Wauww wat leuk om te lezen Van harte gefeliciteerd meiden.. St lijkt mijn bevalling wel haha op de knip na dan . En een meisje ik wist het haha. Maar idd julli hebben het geflikt hoor! Tori een flinke dame is yvi knap gedaan meid, kom maar even bij word beter en geniet van jullie meisje
Zo, en dan nu m'n verhaal van ruim 7 maanden geleden, veel meiden hebben het nog niet gelezen, maar de ingeleide meiden zijn bevallen, haha. Weet dat veel meiden ernaar vroegen, maar het was nogal heftig volgens iedereen, tja geen idee zelf, ben nooit eerder bevallen . Op vrijdag 21 september ben ik door de gynaecoloog opgenomen in het ziekenhuis wegens psychosomatische redenen. Zoals bij velen bekend op het forum is m'n man in maart overleden na een spontane hartstilstand. Ik was destijds zwanger na een lang en pijnlijk IVF traject. Gelukkig heeft hij het hartje nog zien kloppen! Ik ben dus met 35 weken en 4 dagen opgenomen en ik zou bij 37 weken worden ingeleid. Op maandag 1 oktober konden we eindelijk starten! Men heeft eerst getracht een ballon katheter in te brengen, maar ik heb extreem vaginisme en je raadt het al, dit lukte niet. Uiteindelijk besloot men dus om een hormoonveter in te brengen, deze zou 12 uur blijven zitten en de volgende dag keken ze verder. In de tussentijd dus wel veel weeën die nis deden, althans niet genoeg, maar moest in rolstoel naar beneden. Dinsdag 2 oktober had ik om half 7 in de ochtend nog geen verweekte baarmoedermond, althans, niet helemaal. Wederom kreeg ik de hormoonveter ingebracht, en deze moest weer 12 uur blijven zitten. Halverwege de dag viel hij eruit, dus kwam er een gynaecoloog aan m'n bed en ging weer toucheren. Ik had inmiddels een volledig verweekte baarmoedermond, en een vingertop ontsluiting (0,5 cm). Doordat de veter pas 4 uur zat werd hij wederom ingebracht. En nog steeds flinke weeën! Woensdag 3 oktober had ik om half 7 maar 1 cm ontsluiting en wederom kreeg ik die hormoonveter. Halverwege de dag had ik gruwelijke pijn in m'n vagina! Heb de arts erbij geroepen en wat bleek, de veter was verschoven en was z'n hormonen in m'n schede aan het afscheiden, dus werd hij herplaatst. Wederom had ik na een paar uur dezelfde pijn en heb ik hem van ellende eruit getrokken. En uiteraard nog steeds weeën.... Donderdag 4 oktober om half 7 had ik 1,5 cm ontsluiting en men wilde toch proberen de ballon katheter in te brengen. Nou, dit ging maandag al niet, dus vreesde het ergste. En ja hoor, ik lag daar, met 2 gynaecologen naast me en 2 verpleegkundigen. Eendenbek erin en proberen de ballon katheter te plaatsen. De baby reageerde enorm op al het gepoer en vond het echt niet leuk. Het lukte niet, dus men wilde met de tang m'n baarmoedermond vastpakken om zo de baarmoeder beter in beeld te krijgen (baarmoedermond was te ver gekanteld, vandaar het probleem). Tot bloedens aan toe waren ze aan het rotn en ik zag het niet meer zitten. Ik heb niet snel pijn, maar dit was niet tof en deed verdomd veel zeer, en een eendenbek en een baarmoedermond met een tang vastpakken alsof het een lapje vlees was. Van ellende heb ik een schop gegeven en men is gestopt. Weer naar m'n kamer en zat er echt doorheen. De kleine moest eruit en heel snel, want ik trok het niet meer. Wederom kwamen de artsen binnen; we proberen nog eenmalig de ballon katheter in te brengen, maar dit keer over de hand, dus d.m.v. toucheren. Wederom erg pijnlijk, maar dacht nu; ik blijf liggen tot hij zit. En ja hoor, met veel bloed, zweet en tranen zat hij. Vervolgens veel krampen en weeën en ben gaan liggen. Nog geen 1,5 uur later flikkert hij eruit. Ik dacht; niet weer hè!!! Maar wat bleek; ik had dus 2 cm ontsluiting. Vrijdag 5 oktober om half 7 ben ik