IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Wie kan mij vertellen of ze naast Pregnyl en Progestan ook andere HCG middelen hebben om je baarmoederslijmvlies op te bouwen als het ware.
    Het ziekenhuis waar ik loop, werkt niet met Progestan en ook niet met Pregnyl ( enkel voor de eisprong 2 x 5.000 ).
    Ik schijn hormoontabletten te moeten nemen, 3 maal daags 1 tablet, na de punctie.
    Iemand hier ooit van gehoord, en zo ja hoe heten die dingen?

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey lieve meiden,

Ik ga even een weekje ertussenuit, maar niet voordat ik jullie allemaal heel veel succes heb gewenst met alles waar jullie mee bezig zijn!

Ik denk aan jullie allemaal en houdt mijn duimpjes draaiende, terwijl ik heerlijk lig bij te komen van de stressvolle tijd op een turks strand!

Dikke knuffel Daffie

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi meiden,
    hoe is het met iedereen,
    diana wat een pijnlijke punctie moet dat voor je geweest zijn zeg, succes alvast voor de tp.

smoeltje, wat een rot dag voor je, en idd fijn dat jullie er zo goed over kunnen praten, veel sterkte en hopelijk gaat het de volgende keer beter.

voor alle andere meiden ook veel succes, ik denk elke dag aan jullie, en lees veel mee.

ikzelf sta postief opgesteld voor 4 juli.
    fijn weekend voor iedereen.

liefs lisa.

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    daffie, fijne vakantie!

5. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey ooievaar,
    ik vond je ondertekst ook zo leuk.
    ik ben gelijk ff gaan neuzen op die site, en met resultaat. thanx.

voor jou ook veel succes in de wachtweken.

6. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Dagmar; ik heb er ook heel erg veel voor over.. het is onze droom iets wat we zo graag willen.. soms is het zo oneerlijk; de 1 die word ongepland zwanger en laat het weg halen, de andere kan niet eens zwanger worden.. :( maarja that's life denk ik..

Essie76; ik hoop dat onze ervaring gelijk raak is haha ;)

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Lisa Lieverd,

Gaat verder alles goed met jullie?

Groetjes
    Elvira

8. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja daar heb ik oko moeite mee hoor. kheb zo'n vriendin.. ze heeft al kindje uit one night stand... heeft later abortus gepleegd van andere man en is nu heeeel snel weer zwanger geworden.. ik ben erg blij voor haar maar tis oko erg dubbel weer...

9. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    ja precies het is ook gewoon dubbel.. ik gun het ze ook natuurlijk wel maar het feit dat ze onveilig sex hebben en het dan ook nog weg laten halen terwijl ze weten wat er kan gebeuren als je onveilig sex hebt... :(

10. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    dank je elvira,
    ja we voelen ons wel goed.
    het ene moment beter als het andere, m'n gevoel kan ook ineens heel snel omslaan, en dan ben ik weer erg verdrietig en boos.
    maar het ander moment denk ik het is zo als het is, en dat moeten we accepteren, en we krijgen gewoon weer een nieuwe kans met vele malen meer kans van slagen dan we ooit zelf gehad hebben.
    en hoe is het met jou?
    bevalt je nieuwe baan goed?

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    @Lisa
    Ja die wisselende gedachten zal je ook wel houden voorlopig. Geeft toch niks, het is toch een verwerkingsproces.

Tuurlijk krijgen jullie een nieuwe kans. Jullie hebben binnenkort ook die felbegeerde positieve test in jullie handen.

Hier gaat alles goed. Beetje druk, maar dat is normaal de laatste maanden. Nieuwe baan is super, leuk werk, fijne collega's. Ben inmiddels helemaal ingeburgerd.

Liefs,
    Elvira

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    @Dagmar
    Weet niet meer of ik nou al op je had gereageerd. Echt rot voor jullie zeg. Heeft de bloeding nu goed doorgezet, en heb je anders afspraken met de arts gemaakt?

Succes iniedergeval.

Groetjes
    Elvira

13. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hi Elvira

ja het bloeden is nu sinds vandaag zo goed als gestopt.. alleen nog bruin. is meestal het einde van mijn ongi ook. en vanavond had ik weer een sliertje helder bloed.. buikpijn is nu wel weg. dus ik denk dat het vruchtje nu helemaal weg is..
    ik mag met de ongi vanaf 1 augustus opnieuw met de pil beginnen en dan gaan we er weer voor. maar eerst! VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEEE.... ff de zinnen op iets anders zetten.. proberen plekje te geven, vind het wel heftig hoor... het wolkje zat erg lekker..

hoe gaat het verder met jou dan Elvira?

14. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    kheb ff (misschien een dom) vraagje...
    ik heb nu dus een miskraam gehad.. voor mijn cyclus.. ik zou graag weten hoeveel dagen er tussen mijn mk en volgende ongi zit.
    moet ik de eerste dag van de bloeding rekenen als de mk datum? ik weet niet precies wanneer ik het vruchtje ben verloren namelijk :confused: :rolleyes:

15. wat leuk om te zien dat veel van de meiden hier zo'n mooie glitternaam onder hun berichten hebben staan ;)

Smoeltje, wat een zure ervaring zeg. Het is altijd vervelend voor een man (lijkt me!?) om het 'klusje even te klaren'. Ook wij deden het in het ziekenhuis, zodat het zaad zo vers mogelijk was. Maar ook mijn man ervaard die druk (en het koele ziekenhuis) ook niet als een stimulans. En ik ben ook altijd opgelucht als hij (EINDELIJK, maar dat zeg ik niet) met het potje naar buiten komt.
    Ik vind het heel knap dat je zo positief bent, en ook dat je je eigen frustratie even opzij zet om je man duidelijk te maken dat elke stap weer een verschillende is, met nooit 100% kans op slagen.

