Hoi, het ligt er aan welk schema het ziekenhuis hanteerd. Ik heb bijvoorbeeld 2 keer een kort schema gehad. Op de eerste dag rood bloedverlies bellen om een uitgangsecho te maken voor de derde dag en 's avonds decapetyl spuiten. Op de derde dag krijg je dan een uitgangsecho en als die goed is ga je hormonen spuiten. Ik kreeg hierna meestal nog 3x een echo en spoot meestal een dag of 11/12 hormonen. Op de 15de dag kreeg ik dan terugplaatsing en dan na 15 dagen mocht ik testen. Wil iedereen die bezig is met een behandeling succes toewensen! groeten Mirjam
decapeptyl legt je eigen cyclus stil. Daarom kan het zijn dat je later ongesteld wordt dan normaal. Verder moet je dat blijven spuiten tot Ovritrel ( of wat je dan ook moet spuiten) ook al spuit je ook Gonal F, want dat zorgt er voor dat je eitjes gaan groeien, dus niet zoals normaal 1 eitje, maar veel meer. De decapeptyl zorgt er dan voor dat je niet opeens een eisprong krijgt. Die wordt dan opgewekt door middel van Ovitrell.
Bij mij hadden ze zowel het korte als het lange schema uitgelegd, maar het zhuis adviseerde het lange, omdat ze dat veiliger vonden. Ik weet niet wat beter is, voor jezelf natuurlijk het korte schema.
Super veel thanks voor alle uitleg. Het hangt er dus heel erg van af hoe veel eitjes en hoe lang. @ Verhip, ik vind het belachelijk dat een apo gewoon maar een ander middel geeft. Tuurlijk het is goedkoper, maar horen ze je niet gewoon de keus te geven? Als ik het dus goed begrijp en ik moet op 22 nov stoppen met de pil, dan zou ik vlak na sinterklaas een punctie kunnen verwachten en vlak voor de kerst een test mogen doen? Spannend allemaal hoor...
ik vind het ook echt gek van die apotheek. Je gaat aan een behandeling beginnen die al genoeg vraagtekens en onzekerheden oproept, en dan moet je je ook nog niet eens druk hoeven maken over de apotheek.
Maandag Gyn, dus meiden duimen dat ik verder mag, allemaal fijn weekend! (ze denken dat dat beetje bruin misschien de ongi was vanwege de orgametril).
Ja dat is wel zo, maar ze kunnen meer geld verdienen met namaak medicijnen...Met de pil heb ik dat vroeger ook zo gehad.. Ik ga vanmiddag de echte ophalen en anders mogen ze die medicijnen lekker houden en haal ik ze wel op het ziekenhuis.
Ik ben net terug van de punctie, er waren er 6 aangeprikt en er zijn 3 goede eicellen gevonden en eentje was beschadigd. Ik vindt het een beetje tegenvallen omdat ik er normaal meer heb, maar ja ik heb er maar eentje nodig. De punctie zelf viel me mee ik heb nu een beetje zeurderige pijn en lig lekker op de bank met een kruikje en mn laptop. Zondag (op mn ma dr verjaardag misschien brengt het geluk) dan moeten we bellen of we een terugplaatsing hebben. Waarschijnlijk zondag of maandag ben erg benieuwd.
gefeliciteerd vergo, sanp dat je meer had verwacht maar wat je zelf ook zegt, het hoeft er maar 1 te zijn! Veel succes, lekker uitrusten en dan aftellen naar het telefoontje, hopelijk kan je een beetje ontspannen, gelukkig is het weekend of zou je liever willen werken? Lijkt mij helemaal niet fijn die dagen tussen de punctie en terugplaatsing.
Nou werken kan ik nu niet, daar heb ik teveel last van. Nee hoor ik vindt het heerlijk thuis en mn mannetje is ook gezellig thuis dus zo een filmpie opzetten en de tijd komt wel om.
dank je dagmar en carulli, voor het weer op volgorde zetten van de lijst sept. is wel zo handig. dagmar, goed nieuws voor je, succes in de ww. carulli, hoe was jou tp? flam, wat een rot bericht voor je, is een 4e icsi niet nog een optie voor jullie? heel veel sterkte verder, en heel knap van je dat je zo positief blijft. dikke knuffel voor jou. vergo, fijn dat je de punctie er weer op hebt zitten, je had meer gehoopt, maar zoals je zelf al zegt , je hebt er maar eentje nodig. ik duim voor je, linda, wat vervelend dat je ongie niet door wilt zetten. hopelijk maakt het niet uit voor de poging en mag je gewoon gaan starten. verhip, ik heb ook een andere pil dan de microgynon, nu zelfs weer een andere als een half jaar terug. voor de pil maakt dat ook niet veel uit. als het maar een 3 fase pil is. de hormonen zijn wel gewoon echt hoor. ik lig nu ziek op de bank, heb vanmorgen antibiotica van de dokter gekregen, had er maandag al naar gevraagd maar ze vond het nog te vroeg. maandag ga ik spuiten en dat kon volgens de dokter geen kwaad.
hey vergo, kan me je teleurstelling wel voorstellen, maar inderdaad je hebt er maar 1 nodig... hier worden de wc bezoekjes weer eng hahahhahaah. mijn buikpijn is minder, maar de hoofdpijn is echt een crime.... lig ook de hele dag al in bedje en zie mezelf er vandaag ook niet meer uitkomen....
Ben bij de apotheek geweest, heb inderdaad een andere pil meegekregen, maar ze beweert dat het dezelfde is.. Ze had het ook over de progestran, dat die naam gewijzigd is naar urogaston of zoiets? Zegt jullie dat iets?
Jups klopt helemaal! Utrogestan is de nieuwe naam van Progestan. Het is precies hetzelfde! Groetjes, Josien
Meis je hebt er idd maar 1 nodig dus hoofd omhoog en he dit gaat hem worden. In gedachten stuur ik de emmy's veel kracht om goed te delen.....