gewekt, ik moest douchen en vervolgens aan de ctg. Daarna nog wat eten en daar stond de gynaecoloog. Bent u er klaar voor mevrouw? Nou nee, maar kom maar op! We breken uw vliezen, dit gebeurde om 9 uur, bizar gevoel, alles werd ineens warm! Direct ben ik aan het infuus gelegd, standje 1. Na 20 minuten ging hij naar standje 2, weer na 20 minuten naar standje 4, standje 8, standje 12 en standje 18 (hoogste stand). Iedere 20 minuten verhoogde ze het infuus dus.... Tot standje 12 kon ik alles prima weg zuchten, maar bij standje 18 kwam ik in een weeën storm terecht, ik had geen enkele seconde nog rust om te ademen en te puffen. Al snel kon ik nog uitkramen: ruggenprik!!! Dit zou een uur duren, maar ik trilde van de pijn en dat is niets voor mij. Al snel kwam de anesthesist binnen en plaatste de prik, maar die verdoofde alleen m'n rechterkant, dus moest hij herplaatst worden. Om 11 uur had ik overigens 4 cm ontsluiting. Om 1 uur ik 5 cm ontsluiting en om 2 uur had ik 6 cm ontsluiting. Dit ging dus goed! Door de ruggenprik was ik behoorlijk verdoofd en voelde niks meer, heerlijk. Om half 3 kwam de arts binnen; mevrouw we vermoeden dat uw kindje een zuurstof tekort heeft, dus we moeten bloed afnemen bij haar. Heel fijn met een kind dat in je vagina zit en dat ze dan een sneetje in haar hoofdje maken om bloed af te nemen. Binnen 5 minuten was de uitslag er: alles goed! Maar ik kreeg om kwart voor 3 te horen dat ik dus 10 cm ontsluiting had en moest persen. Ik was dus in 45 minuten tijd van 6 cm naar 10 cm gegaan. Doordat ik dus nog die ruggenprik in m'n lijf had, moest ik op eigen kracht persen. Hallo zeg! Dit ging voor geen meter, had alleen maar pijn in m'n billen, meer kon en voelde ik niet. Na 45 minuten persen besloot men dat dit niet verder ging en ze gingen haar halen met de vacuüm. Wat is dat luguber om te zien, ik dacht echt dat ze m'n kind uit elkaar trokken! Ik moest mee persen, maar kreeg eerst nog een knip. Het persen nam ik iets te serieus, maar wilde haar er zsm uit hebben, want die vacuüm was echt niet tof. Ik hoorde de arts nog zeggen stop, stop! Maar ik ging door...... Uiteindelijk voelde ik letterlijk knapppppppp van onderen! Maar de kleine was eruit. Zit ook nog de navelstreng om haar nek, de arts knippen erin en raakte zelfs lichtelijk in paniek. Uiteindelijk werd er een baby op m'n buik gelanceerd, kon haar nog net opvangen, want had niet verwacht dat ze er al uit was..... Heel bizar het moment je kindje op de borst te hebben, lekker warm was ze, maar enorm glibberig. Uiteindelijk heb ik een kindje gebaard in 6 uur en 58 minuten! Op 5 oktober om 15.38 uur is ze geboren met een termijn van 37 weken en 4 dagen. Ze was 47 cm en 3220 gram! Zelf ben ik direct naar de ok gereden, want was inwendig zo uitgescheurd dat m'n endeldarm open en bloot lag, deze moest eerst gehecht worden, en vervolgens is m'n vagina tot anus met een totaal ruptuur gehecht. Ben dus in en uitwendig gehecht en heb dus nog veel pijn. Maar de kleine meid is er en doet het geweldig! Anyway, bekend is dat ik 8 weken na de bevalling, ondanks de ok en herstel kringspier na 3 uur ok, dus weer incontinent werd. Na vele onderzoeken kringspier weer helemaal kapot. Ten m'n dochter 5,5 maand was, 14 maart ben ik weer geopereerd, m'n kringspier is hersteld, maar er was ook een fistel (open verbinding tussen schede en darm, daar kwam poep uit). En daarna is er een tijdelijk dubbelloops colostoma aangelegd. Deze gaat er naar verwachting na 15 juni uit. Natuurlijk bevallen mag nooit meer, maar ach, heeft ook wel wat om DE datum te weten . En voor de meiden die nog moeten, doe mij niet na, haha. Nou, hij staat eindelijk in het IVF topic hoor, had bewust gewacht....
