ja ja we doen ons best morgen zullen we meer weten ben echt benieuwd ben eigenlijk ondertussen wel klaar met het hele ivf gebeuren enzo dus hoop dat dit echt de laatste is geweest maar goed dat hoop ik voor iedereen hier
tuurlijk ben ik niet boos joh.. gebeurd iedereen weleens... ik las bij jou eiceldonatie? dat is wel heftig of niet? hoe gaat dat in zijn werk>
@Caruli ik stuur je positieve energie voor morgen en hoop dat het telefoontje goed nieuws brengt. @ Linda balen dat het allemaal op zich laat wachten. Hou vol hoor. Mag ik ook al op de lijst hoewel het nog even duurd, als ik 10 okt ongi ben dan ga ik aan de pil, om 20 nov pas een info gesprek te hebben en de 22ste november mag ik dan stoppen met de pil ( ik ben wel de eerste die dan al iets op de lijst zet voor nov he?) Ik duim voor jou hoor dagmar
welkom betty boop @linda ik werd afgelopen vrijdag ongi en ik heb nog steeds heel iets bruine afscheiding, bah als het morgen maar weg is met de echo is anders zo vies gedoe.
wat?! vind je mij een hoer?!? ik hoop dat dat een tikfoutje is... maar heeel erg bedankt voor het strooien! heb er zin in!
In het Erasmus is de info-avond verplicht, anders nemen ze je niet op in het traject. Dat vind ik eigenlijk best ver gaan, maar goed!
Hier afgesproken met de assistente dat ik vrijdag naar het zkh bel. Ze gaf wel aan dat door de deca de ongi wat langer kan duren. Ik denk dat ik dan zowieso ma of di naar het zkh moet. Omdat ik hiervoor orgametril heb gebruikt kan het zijn dat ik nauwelijks ongi wordt. Zo nu weet ik tenminste weer waar ik aan toe ben!
Ja, zeker fijn om te weten waar je aan toe bent. Weet ik dat ook gelijk, ben nog niet ongesteld geworden. Heb wel sinds gisteravond knallende hoofdpijn, dus hoop dat dat een teken is!
Hee meiden... Ik had gisteren de zorgverzekeraar aan de lijn om te vragen hoe het met mij moet straks... maar aangezien ik hier op het forum al een paar keer gelezen had dat er vrouwen moeten stoppen en geen punctie krijgen, maar dat het wel gedeclareerd wordt als volledige poging heb ik dat ook maar eens gevraagd hoe dat zit... Want IVF/ICSI begint feitelijk pas bij de punctie! En niet bij de hormoonstimulatie aangezien hormoonstimulatie ook gegeven wordt bij bijv. KID en IUI en soms zonder verdere behandeling... Nou hoe zit het nu en hoe is het landelijk geregeld... dus bij wet!: IVF bestaat uit 4 fasen: fase 1: de hormoonstimulatie fase 2: de punctie fase 3: het laboratoriumgedeelte/bevruchting fase 4: de terugplaatsing/invriezen Nu is het zo dat wanneer er gestopt wordt bij fase 1 de arts dit moet declareren alszijnde hormoonstimulatie of IVF fase 1! Dan kost het je GEEN poging en behoud je dus mooi je pogingen.... Wanneer er toch een poging gedeclareerd wordt, kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar en aangeven dat je alleen maar een hormoonstimulatie hebt gehad. Je kan je zorgverzekeraar toestemming geven dit op te vragen bij het ziekenhuis. Het zal dan alsnog gedeclareerd worden. Ook zijn er artsen die dan voorstellen de medicatie zelf te betalen zodat je poging behouden blijft! Dit mogen ze helemaal niet doen! Want ze moeten nog steeds het gebruik voor jou van de ruimte wel declareren en wanneer ze er dan iets anders opzetten is het eigenlijk fraude... Declareert de arts het dan wel als IVF ben je alsnog je poging kwijt en je geld... En krijgt de arts of de apotheek de medicatie 2x vergoed... Aangezien fase 1 wel bij de IVF-vergoeding door de zorgverzekeraar inzit... Het is dus bij wet geregeld: IVF wordt pas als een poging gezien en gedeclareerd vanaf fase 2! En de arts moet het dus goed declareren! Mocht je dit overkomen... dan weet je nu hoe het zit... Ik hoop dat ik er zo iemand mee kan helpen! Succes met de pogingen meiden...! Allemaal met succes stoppen met IVF/ICSI zullen we maar zeggen!
Vanmorgen echo gehad ze kon bijna de eierstokken niet vinden moest wel een par minuten zoeken,zo klein waren ze, maar dat was een goed teken.Morgen mag ik beginnen met puregon erbij en 26 sept. de 1ste fm.
hey wishgirl bedankt voor de info.. heb het zelf niet aan de hand gehad, maar heb hier wel eens over gelezen in dit topic inderdaad dat er verwarring over was... hoe weet jij trouwens dat je een jongen krijgt? konden ze dat nu al zien?
@Pekske - Ja wij hebben hier een echoscopist die kan het met 13 weken al zien... En heeft het heeeeeel vaak goed.. Ik heb nog niet gehoord dat ie het fout had... Hij kijkt niet naar het geslacht... Maar er is een uitstekend stukje dat jongens en meisjes beiden hebben in die leeftijd... Daar zit een hoek.. Is die hoek 90 graden of meer dan is het een jongentje... Is het minder dan die 90 graden dan wordt het een meisje... Bij mij twijfelde hij wel een beetje... maar dacht toch aan een jongentje Nou precies... meestal gaat het ook wel goed met de declaraties... omdat een poging ook meestal wel tot in ieder geval een punctie komt... Maar ik heb het hier dus ook een paar keer gelezen en ik vond dat zooooo zonde... Ik bedoel... je krijgt er maar 3 vergoed... En we zijn ze wel nodig... toch? Dus dan kan je beter weten hoe het in elkaar zit zodat je er iets mee kunt doen en weet waar je aan toe bent... Ach en ik had ze toch aan de lijn.. dus ik denk... Ik vraag even voor die meiden Kleine moeite... groot plezier! Ik zie dat je 2 emmies aan boord hebt... Meid spannend! Wanneer mag je testen?