IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
  2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Renate en Niekster, van harte gefeliciteerd!
    Dat zijn goede berichten!

Meiden even een vraagje, wat me opvalt is dat er 4 meiden zijn die 20 nov. de punctie hebben gehad en allemaal een andere testdatum in hun onderschrift hebben staan.
    Ginny 1-12
    Marina 4-12
    Angelbaby 5-12
    Kuikentje 6-12
    Is er dan zo'n groot verschil in het beleid van de ziekenhuizen? Gek toch?

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb maandag 17 november de punctie gehad en woensdag 19 november de TP.
    Ik mag 2 weken na punctie testen en dat is dan maandag 1 december.

4. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ow, ik zie het al, ik geloof dat ik punctiedata en Tp-data door elkaar haal! Foutje!

Wel hoop ik op allemaal goede berichten volgende week! Ik duim voor jullie!

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb ook op 17 nov. de punctie gehad, 20 nov. de terugplaatsing en ik mag 15 dagen na de terugplaatsing testen.

6. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ik dacht altijd dat het 15 dagen na de punctie was net als bij Ginny?

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Nee, dat scheelt per ziekenhuis.

Bij ons is het 15 dagen na de tp. Ze zeggen dat, zodat je echt zeker weet wat je test. !5 dagen na de punctie kan het nog zijn dat je nog te weinig hormonen aanmaakt om positief te testen, terwijl je wel zwanger bent. Ze zeggen dit dus om een zo duidelijk mogelijke uitslag te hebben.

Nou moet ik wel zeggen dat als ik 15 dagen na de punctie haal zonder bloedverlies, ik waarschijnlijk al eerder begin met testen :) Ik heb die 2 weken bij de vorige keren alleen nooit gehaald... (hoop hoop hoop, duim duim duim etc. Dat is nu mijn testdatum wel haal)

8. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Spannend Angelbaby! Ik duim mee voor je! Ik weet hoe het voelt....

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Is Nicky ook een mmm baby?

Vooral eind van deze week vind ik zenuwslopend spannend. Tijdens de 1e IVF begon ik op dag 8 en bij de 2e op dag 9 al met het verliezen van bloed en slijm en was het dus mis. Hoop dat nu niet te hebben. Het erge daarvan is nog wel dat als je dat hebt, het niet fout hoeft te zijn, maar dat je op en neer geslingerd wordt, tussen hoop en teleurstelling.

10. Kuikentje

Kuikentje Lid

4 okt 2007
    82
    0
    0
    den haag
    Hoi,

Ik heb mijn terugplaatsing afgelopen zaterdag gehad, 22 nov. Dus ik mag over precies 14 dagen testen Na Punctie (ofwel 6 december). Ik denk dat de terugplaatsingen op andere dagen hebben plaatsgevonden.

@Niekster, gefeliciteerd! Geniet ervan en een super mooi bericht maar weer!
    Groetjes

11. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Even ego berichtje
    Hehe, ben weer thuis. 7 eicellen gevonden. De gyn vond het wat tegen vallen, maar het is op zich nog wel gemiddeld. Het zaad was ook goed voor Icsi.

Omdat er zoveel kleine eiblaasjes waren, deed de punctie ontzettend pijn. Ga nu ook even terug te bed, misschien zakt de pijn dan een beetje. Ik vond het in ieder geval zwaar tegenvallen, maar de gyn zei dat het nooit meer zou worden zoals nu is gegaan.

12. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    He bah meis ga lekker je bed in en trek even bij...
    7 is toch een mooi aantal, je hebt maar 1 topper nodig toch?

13. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Morgen heb ik mijn uitgangsecho, en ik hoop maar dat het niet zo glad is aangezien het zo ver rijden is....ik moet namelijk voor het eerst echt in mijn eentje, heb altijd iemand meegenomen omdat het zo ver is...
    We hebben ook besloten zolang we het allemaal met het werk kunnen regelen en niets hoeven te vertellen dat we deze maand ook niets tegen vrienden en familie willen zegen over de cryo-teruglaatsing.

Ik heb trouwens gisteren een paar pendelaanvragen gedaan en kreeg er ééntje terug met december een meisje en ééntje met het antwoord dat het op het randje van november/december zal zijn(meisje)....heb ik ook nog een pendel van caruli in mijn onderschrift staan van november een meisje en die laat ik dus nog maar even staan....mijn eisprong zal dit weekend waarschijnlijk zijn en dan is het dus idd op het randje van november/december. :D Ik ben benieuwd, zal natuurlijk wel erg fijn zijn als het toch blijkt te kloppen [-o<

14. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    zo is het ook precies angelbaby,
    heen en weer geslingerd worden tussen hoop en teleurstelling!

