warm plekje bij me aant zoeken hor! ;)
    Wat super lief dat je zo positief bent!!! Ik hoop dat je gelijk hebt en we meteen een positieve test in handen hebben.

Babii/zeehondje: Voorheen was het zo int AMC dat je je moest omkleden en plaats moest nemen op een bed. Dat bed werd dan de behandel ruimte ingereden als t jou tijd was. Dan deed de arts zn ding. En tijdens het daadwerkelijk droppen van de emmy moest je minuut stil zijn. Daarna ga je met bedje en al terug naar de “wacht/rust/slaap” ruimte en na 15min mag je op eigen houtje weg.
    Nu kleedde ik me op…liep naar een stoel, zou net mn kont parkeren dat de dokter in de deuropening stond en me welkom heette ik moest plaatsnemen op de behandelstoel, emmy werd geplaatst en ik mocht er weer af. Uitkleden en naar huis. Vond t niet zo professioneel en was echt lopende band werk. Hij had nu ook een headset op waardoor hij communiceerde met het lab…dat vond ik maar vreemd gezicht. Niet echt nadeel ofzo maar wel apart. Oh en Daarbij zit iedereen met zn blote kont op dezelfde stoeltjes en je kan elkaar nu gewoon echt zien zitten. Heel apart.
    Ook bij de punctie hoefte ik nu maar 15min te blijven (tot er bekend was hoeveel eitjes er waren) normaal was dit ook veeeel langer (echt 2 – 3 uur) en in die tijd deed manlief zijn kunstje. Dat doet hij nu daarvoor allemaal. (opt moment dat je binnen komt en je meld, mag hij meteen door)

Babii: toevallig dat je nu net een stukje hebt geplaatst over tp. Ik zat er namelijk net aan te denken wat jij met de overige kanjers doet nu je meteen bij tp1 zwanger was.
    Ik vind je keus fantastisch schat!!!! En snap ook dat je nog even wacht nu de meisjes zo klein zijn ;) xxx

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    ST, zo verliep het hier ook zo ongeveer ja. Alleen iets minder gehaast dan bij jou, hoe het nu overkomt in ieder geval.
    Maar begrijp ik het nou goed dat er meerdere tp's zijn in één kamer? Dan liggen/zitten er dus meerdere meiden 'klaar'?

Jaaaaaa en nu is het helemaal zeker, manlief wil voor een tweede gaan. Hij begon erover dat we waarschijnlijk wel weer het ziekenhuis nodig hadden en of we dan weer eerst een verwijsbrief bij de huisarts moesten halen?
    Ook begon hij erover tegen z'n ouders toen we uit eten waren!!!
    Maaaaaarrrr....weten jullie dat. Hoe gaat dat in z'n werk voor een tweede wonder? Eerst huisarts bellen of zou ik gelijk de fertiliteitsafdeling van Voorburg kunnen bellen voor een afspraak? En moeten we dan eerst weer vragenlijsten en onderzoeken ondergaan? Hoe was dat bij jullie?

4. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    zeehondje: Wat goed dat jullie toch voor wonder 2 gaan!!!!!!!!!!!!! super meid!!!!!!!!!!!
    ik ben voor brusje direct naar de gyn gegaan (wij hebben in ons streek zh geen fertiliteitsarts alles gaat via gyn tot je klaar bent voor punctie of tp!) niet eerst naar huisarts. en wij hadden geen vooronderzoeken kon meteen door!!
    we hebben een soort wachtkamer (zie het als een ziekenhuiskamer) waar 4 bedden staan met ernaast een stoeltje voor de partner of iig degene die mee is. alle bedden zijn gescheiden door een gordijntje (net als in een zhkamer van een afdeling) daarnaast is de behandel ruimte. grote steriele afgesloten ruimte. als je aan de beurt bent,...komt de verpleegster je ophalen met bed en al. netjes zodat niemand anders je ziet. die rijdt je naar de behandel kamer. daar vind de hele behandeling plaats daarna wordt je terug gereden naar je plekje. dan verblijf je daar tot je naar huis mag. dus je ziet de ander inprincipe niet. maar dat was nu met de plaatsing dus anders. geen bedden geen gordijntjes

5. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Zeehondje, Voorburg wilt een verwijsbrief van je HA. Ze zeggen ivm verzekering. Daarna bellen voor weer een intake en neem je vriend mee. Had ik niet gedaan, maar ze willen hem sowieso even zien voordat je een tp krijgt.

