IVF/ICSI Deel 5!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Jeeej fijn! Gefeliciteerd!!

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    jaaaa Boris!! ik was al benieuwd hoelaat je moest. ik wou je succes wensen maar zie dat je al bent geweest ;) wat een goed nieuws lieverd!!!!!! wat zeiden ze verder? en wanneer moet je weer?

zeehondje: ik hoop dat de iui meteen mooi resultaat bij jullie zal brengen meid!!! nog even en jullie gaan weer naar de volgende stap!!
    over ivf beleid,.. pogingen is nogsteeds afhankelijk van zorgverzekering en ik krijg er 4 vergoed. bij de tp maakt het niet uit of het tp1 of 10 is,...zolang ik de 40 niet voorbij ben, krijgen we er nog maar 1 terug geplaatst. (heeft de regering/staat bepaald)

3. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    geweldig boris!!

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Geweldig Boris en ST. Het genieten kan nu echt beginnen.

Ik dacht dat de regels inderdaad aangepast waren. Dat je tot een bepaalde leeftijd inderdaad maar 1 teruggeplaatst mag krijgen (zijn ziekenhuizen waar je kon kiezen.) Het MCK had het beleid al dat je de 1ste en 2e behandeling maar 1 mocht terug plaatsen. Met deze regel was het inderdaad de bedoeling om te bezuinigen. En dan bleven er 3 pogingen betaald. Maar het is dus afhankelijk van leeftijd. Weet niet meer waar de grens ligt, maar volgens mij was dat bij 36.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zoals Zonnetje het zegt dus. Er worden nog steeds drie behandelingen vergoed. Maar pas bij de derde poging mogen er twee embryo's worden teruggeplaatst. Behalve als je 38 jaar of ouder bent, dan mag je gelijk (dus ook bij de eerste poging al) twee embryo's teruggeplaatst krijgen.
    Maar ach, dat geldt toch niet voor ons. Wordt in oktober 'pas' 34, haha.
    We gaan gewoon voor die iui! Sophie is uit een escape-iui. Eerste ivf rond de 15 eitjes volgens mij en 7 bevruchtingen, bij tweede ivf groeiden er maar 2 á 3 eitjes. Wel raar dus, had even veel hormonen gespoten. Dus nu ik weet van die lagere AMH waarde ga ik dus twijfelen. Deze waarde wordt bij het bloedprikken op de derde dag van m'n cyclus weer gemeten. Even afwachten dus.

En Boris, wat fijn!!!!!!!!!

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Boris, wat fijn dat bij jou ook een kloppend hartje te zien was! Nu geen bloeding meer?

Hier vandaag echo gehad en alles zag er goed uit en eiblaas al mooi groot en hoef dus niet nog weer voor een echo. Na de echo meteen ovitrelle gehaald en in de middag werd ik gebeld dat ik vanavond de ovitrelle moet spuiten en dan is de tp maandag!
    Het komt nu echt dichtbij en ik heb zo'n zin erin... Vooral om weer zwanger te zijn, hopelijk gaat het allemaal goed met deze ene poging. Ik wil het zo graag!

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Jaa, wat ben ik blij voor jullie! Genieten van opnieuw zo'n frummeltje die in je groeit. En straks Cate grote zus, zó leuk!
    Gaan jullie ook voor geslachtsbep dit keer? Of weer niet?
    Ik ben zo benieuwd haha

8. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Tori: wat een goed nieuws!!!!!!!!!!!!! en maandag al de tp!!! Wauw!!!! spannend!!!!! ik ga duimen en kaarsjes branden!!! je gaat ons gewoon zooo volgen! ik weet t zeker!! :D :D ;)
    en neeeee we willen het weer niet weten!! ik ben wel erg benieuwd maar manlief wil het ECHT niet. en ik weet dat ik me dan ga verspreken of juist meiden of jongens dingen ga kopen enzo dus dan beide niet :D

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Joepie, goede echo's, daar hou ik van :)

Wat betreft de regels voor 1 of 2: ik ben inmiddels 38 (...) en bij mij zei de arts dat de regels juist anders zijn: je mag bij de 1e en 2e poging maar 1 terug laten plaatsen, ook bij 38 jaar. Pas bij de 3e poging mag 2. Maar ik/wij willen sowieso liever geen tweeling, dus 1 embryo is prima.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Tori, wat gooooooeeeeeeedddddddddd!!!
    Ik ga zo hard duimen!!! :D

Dopey, oh, misschien heb ik het dan wel verkeerd begrepen hoor. Maar ik dacht toch echt dat ze iets zei over vanaf 38 jaar wel 2tp's. Maar ja, maakt voor ons en voor jou dus ook niet veel uit. Ik denk dat wij ook voor 1 tp zouden gaan hoor. Zeker als je er al eentje hebt rondlopen natuurlijk :)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bloedonderzoek was goed.
    Opzwemtest kan pas half oktober. Maar op zich maakt dat niet uit want net (vanavond) eerste bloed gespot :(
    Op naar de eerste iui in november dus!

12. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Zeehondje...spannend!!!! Daar gaan jullie weer mop! ;)

13. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    owwww st & boris, ik maar vreugde dansje door jullie wowww!!! allebei kloppende hartjes!!!!
    gefeliciteerd kanjers

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Zeehondje, jullie dus in november weer IUI, spannend! En voor je het weet is het november. Wel balen dat de eigen pogingen telkens op niks uitlopen. Ik wordt daar tenminste zo moedeloos van, zeker omdat ik al m'n hoop nu gevestigd heb op deze tp. Anders blijft het helaas bij een ben ik bang.
    Top dat de bloeduitslagen goed waren.

St, hoe voel je je... Zelfde als toen met C of andere dingen?
    Ik ben alvast weer begonnen met m'n blog bijhouden zodat ik hetzelfde voor deze beeb heb.

Vandaag mega last van m'n eierstokken, precies 36u na de ovitrelle begon het. M'n ei is duidelijk op tijd gesprongen dus helemaal klaar voor maandag!
    Morgen jarig, heb ik mooi iets anders om me mee bezig te houden en is jet zo maandag. :D

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Tori: happy b-day to you! xxx
    (hopelijk komt je cadeau over 2 weken ;) hihi
    wat goed dat de ovitrelle zo goed zijn werk doet!! wel vervelend voor jou dat je het zo goed voelt! nog ff meid! t doel is goed!! en ik ben alvast begonnen met duimen!

hoe ik me voel. opzich wel goed. wel moe! en naar mijn idee meer als bij Cate maar ik heb nu ook C. rondlopen en die spookt nogal snachts dus we missen onze rust. maargoed. mag niet klagen.
    heb wel regelmatig zwaar onderbuik gevoel en ongi krampen. maar de gyn zei dat dit heel logisch is. zowel door de begin zwangerschap als door de cystes. heb ook echt een opgezette buik en verbergen is erg moeilijk. dit zijn die cystes + mn darmen. op mn werk probeer ik t echt te verbergen maar thuis ben ik er stiekem trots op haha. ben niet misselijk ofzo. heeeeel af en toe eventjes een vlaag. de komende week ben ik alleen thuis met Cate en hoop dat lekker te kunnen relaxen. en dan maandag weer echo!! ben onwijs benieuwd naar ons kleine Italiaan-tje :D hahhaha

16. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Zeehondje spannend! Hopelijk gaat de tijd snel tot november en mag het snel raak zijn!!

Tori gefeliciteerd!! Op naar maandag!!

ST grappig, ik heb ook maandag weer een echo. Dit keer bij de vk.
    Spannend weer :)
    Hier ook erg moe. Gelukkig doen beide kinderen nog een middagdustje dus ik slaap mooi mee! Buikje is nog helemaal plat hier. Kan gewoon nog strakke truitjes aan. Alleen 's avonds zet het wat uit.
    Verder was ik erg misselijk maar gelukkig gaat het vandaag wat beter. Dat vind ik wel erg vervelend hoor :(

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Boris: ik heb weer een echo bij de gyn. maar ik heb niet as maandag maar pas de 13e de echo ! ik heb me nog helemaal niet aangemeld bij de vk! moet dat?!?!
    in mijn album staat wel een foto van mn buikje ;) tis natuurlijk niet van beebje maar van darmen en cystes (darmen reageren altijd heftig.)
    wat vervelend dat je zo misselijk was/bent hopelijk zakt dat nu lekker af! en wel lekker dat je met de kids kan rusten. doe ik ook hor. C. en ik hebben gister 2uur geslapen :D

18. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    ST en Boris, wat heerlijk meiden, ondanks de (on)gemakken weer, zou ik er veel voor over hebben om het weer te mogen mee maken. Merk, ondanks dat het om het kersje op ons Isi-taartje gaat, ik het er toch wel weer moeilijk mee heb dat het (weer) niet lukt. Ik ben zo ontzettend blij met mn kleine draak, maar gun haar so een brusje. We gaan het meemaken deze maand! Ik probeer positief te blijven!

Tori, gefeliciteerd lieverd!!! Hele fijne dag! Op naar een pracht TP maandag. Ik ga superhard voor je duimen dat het een plakkerd wordt/is!!!

rest zwaai!!!

19. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    tat: liefie , ik kan me voorstellen dat het evengoed erg moeilijk is dat het (nog) niet is gelukt. ik denk dat het niet uitmaakt of het je taartje, de slagroom, t kersje, of de saus is,... je verlangt naar ALLES en dan is het gewoon ... als het niet zo mag zijn!
    maar ik heb er vertrouwen in moppie!! en ik blijf voor je duimen. zolang jij maar hoop en vertrouwen blijft houden komt het vast en zeker goed!
    xxx

20. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Tat ik hoop dat jullie ook snel weer zwanger mogen zijn! Positief blijven!! We gaan hier gewoon met z'n allen zwangeren :)

ST de verloskundige moet nog niet hoor alleen ik heb het iedere zwangerschap wel gedaan.
    Ze weten dat ik in het ziekenhuis loop tot 12 weken maar toch willen ze zelf ook hun gegevens vastleggen.

Na maandag moet ik 2 weekjes wachten en dan mag ik weer naar de gyn dinsdag de 23ste.

Deel Deze Pagina