goed laten zitten hoor vietje En ja kan binnenkort ook hopelijk leuk nieuws vertellen. Ik heb morgen iid de terugplaatsing
ik vind dit eigenlijk een hele menselijke gedachte. ik zou het ook super vinden als ons kind mijn ouders' eerste kleinkindje word hoor
Juist een hele bekende gedachte! Dat wilde wij bij de oma van mijn vriend ook... maar inmiddels heeft ze er al 2, dus dat gaat al lang niet meer. Bij onze ouders kan het nog wel (zowel die van mij als die van hem) alleen we weten dat zijn zus sinds december de pil niet meer slikt en nu dus ook al een paar maanden bezig is.
Hey dames: Rach84, ja ik verwijt hem absoluut niets. We weten nu wel weer meet voor volgende keer dus kunnen we een soort van plan B gaan bedenken. Vietje, hopen op goed nieuws de komende tijd! diana26, spannend morgen is het zover. Krijg je 1 of 2 teruggeplaatst? Ik vroeg mij eigenlijk nog iets f na aanleiding van onze verhaal vn gisteren. Ik maakte mij donderdag na de epilepsie van mijn man al ernstige zorgen of het wel zou gaan lukken. De hoeveelheid medicatie die hij toegediend heeft gekregen kan een normaal mens niet verdragen, laat staan dat hij actie kan ondernemen. Ik had daarom naar het ziekenhuis gebeld en hen op de hoogte gesteld, ook van mijn bedenkingen of het hem wel zou lukken om te produceren. De verpleegkundige die ik sprak zou gaan overleggen en ik zou teruggebeld worden. ik had verwacht door een arts gebeld te worden, maar de verpleegkundige sprak later in dat ze ons gewoon verwachten. Achteraf had er gewoon geen punctie plaats mogen vinden, want nu zijn we wel een poging kwijt. Maar ik vroeg mij af of een punctie afgeblazen kan worden door het ziekenhuis als ze de kans inschatten dat het niets gaat worden. Ik werd hier vandaag door een vriendin op gewezen, zij vindt het ziekenhuis nalatig hierin aangezien ik hen van tevoren had gebeld. Wat denken jullie?
als het ziekenhuis goed op de hoogte was van wat er met hem aan de hand is (breed begrip, want ik bedenk me opeens dat ze ook -klinkt hard- in het uiterste geval een soort van verklaring op papier willen zien) dat jou gynaecoloog hier wel over nagedacht moet hebben. maar ik weet dus niet in hoeverre zij ook aansprakelijk zijn voor de 'conditie' van je man?
Jeetje meiden, wat is hier veel geschreven zeg. Heb echt even de tijd moeten nemen om bij te lezen. Smoeltje, wat ontzettend balen voor jullie zeg, dat het niet gelukt is. Voor je vriend zal het inderdaad ook ontzettend verdrietig zijn geweest! Rach, het is al even geleden dat je het gevraagd hebt over die Progestan en pregnyl, maar bij mij ging het als volgt. Ik had een recept gekregen voor de Progestan, maar vind deze dingen echt vreselijk om te gebruiken, dus heb ik om Pregnyl gevraagd. Mij werd door de ferti dokter verteld dat Pregnyl zeker zo goed is, maar dat je dan niet te veel follikels mag hebben, want dat je dan meer kans hebt op overstimulatie. Ik heb andere halve dag voor de punctie gewoon 10.000 Pregnyl gespoten en vanaf de punctie op dag 3,6 en 9 1.500 EH Pregnyl. Hoop dat je hier wat aan hebt! Ik heb bewust een beetje afstand genomen van hier, omdat ik er niet te veel mee bezig wilde zijn in de wachtweken. Ondertussen ben ik al weer ruim over de helft en ik moet zeggen dat de tijd erg snel gaat. Komende woensdag is het al weer twee weken geleden dat ik de punctie gehad heb. Als ik ongi word, verwacht ik maandag of dinsdag al wel wat bloedverlies, dus de komende dagen worden wel extra spannend... Soms heb ik een wat opgeblazen gevoel en dan ben ik toch geneigd om snel illusies te maken. Aan de andere kant heb ik soms ook echt wel wat steken in mijn buik en dan ben ik weer bang voor een naderende ongi. Gewoon 'rustig' afwachten dus maar... Wij hebben wel bericht gehad van het ziekenhuis dat alle vier de embryo's die over waren, alle vier goed genoeg waren om in te vriezen. Ik hoop natuurlijk dat we ze voorlopig niet nodig hebben, maar we zijn er wel erg blij mee!
