IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Ik zie nog maar weinig bekende namen, maar wil iedereen toch even een hart onder de riem steken.
    Tot ruim een half jaar geleden heb ik in hetzelfde schuitje gezeten als jullie en gelukkig is er hoop. Probeer de moed erin te houden en vooral ook hoop te houden tijdens deze moeilijke periode! Ik weet hoe moeilijk dat af en toe kan zijn.... :( :(

Wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen met de behandelingen en hoop dat er veel nieuwe zwangeren uit mogen gaan ontstaan!

Liefs Daffie

2. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

dank je Daffie, lief van je!

3. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    meiden ontzettend bedankt voor jullie berichtjes, het gaat helemaal goed komen :thumup: (hoop ik)

vandaag is mijn mannetje jarig en dus heb ik het druk genoeg zodat ik me niet zenuwachtig kan maken voor de punctie..morgenvroeg ook nog druk en morgenmiddag zien we wel weer hoe het gaat met de zenuwen!

Gisteravond waren we alletwee ontzettend moe van de spanning maar we wouden opblijven tot 12 uur zodat ik mijn mannetje kon feliciteren en zijn kadootje kon geven...om 22.00 uur hebben we de klok vooruit gezet naar 00.00 uur omdat we het niet meer vol konden houden...haha zo was het voor ons gevoel toch nog eeen beetje 00.00..kreeg ik van hem ook een kadootje...de schat...een nintendo ds om de ww mee door te komen! :)

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ah wat lief pat, gefeliciteerd nog met je mannetje.
    en ook alvast heel veel succes donderdag met de punctie, hoop dat het allemaal meevalt voor je.

dank je daffie, lief van je ;)

blondsteenbokje, moeilijk he'die keuze of je het wel of niet verteld. je moet doen waar je je zelf goed bij voelt, dat kan niemand anders voor je beslissen. het zal wel makkelijk zijn als ze het weten, maar als jij je daar niet prettig bij voelt, dan zal ik het niet doen.
    mijn werkgeefster weet er wel van, en onze familie weer niet, dat is een gevoel waarom we het niet zeggen. mijn directe collega's weten er ook niet van, als ik wat vaker weg moet, kan ik het dus wel tegen mijn werkgeefster zeggen, de rest heeft er niks mee te maken waar ik naar toe ben. dus doe wat jezelf wilt, veel succes!

hoe is het met alle andere meiden?

nog 2 daagjes en dan hebben we 1e fm [-o<

5. mamastarlight

thanks lisa, zo zie ik het dus ook.

moet het even kwijt: mannetje en ik hebben een babykamer aankleding gezien waar we allebei gek van zijn.

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    haha, Pat, wat lief van hem! Gefeliciteerd trouwens!

Welke medicatie krijg je voor de punctie? ( misschien heb je het al wel geschreven, maar ben niet zo bij)

7. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Ben vandaag ongesteld geworden, had zelf de 31e gedacht maar dus toch 3 dagen eerder, dus braaf volgens opdracht ziekenhuis gebeld, vanaf dag 2 (en ik moest tellen vanaf morgen, omdat ik vanmiddag ongesteld ben geworden) dus donderdag moet ik de puregon gaan prikken. Op dag 7 krijg ik dan eerste FM meting, maar hiervoor moet ik morgen nog even bellen met de assistente van de afd fertiliteit.

Pfff beetje bij beetje gaan we voort ...hoe gaat het hier verder?

liefs Marina

8. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hey meiden

Morgen over een week mogen we gaan testen
    We vinden het heel spannend

Vandaag een beetje misselijkheid gevoel gehad en
    heb zeer last van me stuitje

Gisteravond een info avond gehad in nijmegen
    Was heel erg boeiend vooral de muis semen en de muis embryo's
    We waren zeer onder de indruk allemaal

En de ivf-artsen die mij geholpen hebben waren er ook
    Ze waren heel erg nieuwsgierig hoe het met ons ging
    Dus toen konden we nog wat vragen stellen
    maar niks ernstig waar we zorgen hoeven te maken

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @merel succes morgen, meld je even hoe het was?

10. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    pat, jij ook succes morgen.......gaat goed komen!
    ga je vanavond al naar een hotel?

