IVF/ICSI Deel 5!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Joh nina dat geeft niets, wordt ook zoveel gekletst hier :)
    dacht me net weer helemaal het vrouwtje te voelen en met vl mee boodschappen te kunnen doen maar ging douchen en was zo uitgeput daarna en lig nu weer voor pampus op de bank. Dat niks doen is echt niks voor mij!
    Jij maandag weer een stap in de goede richting. Wat fijn, komt er ook weer schot in de zaak voor jullie!

BS ja doen we echt hoor! Was een mooi geschreven stuk he. Ah je papa...zal voir hun ook moeilijk zijn om hun kind zo te zien lijden :( ik hoop dat jullie er uit komen met zwager. Ik zou het een heel speciaal en bijzonder iets vinden van en voor julli samen!

En zonnetje, lekker voor jullie zelf houden! Ik twijfel nog steeds maar mijn prio gaat nu vooral uit naar een goede 20 weken echo op vrijdag!! Dasrna zien we wel weer!

2. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    meiden,

nou ja wat mij nu weer overkomt, heb even advies nodig:

25februari is een vriendin bevallen van een dochter, 6 mrt een appje gestuurd met de vraag hoe het gaat, dat ik ziek ben geweest en lucas storingsdiensten heeft en dat we daarna wel even komen kijken. Nooooit antwoord op gehad.

Ze weet dat we een miskraam hebben en gehad en dit operatief is verwijderdt en eigenlijk alles van a tot z en hoe moeilijk ik het heb.

krijg net letterlijk een app vanhaar met

"f. is nu 4 weken oud/ precies 1 maand vandaag! De belangstelling is echt hartverwarmend..."

meer niet...
    Ik heb nou ook niet veel vernomen van haar tentijde van onze mk, en wilde ook niet echt iemand ermee lastig vallen die hoogzwanger is van nr 2, dat wij/ik het er moeilijk mee heb.
    Heb geen zin om met modder te gaan smijten dat ik ook niet veel heb gehoord, maar dit ... owwww ben zo pissig, weet echt even niet wat te doen help?

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #123 zonnetje1980, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
    @tat: het zit jou ook niet mee in je zwangerschap. Eerst een hematoom en nu de operatie. En helaas duurt het herstellen van een operatie tijd. Doe rustig aan en hopelijk gaat het elke dag wat beter met je.
    Hier was de prio ook een goede 20 weken-echo, maar waren zelf eigenlijk wel nieuwsgierig. Hoewel ik wel al een voorgevoel had wat het zou worden.

@babii: hoe gaat het met je? Een stoma is niet niks inderdaad. Hoop dat alles goed hersteld en je er weer snel vanaf bent. En ook weer snel opknapt. Blijft balen dat je wat betreft zorg zo weinig hulp kan krijgen.

@llkh: Helaas weten veel mensen niet om te gaan met dames die in de mmm zitten. Jij hebt je best gedaan, ook al is het later dan dat mensen het verwachten. Ik heb om deze rede dus een vriendschap verbroken. Had het gevoel dat alles van mijn kant moest komen.
    Ik heb tijdens de jaren van de mmm geleerd dat veel mensen het moeilijk vinden om met de mmm om te gaan.
    Hoe je moet reageren is lastig, maar als het een goede vriendin zal ze niet zo reactie geven lijkt mij.

Hoe is het met de ruzie met je man? Mocht je daar wat over kwijt willen mag je ook een pb sturen hoor. Hier jaren dus met grote regelmaat ruzie over de mmm gehad.

Succes met alles

@nina: ik had inderdaad bij deze poging helaas maar 1 bevruchting. Ik was zo teleurgesteld. Eerst wilde mijn eitjes al niet groeien en dan ook na punctie maar 1 bevruchting hebben bij 12 eitjes.
    Bij de 1ste punctie had ik 8 emmy's van de 12 eitjes. Maar bij poging 1 is icsi gedaan en bij poging 2 ivf. Dit omdat het zaad van man veel meer was dan bij poging 1. Alleen blijkt dus dat de zaadjes op een of andere manier niet mijn eitjes in kunnen.
    Dus zou bij poging 3 hoe dan ook icsi toegepast worden.
    Had dus ook totaal geen vertrouwen in mijn Emmy, maar bleek dus een topper te zijn. Weet nog wel dat ik een test ging doen met de gedachte het moet, maar hij blijft toch wit. Was ook erg verbaasd dat er na ruim 4 min een 2e lichte streep kwam. Heb toen zitten huilen van ongeloof. En na 5 dagen opnieuw een test gedaan, gezien ik nog twijfelde door de lichte test. Kon het toen pas geloven dat het echt zo was.
    Maar kans is hier wel erg groot dat het bij 1 kindje blijft. Manlief zegt op dit moment niet opnieuw de mmm in te willen. Moet zeggen dat de hele mmm voor het 1ste kindje al een discussiepunt is geweest.
    Manlief had het liefst er al jaren geleden mee gestopt en gewoon samen gebleven. Alleen wilde ik mijn wens niet opgeven zolang er nog pogingen waren. Maar manlief is wel superblij dat het gelukt is.

