ik praat mezelf ook vanalles aan... had ik toch niet die soep met camambert moeten eten 1 dag ervoor? had ik niet mijn dochter op schoot moeten nemen en lekker zwingen? had ik toch niet met de trein dagje weg moeten gaan in eerste week? was toch het herseninfarct van mijn vader te zwaar voor mij? en nog meer dingen dat ik denk van... zou dat de reden zijn!?!?!? pffff wordt helemaal gek! ik ga vanalles denken.. maar ja moe je dan als een kasplantje gaan leven? op de bank hangen en niks doen? wij willen allemaal hetzelfde en zijn echt geen losers en we hebben niks verkeerds gedaan...
hee ladies, bedankt ! We slepen elkaar er doorheen. Het is gewoon een machteloos gevoel, je hebt er helemaal geen controle over, het duurt ook lang....pfff. Gelukkig is mijn man heel positief. Het probleem ligt dus bij mij, en dan heb ik z´n schuld gevoel. Het enige wat hij echt wil kan ik hem niet geven. En dat doet me pijn Maar daar wil hij niks van horen. hij zegt altijd als we mekaar hebben, komt het goed. Lief !
Losers zijn we zeker niet meiden... we zijn winners! Moet je maar eens kijken hoeveel moeite wij voor onze diepste wens moeten doen. Wat we ervoor over hebben. En echt... we moeten ervoor blijven knokken: eens komt onze tijd! Liefs, Josien (die even snel binnen sneakt vanaf haar vakantieadres en ziet dat we alweer aan een tweede topic toe zijn )
Idd, wij zijn winnaars. Wij zijn super sterk! Moet je zien wat we allemaal mee moeten maken en we gaan maar door.......Meiden ik ben trots op jullie allemaal! x Ester
Babyzz sluit me aan bij alle dames hier, je en wij allemaal zijn supergirls. Toen ik je berichtje las en alle antwoorden die je erop kreeg zat ik die met tranen in mijn ogen te lezen,zoveel emotie zoveel kracht spreekt er vanuit die berichtjes....echt GIRLPOWER! Ik heb steeds zon buikpijn maak me er best een beetje zorgen om, durf niet te fietsen want elk oneffenheidje voelt aan als een schop in me buik.Het zal wel komen doordat de eierstokken nog zo gevoelig zijn,moet nog steeds veel drinken en alles in de gaten houden want een overstimulatie kan nog steeds ontstaan.Ben alleen bang dat het negatief werkt op een eventuele zwangerschap.
Ik sluit me hier ook volledig bij aan! Krijg er helemaal kippevel van. We 'kennen' elkaar niet, en toch hebben wel zoveel syeun aan elkaar. En we zijn idd gewoon een groep POWERGIRLS! Babyzz, wat kl*te zeg. Hoop dat je t een plekje kunt geven! Sterkte meis! Hele dikke knuffel voor jou! Hier ook nog even, Diana super hoor 2 emmy's aan boord! En de kwaliteit wilt niet altijd wat zeggen! Think positive. De duimen draaien overuren voor je! Liefs, Vietje Go Powergirls!
Diana, dat had ik ook hoor. Ondanks dat ik eigenlijk helemaal geen last had van de punctie op zich, heb ik tot ongeveer een week daarna wel wat buikpijn gehad. Ik denk ook dat dat nog van de punctie was. Ik heb ook nog niet durven fietsen de afgelopen anderhalve week. Dan ben ik bang dat ze eruit vallen...
