Boris, nu al last van zwangerschapsdementie ? Haha, gelukkig mocht en kon je vandaag! Tat, weet je al wanneer je gaat testen?????
ooh Boris, je afspraak gemist?? Gluren naar je wurmpie! Gelukkig kon je nog terecht en heb je een prachtig plaatje! Ik heb vorige week donderdag mn pregnyl 1500 gezet, dus zal op zn vroegst do testen, maar denk vrijdag pas. Ik voel me ok, gevoel gaat nog steeds op en neer van ja naar nee. Heb nog helemaal geen ongi gevoel, maar verder ook helemaal geen "misschien ben ik wel zwanger"gevoel. Probeer zo hard terug te denken aan 2 jaar terug en wat ik toen voelde. Maar toen had ik nog zo'n last van de punctie. Weet wel dat ik toen wat verkouden werd in de wachtweken, maar dat heb ik nu niet. Had jij ook he Tori? Wel erg moe, maar dat komt omdat het draakje 's nachts behoorlijk aan het spoken is weer. Ik vermoed vanwege dat doorkomende kiesje. Afwachten he....aargh!
Haha, dat is ook wat de echo afspraak gemist. Gelukkig kon je gisteren meteen komen Boris! Heerlijk om te zien hoe je minimensje in je buik ligt he? Tat, ooh m'n duimen draaien en draaien! Lastig is het he, je weet het pas als je een posi test in je handen hebt er is zo weinig van te zeggen. Ik had inderdaad wel mega last van verkoudheid in de wachtweken, met Yvi was dat ook zo. Maar goed, dat is volgens mij ook net pech hebben omdat je weerstand dan gewoon minder is. Jij hebt gelukkig geen bacillen opgelopen waardoor je zo verkouden bent geworden. Ja, die vermoeidheid heb ik ook pfff... gelukkig ging het afgelopen nacht weer super en hopelijk houden we dat soort nachten er weer in nu. Ze is al wel gewend aan de wintertijd. Ohja die kiezen, dat kan nu ook weer komen las ik ergens. Ik dacht dat ze al eerder doorkwamen maar toen was het gewoon de laatste sprong waar ze last van had. Ik hoop niet zoals bij Babii's oudste dat er teveel tegelijk door komen. Vanmorgen met de kleine naar de tandarts (controle voor mijzelf) geweest en zo lief, ze hield m'n handje vast toen ze klaar was met het opeten van de mandarijn. Ze was geen moment vervelend dus dat ging prima met haar mee. Daarna nog slofjes gekocht bij de Hema en brood bij de bakker en nu na de lunch ligt ze heerlijk in bed. Ik ga nu wat huishoudelijke dingen doen en daarna nog wat boekhouding en dan vanmiddag weer mama en yvi tijd , zo genieten!!
Nouuuu .das ook wat!!! Er stond in mn begin schermpie op mn tel dat er geen nieuwe berichten waren sinds gister ochtend. Nou wel dus!!! De ontwikkeling van kindjes, .alle kindjes (en iedereen) ontwikkeld zich anders! En dat maakt ons ieder zo uniek Het heeft zn voor en na delen Tat: spannend hor dat je je anders voelt! Ik hoop zoooo op goed nieuws!!! Ik ga er gewoon vanuit! goooo pregnyl hulp! Kan me overigens wel voorstellen dat je niet wil hopen ivm de teleurstelling. Maar aan de andere kant schat, hoop is positieve energie!! Vind je banner overigens prachtig! Die kleuren combi enzo! Sammy: wauw!!! 9mnd en al door de kamer aant rennen?!?! Geweldig! Lijkt me heerlijk om 2 van die barreltje bij elkaar te hebben lekker van genieten!!! En die tandjes komt vanzelf! Scheelt weer in t bijten (cate bijt tegenwoordig . heeeel soms hor. Maar dan gaat ze vet hard lachen. En ik schreeuw t uit) Je twins gaan trouwens wel hard joh. Nog even en ze zijn 1!! Babii: onze afstandsbedieningen zijn beide terecht! En alle schuld lag bij manlief! De 1 lag in zijn gereedschapskist. (waarschijnlijk toen ie klaar was met klussen op zolder zn gereedschap bij elkaar geschraapt en per ongeluk de afstandsbediening ook erbij) de andere lag boven op de kast. zo kon Cate er niet bij whahahahha (was t alleen vergeten) En bedankt voor je reactie op de foto/mijn prinses. Vond m zooo leuk. dacht die moet ik even delen Boris: hoe kan je nou je hummeltjebewijs vergeten nu al zwangerschapsdementie! (merk ik overigens zelf al heel goed hoor hahaha) maar .wat een plaaaaatje!!!!!!!!! Wat zijn ze al compleet he?!?! Bewoog hij/zij ook? En willen jullie straks weten wat het wordt?! Op naar de volgende prachtige echo!! (12.6 is dan toch gewoon de 12 weken echo?? Met nekplooi meting vd beentjes enz??) Tat: zooooo spannend!!!! Je kan idd vanaf morgen al testje doen! Ik duim heeeeel hard voor je! En wel of niets voelen t zegt niks! Elke zwangerschap is anders!!!! Ik ben morgen 11 weken en voel t nog steeds niet. ja. Ik heb last van mn darmen (al vanaf de tp) en ik ben moe. Maar heb natuurlijk ook C. nog. En nu pas sinds een week voel ik me zo af en toe misselijk. En sinds t weekend heb ik zere boobs want die groeien !! (haha als ik t zo terug lees ben ik behoorlijk zwanger hihi). En bij Cate voelde ik helemaaaal niks! Helaas kan je niks anders dan afwachten! Tot de test je bewijs levert Tori: heeeeerlijk zon dag!!! Ik heb morgen mn mama dag! Ga ik lekker op de koffie bij mn vriendin. Wij gaan 11nov met zn 3e voor het eerst naar de tandarts. Nouja cate dan hahaha Nu opt werk. Vanmorgen hele morgen les gehad en nu receptiedienst. Gister hele dag les. Ik moet getraind worden voor mn nieuwe functie jeeeeej! Kijk er onwijs naar uit! Geniet lekker van jullie dagje mop! Hoest verder?? nog 1 weekje !!! tis al bijna zover!!! Ego: weinig nieuws. Erg druk. En wil ook heeeel veel ontspannen! Morgen dus vrij en vrijdag hele dag werken. Dan zaterdag drukke dag met 2 feestjes maar c. gaat naar beide mee ( 1 is kinderfeestje) dus we zijn wel optijd terug . en we gaan voor we weggaan gewoon samen ff slapen. Zondag geen plannen en dan maandag weer vrij! Lekker relaxt dus! Di de 12!!! Weken echo!!! Eindelijk! moet wel toegeven deze week ging best rap voorbij zonder gepieker en getwijfel. En voor ik t weet is het al dinsdag. En dan woe do vr werken en dan t weekend lekker samen met zn 3tjes weg!
