@ Pekske hoe bedoel je? bedoel je dat de 3 x ivf mislukt zijn omdat je vanalles toegediend krijgt? pfffff ja ik weet het niet.. ik denk dat die hormonen wel goed zijn werk doen. waar ik persoonlijk veel banger voor ben (en dan vooral met ICSI) is dat ze net de verkeerde emmys kunnen pakken.. bij IVF heb je nog dat ze zelf hun weg zoeken naar het eitje maar bij ICSI wordt er 1 uitgepikt....
@ Peske nog even.. maar je krijgt toch ook hormonen om het op te wekken? heb jij noooit een bevruchting gehad nog? of heb jij ook al eens positief mogen testen na IVF?
ik heb dat anders, ik vind het zo jammer als er 10 eicellen zijn en er worden er maar 4 bevrucht, inplaats als ze icsi zouden doen misschien wel meer....
nou nee hoor bij mij ook niet.. ik had 15 eitjes.. 7 waren er van bevrucht en 2 bleven over om terug te plaatsen.. de 2 besten zoals zij zelf konden zien... maar ja, ik vraag me dan af zijn dat wel de besten!?!? met IVF zoeken ze zelf hun weg.. met ICSI wordt het gedaan.. ze kunnen toch niet erin kijken? pffff lastig he? ik wou dat wij IVF mochten doen. maar helaas daar zijn de zwemmertjes te slecht voor... en dan ben ik vervolgens weer bang dat ze ook niet goed genoeg zijn om uit te groeien naar een gezond kindje.. dat maakt mij best angstig....
ik heb vorige poging positief getest, dat werd een miskraam na een paar dagen al....net als bij jou zoiets.... das nog erger als helemaal mislukt...je bent dan eerst blij en dan flikker je weer van je wolk af.... bah bah.... maar ooit moet het goed komen
thanks meid ik laat het je wel weten dagmar1974: dikke knuff voor jou pekske: huil maar eens uit meid, zal je goed doen ook een knuffel voor jou!
datis nou net mijn probleem, ik kan niet huilen....das zo erg he.... eerst moet die emmer vol en dan ineens komt het, maar danben ikmeestal al wel weken verder en beroerd van alles wat opgekropt zit... soms zou ik willen dat ik een knopje had die ik om kon zetten..hahahahha
meid dan kunnen we elkaar de hand geven zo ben ik ook ik zit nu nog steeds met al het onverwerkte van Tygo* enzo.... ik roep al zo lang wanneer barst de bom maar..... ooit zal het wel komen, maar hoe?
Dit is niet helemaal waar Je krijgt wel hormonen alleen minder dan bij een standaard IVF. Je krijgt geen 6 kansen omdat het stukken goedkoper is maar omdat de kans van slagen vele malen lager ligt. Daarom zit er 6x eigen cyclus gekoppeld aan 1x standaard. Bij eigen cyclus is er ook een ICSI varian. Elmo (6x ICSI eigen cyclus, 1x ICSI standaard)
nou dames ik ben er weer, wil alleen even me verhaal doen hoe het ging, de rest(inmiddels alweer 5 pagina,s zag ik) lees ik een andere keer. De gyn wou me een infuus geven voor pijnstilling, maar na 4 keer in beide armen en 2 keer in beide handen,dus 6 keer in totaal misgeprikt te hebben, werd besloten dat dit niet kon bij mij.Ik kan ook geen bloeddonor worden omdat ze aders zo moeilijk liggen, maar dit had ik niet verwacht.Ze konden 2 dingen doen of naar de OK rijden of de baarmoedermond plaatselijk verdoven, het werd het laatste, na 4 prikken in de baarmoedermond was het zover. Alleen de echokop deed zo pijn, eerst links daar werden ongeveer 20 follikels aangeprikt, dat voelde elke keer als een schop in je buik maar het was te doen.Toen rechts, *** wat deed dat ongelovelijk veel pijn, iet zozeer het aanrpikken maar alleen al de echoapparaat erin, dat kwam omdat er ook zoveel follikels waren, de eierstokken lagen tegen elkaar aan.Dit deed zo ongelovelijk veel pijn dat ik echt heb zitten janken.In totaal zijn er 37 follikels aangeprikt.Toen mocht mannetje ermee naar nijmegen, daar zijn er toen 9 goede eicellen uitgevonden, wat natuurlijk een mooie score is,maar wat ik toch enigszins vond tegenvallen dat er uit 37 follikels(allemaal ook best grote) maar 9 eicellen komen,maar de gyn vond het een prachtige score. Maar ze zijn wel bang dat ik nu alsnog een overstimulatie krijg en moet nu 2 tot 3 liter drinken en zaterdag horen we of en hoeveel er bevrucht zijn en dan zondag moeten we komen voor de terugplaatsing, maar dat is onder voorbehoud,want ik moet dan eerst bloedprikken en een echo laten maken om te controleren op overstimultie en als dat er is komt er geen terugplaatsing en vriezen ze ze in.Dus een paar spannende dagen voor de boeg. Mocht ik ooit weer een punctie moeten ondergaan, heb ik besloten dat het niet weer zonder verdoving/roesje gebeurt, dan maar naar de OK!
jeetje dat is inderdaad een pijnlijk verhaal... volgende keer (hopelijk niet nodig) maar anders hup naar de ok... ik zou ook wat telleurgesteld zijn ja met 9 eicellen en 37 aangeprikt... maaaaarrr 9 is een mooi aantal.... nu hopen op mooie emmies....succes!
jeetje diana, wat een aantal! dat is idd wel heel veel, en ik zou inderdaad zeker heel veel water drinken. want als je toch (ernstig) overstimulatie heb kunnen ze ook niks terugplaatsen. ik ken dat van die echokop: au au au! brrr ik krijg de rilling als ik daar aan denk zeg. gelukkig is dit voorbij! ik hoop echt dat er een mooie TP komt voor jou!
goed van je dat je toch nog positieve gedachtens hebt hoor..ik weet niet of ik zo zou kunnen denken..ik ben soms ook wellis bang om eraan te beginnen, bang voor de teleurstelling..maar ik vind het wel de moeite waard..ik hoop echt voor je dat je volgende keer wel het geluk hebt.. dat moet gewoon xmaaike
ja ik had het gister gelezen op de site, maar toch bedankt voor je antwoord heb je goede ervaringen gehad in het EMC?
Diana Wat veel follikels zeg geen wonder dat je last had!! 9 lijkt dan idd wel een klein aantal, maar je hebt er echt maar 1 of 2 nodig!! Dat heb ik ondertussen ook geleerd... Ik duim voor je dat je mooie emmy's krijgt en dat je lichaam alles mooi afvoert zodat je geen overstimulatie krijgt. HEEL VEEL DRINKEN en heeeeeel rustig aan doen (vervelend zeg )! Pekske verwerken heeft tijd nodig.. denk aan jezelf!! xxx
Hey meiden. Ik heb vanmiddag de terugplaatsing gehad Er waren 10 goeie eitjes, maar helaas maar 3 goed bevrucht Maar volgens die vrouw was er niks aan de hand Want er was 1 eitje al heel goed bezig. Hij had zich al in 9 cellen gedeeld en dat is heel goed! Die hebben ze dus ook terug geplaatst. Was wel onwijs mooi om te zien zeg! Zag eerst op de rechter monitor het eitje wat bevrucht was en op de linker monitor hoe het eitje mijn baarmoeder in ging. Wat een emotioneel moment zeg Nu heb ik wel wat last van mijn buik. Hoop maar dat dat erbij hoort Het zeurt een beetje Nu 2 weken wachten. Zullen 2 lange weken zijn