O my god Babii wat een super heftig verhaal zeg.. Nu durf ik nooit meer te bevallen hahahha aah nee echt super erg!! en ENG! Je hebt er wel echt veeel voor over moeten hebben he!!
Lieve ST en Tori, van harte gefeliciteerd met jullie meisjes! Na een lange weg, zijn ze daar eindelijk! Geniet er van!! x Brabbel en Beer! Van de week meer over mij. (Moet echt weer een keer de tijd voor jullie nemen, sorry dames!!!)
De andere dames ook helaas.... We hebben er allemaal veel voor over moeten hebben, zwanger worden en blijven via de mmm is al een heel traject op zich.
Dames supergefeliciteerd met jullie wondertjes..! Rust lekker uit en geniet.! St voor niets druk gemaakt over de jongens naam, hihi.. Beide namen prachtig dames.! Breekt ook maar weer uit..
Er zijn wel meiden bezig hoor Babyenschede, alleen de meeste zijn na jaren eindelijk beloond! Ik start augustus/september weer, haha.
Kaaat, jammer dat je weer uitbreekt Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Fijn dat de 2e cryotp een positieve test gaf!!! Hoe voel je je?
Jaaaaaaaa, allebei de meiden bevallen! GEFELICITEERD. En jeetje wat een verhalen. Lieve ST, fijn dat jullie nu thuis zijn en je heerlijk kan gaan genieten van jullie gezinnetje! Lieve Tori, hoop dat je snel bij je meisje mag zijn en heerlijk naar huis mag om ook te gaan genieten van jullie gezinnetje! Babii, kende je verhaal hoor, blijft heftig.
MiL je bent lief.. Ja gaat goed, goed ziek maar hoort er helaas bij.. Smiddags lkkr slapen met mijn Prinsesje en voor de rest af tellen tot de 12 weken.. Hoe is het met jou? De weken vliegen bij je, fijn! Brabbel ben ook benieuwd hoe het bij jullie is? Lees hier trouw mee hoor..
Wat jammer dat je zo ziek bent!! Wel top dat er een wondertje onderweg is hoor! Super! Hier alles rustig! Geen klachtjes, buikje groeit en vrijdag mogen we uitgebreid naar ons kleintje gaan kijken! We horen dan wat voor geslacht het is en hoe de gezondheid is (voor zover ze kunnen zien natuurlijk ) Erg spannende dag dus! Ik hoop voor jou dat je je snel beter gaat voelen!!!
