IVF / ICSI Deel II

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by rach84, May 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    hihi grappig peske, dat is echt klasse, mijn vriend was afgelopen zondag heel snel terug, toen ging hij stressen of het niet TE snel was, nou zoals we nu weten niet dus hihi

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Angelbaby: 2e IVF poging mislukt. 20 oktober beginnen met IVF3.
    Annalise74: Op 21aug08 start ICSI
    Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen!
    Annerie: 1e ICSI, 2-9 TP van een topembryo gehad
    Beeb: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Caruli: 3e ivf ook mislukt. :cry:
    Ciara: 1e ICSI zwanger 2-ling. Helaas beide miskraam na 8 wk (25 juli j.l). Wachten op cyclus voor TP Cryo.
    Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI ZWANGER
    Dagmar1974: Na 1e ICSI zwanger, helaas mk bij 6 wk., aug. 2e ICSI mislukt.. nu nog 3 cryos...
    Debje1976: IVF nummer 3, 8 oktober punctie
    Diana26: 2e icsi 9 okt. terugplaatsing
    Eef: 1e IVF augustus wel punctie, geen normale bevruchting...
    Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ...
    Esser: okt./nov. start 1e ICSI poging
    Essie: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging
    Ginny: ZWANGER na 3de ICSI-poging - Hartje gestopt met 9 weken... - 4e ICSI mislukt :cry: - 17 Oktober start 5e ICSI
    Hope: Bezig met IVF poging nummer 3, met PGD. 3x is scheepsrecht?
    Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, ZWANGER
    Josien: 1e ICSI poging geëindigd in een miskraam, verstoorde hormoonhuishouding bij man ontdekt na 1e ICSI en doorverwezen naar internist
    Kareltje: 2e ICSI 17/09/08 2 emmy's teruggeplaatst
    Kuikentje : 1e ICSI medio oktober
    Linda: 1e IVF september-oktober 2008
    Lisa: aangewezen op eiceldonatie
    Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus
    Marion1971:Bezig sinds feb 2004, mmm 2005 7 IUI en 3 IVF en 1 ICSI gehad allemaal negatief, 5de poging 2de ICSI Mislukt, 22 september evalluatie gesprek en plannen voor poging 6
    Marina :15 oktober intake en 21e dag (17 okt wrsch) starten medicatie
    Mirjam1970: 1e ICSI mislukt, 31 mei start 2e ICSI
    Mobius: eind maart start 2e ICSI
    Merel81: september eerste IVF/ICSI poging, 9 oktober TP [-o<
    Ooievaar 1e IVF
    Pat 1e IVF start oktober, ma 29 september intake-gesprek.
    Renate007: 1e ivf start decapeptyl 15 okt
    Sabrien: 1e IVF/ICSI start decapeptyl 15 okt
    Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging
    Skyizthelimit: 4 sept intake IVF (na 4 mislukte IUI's)
    Vergo: Zwanger na 5e icsi
    Verhip: start okt 1e icsi
    Vietje: 1ste ICSI mislukt...
    Wishgirl: Zwanger na 1e IVF
    Zuster Suus: 23 juli miskraam

Oktober
    8: Debje punctie & Linda tp
    9: Angelbaby: gesprek IVF-arts
    15: Sabrien start Decapeptyl
    15: Dagmar1974 Evaluatiegesprek met gyn
    16: lisa echo
    17: Ginny start Decapeptyl 5e ICSI
    17: Marina start medicatie
    20: Angelbaby: start decapeptyl
    23: Caruli evaluatiegesprek & Linda testen
    Verhip: start 1e ICSI
    31: Angelbaby: uitgangsecho

November
    04: Ginny uitgangsecho 5e ICSI

:baby: Zwanger! :baby:

Essie76 na derde ICSI-poging (uitgeteld op 10 december 2008)
    Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008)
    Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009)
    Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test)
    Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
    Wishgirl na 1e IVF (6 juli posi-test)
    Rach84 na 1e ICSI (1 augustus posi-test)
    Miss Daantje na 1e IVF (3 september positest)
    Vergo na 5e ICSI (6 Oktober positest)

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik zie een nieuwe zwangere! Top zeg!

