Woensdagavond 14 oktober om 19.36 uur is onze tweede dochter geboren, Fleur Joëlle! Het was een heftige en snelle bevalling. Alles gaat super goed met ons beide en we zijn heerlijk aan het genieten.
Lief zeehondje, Hoe gaat het nu met jullie meissie erbij?? Al beetje ritme? Vraagje,... Als je eraantoe komt en er uberhaubt zin in hebt wil je dan je verhaal met ons delen?? En hoevee was je precies?! (Nu ik richting mn verlof ga, vind ik t allemaal wel spannend worden en ben zooo benieuwd naar andere ervaringen ) Xxx Hoe is t met de andere dames hier?!
Even gekopieerd; bevallingsverhaal voor degene die dat leuk vinden om te lezen: Woensdag 14 oktober om 8.00 uur melden om in te leiden vanwege zwangerschapscholestase. 9.15 uur inwendig onderzoek = geen ontsluiting = pilletje ingebracht. 13.15 uur inwendig onderzoek = zo'n 1,5 cm ontsluiting = pilletje ingebracht. 17.00 uur weer ctg waarop je al redelijk regelmatige 'weeën' zag. 17.30 uur inwendig onderzoek = krappe 3 cm en na overleg zijn even later m'n vliezen gebroken. Ik bleef aan de ctg en de weeën werden duidelijk heftiger en dat merkte ik zelf ook wel. Om 18.15 uur mocht ik van de ctg af. De weeën werden nog heftiger en kwamen sneller op elkaar. Moest ze echt gaan weg puffen. Om 18.45 uur naar de verloskamer in een rolstoel. Pppffff... Alles werd klaargelegd en ik zat naar mijn idee wel in een kleine weeënstorm, kon niet op adem komen tussendoor. Na toucheren had ik 6 cm ontsluiting. Ik was teleurgesteld en had het idee dat dit nog wel even zou duren. Moest op m'n rechterzij gaan liggen en voelde toen ook een beetje persdrang opkomen. Toen weer op rug en mocht ik persen. Bij de tweede keer persen stond het hoofdje al en mocht ik alleen maar zuchten om niet uit te scheuren. Toen nog één keer persen en daar was ze, Fleur Joëlle!!! Drie kwartier maar in de verloskamer bezig geweest en alleen maar een schaafwondje daar beneden eraan overgehouden. Grote zus moest even wennen maar vindt het geweldig om te helpen en te kijken. Flesje geven, op schoot, uit bed halen, in bad doen. We zijn trots op haar. En in vergelijking met de kraamtijd van Sophie (eerste dagen alleen in bed gelegen, kon niet goed zitten vanwege gekneusd stuitje en had het idee dat m'n baarmoeder eruit zakte als ik wat langer stond, last van rug) is dit echt een genot. Kan alles gewoon doen en ben eigenlijk zo goed als al helemaal hersteld! En er staan foto's in mijn album
Hoe is t met de dames hier?!?! Met mij/ons gaat t lekker! Aftellen is begonnen en kan nie wachten op ons prinsje! (Voor wie t leuk vind, heb t foto album "brusje" aangepast!
Leuke foto's ST! Het aftellen is echt begonnen voor jullie! Koffertje al gepakt zag ik op de foto's. Moet meteen denken aan mezelf toen ik met 37 weken en weeën die van mij liep te pakken - ik was er gewoonweg nog niet aan toe gekomen haha ha! Hier Gaat alles zn gangetje. 9 december weer een echo om te kijken of mijn placenta de uitgang nog blokkeert of niet. Duimen dat ie ver genoeg is meegegroeid om natuurlijk te mogen en kunnen bevallen. En zo niet, ach dan hebben we dat ook maar te accepteren Verder weer een heel laag ijzer en daardoor erg moe en vaak buiten adem. Gelukkig heeft mn mamsje appelstroop gestuurd :-D Hier in Canada is de winter wel begonnen en ligt er al een dun laagje sneeuw over de bergen en verwachten ze nog meer deze week. In de stad gelukkig niet maar koud is het wel! Hoop dat alles goed gaat met iedereen?
ST, het is bijna zo ver! Leuk! Spannend! Ik ben met 38.2 weken bevalling dus het kan elk moment gebeuren natuurlijk (al was het bij mij natuurlijk wel ingeleid). Voel je het al rommelen of denk je dat het nog wel even duurt? En Tat, hoop dat ie wat is verschoven en anders moet je het inderdaad accepteren. Heb je ook bloedingen daardoor? De kans daarop is toch groter als de placenta voor de uitgang ligt? En bbbrrr...het wordt lekker koud bij jullie dus. Al een beetje meer aan het wennen? Hier gaat het super. De kleine meid is alweer 6 weken vandaag. Ze drinkt goed (alleen wat te snel), slaapt goed en groeit goed. Wel wat last van verborgen reflux en krampjes, maar dat gaat wel weer over. Gisteravond herinnerde ik mezelf eraan dat dit waarschijnlijk de laatste is en dat ik volop moet genieten, ookal zijn er huiluurtjes en zorgen over de kleinste dingetjes.
