In Tilburg ga je altijd aan de pil, zei mijn gyn. Met name als het de eerste keer is dat je IVF/ICSI krijgt..Kan zijn dat er uitzonderingen zijn, maar ook in mijn geval was dat niet zo..
Yes, hier goed nieuws! Rond de 10 follikels zowel links als rechts (dus 20), sommigen rond de 10 mm. Het was een geod echobeeld zei de arts! De assistent heeft net gebeld, de uitslag van het bloed kwam overeen met de echo dus ik moet door blijven spuiten met dezelfde dosis. Donderdag weer voor controle.
ik moest in tilburg ook altijd eerst aan de pil.. ik hoefde die dan niet een hele maand te slikken, heb hem zelfs ooit maar 10 dagen hoeven te slikken... ligt er net aan hoeveel koppels er die maand de behandeling doen en wanneer er plek is enz..
Ik hoefde ook niet aan de pil en gewoon cd 21 met decapeptyl beginnen, dus het is overal anders. Ik had vanmorgen de 2e FM maar ze waren nog te klein 1 van 16 en 2 van 14 en nog wat kleinere, dus mag woensdag weer komen, wat een geklep zo.Ze kon ook nog niet zeggen wanneer waarschijnlijk de punctie zou plaats vinden, kon als het tegenzat ook nog wel na het weekend pas plaats vinden. Ik zit nu even niet zo lekker in me vel, qua hormonen enzo voel ik me gewoonweg super heb eigenlijk nergens last van, maar als ik dan thuis kom en er geen email is geen smsje geen telefoontje van vrienden hoe het met me gaat, de hele week al niet,terwijl ze weten dat ik elk moment de punctie kan hebben, als het sneller gegroeid zou zijn had ik morgen de punctie al(dat was de 1ste uitgangsdatum).Baal er gewoon van, een vriendin had een enorme relatiedip,tegen scheiding aan, heb 1000 maal haar verhaal aangehoord maar even een wedervraag hoe het met mij gaat ho maar.Een andere vriend heeft zijn relatie uit, heb hem geprobeerd erdoor heen te trekken ben wezen klussen in z,n nieuwe huisje wanneer ik een paar uurtjes vrij had zodat hij niet alleen steeds bezig was en het sneller af zou zijn, maar nu hoor ik niks van hem. Ik ben niet iemand die dan uit zichzelf een email,smsje of belt om te vertellen van: nou ben weer in het ziekenhuis geweest en zus en zo gaat het, vind dat zo egoistisch lijken, hoe doen jullie dat?Heb gewoon heel erge behoefte een een echte knuffel van degene die het nu af laten weten. sorry voor het geklaag, zal dan toch wel wat last hebben van de hormonen hihi, maar heb gewoon ff een giga dip.Zie ook enorm op tegen de punctie omdat de vorige keer het infuusprikken niet lukte en na 6 keer besloten werd het zonder verdoving gedaan werd.Dit keer hebben ze belooft als het na 3 keer niet lukt dat ze me naar de OK rijden en daar alsnog een roesje krijg, maar toch ben ik erg bang voor de pijn die ik toen voelde, ookal is het dus bijna zeker dat het dit keer dus niet zo pijn gaat doen.
Zo herkenbaar Diana! Ik herken het van mezelf... ben ook niet zo'n type die iedereen maar gaat bellen/smsen/enzovoorts. Maar ja, gevoel kan wel zijn dat je je heel eenzaam voelt! Maar meid, weet dat je hier in ieder geval altijd je verhaal kwijt kan. Als ik jouw verhaal zo hoor, lees ik bijna mijn eigen verhaal... daar ging het ook lekker langzaam. Maar je moet maar zo denken dat ze dan wel wat langer doorstimuleren, maar dat je dan dadelijk wel wat meer en wat betere eitjes hebt. Ik duim voor je meid dat je snel meer duidelijkheid hebt en vooral meer en goede eitjes! Liefs, Josien
Balen Diana, ik kan het me goed voorstellen dat als je al in een dip zit en er is niemand om even jouw verhaal aan te horen, dat je in een nog grotere dip raakt...Je leert zo je vrienden wel kennen...DAt merk ik nu al, en ik ben nog niet begonnen met spuiten.. Ik hoop voor je dat de punctie zo snel als mogelijk komt en dat je een paar goede eitjes "kweekt"...Zal van de week nog eens komen kijken hoe het met je gaat!
ik herken je verhaal ook wel hoor, ik heb alleen eenvriendin die ook icsi heeft gedaan dus dat is wel makkelijk. die weet wat en hoeveel je er voor moet doen... de meestte mensen hebben geen flauw idee wat het allemaal inhoud. hier begint het nu na 4 mislukte pogingen pas tot iedereen door te dringen hoe ingrijpend het eigenlijk allemaal is... gelukkig kan je hier je verhaal kwijt en weet iedereen wat je voelt en meemaakt.. heb je hier al een eigen toppic? ik vind het altijd heel leuk om alleen al alle reacties te lezen van de meiden hier... sterkte met de laatste loodjes....
