Ik heb ook al ergens gelezen dat ze het aan het onderzoeken zijn, en er was niet vastgesteld dat het met progestan beter zou zijn.Of dat je dan meer kans zou hebben. Alleen veel ziekenhuizen durven die stap nog niet te zetten. Als je het perse zou willen doet je gyn vast niet moeilijk, maar het schijnt dus ook zonder te kunnen.
ja je bedoeld nu progestan, maar het is standaart dat je na je tp nog wat moet hebben, lees maar: Na terugplaatsing krijg je weer injecties of vaginale tabletten met hCG, omdat je eigen hormoonhuishouding verstoord is. Zo wordt ervoor gezorgd dat het baarmoederslijm dik genoeg is voor het eitje om zich in te nestelen jammer dat niemand hier met hetzelfde ziekenhuis als ik ervaring heeft! (diak utrecht)
ja en toch heb ik gelezen dat ze hier volop in discussie over zijn.Vraag het gewoon aan je gyn dan weet je het zeker.Succes!
ik denk dat ze gewoon de progestan vergeten zijn.... anders had je meer ampullen pregnyl moeten hebben.... nu heb je alleen genoeg voor de punctie....
Vandaag wat een mooie dag had moeten worden is geeindigd in een anti-climax. Ik heb nl de punctie gehad en dat ging werkelijk waar fantastisch, ik had geen pijn...iets waar ik best wel tegenop zag. Het eind resultaat was ook bevredigend: 8 eitjes die goed genoeg waren om te bevruchten. Maar nu komt het: mijn man kon niet ejaculeren. We hebben daar gezeten van 10:30 t/m 15:00 maar het lukte gewoonweg niet. We hebben allebei gejankt van pure frustratie, hij omdat hij zich tegenover mij schuldig voelde. Ik omdat ik het zo erg voor hem vond terwijl hij er niets aan kon doen. Vantevoren was ik nl al bang voor dit gedeelte, mijn man heeft epilepsie en op gezette tijden komt dat opzetten. Ongeveer tussen de 5 a 4 weken. Hij krijgt best wel heftige aanvallen en die zijn alleen te stoppen door een grote hoeveelheid valium en een andere dormicum. Anyway, rond deze periode had hij dus een aanval moeten krijgen en ik hoopt e dat het pas na vandaag zou zijn. Meestal vallen zijn aanvallen in het weekend. Maar uitgerekend eergisteren nacht kreeg hij die aanvallen...en hoe. Echt hele zware, ik had hem 40 mg valium toegediend en dat hielp niet. Dus had het ambulance personeel hem nog een flinke doses dormicum toegediend. Hij sliep gisteren de hele dag en vanochtend ging het wel weer redelijk. Maar hij kon gewoon niets doen. We slaan ons er wel doorheen, maar dit is zo ongelofelijk rot. Uitgerekend nu! Ik heb net de hele tijd op hem in moeten praten: schat, het zijn zoveel stappen die genomen moeten worden en iedere stap brengt een zekere risico met zich mee. Maar hij voelde zich zo gefaald en verdrietig. Gelukkig zijn we beiden super positief ingesteld, we gaan er gewoon weer voor. En nemen deze ervaring mee bij de volgende poging.
he verdorie smoeltje dat is balen... goed van julie dat jullie er samen zou uit komen dan.. hoe gaat het nu dan met je verder? kunnen ze het eventueel nog in gaan vriezen ofzo?
Hey dagmar1974, ja wat doe je eraan meid. Je weet er zelf ( helaas) alles van. Nee, eitjes vriezen ze niet in, het bevindt zich nog in de experimentele fase begreep ik en doet de kwaliteit geen goed. Ik ben nu aan het kijken wat voor mogelijkheden er zijn wat betreft mijn man. Door zijn epilepsie medicijnen heeft hij sowieso lager libido gekregen. Maar ik las net dat ze in Belgie 2 behandelingen hebben voor mannen die moeilijk kunnen ejaculeren. Volgens mij hebben ze dat in Nederland niet.