Jaaa zeehondje, ondanks de "nadelige bijkomsten" moet je zeker genieten schat!!! (Ik had dat gister toevallig met oog op de zwsp. Ik ben blij als t over is maar miss is dit wel mn laatste keer dus wil ook nog genieten!!) Wat fijn om de lezen dat de kleine meid het zo goed doet!! En hoe vind dr zus het allemaal?!? Hier rommelt t wel met krampjes zo nu en dan en meer afscheiding en druk van onder maar ik vermoed dat de kleine man zeker pas na 40wk komt!! Mn lichaam maakt zich wel klaar maar t zal nog wel even duren kan ik nog even genieten van mn bolle buik! al word ik erg verdrietig en saggo van die bekkenpijn!! Had liever wat flexibeler geweest! Maargoed zolang de kleine t goed doet, mag hij blijven zitten van me! Alles voor de beeb! Heb dat ook tegen vk gezegt eergister! Ik wil niet ingeleid worden! Mits t om medische redenen moet. Verder alles klaar dus hij mag komen!! 😁
Pffff ik verwaarloos jullie en heb geen puf te reageren, m'n kleinste meisje weer amandel ellende en reeds geconstateerd dat ze al 50% vergroot waren; dus die gaan eruit rond de 2 jaar (gelukkig (de operatie en napijn niet), maar uifeindelijk zal ze zich beter voelen want m'n oudste is nooit meer ziek geweest (ok op van de week NA maar was buikgriep). En ben zelf ook aardig beroerd, nog steeds braken en zware bi, oudste die niet meer slaapt dus moe moe moe .. Dan maar even snel. Tat, hoop van harte dat je placenta omhoog is gegroeid! Hier same situation, maar ik krijg sowieso al een ks, dus ja. Zeehondje, heerlijke foto's op fb!! Fijn dat ze het ook zo goed doet. St; heb je al via de app gesproken en volg je nauwlettend op fb. Wat een leuke foto's met jullie meisje: geniet nog mawr van de laatste weken. Xx
Vandaag weer controle gehad! Bloeddruk was netjes net als mn urine en gewicht ! Kleine zijn hartslag was keurig en mn vruchtwater hoeveelheid ook! Omdat we opt eind lopen checken ze zijn groei niet meer. Wel heeft ze even gevoeld en ons mannetje is ingedaald en wat haar betreft mocht ik baren 😂😂 Nou wat ons betreft ook! Wij zijn er helemaal klaar voor! Alleen ons hummeltje denkt er anders over 🤔 Hij vind t wel best zo bij mama. Ik heb mn zorgen rondom mn bekkenpijn besproken en ze gaan er alles aan doen het zo aangenaam mogelijk te maken!! En ze zal er notitie van maken! De fysio was ik gister ook weer en die adviseerde me ook na de bevalling langs te komen en de vk was het hier wel mee eens! 1 ding is zeker... Ik ga hoe dan ook last/pijn krijgen met bevallen en eerste dagen erna maar we gaan t proberen zoveel mogelijk te beperken
Oh jeetje ST, wat naar dat je zo'n pijn hebt van je bekken. Zit de kleine nog lekker warm van binnen?
Ik kom hier even binnen vallen. Lees positieve berichten hier! Mijn 2e ivf poging zit er bijna op. We kunnen vrijdag gelukkig al testen! Heb er alleen geen goed gevoel bij... Ik heb namelijk nu al 4 dagen last van kramp en steken. Krampen waren eerst redelijk normaal, daarna werden ze erger en dacht ik dat m'n menstruatie er aan kwam (heb dan ook altijd mega krampen), maar nu zijn het krampen geworden die ik niet kan plaatsen. Ene keer zijn ze zo heftig dat ik ze weg moet blazen en een andere keer valt het weer mee. Bij de 1e poging is het mislukt, maar toen voelde ik deze steken niet... Terugplaatsing is geweest op 27-11. Voor een eventuele innesteling lijkt het mij te laat, toch? Ik word echt mega onzeker door die krampen en steken. Wie heeft er toevallig een antwoord op of zelf ook dit eens gevoeld?
ST, 40 weken!! zit de kjleine man nog lekker warm bij je? Laatste loodjes voor jou! Hoi chntl, welkom! Ik durf het niet te zeggen... heb je een verse tp gehad? Gebruik je nog ondersteunende hormonen? Deze kunnen ook voor de nodige symptomen zorgen natuurlijk. Wat is wachten dan lang en frustrerend he? Succes en ik duim voor een positieve uitkomst vrijdag!!
Bedankt voor je reactie! We weten intussen al meer. Ben vandaag ongesteld geworden....... Helaas.. Morgen maar even contact opnemen met de arts en dan maar beginnen aan de laatste poging.. Pfffff vreselijk!!! Is er ook een mogelijkheid dat men het embryo in het slijmvlies brengen? Dus dat men het laat innestelen? Of klinkt dat raar.. Want bevruchtingen gaan dus wel goed maar innesteling wil dus gewoon niet
Chntl : ik heb na de tp 3x 1500eh pregnyl gehad om de innestelling te bevorderen. Misschien optie voor je om te bespreken! het heeft mij wel geholpen! Dames: hier gaat alles gewoon " zn gangetje" Kleine zit nogsteeds lekker warm bij me! En dat kan ik m niet afraden met dit weer haha. Maar wij zitten echt te wachten tot er wat gaat beginnen. Maar dit lijkt een eindeloze zaak Heb wel regelmatig harde buik, en soms krampjes waarbij ik echt denk zal t beginnen?! Maar dat neemt dan zo weer af. Morgen hebben we weer controle en dan zullen we horen hoe of wat. Miss dat ze de natuur beetje kunnen helpen! Wel beetje ongerust (zat dus ook al om 7uur beneden) want hij is zo rustig! Voel me wel, maar normaal slaap ik zoooo slecht imdat ie zo druk is, nu is ie niet wakker geweest. Maar goed... Al met al gaat t goed en wachten we rustig op zijn komst! Vind het onwijs spannend!!