Gelukkig heb ik een dijkwoning en geen duikwoning (vast typfoutje), maar je moet mijn dijkwoning ruim zien hoor. Is gewoon een huis met 2 verdiepingen en een bergzolder. Maar staat op een dijk, aan overkant van de weg hebben we water. En aan de achterkant hebben we dus een heel stuk tuin wat lager ligt, gezien dit de polder is.

@tori en ST: hoe gaat het met jullie laatste loodjes?

@BS: ik had ook je stukje van Freya op FB gezien en het is erg treffend.
    Ik hoop dat je er met je zus en zwager uitkomt over de eiceldonatie. Ik denk dat het voor je zus heel anders aanvoelt dan voor je zwager. Maar het zou mooi zijn als je op die manier je droom kan verwezelijken.

@MIL: hoe is het met jou?

@brabbel: hoe vergaat het jou in de wachtweken.

@Sammy: heb je je verdriet al een plekje kunnen geven. Ik blijf duimen voor je dat er toch een cryo blijft plakken

@zeehondje: ik blijf duimen voor een spontaan 2e wondertje jullie

4. NinaD

NinaD Niet meer actief

Vandaag echt een baaldag....:(
    Wij hadden zo naar vandaag geleefd, hadden veel vragen enz....
    Vanochtend 05:00 opgestaan, 05:45 vertrokken om dit keer echt ruim op tijd te zijn, afspr om 09:00,......08:20 daar aangekmen, wachtkamer was al helemaal vol. Uiteindelijk om 10:20 werden we binnen geroepen met excuses voor de uitloop.....nou goed...prima. Echo werd in 2-3 sec gemaakt, mocht me aankleden, toen ik aangekleed was, stond dr H al op, wij zeiden dat wij nog vragen hadden en behandelplan wilden bespreken.....zij zei "ja dat kan straks in de andere kamer". Zij vertelde allen dat ovaria actief zijn, bloed prikken wegens 2 grote follikels/cystes. Vervolgens meer dan een half uur in een ander wachtkamer totdat een van de NL-assistentes ons ophaalde. Dr. H bleek het onverwachts te druk te hebben om ons gesprek af te maken....:x ik was ech woedend, alleen veel kun je niet mee. Gelukkig zijn de NL-ass erg aardig. Zij probeerde zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, maar uiteindelijk moeten we voor de punctie nog bellen over andere vragen. Als laatste moest ik nog bloedprikken, maar was niet in de computer gezet...:( ....weer wachten..., half uur later werd bloedprikken goed gekeurd....alleen alle dames die bloed prikken waren opeens weg.....gelukkig 10 min later was al iemand gevonden.....kwartier verder kon er ook nog een afspr voor de uitslag gemaakt worden......:(:(:(
    Tot nu toe was ons ervaring zo goed in DD dat we dit echt niet verwacht hadden.....hopelijk dat de resultaat straks goed is!
    Nu is het wachten op ongi volgende week....

Zonnetje,
    :D.....voordat ik het berichtje over jullie huis hier had geplaatst, had ik het met mijn man over vakantie en duiken gehad.....:D
    Hoe gaat met klussen, gaat het straks af zijn voordat bebe er is?
    Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment, vooral wanneer je al een kindje hebt, het mmm echt achter je wilt laten. Het is allemaal best zwaar! Het is dat ons wens al zolang betaat en zo sterk aanwezig is dat we over stoppen niet nadenken...:)

IIkh,
    Wat vervelend voor je! Afgelopen jaren heb ik de ene zware situatie na de ander mee gemaakt met mmm daarnaast.....Mijn ervaring is dat de meeste mensen zo erg met hun zelf bezig zijn dat zij totaal niet in de gaten hebben wat er met jou aan de hand is en wat jij nodig hebt?
    Mensen die verder weg van me staan, laat ik gaan, wanneer ze me raar behandelen. Vrienden, neem ik de moeite om er met ze erover te hebben. Totzover helaas aantal vriendschappen ook moeten laten gaan, aangezien men toch liever alleen wou ontvangen en geen moeite wou doen om mijn situatie te begrijpen. Tegenwoordig vind ik mijn tijd en energie te kostbaar om aan de verkeerde mensen te besteden. Aan de andere kant zijn bepaalde vriendschappen ook weer hechter geworden! :)
    Hoop dat je hier wat aan hebt......misschien ook praten hierover met haar?
    Succes!

