@Dagmar--> Ik had direct na de punctie een pijnstiller gekregen. Vanaf dat moment heb ik geen echte pijn in mijn eierstokken meer gevoeld. Mijn buik bleef wel nog lange tijd gevoelig, bij elke stap een naar gevoel. En ik heb ook veel darmkrampen gehad, die gaven een heel opgeblazen gevoel. Voel ik nu af en toe nog steeds. Inderdaad veel drinken, volgens mij mag je ook gewoon paracetamol. En lekker rustig aan doen. Met een dekentje op de bank en laat je mannetje je lekker verwennen. Sterkte!
@Annalise: Nog even volhouden meid! Merk je iets aan jezelf, of durf je daar niet aan te denken? Succes !
dagmar , ik heb ook veel pijn gehad na de punctie.. ik dacht gelijk....omdat ze me weg maken hoeven ze niet meer zo voorzichtig te zijn... ik heb tot twee dagen na de tp buikpijn gehad.. nu is het pas minder.
@Merel--> Ik heb 10000 ie Pregnyl gespoten voor de punctie en op dag 6 na de punctie ook nog 1500ie. Verder moest ik vanaf de 1e dag na de punctie 3x per dag 2 bolletjes Utrogestan vaginaal inbrengen en dat doe ik in ieder geval nog tot de testdatum. Bij een negatieve test mag ik stoppen met de bolletjes en bij een positieve test moet ik nog 3 weken doorgaan. Verder merk ik helemaal niets. Ik voel me totaal niet zwanger....
Pekske, da's inderdaad balen.Blij dat het nu beter met je gaat. Ik had even een vraagje. Is het normaal dat je tijdens het spuiten van decapeptyl last krijgt van hele vruchtbare afscheiding?Ik had dit dus al op dag 5 van m'n cyclus.Ben op dag 1 begonnen met deca.Heb nu sinds gisteren zelfs last van gevoelige borsten. Snap er niks van, dacht dat die deca alles plat moest gooien? Wat ik ook vreemd vind is dat ik normaal gesproken altijd een volle week smurrie heb met m'n menstruatie.Nu ben ik maar 4 dagen er zoet mee geweest en dus op dag 5 al die glibberige afscheiding? Ik ga het morgen aan de gyn. vragen, maar vroeg me toch af of er hier ook meiden zijn die zo op die deca reageren...
Annalise; om gek van te worden dat wachten nietwaar? Maar dat je nu nog niks voelt hoeft niet meteen het slechtste te betekenen hoor.Probeer nog ff positief te blijven, you never know...
@Zara--> Door de Decapeptyl duurde mijn "menstruatie-smurrie" t/m dag 9! Op dag 4 kwam de Gonal-F erbij en vanaf dag 10 kreeg ik vruchtbare afscheiding. Dat kwam steeds meer omdat mijn baarmoederslijmvlies dikker werd. Op dag 14 kreeg ik de punctie.
ik zit nou op dag 6 na de punctie en heb hele pijnlijke borsten en rare buikpijntjes... maar ik denk dat die pijnlijke borsten zijn van de bolletjes of pregnyll.... heb jij dat niet gehad analise? en zara, ik had met spuiten ook gewoon vruchtbar slijm hoor...dus zal wel normaal zijn... ik was nog bang dat ik een eisprong zou krijgenmaar dat kon helemaal niet omdat ik die certocide spoot.... dus zal wle goed izjn
Hoi meiden, wat een ontwikkelingen allemaal zeg! Was er ene paar dagen niet dus het was even bijlezen, zal deze week weer wat meer reageren. @dagmar ik duim voor woensdag Hier inmiddels 11e deca erin maar nog geen ongi, krijg wel af en toe buikkrampen maar verder niks, alles kan natuurlijk nog, dinsdag eigenlijk uitgangsecho maar als ik nog niet ongi ben moet ik een dag van te voren bellen, morgen dus, nouja vanacht even afwachten en dan maar even bellen. @diane: ben jij al ongi? Iedereen heel veel succes!
Ik heb al zere borsten vanaf dag 1, de eerste dag dat ik ongi werd en met de Decapeptyl begon. Ik had op een gegeven moment (naarmate de eitjes groeiden) ook allemaal bobbeltjes onder mijn oksels. Voelde erg eng aan, maar na de Pregnyl (en de punctie) waren die bultjes ook weg. Ik heb dus nog steeds zere borsten.....
Zo zieje maar weer, ieder lichaam reageert er anders op.. Pekske, dat ik vruchtbaar slijm heb oke, maar deze keer was het al op dag 5.En omdat ik deca spuit dacht ik dat het juist alles zou tegenhouden..
Moet je na de tp ook nog spuiten, dus bolletjes en spuit? Ik dacht dat je daar dan van af zou zijn! Mis gedacht dus. Wat betreft die afscheiding: dat heb ik ook. Al gelijk vanaf het begin. Zal er wel bij horen toch? @ iedereen die aan het wachten is: HEEL VEEL SUCCES! Lijkt me zo'n slopende tijd!
Getver, kom er net achter dat ik om half 8 die deca had moeten spuiten...helemaal vergeten.. Zou het erg zijn 1 uurtje later?
hallo meiden... misschien mag ik mijn vraag hier ook nog een keertje stellen had het al bij het wachtbank topic gedaan. afgelopen maandag heb ik een cryo terug plaatsing gehad maar nu heb ik vanaf vandaag licht bruinige afscheiding wat normaal het begin van mijn ongi is maar dit is toch veel te snel vorige week de pregnyl gespoten op dinsdag dus rond de donderdag eisprong en dus maandag die terug plaatsing is het niet zo dat ik dan pas na ongeveer 14 dgn mijn ongi moet krijgen? in iedergeval bedankt voor het 'luisteren' groetjes
ik spoot altijd smorgens, niet altijd op dezelde tijden.. in weekend weleens 1 a 2 uur later, niks aan de hand hoor ben gisteravond wel de progestran bolletjes vergeten in te brengen. dacht ik vannacht om 4 uur pas aan.. is toch ook niet zo erg? had ik om 11 uur moeten doen.
bolletjes moeten nog zeker tot aan de test.. daarna afbouwen.. spuiten hoeft niet meer afscheiding heb ik ook gehad ja met deca en puregon.. is normaal
die bolletjes ben ik ook een keer vergeten toen het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het niet zo'n probleem was gewoon doorgaan...
ok thanx bij de eerste poging heb ik de eerste dag helemaal niet gedaan. ik dacht dat het pas na de TP moest, toen las ik opeens na de punctie al. heb toen gebeld en moest gelijk beginnen hahahaha
Haha, grappig dat we eerst zo serieus zijn met alles en dat het op een gegeven moment zo normaal is dat je het gewoon vergeet!