IVF/ICSI Deel 5!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!!

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Jaaaa chybou van harte!!! X

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Dag lieve meiden, ik hebt jullie een beetje verwaarloosd afgelopen maand😊. Na de niet gelukte IVF moest ik even afstand nemen, even niks, zeg maar. Sorry daarvoor, maar hopelijk herkenbaar/niet erg!

Ik lees hier veel goed nieuws, allemaal zwangeren en Chybou net bevallen, super! Helaas ook weer niet-gelukte TP's, jammer zeg, sterkte voor in elk geval Tat.

En dan over mezelf... Op de verjaardag van V. Testte ik negatief en wist ik dat de IVF mislukt was. Een dag later kwam gelukkig de menstruatie door, het kan maar duidelijk zijn. Evaluatiegesprek, op zich goed verlopen IVF,hoewel weinig emmy's (3) waren ze wel van goede kwaliteit, 2x A. Maar goed, we hebben nog een cryo, dus daar gaan we eerst voor. De medicatie voor een cryocyclus kreeg ik gelijk mee, en na de rustcyclus kon ik daarmee starten.

Vorige week had ik ongesteld moeten worden, maar niks, ik dacht, cyclus van slag? Afwachten maar. Afgelopen dinsdag was ik 5 dagen overtijd, en heb toch maar. Een testje gewaagd. En ongelooflijk maar waar: ik ben spontaan zwanger! Whaaaaaa! Heel spannend, allerlei symptomen komen ook gelijk mee hahaha. In overleg met een bevriende gynaecoloog ben ik met utrogestan begonnen wegens herhaalde miskramen in het verleden. Hopelijk magdit wondertje tot eind juni in mijn buik blijven!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wauw Dopey, wat een wonder!
    GEFELICITEERD!!!

5. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Dopey wat bijzonder!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wauwie!!!!
    Van harte gefeliciteerd meid! Kom je weer vaker meekletsen??

6. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Meiden hoe en wanneer moesten jullie afbouwen met medicatie na cryopoging?
    Ik mag morgen alle medicatie stoppen behalve de ochtend medicatie.

Ik slikte 2x4 mg progynova (2 's morgens en 2 's avonds)
    en 3x2 utrogestan.

Vanaf morgen dus maar 1x progynavo 's amorgens en 1x utro 's morgens... Best eng om af te bouwen...

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ja, dat is wel mijn voornemen :)

Ik mocht bij 12 weken stoppen met zowel de progynova als de utrogestan. Gewoon in 1 keer stoppen. Ik heb geloof ik nog een paar dagen de helft vd utro gebruikt en toen gestopt.

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Dopey, wat fijn zeg! Spontaan zwanger, wowie! Lopen we ongeveer gelijk, ik nu 6 weken en jij 5?
    Spannend hoor, ik duim voor je dat het goed gaat!

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Boris, ik gebruik geen medicatie na de cryo poging, dus geen idee!

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier helaas geen spontane zwangerschap. Alhoewel ik nog steeds niet ongesteld ben. Ik verwachtte 'm eigenlijk ook pas maandag hoor, maar ik heb vanaf woensdagmiddag (dus nu al 3,5 dag) wat bruin verlies en een drupje helder rood. Maar de menstruatie zet maar niet door, zo irritant. Heb tegen beter weten in vrijdagochtend een testje gedaan. Witter kan niet. :(
    Dus het is nu gewoon wachten totdat 't goed doorbreekt en dan bellen voor de dag 3 echo + bloedprikken voor de iui.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Klopt, hier bij beide meiden met 13 weken compleet nagekeken. En niks te vinden. Ook hier zeiden ze dat ernstige afwijkingen al zo vroeg te constateren zijn. Daarna nogmaals de 20'weken echo en ook prima.

Ah tat wat balen meissie. Op naar de volgende ronde pfffff, zo naar :(.