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik durf dat dus nooit... te laten pendelen, ben altijd bang dat eruit komt dat we geen kinderen gaan krijgen of zoiets...

Pat succes morgen bij je echo

7 is inderdaad een mooi aantal hoor. Nu lekker naar bed, dan ben je weer helemaal op krachten bij je terugplaatsing!

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    nou angelbaby, weet je wat het gekke is van dat pendelen, hier op zp heb ik me verschillende keren laten pendelen, maar is nog niet uitgekomen tot nu toe.

nu kan ik me mijn verjaardag van 2 jaar geleden nog herinneren, een zwangere vriendin was er en m'n zus ging dus met een ketting aan de slag.
    bij haar is die pendel trouwens niet uitgekomen.

maar bij mij bleef hij stil 3 keer over gewoon geen beweging. kun je je voorstellen hoe ik me voelde.
    en dat kettingkje heeft dus wel gelijk gehad.

geen kindjes van mezelf :cry:

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Daarom voor mij geen pendel!

Ennuh, als het nu lukt is dat kindje gewoon echt van jou hè! Het groeit in jouw lichaam, met jouw bloed!

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @lisa: heel veel sterkte meis, wat een teleurstelling en dan zet het ook nog eens niet door, een hele dikke knuffel, ik gun het je zo ontzettend van harte!

@bettyboop: gelukkig voel je je wat beter, zelf herken ik wel die angst voor de decembermaand, ik zie er als een berg tegenop, die stomme sinterklaas kan me trouwens ook gestolen worden!

@pat: veel succes, wel een lekker idee denk ik deze ronde lekker voor julliue zelf he?

@nikester: van harte gefliciteerd!

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    he lisa meid wat vervelend allemaal hoe het gaat en hoeje je voelt..probeer een beetje positief te blijven....knuf..........

pat we gaan gelijk op denk ik, ik heb morgen de punctie....dan zaterdag de tp en jij misschien ook wel...spannend...ik heb de cryo tp ook tegen niemand verteld....is wel leuker, dan heb jetoch een verassing als het lukt..

verhip 7 stuks is een mooi aantal toch...rust maar goed uit en goed drinken he..

betty wij hebben dat hier ook hoor, en ook ik heb deze poging gedacht om het af te blazen..
    mannen gaan nou eenmaal anders om met deze stress en het stomme ervan is dat jehet dan op elkaar gaat afrekenen.
    stom maar helaas gebeurt het...
    op tijd een gesprek voeren is het bestte,maar ja..wanneer ben je op tijd he hahahahahah..succes verder...

ik morgen de punctie dus, er zaten flink wat blaasjes in iedere eierstok eenstuk of 7 dus ik hoop dat er genoeg rijpe eicellen zijn en mooie emmies voor de vriezer...dit is immers onze laatste poging betaald....

20. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja weet ik zo zien we het ook echt.
    maar ik moest er even aan denken door die stomme pendels, die gewoon wel in zekere zin (biologisch ) gezien dan gelijk had.
    ik geloof ook eigenlijk nooit in dat soort stomme dingen, ik ben het zelfs de volgende dag zelf gaan doen, en toen bewoog hij wel. moet je zien hoe geobsedeerd ik was door die stomme ketting.

dat is ook reden dat ik het hier wel heb durven doen, kijken wat de uitslag was.

ja linda die december maand zie ik ook erg tegenop.
    ik ben normaal helemaal voor de kerst, maar die kan me dit jaar gestolen worden. en sinterklaas helemaal.(volgende week trouwens wel vieren)
    m'n neefje en nichtje zijn nog klein.

ik had bedacht dat als ik nu zwanger zou zijn, ik het met sinterklaas aan onze famillie wou gaan vertellen.
    dat leek me nou echt een leuk kado voor beiden.
    mezelf natuurlijk het meest.

van mij mag het snel januari zijn, kunnen we tenminste met onze cryo's verder.

net bij de apotheek een test gehaald, ja ik moest hem doen van het ziekenhuis.
    ongie wil nog steeds niet echt doorbreken.
    loop al 4 dagen met ongie buikpijn :(

Deel Deze Pagina