ZS, bedankt voor je antwoord, ik heb daar wel wat aan. Maar ik heb alleen maar die 10.000EH gekregen. Mijn man vind dat ik er maandag even over moet bellen.
Het word zeker spannend voor je zeg! ik ga kijhard voor je duimen. en wat en supernieuws voor de overige embryo's
Dat hij epilepsie heeft wisten ze al vanaf het begin. De medicatie zorgde er ook bij hem voor dat hij soms moeilijk kon ejaculeren. Ook dat wisten ze. De laatste tijd ging dat wel goed, daarom mochten we ook door met IVF. Alleen nu hadden we pech dat hij een aanval kreeg, veel medicatie toegediend kreeg en dus niets kon doen. Enige wat hij wilde was slapen. Vraag mij af of ze de punctie hadden kunnen stoppen toen ze donderdag op de hoogte waren gebracht. Of kan een geplande punctie niet meer gestopt worden? Ik weet niet hoe dat precies gaat.
Rach, ik heb met de laatste FM voor de punctie (dat was twee dagen voor de punctie) pas het recept meegekregen voor de 3 keer 1.500 EH Pregnyl. Dit omdat ze toen pas zeker wisten dat ik weinig kans had op overstimulatie. Ik ben zelf erg blij dat ik Pregnyl had ipv Progestan (volgens mij heet dat tegenwoordig Uterogestan trouwens). Ik had bij de laatste keer iui die bolletjes gebruikt en vond het echt onwijs ranzig. Heel de dag met die zweterige inlegkruisjes (Sorry!)... Bedankt voor het duimen Rach! Zie trouwens dat jij ook een redelijk lange cyclus hebt. Had ik ook altijd. Bij mij was het ook altijd erg onregelmatig. Wel bijna je eisprong weer. Hoop dat spuiten niet meer nodig is voor jou meid!
ZS, dat heb ik dus nu, van die progestanbolletjes, bah! Kreeg alleen pregnyl 36 uur voor de punctie. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met die gedachten over eerste kleinkind e.d. Liefs, Vietje
Angelbaby: 2e IVF poging. 24 mei terugplaatsing 2 emmy's, 8 juni testen Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: ZWANGER na 3de ICSI-poging Dagmar1974: start 1e ICSI, april begonnen met spuiten Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI ZWANGER Debje1976: 1e IVF mislukt, 3 juni 2e poging, begin Lucrin Diana26: 28 april start 1e IVF Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: ZWANGER na 3de ICSI-poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: ZWANGER na 3de ICSI-poging - Hartje gestopt met 9 weken... Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, ZWANGER Josien: 1e ICSI poging geëindigd in een miskraam, nu pauze Lisa: aangewezen op eiceldonatie Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: 1e ICSI mislukt, 31 mei start 2e icsi Miss Daantje: 13 april gestart met 1e IVF Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: 2e poging start juni! SandraB: in afwachting van de duivels, dan cryo tp Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging Vietje : 27 april gestart met pil voor 1ste ICSI Zuster Suus : bezig met 1e IVF Kalender Mei 30: Jootje: testdatum (2e ICSI-poging) ZWANGERR 30: Diana26: 1ste fm Juni 05: Caruli: controle & plan 3e ivf 05: Diana26: punctie 07: Mirjam 1ste fm 08: Angelbaby: testdatum! (2e poging) 08: Diana26: terugplaatsing 1e ivf (als er geen overstimulatie is) 13: Zuster Suus: testdatum (1e IVF poging) 16: Josien: evaluatie 1e ICSI-behandeling en miskraam 18: Rach84: start decapeptyl 19: Vietje: testdatum... 23: Diana26: testdatum(1e ivf poging) Juli 02: Rach84: echocontrole 03: Rach84: start gonal F 04: Lisa: gesprek om ivf met eiceldonatie te starten Augustus Dagmar start 2e ICSI Zwanger! Essie76 na derde ICSI-poging (uitgeteld op 10 december 2008) Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008) Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009) Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test) Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
Oh Vietje, dat heb ik precies hetzelfde hoor, over dat 1e kleinkind. Toen mijn broer twee jaar geleden zei dat zijn vriendin zwanger was baalde ik van binnen toch een beetje dat ik niet de eerste was. Nu is het 2e en 3e kleinkind al op komst voor mijn moeder en ben ik nog steeds Koos Buikloos....