ST nee het is geen 12 weken echo. De termijnecho heb ik al gehad. Dit is een pilot in verschillende ziekenhuizen. Zeg maar een 20 weken echo maar dan met 13 weken. Ze willen namelijk dat zwangerschappen niet meer op zo'n late termijn worden afgebroken. Ik krijg nu zowel de 13 (pilot) en de 20 weken echo. Wij laten zowieso nooit de zwangerschap afbreken maar wil wel graag voorbereid zijn. Nekplooimeting enzo doen we niet.
boris.... nu snap ik nog t verschil niet! er zijn toch ook dingen die ze met 20weken wel kunnen zien en met 13 nog niet? ik heb mn termijn echo vorige week gehad. (ben 2 dagen vooruit gezet al moet dat volgens mij niet kunnen met ivf) en dan volgende wk 12 weken echo incl nekplooi meting, bloedprikken enzo. en dan met 20 weken de "20weken echo".
Verschillende studies hebben aangetoond dat een aantal ernstige lichamelijke afwijkingen vast te stellen zijn bij 13 in plaats van 20 weken. Om te onderzoeken of dit ook in de Nederlandse setting haalbaar is wordt een pilot gestart om de effectiviteit van de 13 weken echo nader te onderzoeken. Ik zit dus in deze pilot waarin ze zoveel mogelijk 20 weken punten proberen te controleren bij 13 weken. Het gaat dus niet om alles maar wel om een aantal essentiële afwijkingen. De 20 weken echo blijft er gewoon naast bestaan voor nu. Bij onze verloskundige krijg je ip een echo met 7, 10 en 20 weken een echo en soms voor de leuk een keer tussendoor.
oooooooh dat verklaard een hoop haha stuk duidelijker nu wel erg goeie zaak als dat hier in nl ook gaat lukken. ik ken iemand die met 19weken de zws moest afbreken. dan heb je t gevoelt dan ist compleet en lijkt me zooooo zwaar! ALS het dan echt moet, dan liever in vroeg stadium denk ik. (niet dat dat minder erg is hoor. zo bedoel ik dat absoluut niet) ik loop bij de gyn en klinisch verloskundige dus ik krijg bij elk bezoek een echo. en wij hebben ervoor gekozen om dus extra de "uitgebreide" 12 en 20 weken te doen. maar....ZONDER geslacht indicatie
Tat: je meent t???? Ben je ongesteld??? Oooh lieverd....kon ik je maar ff knuffelen!! Kan me de teleurstelling heeel goed voorstellen!! Kop op moppie. Boris: ik twijfel deze keer maar man wil t wederom niet weten dus.....
Aaaaahhhhh neeeeeeee Tat, dat meen je niet. Ongesteld geworden denk ik? Een hele dikke knuffel. Heftig hoor. Verdrietig. Sterkte.
O sorry meiden ik lees nog wel mee hoor! Maar komt er gewoon niet altijd van om te reageren.... Druk met m'n peuter puber en met mijn dikke buik moes het echt even rustiger aan doen ivm aanhoudende harde buiken rug en bekken klachten. De keizersnede is nu ook al gepland dus weten de datum al...wel raar hoor! Dikke knuffel voor jullie allemaal en even 1 extra voor tat!
Thanks lieverds. Kwam thuis en dacht ik test gewoon dan weet ik het maar met afvegen was het al rood. Heb dus niet eens getest. Ondanks pregnyl dus toch weer lf van 12 dagen. Vraag me af hoe accuraat mijn ovu testen zijn. ...ach misschien zijn cryo's gewoon echt niet aan me besteed. Duik mn mandje in en morgen lekker dagje met mn schatjebolletje!
Dikke knuffel lieverd!!!!! (Miss kunnen ze je volgende keer beter monitoren me echo's ipv ovutesten?)
Neeeee Tat, wat verdrietig dat het niet gelukt is! Hele dikke knuffel en maar heel veel met je kleine meisje knuffel, die maakt alles weer wat beter! En ja, kunnen ze bij jou ook niet monitoren met een echo zoals ze bij mij doen in het VUMC? Vind het raar dat dat maar een beetje natte vinger werk is zo.