Lisa, wat fijn om jou hier voorbij te zien komen. Je hebt binnenkort toch je gesprek over de eiceldonatie? Is het nog steeds die vriendin die dit voor jullie wilt doen? lijkt me ontzettend speciaal. Dat vergeet je nooit meer.

Diana, jij hebt vandaag, of een deze dagen toch de terugplaatsing?
    Door koorts van je man een tijd geleden werd de poging uitgesteld, maar nu is het eindelijk allemaal zo ver. je gaat de wachtweken in van je icsi poging. ik hoop zo voor jullie dat het raak mag zijn!

Dagmar, ik vind het altijd zo moeilijk om een reactie te geven als iemand zoveel verdriet mee maakt. gelukkig is het bloeden zo goed als over. net als de buikpijn! lekker dat je vakantie hebt, dan kan je echt op adem komen, het is zo ongelooflijk heftig he.

Elvira, fijn dat je het helemaal naar je zin hebt bij je nieuwe baan! het is altijd spannend of je weer 'net zulke leuke' collega's krijg, en elke werkvloer heeft weer een andere cultuur. maar je bent al helemaal ingeburgerd! ;)

Daffie, ik ben veelste laat, maar ik wil je een hele fijne vakantie (Turkije?) toewensen. Ik las dat je een paar testen meeneemt, voor het geval je je onzeker voelt. Dat is een goeie :)

Baby, je vroeg of er andere hormonen waren die je kon krijgen omje baarmoederslijmvlies klaar te maken voor een innesteling na de punctie. ik weet het niet. Ik weet wel dat ik de vorige keer helemaal niks voor na de punctie heb gehad. misschien is het wel helemaal niet nodig. ik krijg 2x 5000EH pregnyl.

16. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    daffie en dagmar fijne vakantie gewenst.

Ik heb vandaag telefoon gehad en van de 9 eicellen zijn er maar 2 een embryo geworden.(ze hebben ivf ipv icsi gedaan rach,het zaad zou er goed genoeg voor zijn)Ze vroeg hoe ik me voelde, maar ik voelde me prima, ben afgevallen ipv aangekomen en heb geen buikpijn, dus volgens haar hoefde ik ik morgen niet eerst bloed te prikken voor een overstimulatie, als ik me anders ga voelen moet ik bellen en dan ze het alsnog, maar dan zou ik 1 1/2 uur eerder moeten komen.En dan zouden ze een kamer voor me vrij houden :confused: om snachts te blijven :confused: dus ik hoop dat ik me goed blijf voelen.

Ik had nog een vraagje, we hadden aangegeven dat we 1 embryo terug wouden laten plaatsen, maar nu de punctie zo is tegengevallen en alles eromheen hebben we zoiets van het licht aan de kwaliteit, als het een a is dan iid maar 1tje, maar mocht het 2 van bv b of c zijn, dan kun je die niet inlaten vriezen,dus heb je er niks aan, en als het een mindere kwaliteit zou zijn, hebben we nu zoiets van laat er dan maar allebij terugplaatsen.Zou dit nog kunnnen?Moeten we dan nu al daarvoor bellen(de kwaliteit konden ze morgen pas bepalen) of kunnen we dat ook morgen alsnog aangegeven?

Alvast bedankt voor de antwoorden

17. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik wordt zo teruggebeld of het nog kan van 1 toch 2 terug doen.

18. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    bij ons is het inderdaad ook zo dat je daarvoor moet bellen......

vorige keer hadden ze er bij mij maar 1 gehaald en toen wild ze toch 2 dus moest ik wachten een half uur en werd de andere ook gehaald...dan moest het effe rusten en dan kreeg ik ze terug...
    dus goed dat je effe gebeld hebt....scheeld weer wachten..

19. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik hoop zo dat het nog kan ja.De terugplaatsing is in een ander ziekenhuis als de punctie was dus het was een flink heen en weer gebel wie want het ene ziekenhuis mocht daar niet over beslissen..Ik vond de punctie zo tegenvallen dat ik niet weet of ik dat ooit nog eens zou doen.En we hebben er nu nog maar 2 en 1 weggooien vind ik opeens zo erg, het is misschien we de laatste kans.

Ik had altijd zoiets van als het bij ons gelukt is wil ik daarna misschien ooit wel eicellen gaan doneren voor mensen wie die niet hebben, maar sinds de ervaring van de punctie denk ik daar toch anders over.

20. Vietje

Vietje Actief lid

31 dec 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    Diana, spannend. Heb ff kort bijgelezen. Maar heb je nou morgen de TP?
    Dus als t goed is is t gevaar op overstimulatie bijna geweken?
    Ga hard voor je duimen hoor!

Hier gaat t goed. De kleine zit lekker, hoop dat ie t ook de komende 9 mnd blijft zitten.
    We hadden 6 bevruchtingen, maar 5 waren niet goed genoeg ook niet om in te vriezen...
    Maar diegene die teruggeplaatst is is een topper! In ons zkh geven ze een cijfer van 1-6, 1 t beste. En die van ons is een nr.1!

Vanmorgen wel te horen gekregen dat m'n schoonzus zwanger is, terwijl ze paar weken geleden nog tegen me zei dat nu niet zou uitkomen als ze zwanger zou zijn... :evil:
    Deed wel pijn toen ik t hoorde... Ik hoopte zo dat wij m'n schoonmoeder haar d'r eerste kleinkind zouden geven... :cry:
    Is dit erg egoistisch?

Liefs,
    Vietje

Deel Deze Pagina