kunnen ze dan niet zijn zaad in vriezen? dan kan je momenten kiezen dat het wel lukt en dan in laten vriezen, dan kom je hier in ieder geval niet meer voor te staan...wat erg....... vrienden van ons hebben ook icsi gedaan met zaad dat al 11 jaar in de vriezer had gelegen..... wie weet is dat een optie en neemt dat wat spanning weg voor de volgende keer... en wat raar dat ze hier geen eitjes in vriezen,,, hadden ze je niet naar een ziekenhuis kunnen sturen die datwel doet? jeetje....ik vind het super klote voor jullie
Hey pekske, Ja dat hadden we niet eens gevraagd, we waren allebei gewoon van slag. Vooral mijn lieve man, die zat gewoon als een kind te janken terwijl het doorgaans een hele stoere macho is. Hij vond het zo erg voor mij dat ik al meer dan een maand iedere avond hormonen spuit en dat het dus nu zo loopt. We gaan in ieder geval bespreken wat te doen voor de volgende keer. Wij denken zelf gewoon thuis produceren, want in zo'n ziekenhuis terwijl je weet dat men op je wacht is geen pretje. Hey, dames lief dat jullie meeleven maar geloof me we bekijken het positief en laten ons hierdoor niet van het veld slaan. Als ik zie wat velen hier meemaken dan is dat van ons een eitje.
ik snap goed dat je man zat tehuilen, ik denk dat mijn ventje precies hetzelfde zou doen... wat een mega tegen valler... maar kei tof dat jullie je samen er zo goed er door heen slaan... volgende keer beter........ ooit komt het goed.... dikke knuffff voor jullie beide met jullie positieve kijk op de hele situatie chapeau
Dank je lieverd.....hetzelfde geldt ook voor jou. Hopelijk is de volgende poging raak en hoef je dit ook niet meer te doorstaan. Ik heb echt bewondering voor jou en de andere dames.
Jemig Smoeltje, Wat ontzettend rot dit. Gaat het met je vriend/man nu wel weer oke? En met jou natuurlijk? Ik kan me jullie verdriet goed voorstellen, maar ondanks de teleurstelling is je gezondheid het allerbelangrijkst. Succes meis. Groetjes Elvira
Hey Elvira, ja het gaat redelijk, hij ligt nu nog te slapen. Je moet je voorstellen: hij heeft 4 X de dosis valium die we krijgen voor een punctie toegediend gekregen. En ook nog een andere middel wat vaak als slaapmiddel gebruikt wordt.... We hebben elkaar moed ingesproken en beseffen ons dat dit gewoon part of de game is. Hoe oneerlijk het ook mag lijken.
smoeltje: jammer dat het zo gelopen is.. snap best dat je man zich schuldig voelt.. maar idd probeer het positief te bekijken en op naar de volgende keer en misschien idd eens kijken of je wat zaad kunt invriezen of idd thuis doen wij doen het ook altijd thuis en kan ik mooi meehelpen beter als kil in een kamertje in het zh dikke knuffel voor jullie!
Hey caruli, ja we hebben zoiets van : ok, dit was als oefening. Nu weten we ook wat meer. De evaluatie hebben we 20 juni, das gelukkig al best snel. Ik ga alle vragen die wij hebben opschrijven. gelukkig heeft het AMC geen zomerstop en met een beetje geluk kunnen we nog ergens tussen gestopt worden. Anders wordt het pas weer oktober dat we de volgende poging kunnen ondernemen.
smoeltje wat ontzettend vervelend. Wel goed van jou dat je je man niet de schuld geeft, hij kan er uiteindelijk ook niks aan doen, maar kan me voorstellen dat je zoveel moeite ervoor doet dat het dsn ontzettend moeilijk is als het hierdoor niet door kan gaan. Hopelijk vinden jullie een manier dat het wel lukt of gaat het de volgende keer wel goed.
diana, dat zou heel onredelijk zijn als ik het hem kwalijk nam. Ik had zelf nl ook geen enkele goede eicel kunnen hebben. Ik zie het zo: het zijn allemaal verschillende stappen die genomen moeten worden. En iedere stap kan weer net anders lopen dan je verwacht of gehoopt had. Jij hebt dit weekend de TP?