Zo ik heb ook eindelijk weer nieuws haha Heb net even de fertipoli gebeld, want ik begin altijd op CD1 en ik heb geen decapeptyl meer. Dus ik krijg nu een receptje opgestuurd en zodra ik ongi ben moet ik ff bellen om dat door te geven en dan kan ik beginnen met de deca spuiten. Ook sta ik gelijk ingepland voor de uitgangsecho, want het zit echt al bomvol, dus nu staat dat in elk geval en dan zien we wel hoe dat uitkomt met m'n ongi. Heb er nu alweer zin in, dus kom maar op met die Hoe is het met jullie allemaal? Meiden op het wachtbankje....trek je het nog? Enne....we zijn geen losers hoor! We zijn WINNERS! Kijk eens wat wij er allemaal voor over hebben om onze droom uit te laten komen. De MMM is niet zomaar iets, daar moet je sterk voor in je schoenen staan en dat staan wij! Onze kindjes zijn ze gewild en zo welkom en ze komen ook, we moeten alleen geduld hebben. Een dikke knuffel voor jullie allemaal....stuk voor stuk KANJERS!
Ik heb trouwens vandaag ook nog even een zwangerschapstest gedaan en die gaf negatief. Dus als het goed is, dan is het zwangerschapshormoon nu (zo goed als) uit m'n lichaam en hopelijk komt m'n cyclus nu snel op gang.
Hey dames, Ik heb gemaild en gebeld met mijn zorgverzekeraar. Ze waren erg verbaasd dat het ziekenhuis onze poging als volledige poging rekent. Volgens hen moet het ziekenhuis hiervan op de hoogte zijn. Op mijn mail kreeg ik onderstaande terug: Geachte mevrouw XXXX, Hartelijk dank voor uw mailbericht waarin u informeert naar een volledige poging bij IVF. Er is sprake van een doorgaande zwangerschap bij een aangetoonde zwangerschapsduur van meer dan 12 weken na terugplaatsing, ongeacht of dit leidt tot de geboorte van een levend kind. Een volgende poging is dan weer de 1e behandeling (poging). Als een behandeling wordt afgebroken tot en met een zwangerschapsduur van maximaal 11 weken of er is geen zwangerschap tot stand gebracht dan wordt een nieuwe behandeling (poging) geteld als een volgende (2e, 3e, ..), waarbij vanaf de 4e poging geen recht op vergoeding meer bestaat. Daarnaast had ik dus telefonisch contact met ze en heb expliciet gevraagd of een punctie geldt als een volledige poging. Het antwoord was nee. Heb ik dus nu nog 3 pogingen tegoed? Het antwoord was: ja. Uiteraard heb ik direct gemaild en gevraagd dit per mail te bevestigen. Woensdag wordt ik teruggebeld door het ziekenhuis, dus ben benieuwd hoe zij deze inof op zullen vatten.
@smoeltje: bij welke verzekeraar ben jij? Wel echt super nieuws! @all: en jullie? hebben jullie goede ervaringen? Ik heb nog even een vraag gesteld in een topic, ik dacht dat is misschien wat overzichtelijker dan hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=96235
Linda, ik zit bij Agis, Heb net gebeld omdat ik het 2 tegenstrijdige antwoorden vind. Ik moet zeggen ik werd er niet helemaal duidelijk uit of het nou wel of niet geteld wordt als poging. Eers zij hij ja het wordt als poging gezien, later weer van niet want er heeft geen bevruchting plaats gevonden. Volgens hen is dat iets tussen mij en de gynaecoloog . Ze vonden dit ook zeer ongebruikelijk Dus ik heb gezegd, ja maar zij declararen welke stappen ze hebben genomen en julie bepalen dan toch of het een poing is of niet. Volgens hem niet, dat bepaalt het ziekenhuis. Kortom, ben nog niet heel erg wijzer van geworden. Aardige man hoor, maar ik kon hem maar niet concreet krijgen. Uiteindelijk heeft hij mij email adres van hun medisch adviseur gegeven. Pffff
Smoeltje, dat is een netjes antwoord. de dag dat ik hoorde van de overstimulatie (heel wat weken terug) heb ik ook gemaild, en nooit meer iets van ze gehoord. nou 'tot nooit meer ziens' dan maar betaal wel ff die pogingen, en dan wil ik ook niks meer van van hen horen nu hebben we maar besloten geen slapende honden wakker te maken.
