IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Hé meiden,

Na een toch wel pittige periode, die jullie allen herkennen of het zich voor kunnn stellen, kom ik weer terug in dit topic.
    Ik heb op 28 mei een punctie gehad voor IVF. Ik heb toen een aantal dagen later een terugplaatsing gehad van 2 embryo's. We konden ons geluk niet op toen bleek dat ik zwanger was! Met 7 en 8 weken een goed kloppend hartje te zien. Zelfs de gyn durfde met de 8 weken echo te zeggen dat de kans dat het mis zou gaan kleiner dan 5 % was. Helaas ging het toch nog mis. Bij de 10 weken echo was het hartje gestopt met kloppen. Wat een ongeloof en verdriet. Na een week ben ik toen gecurreteerd. Ik was er stuk van!
    Maar goed, nu een aantal maanden verder zijn we weer begonnen met het traject. Gelukkig hadden we nog 4 embryo's in de vriezer. Vorige maand zijn er daar 2 van terug geplaats, maar helaas was ik daar niet zwanger van geworden. Gister zijn de laatste 2 terug geplaats. Hoop zo dat dit het gaat worden!

Helaas zijn er hier weer nieuwe meiden bij gekomen en zijn er ook nog steeds bekenden. Maar goed, er zijn gelukkig ook weer meiden zwanger geworden, dus we blijven hoop houden. Ook ons MOET het gaan lukken.

Succes meiden!

2. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Wat een triest verhaal weer Zuster Suus.. ik ga heel heel hard duimen voor jou dat het dit keer wel mooi 9 mnd mag blijven zitten,....\

Heel veel kracht

3. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Debje wat vreselijk balen...had je al gedacht dat het negatief zou zijn of had je juist heel erg veel hoop?
    Hoe dan ook het is vreselijk als zo'n test wit blijft... :cry:
    Ik hoop dat er uit een van de rietjes (of misschien zelfs wel in meer) wel een positieve test zit. Mag je direct volgende maand een cryootje terugplaatsen?

Zuster Suus heel veel succes en heel erg veel sterkte in de ww!

4. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    hey meiden

Ik zit met een probleem
    Eerder die dagen had ik wat een gespannen buik
    Maar ben net ff naar het centrum geweest met de fiets
    Maar ik heb geen gespannen buikje meer
    Zou die dagen dan een innesteling geweest zijn en dat ik nu geen gespannen buikje meer heb

Ben er vreselijk van geschrokken :pale:

liefs tijgertje23

5. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Ik zat zo eens te rekenen en te denken, maar omdat ik eigenlijk niet weet waar ik mee kan reken wil ik jullie hulp even in roepen.
    Als ik 22-11 stop met de pil en dan vermoedelijk 25-11 begin met stimuleren ( ik weet nog niet wat ik moet spuiten) hoe verloopt het dan voor de rest?

Mag ik rekenen op gewoon 14 dagen stimulatie en dan ergens 10-12 een punctie?
    en dan ergens rond 2de kerstdag testen?

6. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Het ligt er een beetje aan wat voor schema je hebt. In ons ziekenhuis hanteren ze het korte schema en hoef je niet aan de pil.
    Ik heb beide keren een dag of tien hormonen gespoten vanaf derde cyclusdag begin je bij ons nadat je een uitgangsecho hebt gehad. Op de 14de dag heb ik dan de punctie gehad en dan op de 17 de dag de terugplaatsing. Je mag dan 14 dagen na de TP testen. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat je een beetje een idee hebt.
    In ieder geval succes,
    groeten mirjam

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij ons spuit je ongeveer 4 weken. Ongeacht of je van te voren aan de pil moest of niet... Geen idee hoe dat bij jou gaat. In welk ziekenhuis ben je?

8. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jaaaaah vanmorgen echo gehad en de kleintjes zijn netjes gaan groeien en er zitten nu 9 a 10 follikels met een grote van 9-13mm..helemaal happy hier..pff wat een opluchting na donderdag.(3 goeie follikels) Vanavond moet ik beginnen met de cetrotide en dan maandag weer terugkomen voor een echo en bloedprikken en dan woensdag of donderdag de punctie!

x

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    pat: spannend meid
    op naar de punctie en een mooie tp ;)

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    spannend pat het komt dichtbij nu zeg!

11. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Thanks voor de antwoorden, dus ik zou met kerst kunnen weten of het wel of niet geslaagd is. Of pas na de kerst?

Spannend Pat, ik duim vast voor veel volle follikels

12. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    spannend pat!

gaat helemaal goed komen....succes

13. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Dames,

Wat had ik weer een hoop bij te lezen zeg!

Wij hebben woensdag een gesprek met de gyn over het vervolg. Misschien ga ik het korte schema doen en dan zou ik dus alweer snel kunnen beginnen.

Zit er alleen wel over te denken om ( als het mogelijk is ) 2 emmy's terug te laten plaatsen.

Wat vinden jullie?

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hoi merel,

ik heb de laatste pogingen ook 2 terug geplaatst hoor..

je moet er gewoon goed over na denken dat als er twee emmies blijven zitten of je dan nog heel blij bent...
    ik vond dat geen ramp....

succes..
    misschien lopen we danwel weer gelijk op..

15. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Pekske,

Zou gezellig zijn. Tja, ik zou blij zijn met alles wat blijft zitten. Tweelingzwangerschappen komen voor in onze familie en ik vind het leuk!

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ok, maar dan als het echt erfelijk is bij jullie tweelingzwangerschappen dan kan het dus zijn dat als je er twee terug laat plaatsen dat je dan 2 tweelingen kan krijgen... heb je er 4 in 1 keer.

wat die deling gaat pas later in gang...

17. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    @merel81

Wij hadden de eerste poging ook maar 1 enny teruggeplaatst,omdat dat standaard was in het ziekenhuis.
    De tweede behandeling toch weer overleg gehad,want voor mijn gevoel had ik er met 2 meer kans.Uiteindelijk zijn er 2 teriggeplaatst en waarvan er 1 ingenesteld is.

Kareltje

18. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Spannend Pat, hoop dat ze lekker door aan het groeien zijn!

Bij mij zijn er bij de eerste IVF ook twee emmy's terug geplaatst, waarvan er één ingenesteld was.
    Hoop dat een volgende IVF niet meer nodig is, maar mocht dat wel het geval zijn ga ik weer voor twee terug plaatsingen. Ook nu bij de cryo's zijn er vorige maand en ook deze maand twee terug geplaatst.

Wat betreft de erfelijkheid, denk ik niet dat je dan meer kans hebt op een vierling hoor. Als tweelingen veel in de familie voorkomen, dan gaat het om twee eiïge tweelingen. Een vrouw heeft dan dus twee eisprongen in één maand. Een eiïge tweeling is niet familiair. Dat is eigenlijk een 'foutje' in de natuur. Maar wel een prachtig foutje natuurlijk!

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wordt het al spannend hier?

benieuwd naar je gesprek merel!

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij laten ook 2 emmy's terugplaatsen. Als het een tweeling wordt, zijn we alleen maar 2x zo blij! We willen graag 2 kinderen, dus als ze in een keer komen, waarom niet (ja de complicaties etc. maar daar denken we nog niet aan hoor, eerst maar eens zwanger worden!)

Deel Deze Pagina