Hee meiden, ik spring weer even in. Heb wel alles terug gelezen, maar appart terug reageren word iets te veel. Lief dat jullie vragen hoe t hier gaat! Hier gaat t echt heel erg goed, Beer is zo makkelijk en zo lief! Beer slaapt sinds de laatste huil avonturen een stuk beter, hij gaat om 20.00 naar bed, en is dan om 07.00 wakker. s Ochtends lekker bij mama n uurtje in t grote bed kroelen, en dan fles tijd! Schema zit er lekker in inmiddels: 8.00 fles (180-6 3 scheppen pap) 9.30-10.00 fruit, ongeveer 2 kiwis of 1banaan en n pruim of een ½ mango- en daarna slapen (1,5 uur ongeveer) 12.00 1 snee brood (Eerst 2, maar toen lustte hij geen avondeten meer, dus nu nog een klein beetje fruit erna) 15.00-15.30 slapen (1,5 uur) 17.30 avondeten (200-250 gram) en toetje, en soms eet hij daarna nog wat van ons mee (krieltjes/sla/vlees, alles nog een beetje) 20.00 fles en dan valt ie meteen als de fles leeg is in slaap. Beer heeft pas geleden een flinke pseudo kroep aanval gehad, en is daar best verkouden van gebleven. Arm ding is zo enorm benauwd geweest, echt zielig! Na een hele nacht gebroken op 2 tuinkussens naast m te hebben gelegen was ie al aardig opgeknapt, en is ie de nacht erna meteen in zn eigen bed gegaan. Gelukkig deze keer geen drama dr aan overgehouden,phoe..... Ondertussen ontwikkeld ie als en dolle, gaat snelllllllll! Hij zegt echte woorden: Op, Bert/ert Geit/eit Hert/ert Auto, tut, eten, drinken/inke Papa, Uit, Hup/. Maar mama is nog steeds Abba of Wawa....hihi Echt mooi om te zien dat ie alles na probeer te zeggen, en dat dat mondje dan zo een gekke vormen aanneemt. Ondertussen doet hij ook pas op met zn vingertje, centjes verdienen (handje open en dicht) hoi, en daag zwaaien. Nu begint ie met een borstel zn eigen haar te "borstelen", en soms ook van zn Beer die op de commode staat,dat heeft papa m geleerd. Vorige week zette hij tussen mij en mn man echt 3 passen helemaal los en in evenwicht. Nu is hij al zo ver dat hij een meter of 3 helemaal zelf en los kan lopen. Wel met een tussenpauze om ff zn evenwicht terug te vinden, en huppa, daar gaat ie weer. Zo schattig met die handjes in de lucht, wankelend, evenwicht vinden, en dan toch doorstappen. Wij gaan over iets meer dan n weekje met t hele gezin op vakantie. Wel spannend, word de eerste keer vliegen voor Beer, ben heel benieuwd hoe t zal gaan. Iemand nog tips voor me? Heb sowieso oordopjes voor m, tablet met filmpjes, en speelgoedjes voor in t vliegtuig Meer ideeen van de ervaren mama's? En waarschijnlijk zal ik op vakantie met een kuurtje Primolut starten, om na de vakantie voor een volgende TP te gaan. We hebben nog 2 losse over, dus ik hoop dat daar nog een brusje tussen zal zitten voor Beer. Stiekem wel weer erg spannend hoor! Na de vakantie ga ik langzaam aan Beer zn eerste verjaardagsfeestje organiseren. Ballonnen, slingers,versiering en taart regelen en zo. Jullie nog leuke ideeen voor een cadeau voor Beer? Mag in allerlei prijsklasses zijn, we hebben nl een erg grote familie. Oh ja, en we hebben onze huurwoning gekocht! Daar waren we al een tijdje mee bezig, maar toen kwam man zonder werk, en juist toen kregen we een brief dat t te koop kwam, aaarrrgghhh!! Maar goed, nu is alles rond, dus wij zijn blij!!!!! Zo! Ik ben weer langsgeweest, geef meteen wat leesvoer,haha ..
ST & Tori, gefeliciteerd!!!! geniet ervan.. @ego; ik lees hier steeds wat minder, scheiding als vrienden uit elkaar is een vechtscheiding aan het worden en het gaat gewoon niet goed met mij, zowel emotioneel als nu ook steeds meer lichamelijke klachten die erger worden, en de pillen niet meer helpen. Fijne dag dames!!!
Wha brabbel wat een update hihi!! Fijn dat beer het zo goed doet! Hij loopt echt ruim voor op leeftijdsgenootjes! J zegt alleen nog maar mama en that's it En centjes verdienen, pas op met vingertje, haar borstelen is echt knap zeg!!! Hier alleen dag zwaaien als het meezit En ook gewoon al los lopen! WAUW! Knappe vent!!!! Wat spannend dat jullie op vakantie gaan met het vliegtuig! Ben benieuwd hoe het zal gaan!! Héél veel plezier in ieder geval alvast!! Ik hoop dat de aankomende poging voor een brusje mag gaan slagen meis!!
Wat ontzettend vervelend zeg Kan me voorstellen dat je hier wat minder aanwezig bent. Héél veel sterkte meid!!! Knuf!
ff reageren op IIKH: meid wat ellendig voor je zeg!!!! leef met je mee en pas vooral goed op jezelf!!!! xxx xxx knuf