Hoi Smoeltje, Zoals ik dit lees, heeft dit betrekking op een zwangerschap van 12 wk of langer. Pas dan ga je overnieuw tellen. Hiervoor heb ik toen zo in strijd gelegen met mijn zorgverzekeraar. In het stukje word niet eens ingegaan op wat onder een poging valt. Bij vele verzekeringen is het zo dat als je de medicatie gebruikt, dan is het al een volledige poging. Laat je aub goed informeren en zwart op wit zetten dat dit GEEN poging was. Echt je hebt geen poot om op te staan. Succes meis. Groetjes Elvira
Hoe is het met jou vandaag? Alles nog naar wens (relatief gezien dan)? Jij bent wel een voetballiefhebber zeker, je bent veel minder online
nee hoor ik ben geen voetballiefhebber haha maar mijn man wel: die is op het moment dat ik dit bericht tik met een spray in de weer om het beeldscherm extra schoon te maken ik heb alleen niet zo veel te melden want ik doe nu helemaal niks (ja: wachten, en dan niet eens op een wachtbankje. ik zit in de kofiekorner ) spannend voor jou SRB, ik ga morgen gelijk kijken wat je getest hebt!
ik wil even mijn excuses aanbieden dat ik wat minder enthousiast meeschrijf! maar dat komt omdat ik aan het wachten ben totdat ik weer mag gaan spuiten, en als ik al die 'bezig-zijn' verhalen lees duurt het zoo lang! en ik heb voor mn gevoel ook niet zo veel te vertellen. dus niks aan de hand als ik weer bezig ben zal ik vast wel weer overal bovenop zitten
Hey Rach84, ik moet zeggen ik heb nooit een probleem met Agis gehad. Krijg altijd netjes antwoord als ik een vraag stel, maar kan mij jouw reactie wel voorstellen. Ik zou nl ook naar een ander gaan. @ Elvira, ja heb nog een keer gebeld en de medewerker begon bovenstaand verhaal uit te leggen. Ik heb toen gezegd: kan ik diegene spreken die een heel ander antwoord heeft gegeven. Die heb ik gesproken, er was geen touw aan vast te knopen. Ik heb dus gezegd: luister, u heeft iets heel anders tegen de dame gezegd die ik hiervoor heb gesproken. Heel concreet is mijn vraag: telt dit als een poging en haar antwoord was ( nadat ze met u een half uur heeft gesproken) NEE. Mijn 2de vraag was: heb ik dus nog 3 pogingen? En toen was haar antwoord ja. Hij begon vervolgens over dat het aan het ziekenhuis ligt, dat iets tussen ons en het ziekenhuis kan hij helemaal niet tussen komen. Maar dat vond ik een vreemd antwoord: het gaat er toch om wat jullie vergoeden en wat JULLIE als poging rekenen? Eind van het liedje was dat hij het geen poging vond want er had geen bevruchting plaats gevonden En uiteindelijk ben ik naar iemand doorverwezen die alle ins and outs hiervan kent. Hij vond dat het ziekenhuis duidelijk moet zijn......... Hij kon het niet per email bevestigen...... Ik neem nog even geen contact op, want ik vermoed dat die het direct zal afwijzen. Zucht....is die vraag nou zo moeilijk te beantwoorden? let wel bovenstaande schriftelijk antwoord heb ik gekregen van klantenservice. En de mijnheer die ik heb gesproken is verantwoordelijk voor het contact en afhandeling met ziekenhuizen.
trouwens.. doet met denken aan.. vorig jaar waren we op vakantie naar Tunesie en op het vliegveld daar aangekomen werd mijn man herkent als een bekende Nederlandse voetballer. het werd aan hem gevraagd of hij het werkelijk was, waarop hij nochalant 'ja' knikte. nou gelijk werd onze bagage gepakt en voor ons gedragen dat doen we de volgende keer weer 8)