IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Angelbaby: 2e IVF poging mislukt. 20 oktober beginnen met IVF3.
    Annalise74: Op 21aug08 start ICSI
    Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen!
    Annerie: 1e ICSI, 2-9 TP van een topembryo gehad
    Beeb: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Betty Boop; midden november start 1ste ivf poging
    Blondsteenbokje; na 2de ZO groenlicht voor ICSI
    Caruli: 3e IVF ook mislukt. 24-10-08 start 4e IVF
    Ciara: 1e ICSI zwanger 2-ling. Helaas beide miskraam na 8 wk (25 juli j.l). Wachten op cyclus voor TP Cryo.
    Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI ZWANGER
    Dagmar1974: Na 1e ICSI zwanger, helaas mk bij 6 wk., aug. 2e ICSI mislukt.. nu nog 3 cryos...
    Debje1976: 3de IVF mislukt, 2009 cryo's
    Eef: 1e IVF augustus wel punctie, geen normale bevruchting...
    Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ...
    Esser: okt./nov. start 1e ICSI poging
    Essie: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging
    Ginny: ZWANGER na 3de ICSI-poging - Hartje gestopt met 9 weken... - 4e ICSI mislukt :cry: - 17 Oktober start 5e ICSI
    Hope: Bezig met IVF poging nummer 3, met PGD. 3x is scheepsrecht?
    Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, ZWANGER
    Kareltje: 2e ICSI 17/09/08 2 emmy's teruggeplaatst
    Kuikentje : 1e ICSI medio oktober
    Linda: 2e IVF december-januari
    Lisa: aangewezen op eiceldonatie
    Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus
    Marion1971:Bezig sinds feb 2004, mmm 2005 7 IUI en 3 IVF en 1 ICSI gehad allemaal negatief, 5de poging 2de ICSI Mislukt, 22 september evalluatie gesprek en plannen voor poging 6
    Marina :15 oktober intake en 21e dag (17 okt wrsch) starten medicatie
    Miepie80: half december start 1e ('zoek'-)ICSI
    Mirjam1970: 1e ICSI mislukt, 31 mei start 2e ICSI
    Mobius: eind maart start 2e ICSI
    Merel81: september eerste IVF/ICSI poging, 9 oktober TP [-o<
    Ooievaar 1e IVF
    Pat 1e IVF start oktober
    Pekske: 5e ivf start spuiten 15 november
    Renate007: 1e ivf start decapeptyl 15 okt
    Sabrien: 1e IVF/ICSI start decapeptyl 15 okt
    Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging
    Skyizthelimit: 4 sept intake IVF (na 4 mislukte IUI's)
    tijgertje23: 1e ivf
    Vergo: Zwanger na 5e icsi
    Verhip: 2 nov start gonal f voor 1e icsi
    Vietje: 1ste ICSI mislukt...
    Wishgirl: Zwanger na 1e IVF
    Zuster Suus: 23 oktober 2 cryo's terug geplaatst

Oktober
    30: lisa: donatrice fm
    31: Angelbaby: uitgangsecho
    31: Caruli start Gonalf

November
    02: Verhip start gonal F
    03:lisa: donatrice 2e fm
    04: Ginny uitgangsecho 5e ICSI
    06: Zuster Suus bloedtest
    07: Caruli 1e FM 4e IVF
    10: Debje nagesprek
    15: Pekske start met spuiten voor IVF
    20: betty boop info gesprek
    22: betty boop stoppen met de pil

December
    09: Linda gesprek 2e IVF
    ?: Linda start decapeptyl

:baby: Zwanger! :baby:
    Essie76 na derde ICSI-poging (uitgeteld op 10 december 2008)
    Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008)
    Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009)
    Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test)
    Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
    Wishgirl na 1e IVF (6 juli posi-test)
    Rach84 na 1e ICSI (1 augustus posi-test)
    Miss Daantje na 1e IVF (3 september positest)
    Kareltje na 2e ICSI (30 september posi-test)
    Vergo na 5e ICSI (6 oktober posi-test)
    diana26 na 2e ICSI (18 oktober posi-test)]

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Auw dat doet veel pijn, lijkt me...Sterkte

3. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Pat super score!

Pekske, Dat is niet zo leuk zeg, zal wel veel pijn doen sterkte.

4. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    auw petske dat doet zeer, voortaan maar geen bomen meer klimmen he ;) er moet nu dus ook maar een halloween waarschuwing komen, "pas op halloween is gevaarlijk"

Sterkte in ieder geval...

5. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Meiden ik heb even een vraagje want ik kan de arts pas maandag weer bereiken....misschien dat jullie een antwoord hebben..

Ik had vanmorgen nog een beetje buikpijn van de punctie maar dat mocht de pret niet drukken, na 2 uur in de auto te hebben gezeten moest ik nodig plassen toen we in dusseldorf aankwamen, maar dat mocht natuurlijk want het is beter als je blaas vol is als je TP hebt...na 0.45 minuten in de wachtkamer te hebben gezeten waren we aan de beurt. Op zich ging de TP goed, alleen moesten ze wel even drukken met het echo-apparaat en dat deed best zeer met een volle blaas. Toen ik klaar was moest ik niet zo heel erg nodig meer(even met iets anders bezig natuurlijk) dus ben ik niet naar het toilet gegaan omdat ik dat niet zo goed durfde!? dom ik weet het...
    Na een uur in de auto gezeten te hebben zijn we toch maar ergens langs gegaan omdat ik het niet meer kon houden...buikpijn omdat ik zo nodig moest plassen!

Nadat ik dus daadwerkelijk geplast had begon het dus...buikpijn eerst iets maar het werd steeds erger...echt de buikpijn die ik donderdagavond ook had na de punctie..ik kon niet meer zitten en stond echt op mijn kop van de buikpijn!
    Na een half uurtje zijn we ergens gestopt op een parkeerplaats even de benen strekken om te zien of dat hielp...maar nee niet echt...het waren echt verschrikkelijke krampen en ineens werd ik er zelfs misselijk bij tot spugen aan toe.. Ik ben plat op de achterbank gaan liggen en toen zijn we weer verder naar huis gereden...dat ging beter en eenmaal thuis ben ik mijn bedje ingedoken. Nu gaat het goed, nog een beetje een gevoelige buik maar geen krampen meer.

Nu weet ik niet wat het is...komt de buikpijn nu van het te lang ophouden, nog van de punctie of is het mijn baarmoeder geweest die mijn emmy's eruit probeerde te werken;en kan dit dat je baarmoeder ze er na 1 á 2 uur weer uitwerkt? Ben zo bang dat het nu al is misgegaan....

:cry:

6. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Tijgertje ik duim voor je dat de test woensdag positief is!

Pekske..AU..hoop maar dat je niet onder het mes hoeft maandag.

7. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Klinkt raar pat, maar de aller eerste keer dat ik voor het eerst hcg aanmaakte ( dus zwanger was, al was het maar voor heel even) toen was ik ook aardig van slag. Een buik griep gevoel en idd misselijk tot aan de wc.

Misschien juist dus een goed teken.

Maar aan de andere kant had ik toen ik een bbz had heel veel pijn in mijn buik. En voelde het de hele tijd alsof ik grote en kleine boodschap moest.

Maw ik kan je niet echt helpen denk ik. Het kan van alles zijn.

Hoe vervelend ook je zou voor de echte zekereod toch tot maandag moeten wachten.
    Hebben ze zondag niet een bel uurtje? Dat hebben ze in mijn ziekenhuis wel...

Sterkte meid en ik hoop dat het het eerste is en je juist enorme last hebt van het innestellen.....

8. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    betty dank je voor je antwoord! Ze hebben helaas geen beluurtje dus ik zal moeten wachten tot maandag...heb wel even gegoogled en er schijnen wel meer vrouwen na een TP vreselijke krampen te hebben gehad, alleen dan na een of twee dagen en bij mij was het na een uur...
    Niemand hier het ooit gehad?

x

9. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hey Pat,

Ik heb het wel gehad maar toen was ik al meer dan 20 weken zwanger. Ik had toen onstoken eileiders.
    Het kan nog van de punctie zijn maar het kan ook van de zenuwen zijn en van het ophouden. Ik zou morgen gewoon even bellen misschien maken ze nog even een echo om te kijken, Sterkte en succes met je wachtweken.

10. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Balen Pekske, van die breuk. Hoop voor je dat het netjes tegen elkaar aan zit, zodat ze je niet hoeven te opereren. Heb je goede pijnstillers, of valt het mee met de pijn?