Ja k*t he?! Moest wel een beetje lachen om die benaming "Koos Buikloos" (sorry) Jij moet al bijna testen toch? Vrijdag... Spannend! De duimen draaien hier volop, voor iedereen, maar ook voor mezelf hoor xxx
Smoeltje: wordt deze poging wel echt geteld? Weet niet waar je verzekerd bent, maar bij de meeste verzekeringen telt de poging pas als er een terugplaatsing is. (zover ik weer doet alleen CZ moeilijk) Ik hoop echt voor je dat hij helemaal niet meetelt.
Angelbaby: 2e IVF poging mislukt. Nu eerst van de zomervakantie genieten en op zijn vroegst in aug. beginnen met IVF3. Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: ZWANGER na 3de ICSI-poging Dagmar1974: start 1e ICSI, april begonnen met spuiten Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI ZWANGER Debje1976: 1e IVF mislukt, 3 juni 2e poging, begin Lucrin Diana26: 28 april start 1e IVF Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: ZWANGER na 3de ICSI-poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: ZWANGER na 3de ICSI-poging - Hartje gestopt met 9 weken... Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, ZWANGER Josien: 1e ICSI poging geëindigd in een miskraam, nu pauze Lisa: aangewezen op eiceldonatie Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: 1e ICSI mislukt, 31 mei start 2e icsi Miss Daantje: 13 april gestart met 1e IVF Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: 2e poging start juni! SandraB: in afwachting van de duivels, dan cryo tp Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging Vietje : 27 april gestart met pil voor 1ste ICSI Zuster Suus : bezig met 1e IVF Kalender Mei 30: Jootje: testdatum (2e ICSI-poging) ZWANGERR 30: Diana26: 1ste fm Juni 05: Caruli: controle & plan 3e ivf 05: Diana26: punctie 07: Mirjam 1ste fm 08: Angelbaby: testdatum! (2e poging) 08: Diana26: terugplaatsing 1e ivf (als er geen overstimulatie is) 13: Zuster Suus: testdatum (1e IVF poging) 16: Josien: evaluatie 1e ICSI-behandeling en miskraam 18: Rach84: start decapeptyl 19: Vietje: testdatum... 23: Diana26: testdatum(1e ivf poging) Juli 02: Rach84: echocontrole 03: Rach84: start gonal F 04: Lisa: gesprek om ivf met eiceldonatie te starten Augustus Dagmar start 2e ICSI Zwanger! Essie76 na derde ICSI-poging (uitgeteld op 10 december 2008) Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008) Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009) Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test) Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
Inderdaad Vietje, ik mag al bijna testen. Woensdag is het twee weken geleden dat ik de punctie had, dus dat is de dag dat ik ongi word of niet. Meestal heb ik al een paar dagen eerder wat bloedverlies, dus ik vind het nu ook al wel redelijk spannend hoor! Mijn duimen draaien ook voor jou!
De terugplaatsing is achter de rug.Er waren dus 2 embryos van B en C kwaliteit en die zijn beide ingebracht.Dat kun je volgen met de echo die ze gelijk maken, erg mooi gezicht.Nu 2 stomme spannende wachtweken.