ST, lekker broeden lieverd!!!! Ik heb echt goede hoop met je verse tp!!

Hier helaas geen natuurlijk wonder wat natuurlijk ook te verwachten was, maar heb al afspraak gemaakt voor tp deze maand!! Spannend!!

BS, lieverd, hoe gaat het met je? Koortsvrij weer? Hoop dat je je mooie mannetje weer mag zien en dat alles goed gaat met hem!

Tori, wat spannend ook weer voor jou!!
    Zou wat zijn dat we allemaal weer vlak achter elkaar een 2e wondertje mogen krijgen....wauw!

6. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ze zijn geloof ik verplicht een verwijzing van de huisarts te hebben. Inderdaad, voor de vergoeding.

Spannend Tat!

ST, alles OK? Emmy aan boord :)

Ik heb de tp in Nijmegen en daar is een kamer direct naast het lab. Daar is het tp-team, de gyn en een assistente en ze verifieren eerst naam en zo, dan in de stoel, speculum er in, baarmoeder in beeld en dan wordt het lab geroepen en komt iemand met het rietje met de embryo. Dan de tp en dan even wachten tot het lab het rietje heeft gecontroleerd. Als dat goed is, uit de stoel en aankleden (en plassen).

Ego: ik ben lekker aan het spuiten, de zenuwen komen langzamerhand :groeit er genoeg? Vrijdag de echo, gelukkig veel werken andere leuke dingen, dus niet zoveel twijfeltijd :D

7. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    dopey spannend meid!!!! gaat t goed met prikken?!?!
    en tuurlijk groeit het goed!!! xxx

hier niet zo actief vandaag opt forum.
    ik werdt vanmorgen uur of 5-6 wakker met onwijs buikpijn.
    ik dacht dat t kwam van mn lighouding en dacht ff anders liggen. t hielp echter niks en pijn bleef. toen werd ik misselijk en dacht moet spugen!! snel naar de badkamer waar ik moest spugen en onwijs zweten (toen nog grote bootschap) en na half uur kroop ik weer in bed. ben thuis gebleven want mn buikje voel ik nog wat en ben nog beetje misselijk.
    miss kwam t van de 1500eh pregnyl of toch nog vd punctie ofzo geen idee maar was knap beroerd. dus lekker dagje niks doen en veel geslapen vandaag.
    morgen kom ik zeker reageren (mocht t nodig zijn ;) )

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh jeetje ST, da's geen pretje. Hoop dat je je snel weer beter voelt.

In Voorburg net zo tp als in Nijmegen zo te lezen.

Tat, dank je voor de info.
    Wij gaan alleen niet voor een tp. Geen cryo's en Sophie is van een escape-iui. Dus of weer eerst iui proberen of ivf. Da's dus aan de arts en ik denk dat ik of manlief in ieder geval dan wel eerst weer onderzoeken ga krijgen.
    Ga dan dus als eerste stap een verwijsbrief bij huisarts halen!

9. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Da's alleen ff bellen en dan leggen ze m voor je klaar. Ik was m zelfs vergeten mee te nemen met de intake ;)

In voorburg hebben ze tegenwoordig een plastic speculum! Stuk minder koud en oncomfortabel. (ongemakkelijk blijft het wel natuurlijk) Ze zeggen wel altijd dat je meteen mag opstaan, maar ze blijven altijd nog even kletsen en zeggen dat je als dat beter voor je voelt ook nog even mag blijven liggen.

Jeetje ST, wat kan dat nou geweest zijn? Spanning, Pregnyl, innestelling!? ff rustig aan doen meis!

wanneer heb je weer controle Dopey??

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    goeie morgen dames!!!

hoe is het hier?!