Diana26 ik herken mezelf ook in je verhaal, ik heb helaas te veel geleerd van mn "vrienden", ik heb er geen enkele meer aan overgehouden, iedereen vindt zichzelf het belangrijkste. En af en toe heb je echt die knuf ff nodig. Ik kan gelukkig veel mn verhaal kwijt bij mn vriend en de beide ouders en ik heb heel veel aan dit forum. Dikke knuf meis hormonen doen helaas gekke dingen met je lichaam en humeur.
Hoi meiden, Helaas herken ik het ook wel van mn omgeving. Gelukkig heeft een vriendin van mij ook ICSI gedaan, dat is fijn! Maar aan de andere kant denk ik soms ook wel eens dat het voor een ander ook heel moeilijk te begrijpen is in welke situatie wij zitten. Als je dat zelf niet kent, dan denk je daar ook echt niet bij na! Het blijft moeilijk natuurlijk!
Helaas kennen meer meiden dit dus!Ik ben dan zelf ook zo eigenwijs dat ik dit keer ook niet bel of sms naar hen, laat het maar een keer vanuit hun komen, ben alleen wel benieuwd hoelang dit gaat duren?Ga er wel iets van zeggen als ze er eindelijk naar vragen op een ludieke manier denk ik,nog even verzinnen hoe Dinsdagavond is een vaste sportavond en 1 persoon zie ik dan altijd, want ik sla die les nooit over, deze week kan ik niet, maar hij weet niet waarom, ben benieuwd als hij me niet ziet of er dan iets gaat rinkelen? Het is alleen jammer dat het op deze manier moet. Iig alle meiden bedankt voor hun reacties, ik ben blij dat we hier allen met hetzelfde bezig zijn en we elkaar kunnen steunen. En al is het dan geen echt een dikke digi knufff!voor iedereen hier!
Diana, als ik jou was zou ik mn energie niet in dat soort dingen stoppen! Je kan volgens mij beter aan jezelf denken, dat doe ik ook, stress is gewoon niet goed tijdens je behandeling! Laat het gewoon achter je en schrijf je frustratie hier lekker van je af. Succes!
hallo ja natuurlijk kan dat.. maar zoals ik zei dan doe je het in eigen cyclus of niet? en dat doen ze niet in elk ziekenhuis, bij mij niet tenminste en ik heb de meesten gehoord...
pffffffffffff dames ik ben zoooooooooooo bang. mag woensdag testen.... maar ik durf niet.. ben zoo bang dat het mis is! echt waaar. ik voel echt niks vergeleken met de vorige keer. ik ben nog niet ongi trouwens en mijn temp is ook nog wel hoog. ik heb ergens gelezen als de innesteling na ICSI niet goed is gegaan je 8-12 na de TP ongi kan verwachten. ik zit nu op dag 12, dat is voor mij nog een beetje een lichtpuntje maar verder?!?!? pfffffffffffffff
oh Dagmar, als je temp nog hoog is, dan heb ik nog wel goede hoop voor je hoor! Je hoort ook best vaak van mensen die helemaal geen zwangerschapsymptomen hebben! Ik duim voor je greets Silver
2Dagmar Ik zit in het zelfde schuitje.......Vorige keer was ik op dag twaalf na tp volgens mij ongi geworden. Nu zit ik ook op dag 12/13 als je de dag van punctie als 1e telt. Hier ook erg spannend. Wanneer ga je testen?Want je kan de 30e morgen al testen he? Kareltje
@diana: herken het ook wel inderdaad, sommigen zijn inmiddels een beetje gestopt met vragen hoe het gaat, net alsof ze denken: het is toch altijd slecht nieuws... Ik moet zeggen ben ook een beetje teleurgesteld in een hele goede vriendin, ze weet dat ik ben gestart 4 sept. en heeft helemaal niks van zich laten horen sinds die week. Ga haar dus straks ook niet exact zeggen wanneer ik moet testen ofzo. Maar Merel heeft gelijk, ik maak me er niet echt druk over, ben nu ook best wel met ons zelf bezig dus dat scheelt. @Dagmar: kan het me heel goed voorstellen, die angst voor een negatieve test maar geen ongi bijvoorbeeld, dat lijkt me zoooooooo frusti. Maar aan de andere kant, stel het is raak, dan wil je het ook vanaf dag 1 weten! Sterkte, het klinkt allemaal erg positief! Is je temp betrouwbaar bij IVF/ICSI? Hoog is in ieder geval altijd goed. Nog 2 nachtjes pppffff zet m op! Hier erg happy met de echo vandaag, nog steeds veel klachten maar nu denk ik alleen maar: groei maar lekker eitjes!
@linda Super dat de echo vandaag goed was,dat is het begin van de spannende weg. Dank je wel voor het meeduimen. Kareltje
Ja, in mijn eigen cyclus! zit bij het erasmus mc. Heb gesprek gehad en ze vroegen wanneer ik m'n menstruatie verwachtte. Toen kreeg ik een datum en moest ik beginnen met de deca. tot mn menstruatie kwam, de 1e dag bellen naar het ivf secretariaat en toen werd de datum voor de gonal f vastgesteld. Nu ga ik 7 dagen na de 1e injectie gonal F, morgen voor de 1e echo. Het zal wel per vrouw verschillen. Ik ben aangewezen op ICSI vanwege slecht zaad. Weet het ook niet!