Vergo: Gefeliciteerd met je posi test. Super nieuws om het lijstje langer te zien.

Na een langere forumstilte voor mij, wil ik hier toch weer meer mee komen lezen en schrijven. Na onze 2e poging had ik echt behoefte aan afstand en dat heb ik dan ook maar genomen. Nu komt de 3e poging weer dichtbij en voel ik ook weer sterk de behoefte om mee te komen schrijven. Lezen heb ik eigenlijk nog wel regelmatig gedaan.

Ik zie bij morgen al een punctie en een tp staan. Heel veel succes beide!

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Succes morgen linda!

5. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    1,674
    0
    0
    Wauw meid wat een super goed nieuws... oooooooowwwwww ik hoop zo met je mee...... [-o<

6. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    wauw , goed nieuws linda.
    succes morgen, en op naer een hele mooie posi test over 2 weken.

joanita gefeliciteerd, ik heb jou naam hier nooit eerder voorbij zien komen?

diana, hoor jij morgen wanneer je tp hebt, spannend voor jou dus ook.

angelbaby,wat fijn dat je weer wat tot rust gekomen bent, weet je al wanneer je weer mag beginnen?

nog even een vraagje aan iedereen hier, weet jullie familie zoals ouders, schoonouders dat jullie in de mmm zitten, of houden jullie het stil, en wanneer en hoe vertel je dit? zit er een beetje mee de laatste dagen, bij ons weten de ouders het namelijk niet, en weet niet of ik dat achteraf wel kan maken. :( :( :(

7. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @diana: jij heel veel succes morgen, ik duimvoor de uitslag!

@lisa: bij ons weten diverse vrienden en familie dat we in de mmm zitten, nu tijdens de ivf weet een select aantal mensen wanneer we een afspraak hebben e.d. vond het eerst ook lastig, wat vertel je wel en wat niet, maar ze gaan toch vragen dus dan vertel ik het maar, we hebben nu iedereen wijs gemaakt dat we over twee en een halve week mogen testen, hihi dan hebben we eventueel 1 of 2 dagen om bij te komen van welke uitkomst dan ook. nu we vandaag goed nieuws hadden wordt iedereen ook heel zenuwachtig, voor anderen wordt het nu ook tastbaarder, mijn vader was zo blij, die denkt dat ie al een beetje opa is geloof ik :confused:

tja dan vind ik het wel weer eng worden want straks ben ik niet zwanger, ik geloof dat ik maar niet aan die ellende ga denken, kan dan nog lang genoeg in de put zitten, meiden met ervaring, hoe stelden jullie je op destijds? steeds denken het is niet gelukt lijkt me ook niet eecht goed, hoe zorg je dat je er een beetje tussenin zit?

8. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    meiden bedankt voor jullie steun en felicitaties, oh ik ben nu al zenuwachtig!

9. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Ik wordt morgen iid gebeld wanneer we donderdag de tp hebben!En ook bij ons ligt het aan de kwlaiteit heoeveel er teruggeplaats worden A 1 en B of C 2.

@ lisa : je moet het helemaal zelf weten, als jij het fijner vind dat je ouders het niet weten om welke reden dan ook dan heb jij dat recht!Misschien zulen je ouders teleurgesteld zijn omdat ze je misschien graag hadden willen steunen in deze moeilijke tijd, maar ze zullen je vast ook begrijpen als het jou keuze was.
    Onze fam. weet het allemaal wel, maar ik moet er wel zelf steeds over beginnen om steun of interesse te krijgen dus of ik hier iets mee op schiet.Niet alle vrienden weten het en ook dat wil niks zeggen,want degene die het wel weten doen er niet zoveel mee, helaas reageert niet iedereen zoals je het zelf zou doen of het graag gewild had.

