IVF/ICSI Deel 5!

Discussion in 'MMM clubs' started by brabbel1988, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Oh, wat heerlijk!! Geniet ervan!! Daar zou ik ook écht eens naartoe willen!!

Ja hier inderdaad wat meer bezorgdheid maar ik ben blij dat ik die 24 weken grens gepasseerd ben en het nog steeds allemaal rustig lijkt!
    Ik kan het nu beter loslaten dan voor die 24 weken merk ik!

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Sammy wauw!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zoooooooo super dubbel blij voor jullie!!!!!!!! Wat geweldig!!!!!!!!!!
    Hoe vinden jullie t!??! Best groot nieuws ;)

Zonnetje wat een super mooi manneke!!!!
    Geniet lieverd want dit hele mooie prille kleine is zo voorbij.
    T klinkt zo kliche maar tis echt waar. ik vind cate al zo veel wijzer en.groter!! En.ze is alweer 10!!!!! weken!!!
    En.ze.slaapt nogsteeds bij ons in wiegje. of bij mij op schoot hihi ze begint nu langzaam de box leuk te vinden maar we waren paar dagen belgie en t campingbedje (nieuw gekocht onderweg) is alleen af en toe als box gebruikt maar ze lag voornamelijk in wagenbak en daar sliep ze ook in.

lieverds....ik volg jullie echt hoor maar heb gewoon geen tijd om uitgebreid te laptoppen en soms ook gewoon geen zin. als ik dan ff moment voor mezelf heb doe ik liever wat met man. of ff lekker rusten. ik zit nu ool met cate op mn arm en via mobiel.
    xxxxxxx

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    SAMMY AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH ben zo blij voor jullie

Kaaat jeetje gaatidd snel 19 wk
    Ik zit thuis ben woensdag geopereerd aan mijn voet. Veel pijn, komt goed

Knuffel meiden

4. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    1,288
    0
    36
    Vancouver
    Meiden! Wat is het stil hier! Iedereen op vakantie, op het strand, van het moioie weer aan het genieten of van jullie prachtige kids??

lieve BS, auw! Wat hebben ze gedaan met je voet? Geen straf om met dit weer met je voetje omhoog in de tuin te zitten (om er maar een positieve draai aan te geven ;) )

ST, zwaai!!! Leuk om die ontwikkeling zo mee te maken van je kleine meisje!
    Via via te horen gekregen dat een meisje al bevallen is die omstreeks dezelfde periode was uitgerekend als ik. Alles gaat prima, maar zo'n gek idee dat er al zo'n "af" mensje in me leeft.
    Het kan elk moment dus ook gewoon gebeuren....spannend, raar, mooi, bijzonder en soms ook eng als ik eerlijk ben....maar heb er vooral zin in om Friemel te ontmoeten en het grootste kado na de bevalling: wat ben je?! Een jongen of een meisje?! :D :D
    Laatste loodjes op mn werk. Het is echt aftellen nu, nog 1.5 week. Gek idee ook maar ben er wel klaar voor hoor, haha!

Hoe is het met de rest van de dames??

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi dames,
    Net terug van de echo.....voel me weer door elkaar geschud :(
    Er was een follikel van 13, terwijl die decap depot de groei van zo'n follikel had moeten tegen houden. Ik snap het niet meer. Mijn lichaam reageert telkens precies tegenover gestelde van wat er verwacht wordt. Ik wacht nu op de reactie van DD.....

BS,
    Hoop dat het mee valt met de pijn. Wat was er aan de hand met jouw voet?

ST,
    Groot gelijk...heerlijk genieten!

Tat,
    Lekker aftellen! Spanning is heel normaal volgens mij....jij kan het!!!

6. NinaD

NinaD Niet meer actief

Eerst belde assistent H met de mededeling dat ik morgen gewoon moest beginnen, want dr S wist het ook niet:(. Ik legde haar nog een keer uit dat we dan niet anders kunnen verwachten dan de vorige keren, want die ene follikel zou dan alles weer naar zich toe trekken..... Gelukkig ging ze weer overleggen en belde net terug. Nu moet ik vrijdag weer echo maken + bloed. Ik denk dat hij wil kijken of dit een cyste is of een follikel. Ik ben bang dat dit wel een follikel is..... Volgens mij moeten we waarschijnlijk door naar de volgende maand.......Ik word er zo wanhopig van....:(

7. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    1,288
    0
    36
    Vancouver
    Ah Nina, wat een onzekerheid :( Op naar vrijdag, dan weet je meer. Alleen dat wachten telkens maakt het zó zwaar he. Denk aan jou en blijf positief voor je!! Knuf!