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wauw dopey, wat bijzonder, van harte meid! Leuk juni bevallen hoor ;). Hier 10 juni uitgerekend hihi. Nou ja, was lol.

Chybou, van harte mer je boys!

En zeehondje, war onwijs balen zeg :(. Hopelijk snel raak!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Morgen (dinsdag = dag 3) echo en bloedprikken én een opfriscursus prikken ;). Ook al gebruik ik de onwijs makkelijke prikpen van Gonal-f, na zo'n lange tijd toch wel weer even fijn om te horen en zien hoe het ook alweer moest.
    En dan waarschijnlijk weer zondag op dag 8 een echo. Ben wel benieuwd hoe snel het eitje (of twee) groeit. Ik las namelijk terug dat toen we jaren geleden overstapten van o.i. naar iui ik 3 dagen 75IE en 3 dagen 37,5IE heb gespoten. De keren daarvoor was het denk ik 6 dagen 75IE, maar dat weet ik dus niet zeker meer. Ik had vaak cystes, misschien was dat de reden. Hoop dus niet dat ik nu op dag 8 al een te groot eitje heb. Dit dus misschien morgen ook even bespreken en op dag 6 of 7 al een afspraak maken.

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Jaaa zeehondje!! You go girl!! ;) word weer spannende tijd!!

Dopey..whaaaaa GE WEL DIG!!! van harte meid!!

De medicatie...ik heb geen idee. Ik ben alleen in natuurlijke rondes zwanger geworden. Ja pregnyl ondersteuning maar dat is maar 3x prikken

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    hoi meiden,... ff een ego tussendoor hoor.

vanmorgen de 12 weken echo gehad. en helaas kunnen we nog niet van de daken schreeuwen dat we zwanger zijn.
    kleine had een mooi gesloten buikje, lag lief te duimen en zag een prachtig handje met 5 vingertjes.
    helaas was de nekplooi verdikt en heb ik bloed moeten prikken. vrijdag eind vd middag krijgen we de uitslag. ben onwijs benieuwd!!!!
    ik ben me ervan bewust dat het niets hoeft te zijn. en dat alles wellicht goed is, maar houd er zeker rekening mee dat dit wel eens anders kan zijn! dus komende dagen zullen wel beetje stressvol zijn.
    kleine uk zag er zo mooi en actief uit! kan me niet voorstellen dat het niet "gezond" is.

ik vond de echo zoweizo beetje vreemd...de gyn bleef maar kijken en kijken en zei geen woord. (ik gluurde natuurlijk naar alles mee en wist waar ik op moest letten. en als ik me niet vergis en het goed heb gezien en onthouden....was de np 3.5) toen ie klaar was vroeg ik en ? alles goed?! en toen zei hij "ja nou ja, die nekplooi is wel iets verdikt he?!!" dus we gaan ff bloedprikken en dan zien we verder. het hoeft helemaal niks te betekenen maar dat zal de test duidelijk maken. verder ziet alles er keurig uit hoor!
    toen kwam t wel beetje als een klap want had t niet verwacht omdat hij niks zei tijdens de echo.
    ml was er echt kwaad over dat ie zo raar deed tijdens de echo en kon t niet begrijpen.
    pffffffff wat een dag. kruip t liefst tot vrijdag onder de wol!!!!

16. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    echo van purk.

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Lekker duimen

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ooh ST, wat raar dat hij tijdens de echo niets zei en zo reageerde toen het klaar was. Kan me voorstellen dat het alles behalve netjes over kwam. Hopelijk een bloedtest die laat zien dat het toch in orde is en de nekplooi niet is wat het vandaag leek (te dik).
    Dikke knuf voor jou!!

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Lief!!

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Denk maar terug aan het verhaald van Angelica en meerdere dames. Er is wel vaker een nekplooi verdikt en achteraf is er niks aan de hand. Heb vertrouwen lieffie, xx

Deel Deze Pagina