Ik ben erachter gekomen dat ik het aan sommige beter niet had kunnen vertellen, je verwacht dan toch een soort medeleven, dus bv. je smst vlak na de punctie dat het goed gegaan is dan hoor je pas de volgende dag een reactie erop weleenswaar met de vraag hoe je je nu voelt, daar reageer je op en vervolgens hoor je niks meer, dan voel ik me dubbel kl*te dan had ik het beter niet kunnen vertellen zeg maar.Je weet wel dat die ander ook een eigen leven heeft en misschien druk is, maar onbewust verwacht je toch een reactie.

10. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    linda: heel veel succes morgen!

lisa: bij ons weten mijn schoonouders het omdat we geregeld oppas nodig hebben voor onze dochter.
    en wat directe familie die we regelmatig zien

11. Lisa, dit is mijn persoonlijke mening hoor, maar ik vind absoluut niet dat je verplicht moet zijn als volwassene om dingen tegen je ouders te vertellen. Ik heb het ook niet verteld. niet omdat het contact niet goed is, maar omdat gewoon de behoefte er niet is, terwijl ik super ouders heb. Ik heb het wel aan vrienden verteld hoor, omdat ik daar echt de behoefte aan had. Maar het voelt voor mij niet goed als mijn ouders zich bezig houden met onze kinderwens (op het moment dat ik bezig ben zwanger te raken, nu weten ze het natuurlijk wel, voor de duidelijkheid ;) )

12. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Angelbaby; welkom terug hier! Fijn dat het weer goed voor je voelt om te lezen en te schrijven.

Linda; jeuh! Dat is goed nieuws joh!
    Helemaal geweldig, en dan inderdaad nu een echte testdatum!
    Ik duim voor je!

Lisa; wij hebben onze beide ouders al snel ingelicht. Zo konden we ook ons gevoel en ervaringen met hen delen en natuurlijk de nodige steun ontvangen. Erg fijn vinden wij dit allebei, en zo ook onze ouders. Zij willen er erg graag voor ons zijn, alsook mijn zus en mijn man zijn broer.
    Pas 2 weken geleden ongeveer zijn wij wat vrienden in gaan lichten.
    De eerste reacties en steun zijn heel erg positief te noemen!
    Het is en blijft een eigen keuze Lisa..............
    Belangrijkste tip; doe wat jij en partner goed voelt! Blijf luisteren naar je eigen 'onderbuik' gevoel!

Merel; hoe is het nu met je?

Diana; veel succes meid!
    liefs

13. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    diana en linda, succes morgen!

Ik lees net terug en snap heel goed wat je bedoelt diana. Ik heb het afgelopen week tegen mijn werkgever verteld, die heel begripvol is. Hij zei dat ik het de collega's vanavond maar moest vertellen als ik wou, want dan zouden we met zijn allen zijn, en het is waarschijnlijk zo dat ze vaak voor mij in moeten vallen. anders krijg je al dat geroddel ook achter je rug om, omdat ik er dan niet vaak zou zijn. Nou, ik vertelde het vanavond dus, wel grofweg natuurlijk, niet alle details. En er kwam núl reactie, echt waar. het werd even een paar seconden heel stil, en daarna ging het weer door alsof er niets aan de hand was. Hoefde geen zwaar medeleven, maar dit was echt niet normaal zeg. Niemand heeft er maar iets over gezegd of gevraagd. maar goed, dit neemt niet weg natuurlijk dat iedereen zo reageert. En Lisa, inderdaad, wat diana zegt, doe wat goed voelt, je bent het ook niemand verplicht natuurlijk. Het is ook niet altijd makkelijk het te vertellen.

14. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    lieve Wies

je moet je er niks van aantrekken.. mensen weten gewoon niet zo goed hoe ze hierop moeten reageren.. het komt vanzelf wel hoor. maar er rust toch een soort van taboe op lijkt het wel.. op mijn werk kan ik er gelukkig erg goed over praten. Er zitten nog een paar in het zelfde schuitje, dat is wel fijn. bij ons zijn we er vrij open in..
    goed van je dat je het hebt verteld..

rustig aan he!

15. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    1,674
    0
    0
    Bij ons is de situatie er niet echt naar dat we beide ouders er in betrekken. De moeder van mijn mannetje heeft andere dingen aan haar hoofd en die heeft ook nog nooit gevraagd hoe we er nu voor stonden. Ze weet wel dat we in de mmm zitten.
    Mijn ouders weten het ook, maar ik laat ze buiten het ivf verhaal. Dit is iets wat ik met mijn partner meot ervaren en neit met de rest van de wereld. Steun en troost of juist vreugde haal ik liever bij hem en vrienden dan bij familie.
    Vrienden krijgen waarschijnlijk wel de start datum, maar verder waarschijnllijk niet.
    De punctie en tp en test zullen in december zijn en dan hebben mensen wel wat anders aan hun hoofd dan een smsje "hoe ging het"dus om mijzelf de teleurstelling te besparen doe ik het maar niet.

Het is heel persoonlijk wie en wat je vertelt. Het heeft met veel dingen te maken. Hoe is je band met die mense, wat wil je, kun je durf je, wat verwacht je en hoe teleurgesteld ben je als je verwachting niet uit komt.

Maar je bent niets of niemand iets verplicht. Zelfs je werkgever niet. Je hoeft opzich neit de hoed en de rand te vertellen, alleen dat je veel aan ziekehuisbezoeken zou moeten doen in een bepaalde periode. Maar je hoeft echt niet te verteleln dat het met ivf ofzo te maken heeft.
    Nergens in de wet staat dat. Dus laat staan dat je verplicht bent om het je ouders te vertellen...

Ik hoop Lisa dat je iets hebt aan de vele meningen....

@ Linda, succes vandaag meis... ik duim voor je hoor....

16. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

dan wil ik jullie toch graag iets voor leggen. ik ben sindas gisteren via het uitzendbureau met een nieuwe baan begonnen en hopelijk beginnen we in janauri met icsi. wie moet ik wat nu gaan vertellen straks?

17. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    blondsteenbokje. .ik zou eerst gewoon niks zeggen. lekker gaan werken en op het moment dat je vrij moet hebben voor iets leg je het voor aan je contactpersoon/leidinggevende.. de eerste weken heb je toch nog geen dagen die je vrij moet hebben...en ik heb het ook veel kunnen plannen om het werk heen.. alleen de echos en tp ed niet natuurlijk maar dat gaat maar om een paar keer.. lekker gaan werken en dan lost het zich vanzelf op

succes in de MMM

18. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    joehoeeeee ik zet het hier ook nog maar effe neer...
    allebei de cryo`s zijn ontdooit!
    ze zijn al aan het delen en morgen om 12 uur ben ik trotse bezitster van 2 eskimootjes

19. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

thanks voor je antwoord dagmar. ik zatt zelf te denken om het mijn contactpersoon bij het uitzendbureau te vertellen als de tijd daarvoor aanbreekt.

en wat betreft het presteren. mannetje heeft het tot nu toe thuis kunnen doen en dan gin het nog niet echt van harte dus ik houd wel een beetje mijn hart vast daarin. hij ook trouwens maar goed we zien het wel.

20. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Pekske: succes morgen!

Steenbokje: ik zaou niks vertellen nog.Je hoeft in het begin nog niet vaak naar het ziekenhuis en dan zou je het gewoon op dokters/ziekenhuis bezoek kunnen gooien,maar je hoeft niet gelijk te zeggen waarvoor.Ik weet uit verhalen van mijn vorige werk waar ook een paar meisjes uitzendkracht waren n ivf deden, die vertelden het wel toen ze vaker naar het ziekenhuis moesten, resultaat: na 6 mnd. geen contract verlengging, puur omdat de werkgever niet te wachten zat op iemand die regelmatig weg moest en als het goed uitpakte natuurlijk de zwangerschapsverlof, dus houd het gewoon zo lang het kan lekker voor jezelf!

Share This Page