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Bah Nina wat een onzekerheid weer :( Dikke knuffel meid..

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    NinaD, dikke knuffel voor jou!

Mil, fijn dat je het nu los kunt laten en wat meer kunt gaan genieten. Al ruim over de helft, lekker!

Tat, jij hoeft nu echt niet lang meer :). Lekker aftellen!
    Je hebt ook zo'n mooi buikje.

BS, ook een dikke knuffel voor jou, hopelijk kunnen jullie ook snel verder! En sterkte met je voet, goed rust houden en dan is het hopelijk snel hersteld.

Net als ST, heb ik ook weinig tijd om te schrijven. Als ik dan klaar ben met lezen is het alweer zo'n tijd verder dat ik weer iets anders moet doen. Best intensief zo'n kleintje, al slaapt ze nu overdag ook meer nu ze de derde sprong (deels) heeft gehad.
    Ga nu m'n vaders auto even uitzuigen, die gaan straks lekker op vakantie.

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Hoooow Nina :( jeetje wat irritant zeg! Ik hoop dat het een cyste is en dat dat niet erg is en dat je gewoon kan beginneb!! Je heb nu wel lang genoeg gewacht toch!!! Ik duim voor je meis!!

11. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lieve dames,
    Dank je wel voor de knuffels....kan ze goed gebruiken!
    Vandaag geprobeerd mijn arts te spreken, aangezien ik zelf denk dat deze poging voorbij is en hij op vakantie gaat. Maar helaas....hij wil per se echo + bloed afwachten. Ik laat dan maar morgen middag echo maken en alvast bloed afnemen, zodat hij zelf vrijdag alles kan beoordelen. Af en toe weet ik niet meer waar ik positiviteit vandaan moet halen :(

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoeveel en wat spuit je nina? Ik snap je teleurstelling.
    Hier hebben ze bij mijn eerste punctie de dominante follikel opgeofferd, zodat er een aantal kleintjes konden doorgroeien.
    Ik legde elke avond mijn handen op mijn buik en gaf on gedachte energie aan eitjes.
    Hoop dat er vrijdag een paar kleintjes te zien zijn en je deze maand toch door kan. Succes

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook druk met een klein mannetje. Dus ook weinig tijd om online te zijn.
    Helaas heeft bryan reflux, dus veel last van krampjes, maagje en huilbuien. Zijn in overleg met ziekenhuis een oplossing aan het zoeken.
    Moeten nu weer andere fles proberen en extra nutriton om in voeding dikker te maken. Alleen vanavond veel last van krampjes. Zo zielig dat gehuil.
    Gelukkig groeit hij goed.
    Ik knap zelf ook op, deze week is man weer werken en ben ik zelf weer op pad geweest voor uurtje.

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Nina knuffel...

Ik had een knobbel op mijn voet. ze dachten eerst een hallus valgus maar tijdens de operatie zagen ze dat er vocht in zat. Ze hebben bot weggehaald en mijn middevoetsbeentje gebroken en opnieuw gezet met een schroef.

Tot 18 jul in het verband daarna een lelijke schoen dragen. Ik krijg geen gips gelukkig

Ik mag met mijn voet niet in ze zon, gaat het zwellen, voor de rest heerlijk aan het genieten hahahaha

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Zonnetje wat enorm vervelend zeg dat de kleine reflux heeft! Die eerste 3 maanden waren hier ook een drama. Wij kregen Nexium voor de kleine. Sterkte want een huilend kindje kan je ontzettend wanhopig en vermoeid maken!

16. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Jeetje BS wat een drama!!! Hoop dat het snel hersteld!!

Zonnetje wat zielig zeg!! Arm pikkie!! Hoop dat het snel beter gaat!!

Nina denk aan je! Knuf!

Mil hoe is het met jou? Alles goed met de beeb?

Brabbel jij al een idee of het gelukt is?? Je mag nu ongeveer testen toch???

Rest knuffel!!!

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Dikke ernstige verwaarloos zwaai! :)
    Schaam schaam.

Met dat lekkere weer heb ik zo weinig fut om terug te lezen, en te reageren!