Boris: heeeeeel veeeeel succes vandaag meid!!!! hou ons op de hoogte!!!! ik denk aan je en ga heel hard voor je duimen.

dopey: hoe gaat het met jou?! vrijdag weer fm toch?!

tat/ego: ik heb geen idee wat het was. ik denk niet vd spanning want was alweer 1.5dag later ;) en deed echt zeer in mn buik.
    ik denk reactie op de pregnyl. maar dat zal ik vannacht merken want vanavond heb ik de 2e injectie. maar ik heb dat bij Cate niet gehad. denk ook niet dat t mn darmen zijn geweest (bbq gehad) want kon gister alles eten en drinken.
    nu nog wat weeig gevoel in mn onderbuik en wat licht misselijk dus denk echt reactie pregnyl. maargoed...ben weer stuk opgeknapt en ben nu op mijn werk! en morgen lekker op vakantie dus ook druk met de boel voorbereiden. zal hier dus de komende 2weken stuk minder zijn. maar zal zo nu en dan wel meelezen/update geven.

11. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Breekt even ego in voor een vakantie update: vl heeft van de 3dagen er al.3 weten te verpesten. Ik heb vannacht een andere kamer gekregen, kan daar alleen vannacht nog blijven. Arke zoekt naar een oplossing of een ander hotel anders naar huis...
    en.breekt weer uit....

xx

12. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    oooh moppie! vertel!!! lucht je hart bij ons! (prive mag ook natuurlijk) xxxx kus

13. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Even snel: ST ik zit in mijn blote bibs op het stoeltje te wachten :p

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    whahahahha ik zei t toch :p!!!!
    succes meid!!!! ik ga duimen draaien

15. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    lang verhaal maar iig daar waar ik bang voor was de alcohol.
    hij had gisteren ea beloofd nadat het maandag uit de hand liep, maar gisteravond ging het weer mis.

hier super lieve mensen die me goed opvangen.
    ik kan uit eindelijk nog een weekje blijven, en vlieg de 11e terug
    dan heb ik voor mijn gevoel dat ik 10dagen heb om alles te pakken.

ik praat jullie later verder bij

16. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Vreselijk meid :(
    Sterkte!!

17. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik heb vanmiddag een morula 6 teruggeplaatst gekregen. Ze waren erg tevreden.
    Spannend weer!

18. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    iikh sterkte meid. wat een domper dat het moment van ontsoanning. wat je juist nu zo goed nodig had zo in de shit loopt. nou nog ff lekker in je uppie genieten liefje.

boris...spannend!!!! x

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Llkh, jeetje meid, da's echt flink k*t gewoon.
    Fijn dat ze je zo goed helpen daar en dat je nog kan blijven. Hoop dat je een beetje in je eentje kan genieten van wat rust nu. Waar zit je ook alweer? Lekker weer daar? Beetje bij het zwembad/strand liggen en veel lezen?

Boris, spannend!!!!

Hier vanmorgen ziekenhuis gebeld. Heb inderdaad een verwijsbrief nodig en een afspraak maken voor een 'intake-iui'. Dus huisarts gebeld en verwijsbrief wordt opgestuurd naar huis.
    En toen zat ik net te denken dat ik natuurlijk ook gewoon gelijk een afspraak had kunnen maken bij het ziekenhuis ;). Voor die afspraak is die verwijsbrief vast wel binnen :)!
    Maar ja, van de week dus nog een keer bellen voor een afspraak.
    Vandaag ongesteld geworden, dus moeten er echt aan geloven.
    Heel stom, maar heb er ook wel zin in eigenlijk ;)...

20. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Jeetje LLKH, dit klinkt echt niet goed meis... :( Sterkte!

Boris, ja hoor wat goed!!! Ik duim!!

Ja zeehondje., dat had ik ook niet meteen gedaan, zo stom en toen ik eindelijk afspraak had, was ik de brief ook nog eens vergeten ;)
    dan lopen we nog best gelijk op, want ik maandag ongi en 12e eerste fm!

Sterkte ST, ik "hoop" dan dat het reactie op de pregnyl is of gewoon een hele heftige innesteling!! :D

Deel Deze Pagina