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Berichtje van vriendin heeft niet geholpen in toestand met ml.

Hij wil voor het einde van de week definitied de knoop doorhakken.

X

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Even tussen mijn werk door een dikke knuffel voor nina en llkh.

Jammer dat er zo weinig tijd voor je was nina. Vind dat toch altijd erg vervelend.

Ik hoop dat je er met je man uitkomt llkh. Ik herken het gevoel waarin je je bevindt. Helaas kan de mmm je relatie maken of breken.
    Het is erg lastig om eruit te komen als je niet op 1 lijn zit.
    Maar stel dat je stopt met de mmm, kan je daar vrede mee hebben?

Succes dames en ik moet weer aan de slag helaas.

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Pfff sorry niet veel geschreven ik zal morgen op jullie reageren maar wij gaan uit elkaar :(

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ook voor sammy een hele dikke knuffel. Dat zijn geen fijne berichten dat je uit elkaar gaat.
    Heel veel sterkte de aankomende tijd

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Wat gebeurt er hier allemaal???

Sammy,
    Jij ook relatie problemen?
    Hoezo uit elkaar???

IIKh,
    Wat voor beslissing wil jouw man dat je neemt?
    Waarom zo'n tijds limiet?

Lieve dames,
    Ik vind het zo vervelend voor jullie dat jullie nu naast het verdriet van de kinderwens ook nog relatieproblemen hebben gekregen. Mmm is gewoon heel zwaar! Relatieproblemen ontstaan helaas makkelijker onder zware omstandigheden.....weet er alles van! ;)
    Een ding heb ik de afgelopen jaren geleerd door mijn man: "soep wordt nooit zo heet .....". Mijn ervaring is dat er soms in een relatie discussies hoog oplopen en alles lijkt heel negatief, je denkt dit is het einde, terwijl het eigenlijk gewoon een signaal is dat je allebei moe bent! Niet zomaar moe, maar echt moe moe!
    Wat ons heeft geholpen is de discussies waar we niet uitkwamen op dat moment even tijdelijk parkeren, maakt niet uit wat en hoe belangrijk het op dat moment leek. Even b.v. een weekje niet en dan wel proberen ontspanning en rust te zoeken zowel samen als apart. Na zo'n rust periode was er telkens eigenlijk geen discussie meer........,omdat je door de afstand die je even gehd hebt van de dicussie weer beseft dat je van elkaar zoveel houdt dat je elkaar gelukkig wil maken enz......
    Hoop dat jullie hier wat aan hebben!
    **hele dikke dikke knuffel voor jullie allebei** xxx
    Jullie zijn niet alleen!

10. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Sammy dikke knuffel!!

@zonnetje, het is hier niet zozeer ruzie over mmm.
    Er is wat voorgevallen wat totaal losstaat van de mmm, wat ml de das omdoet.

Heel kort samengevat, er is een collegatje bij hem op zijn werk die openlijk kenbaar heeft gemaakt gevoelens voor hem te hebben. Al even geleden. Ml is hier open en eerlijk overgeweest. Al die tijd mij verzekerd dat het alleen vriendschappelijk is.
    Het weekend van 12,5 jr samen ook nog over gehad, en over het verlies van ons*.
    Week erop had hij met een vriendin gesproken en 6mrt hebben we een gesprek gehad waaruit bleek dat er toch bij hem ook welmeer gevoelens waren losgekomen, en hij dit steeds gelijk in de ijskast heeft gezet.
    Ik was in de veronderstelling dat hem dit toen pas duidelijk was, 7mrt ik die vriedin geproken en toen bleek hij dat die week ervoor dus ook met haar al besproken te hebben.

Nog steeds niets aan de hand, we zijn er over blijven praten, hij zegt nog ik ben bij je en we gaan de nieuwe ivf in.
    Maandag 11mrt, maak ik aan hem kenbaar wat het bij mij voor gevoelens oproept dat dit nu gebeurt en dat hij 'wat' ookal is het niet veel voor een ander heeft gevoeld. Argwaan en wantrouwend over de situatie die is ontstaan. Blijkbaar de verkeerde woorden, want hij vind dat hij te vertouwens is want er is niet gebeurt en is al die tijd eerlijk geweest.

Zodra ik dus argwaan en wantrouwend heb gebruikt is het dus k*t hier in huis. Want volgens hem is nu de basis weg. Of eigenlijk staat onze betonnen basis in drijfzand.