Hier nog geen idee of t wel of niet gelukt is.
    Aankomende zaterdag is 14 dagen na TP, dus we moeten even kijken wanneer we gaan testen.
    Drukke dagen, man veel werken, veel verplichtingen, enz enz.....

Heb trouwens geen testen meer in huis, oepsie.....

Iedereen een dikke knuffel!
    Houd jullie op de hoogte!

18. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Spannend!!! :D

19. NinaD

NinaD Niet meer actief

Zonnetje,
    Zo te horen pittige kraamtijd voor jou. Ik hoop dat het snel beter gaat. Ik ben nog niet begonnen met stimuleren. Ik had een decapeptyl depot gehad om mijn dominante follikel tegen te gaan. Voor stimuleren ga ik dit keer 225 menopur en 225 puregon gebruiken.

BS,
    Wat een ingreep....pittig! Gelukkig dat het achter de rug is. Met zo'n geopereerde voet is warmte inderdaad geen pretje. Fijn dat deze dagen wat meer bevolkt zijn ;) Hoe gaat het met herstel?

MiL,
    Hoe gaat het met jou? Houdt placenta zich rustig?

Sammy,
    Tweeling-mama to be :)
    Vertel....hoe is het met jou? Ben je al begonnen met buikfoto's?

Brabbel,
    Wat spannend!!! Voel je iets?

Babii,
    Hoe gaat het met jou?

Alle mama's,
    Wanneer zien we nieuwe foto's van bebes?

Dank je wel voor de knuffels :p
    Ik had vanmiddag echo en bloedonderzoek. Follikel en baarmoederslijmvlies waren gegroeid. Bloedwaarden leken ook erop dat er een ovulatie eraan kwam. Ik had net alles gemaild aan mijn arts en zou morgen gebeld worden. Tot mijn verbazing word ik 10 minuten later gebeld, net terwijl zit te typen --> het was even uitzoeken voor mijn arts, maar zijn conclusie is dat de downregulatie nu pas begonnen is bij mij, zodoende is de groeiende follkel geen probleem, verdwijnt vanzelf. Ik moet 18 juli weer bloed prikken en kan dan waarschijnlijk met stimuleren beginnen. Ik had deze scenario niet meer verwacht....erg blij :D

20. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Van harte Sammy en een dikke knuffel voor Nina!!

Hier gaat het allemaal even niet zoals ik had gewild qua cryo tp.... Ook al heeft manlief getekend, dan schijnt het protocol te zijn dat ze je aan een rouwperiode van 2 jaar houden, ook wordt je doorgestuurd naar een medisch maatschappelijk werkster, die gaat beoordelen of jij het financieel, emotioneel, psychisch aan kan, maar ook komen ze op huisbezoek om te zien of je de ruime hebt voor een tweede, ze bellen je netwerk om te horen hoe hun erover denken enz enz.

Ronduit belachelijk, moeten ze dat ook doen bij iedereen die het IVF traject in stopt.

Ik heb aangegeven dat een rouwperiode bij de 1 wel 29 jaar duurt en bij de ander 2 weken, dat een ziekenhuis dat niet kan beslissen! En dat hun ook niet oer m'n cryos mogen beslissen, dat deze clausule danwel protocol dat ze nu hanteren, niet in ons IVF contract is genoteerd, en m'n man ervoor getekend heeft.

Maatschappelijk werk heeft wel positief advies gegeven, ik kan het aan volgens haar, ben sterk genoeg blabla.

Maar nu gaat maatschappelijk werk na een rad van bestuur en die gasten gaan beslissen of ik rond september een terugplaatsing mag, nooit meer mag of pas na 2 haar, m'n god wat is 2 jaar op een mensen leven, heb ook goed kenbaar gemaakt staat II wil en waarom IIk het nu wil! Ben zo geïrriteerd hierdoor, bah. Alsof ik labiel ben!!!!!!

Nu wordt het half augustus besproken en wordt ik daarna gebeld hoe of wat. Maar als ze niet akkoord gaan en neem ik een advocaat in handen aangezien er nergens dit protocol en clausule staat opgenomen in het contract, en ik vind dat het ziekenhuis NIET mag beslissen over m'n wens en cryos. M'n man heeft getekend voor behoud en evt terugplaatsen, dus dat gaat gebeuren ook.....

Nou meiden, denk aan jullie, maar net als st ben ik rete druk haha.

Share This Page