Pat, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik vond de punctie toen niet pijnlijk, maar ook ik heb daarna wel wat last gehad van mijn buik. Ook zelfs nog na de terugplaatsing was het nog gevoelig. Ik herken het ook nog dat het zitten pijnlijk was. Ik ben toen ook lekker in mijn bed gekropen en dat ging een stuk beter.
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je bang hoeft te zijn dat je baarmoeder die emmy's eruit geperst heeft hoor. Het is gewoon jammer dat je nog een eind in de auto moest zitten. Misschien als je eerder was gaan liggen, was het veel minder geweest.
    Ik had dezelfde klachten, maar iets minder heftig en ik was toen zwanger.
    Nou meid, ik blijf voor je duimen! Als je je er zorgen over blijft maken, zou ik morgen ook gewoon even bellen!

11. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Oh ja Betty Boop, het is niet altijd zo dat je drie weken de pil moet voor dat je start met spuiten. Ik moest dat voor de 1e IVF wel, maar dat was omdat het beter uit kwam voor de ferti poli. Als ik deze week ongesteld word, dan hoef ik maar twee weken de pil te slikken voor ik start met de volgende IVF poging. Het is trouwens ook wel eens zo dat je het helemaal niet aan de pil hoeft.
    Succes meid!

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hopelijk word je niet ongi meid ;)

13. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

super nieuws pat zo na het weekend voor mij! en ik brand gewoon kaarsjes dus dan komt alles goed.

Peske: beterschap! en super veel sterkte!

Tijgertje: kaarsjes branden en ik duim!

Nou meiden wij zijn sinds vandaag weer een ronde evrder dus ook dichterbij ICSI zeg ik dan maar ;)

14. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    ja blondsteenbokje...jammer dat het niet net voor je weekend was...ik zal er de volgende keer aan denken...haha..de bloedtest is namelijk net vrijdag de 14de(ook vrijdags) zal proberen de uitslag dan net voor je weekend neer te zetten....hihi

Ik ben nu wel iets rustiger, heb net nog even gebeld met Dusseldorf maar die dachten dat het nog van de punctie was en als de pijn bleef aanhouden ik moest langskomen voor een echo maar de pijn van zaterdag heb ik niet meer gehad...gelukkig...het blijft toch afwachten nu en ze kunnen met een echo ook niets zien in de baarmoeder dus afwachten afwachten afwachten ;)
    Heb nog wel het een en ander op internet erover gelezen en er zijn er die hebben hetzelfde gehad en die waren gewoon zwanger dus ik heb de moed nog niet opgegeven!
    Zelfs mijn mannetje zei dat als het toch zo was dat mijn baarmoeder ze eruit probeerde te werken, er twee zaten en de kans dat ze dan ook allebei verdwenen waren heel erg klein was...de lieverd... :)

Hoe dan ook ik ga lekker positief proberen te blijven en we zullen het zien over ietsje minder dan 2 weken.. :(:

15. mamastarlight

pat hahaha geintje hoor.

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    jaaah goed nieuws, vanmorgen 2e echo gehad, de follikels waren lekker gegroeid, er zaten er een stuk of 10 van rond de 13 a 14 mm, en nog wat kleinere, woensdag weer terug voor echo, en dan waarschijnlijk vrijdag of zondag de punctie :D
    we zijn helemaal blij =D>

17. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    lisa, mooie score zeg, nog eventjes lekker doorbroeden en dan kun je gaan voor de punctie! Heel veel succes vast!
    Pat, kan me voorstellen dat je er wat angstig van wordt. Gelukkig ben je wat gerustgesteld nu door de gyn. Hopen op een mooie uitslag over 2 weekjes!
    Bij ons gaat het ook zo gebeuren. Moet vandaag ongi worden, dan kan ik starten met de pil. En dan denk ik dat ik over 2 weekjes moet starten met spuiten. Het rare is alleen dat ik geen ongi voel opkomen...Zou nog bijna hoop krijgen dat we geen ivf meer nodig hebben...

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Goed nieuws Lisa! \:D/ Wat fijn dat het dan nu eindelijk zover is..Ik ga duimen dat ze mooi blijven groeien! :thumup:

Haha Wies dat zou natuurlijk wel erg mooi zijn, en het komt natuurlijk vaker voor....

19. mamastarlight

dat is goed nieuws linda! we gaan weer hard duimen met zijn allen voor iedereen!

20. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @ pat goed te horen dat het nu beter voelt en tja wachten is het toverwoord deze dagen...
    Hoe vol hoor er is nog niets gezegd.. ik duim voor een mooie + test...

@lisa, das super goede score ik hoop op zo'n mooie score volgende maand....

Deel Deze Pagina