Vorige week vrijdag een goede sessie bijde peut gehad, afgelopen week hard gestudeerd en afgelopen vrijdag dus een waardeloze sessie gehad.
    Onze volgende is pas 5april weer, em als hij deze week de knoop negatief doorhakt, is het gewoon klaar.

Op het moment nog zo druk bezig met het verwerken van het verlies, waar ik gewoon mijn steun en toeverlaat bij nodig hebt.
    En dan straks ook nog zonder hem...

Ik ben gewoon gesloopt, slaap slecht, eet nog slechter...

Xx

11. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    @nina, ml wilt einde van de week de knoop doorhakken wel of geen punt achter onze relatie te zetten of er toch voor te gaan.

X

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jeetje meid wat erg :(
    Wat een onzekere, nare periode :(

Wij hebben in de MMM ook even op het punt gestaan om uit elkaar te gaan. We hebben toen 2 jaar pauze genomen in de MMM en toen ging het tussen ons weer wat beter.
    Ik hoop dat er voor jullie nog een toekomst is meis!
    Veel sterkte!!

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jeetje, wat schrik ik hiervan :(
    Wat een rotperiode ook voor jullie!
    Maar er is geen bedenkingsperiode meer begrijp ik? Het is al definitief?

Héél veel sterkte in deze zware periode meid!!!

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Door mijn hoofd blijft maar gaan hoe anders het nu wel niet was geweest als...
    Zij heeft ml gesteund tijdens de zware weken van de mk en daarna, zodat hij thuis sterk kon zijn voor mij.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jeetje meis, heftig.
    Mijn mening is wel dat je mannetje wel ietsje meer begrip voor je zou moeten tonen..
    Hij is immers degene waar "wat" gespeeld heeft en ook al is er niets fysieks gebeurt, het maakt jou onzeker en wantrouwend.
    Het heeft voor jou gewoon even tijd nodig om dat vertrouwen te herstellen en daar zou hij je wel ietsje meer tijd en gelegenheid voor moeten geven.

Hier is ook weleens wat geweest maar mijn vriend heeft gewoon daarna een tijdje moeten accepteren dat ik wantrouwend was en boos.

Veel sterkte nogmaals!

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Tnx meis.
    Ml vindt dat hij het helemaal niet heeft verdient dat die gevoelens bij mij zijn ontstaan. In zijn ogen is hij eerlijk en trouw gebleven.
    Hij vindt daarmee dat ik (nog steeds) te onzeker ben over mezelf en de relatie.

X

17. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Lieverdjes wat lees ik allemaal verdrietig nieuws?! Wat is die mmm toch een tikiende tijdbom onder je relatie soms. Ik hoop tochndat sammy en llkh eruit komen met hun mannen. Dikke knuf voor jullie xx

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik ben hier stil van. knuffel van mij

19. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lieve meid,
    Uiteindelijk gaat het om de liefde voor elkaar. Het maakt helemaal niet uit wat voor woorden jij hebt gebruikt. Jij hebt jouw gevoel besproken. Ik hoop dat jullie er rustig over kunnen praten en hieruit komen. Ik vind het vreselijk voor je!
    Ik hoop dat er voldoende mensen zijn in jouw omgeving die jou in deze moeilijke tijden kunnen steunen! Mocht je willen kletsen...weet mij en de dames hier te vinden hoop ik!!!! dikke knuffel

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ilk wat ik nu leer is dat ik mijn eigen grens moet aangeven en dat moet jij ook doen. Waarom moeten wij rekening met andere houden als dat niet wederzijds is? Ik geef nu ook aan wat ik wel en niet wil. OKe ik ben mensen kwijt geraakt. Bleken dus geen vrienden te zijn.

Daarnaast ml en ik hebben ook een goed gesprek gehad. Wij leven best langs elkaar heen en ik heb aangegeven dat ik daar niet voor gekozen heb. Hij heeft me gelijk gegeven en doet niet veel minder met zijn Turnhobby dan voorheen. Hij geeft trainen en ze hebben een nieuwe turnhal moeten gaan fuseren bla bla. Ik doe zelf aan paaldansen en korfballen. We waren dus nooit samen. Maandag had hij vergadering. Ik korfbal dinsdag hij trainen. Woensdag ik paaldansen donderdag hij tranen en ik ook paaldansen en vrijdag hij trainen. Hij geeft op hoog niveau turntraining dus bijna elk weekend is hij weg. Ik heb dus aangegeven wat ik verwacht in een relatie. Ik ben van mening dat als je gevoelens kan krijgen voor iemand anders dat het niet goed zit, maar het ligt vaak aan degene die gevoelens krijgt voor een ander persoon. Je bent niet eerlijk in je gevoelens. Ik hoop zo dat jullie eruit komen

Sammy denk aan je

Deel Deze Pagina