IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nou renate, ik loop precies in dezelfde ziekenhuizen als jij, en bij mij hebben ze er 2 laten invriezen (in verschillende rietjes). ze heeft niks gezegd over dat ze 'het normaal niet doen'.
    daar is een ivf lab toch voor lijkt me..?
    ik leef met je mee, vind het heel sneu :(

2. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik kan je helaas ook niet verder helpen Kuikentje....

Ik heb nog wel even een vraagje aan jullie; Ik heb mijn temp netjes bijgehouden en nu is hij heel langzaam aan het stijgen ipv aan het dalen zoals ik normaal heb als ik ongi word...maar nu heb ik volgens mij ook weleens gehoord dat deze niet betrouwbaar is als je hormonen gebruikt?
    Weet iemand hier iets van? Ik gebruik alleen nog progesteron...

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik heb geen antwoord voor je, maar ben ook wel benieuwd..

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    verhip: heel veel succes vandaag met de 2e fm ;)

5. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Thanks, lief dat je aan me denkt! Ga morgen extra hard voor jou duimen!

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Renate: ik denk dat die andere dan toch gewoon niet goed genoeg waren om in te vriezen. Bij ons hebben ze bij de eerste poging ook 10 goede eicellen weggegooid omdat ze wel goed waren, maar niet goed genoeg om in te vriezen. Bij de 2e keer hebben ze er 5 weggegooid. Ofwel ik heb nog nooit een cryo gehad, terwijl de emmy's wel goed waren.

Om in te kunnen vriezen moeten ze echt aan hele strenge eisen voldoen en dat gebeurt echt maar per uitzondering.

Ik snap dat je baalt, maar je hebt er wel 1, daar zou ik al heel blij mee geweest zijn beide keren. Toch een extra terugplaatsing!

Nu focussen we ons eerst maar eens op de emmy die je teruggeplaatst hebt gekregen. Die gaat gewoon innestelen!

Hier vanmorgen de 2e fm gehad. Groeit rustig door. Waarschijnlijk zaterdag FM3. Daar bellen ze vanmiddag misschien nog over.

Dit keer heb ik als de punctie al zou komen wel een stuk minder eicellen dan de vorige keren... Hoop dus maar dat de afspraak van zaterdag blijft staan en dat de rest even goed zijn best doet om ook groter te groeien. (en de al grotere even wat rustiger aan)

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Verhip Succes met je FM vandaag!

Pat Nog niet stiekum een testje gedaan?

Angelbaby Hoeveel follie's heb je nu dan?
    Ik heb maandag de punctie, dus we gaan bijna gelijk op ;)

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb ongeveer 23 follies maar er zijn er nu 5 boven de 15... Dat betekent dat als de punctie nu is, er maar 5 van aangeprikt kunnen worden...

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Zo dat zijn er aardig wat :confused:
    Maar de vorige keer had je er nog veel meer dus, begrijp ik?
    Ik hoop dat er nog een paar kleintjes gaan meegroeien!

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Niet zozeer meer in totaal, maar wel om aan te prikken. 5 is toch redelijk de ondermaat... Helemaal als er nog lege bij zouden zitten...

Toch zonde als er zoveel zitten en er maar 1/5 van aangeprikt kan worden.

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Maar hoe groot zijn de kleintjes dan?
    Want in een paar dagen kunnen er best nog een aantal flink groeien.
    En door de Pregnyl krijgen ze ook nog een extra boost, dus goed kans dat er met de punctie nog een paar meer grote bij zitten.
    En ik neem aan dat ze met de punctie zo veel mogelijk aanprikken, alleen de allerkleinste waarschijnlijk niet.

Ik had de laatste keer ook maar 5 eicellen en daarvan waren er maar 2 rijp, maar toch allebei goed bevrucht en terug geplaatst (alleen helaas niet zwanger geworden :( )

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    angelbaby: heel veel succes meid
    hopelijk groeien er nog een paar mee ;)

13. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Er zijn veel meiden bezig metde behandeling de punctie en tp en in de wachtweken, daarom wil ik jullie heel erg veel succes wensen.

14. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @ angelbaby, meis het zou toch wel raar moeten lopen als er echt geen 1 meer mee groeeit toch? Neem de rust om ze lekker te laten groeien....

Ik duim mee hoor...

Iemand idd al iets van pat gehoord? Ik hoop zo dat haar gevoel ongelijk heeft....

15. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Heb het idee dat jouw situatie redelijk vergelijkbaar is met de mijne? Ik had zo'n 20 eitjes, maar er waren maar 2 / 3 eitjes wat groter zo'n 11 mm en 13 mm. Vanmiddag weer FM, dan wordt gekeken of ze de dosis gaan verhogen..

Hoe zag jouw eerste FM eruit? Gaan ze jouw dosis medicijnen verhogen?

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Bedankt voor het bijschrijven op de lijst! ik kwam even kijken of pat misschien al een positieve test heeft, maar volgens mij is er nog niets bekend toch?
    Wij zijn vanmorgen weer naar het zh geweest voor de instructies en ik mag 15-11 al met lucrin beginnen ipv de 18e. En dinsdag al stoppen met de pil. Daar waren we wel blij mee, hoe eerder hoe beter. Zou iemand dat willen veranderen op de lijst?

17. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Jeetje meiden, wat is hier veel geschreven. Heb alles bij gelezen, maar het gaat me niet lukken om op iedereen persoonlijk te reageren.

Lisa, wat geweldig jullie mooie embryo's hebben. Nu maar duimen... Het is trouwens niet zo dat je van de Progynova niet ongesteld wordt hoor. Ik werd de laatste keer 11 dagen na de terugplaatsing van de cryo's ongesteld, ondanks dat ik toch nog Progynova slikte. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht dat dat niet kon, maar het kan dus wel!

Hoe is het Pat? Nog geen test gedaan? Ben errrrrrrug benieuwd! Die ongi tekens willen niet altijd wat zeggen hoor. Ik was toen na de 1e IVF ook overtuigd dat ik ongesteld zou worden, maar toen teste in toch positief!
    Succes meid!

Ik stop dinsdag ook met de pil Wies, dus we lopen dan mooi gelijk. Ik begin ook zaterdag met spuiten, alleen spuit ik dan decapeptyl.

Nou meiden op de wachtbank, heel heel heeeeeel veeeeeeel succes. Riemen vast en val er niet vanaf!

Hoe is het met jou nu Caruli? Hoop zo dat jij ook weer snel goed nieuws krijgt!

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nou de tweede FM zit erop. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Er lijkt niets gegroeid te zijn tov dinsdag, nog steeds veel kleintjes en maar 1 of 2 wat grotere maar nog maar 11 mm..Gekrompen lijkt wel tov dinsdag..

Nu dosis gonal F opgehoogd naar 150 ipv 112,5. Ben benieuwd wat het effect is, moet maandag middag weer terug...

Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?

19. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Succes Verhip! Ik ben benieuwd maandag. Hoop dat ze nu lekker door gaan groeien door het verhogen van de gonal F.
    Ik heb er geen ervaring mee, dus helaas geen antwoord op je vraag.

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    pat ik ben zooo benieuwd, in ieder geval niet ongi dus dat is toch het beste teken!

Deel Deze Pagina