11. mamastarlight

wat spannend weer allemaal meiden!

vanmiddag belt het ziekenhuis. willen jullie duimen dat we gewoon door moegen?

12. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    marina : succes met de puregon erbij donderdag!

Tijgertje: succes met de laatse wachtweek, lijkt mij ook wel interressant ja.Ik heb ooit, nog voor wij zelf IVF gingen doen voor de 1ste al een rondleidding gehad voor mijn werk bij het ivfcentrum in amsterdam.Ze waren net bezig toen met het bewerken van het semen, en we mochten ook door de microscoop dat bekijken en er was toevallig net een punctie geweest,dus we konden via een scherm meekijken hoe ze de eicellen "schoonmaakten"van het slijm en vocht zeg maar.Dat vond ik ook zeer interresant.Ik heb zelf altijd de naalden voor ivf en icsi gemaakt, voornamelijk microscopenwerk en uiterst nauwkeurig, met alcohol en een vuurbrander moesten we de naalden 100 procent schoonmaken en dat controleer je via de microscoop en dan zoveeeeel keer vergroot, dus dat is echt schoon!En dan ook nog op verschillende maten branden.Ik heb het altijd als positief ervaren dat ik wist van de naalden die ze gebruiken heb ik misschien wel zelf gemaakt hihi.

Verder heb ik nog steeds last van de overstimulatie: voel me een beetje schuldig het hier te vermelden, maar dacht wil jullie toch waarschuwen echt heee veel te drinken na de punctie ook nog, want ik lijk nu 4 a 5 maanden zwanger,door de opgezette buik en heb veel pijn eraan.Ik mag alleen maar zitten/liggen en afentoe lopen naar de keuken om liters drinken te halen,maar ik heb het er voor over.Dus dames veeeeeel drinken

13. mamastarlight

thanks voor de tip Diana, en had ik het nou gemist? gefelicicteerd!

14. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Maar mag het ook thee zijn dat je drinkt of moet het echt alleen water zijn? En misschien stomme vraag, maar waarvoor precies drinken we veel?

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik ben ook maar weer begonnen met veel drinken want voel m'n eierstokken nog steeds, had er natuurlijk niet zoveel zin meer in na het slechte nieuws maar straks mag ik ik niet beginnen met de 2e poging ofzo omdat alles nog te onrustig is... kan dat uberhaupt? nouja het zal was wel beter zijn om voldoende te drinken.

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    snap het ook nooit zo goed maar volgens mij om ervoor te zorgen dat je lichaam (eierstokken) vooral geen vocht vast gaat houden ofzo dus dat je vochtbalans goed op peil is...... misschien iemand een aanvuling?

17. mamastarlight

ik probeer dat nu al in te plannen he, meer drinken dus drink veel thee. krijg ik weer commentaar dat ik zo veel drink. ik zeg er niets over maar al dat commentaar elke keer...oude tang hahaha

18. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    dat vele drinken is om je bloed dun te houden...

Wat is overstimulatie?
    Overstimulatie ontstaat alleen na een hormoonbehandeling van de eierstokken, en treedt meestal op nadat de eisprong heeft plaatsgevonden. Door de hormoonstimulatie ontstaat er een groot aantal follikels waardoor de eierstokken sterk vergroot raken. De vaatwanden in de eierstokken worden doorlaatbaar en er lekken vocht en kleine eiwitten uit de bloedbaan naar de vrije buikholte. Dit geeft klachten. Door het lekken ontstaat er in de bloedbaan een concentratie van bloed. Hierdoor wordt het bloed stroperig en kunnen stollingsstoornissen optreden. In ernstige situaties is ook de doorbloeding van vitale lichaamsorganen (bijvoorbeeld de nieren) gestoord. De klachten verergeren wanneer de patiënte zwanger is van de behandeling.

http://www.fertimagazine.nl/behandeling/risicos.php

en niet bang worden nu allemaal he...
    beter voorkomen dan genezen en weten waar je op moet letten...
    zoals er geschreven staat is dat de ernstige vorm maar heeeeeeeeell weinig voorkomt

19. mamastarlight

mee eens ;) meiden ze gaan zo bellen...o ik hoop zo!

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    toi toi toi ;)

Deel Deze Pagina