IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    heb antwoord en inderdaad geld voor iedere verzekering dat het onder de baisi vergoeding valt...dussssssss ik is happy en hoef niet over te stappen..

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Dat zou geweldig zijn, dan blijft het tenminste betaalbaar mocht je toch nog meer dan 3 behandelingen nodig hebben!

Heb zojuist even een email naar ons ziekenhuis gestuurd met dezelfde vraag en de vraag wat dan de kosten zijn voor de echo's, punctie en terugplaatsing.

Keep you posted!

3. Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik kon me hier al weer voorzichtig meelezen...sommige van jullie kennen mij misschien nog wel? In 2007 heb ik ook meegeschreven op dit topic tijdens onze eerste 3 IVF behandelingen. Eind 2007 was het raak na onze 3e IVF, maar helaas heeft ons geluk niet lang mogen duren :(
    Daarna hebben we het een paar maanden weer zelf geprobeerd, met een beetje hulp van hormonen.
    Toen hebben we de overstap van het ziekenhuis naar een fertiliteitkliniek gemaakt en daar stelde de gyn IUI icm gonal-f en pregnyl voor, omdat mijn hubbie wisselende zaadkwaliteit heeft zouden we dit nog kunnen proberen. Maar na de eerste mislukte IUI merkte we beiden dat de 2 jaar mmm er flink ingehakt hebben en hebben we in overleg besloten om max. 3 IUI's te gaan proberen en dan uit de mmm te stappen. Maar vorige week hoorde we tijdens een follikelmeting van de gyn dat hij geen 3e IUI meer ziet zitten omdat de stimulatie vanwege mijn PCO niet echt goed verloopt. Hij stelde voor om na deze 2e IUI weer over te gaan naar IVF en een 4e IVF te gaan doen. Na een goed gesprek hebben hubbie en ik besloten om deze 4e IVF met beide handen aan te grijpen. Nu hebben we afgelopen zaterdag in afwachting van onze 4e IVF onze laatste IUI gehad.

4. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hopen dat je niet door hoeft naatje..dat het nu gewoon raak is!

lindinha bij ons kost ivf 1795 en icsi 2495 en daar zit alles bij in...echo, punctie lab kosten enz...

5. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    verhip waaaaaarrr ben jee?
    heb je bloed geprikt? wanneer heb je de uitslag?

6. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @linda, as super nieuws zeg... goed zo en nu snel op naar het nietuw jaar...

@Loveable123 helaas welkom hier... vervelend, maar k hoop dat je snel positief effect mag krijgen....

@ Zuster suus Het is heel normaal lijkt mij dat je toch weer de zenuwen hebt en jezelf meer laat mee treken dn je wilt....
    Maak je niet te druk en geniet ook een beetje...

@ pekske thanks voor het navrgen we willen het allemaal niet nodig hebben, maar wel heel fijn om te weten...

@naatje30 helaas ook weer welkom hier... moeilijk he als je ooit een posi test heb gehad om dan toch te zeggen we stoppen.. ik zeg nu na 3 ivf gaan we stoppen, maar ik gilde ook het hards dat ik nooit aan ivf wilde... Je verlegd je grens echt opgegeven moment...

@ verhip we zijn met zn alle heeeeeeeeeel benieuwd en duimen ons gek....

Hier 1 emmy aan boord, voelt wel gek, het idee dat je nu technisch gezien zwanger bent....
    Heb weer eens te hard gegilt en heb wel utrogestan bolletjes... Net om 2 uur de eerste 2 er in gedaan... bah wat vind ik dat toch vies om bij jezelf naar binnen te gaan....

We mogen de 29 een bloedtest doen of de 31ste een urine test... nou mooi dat laatste waren we toch l van plan...

Was vanochtend nog en beetje bang dat ik al kenmerken had van overstimulatie. Had er al 1 1/2 liter in en er kwam maar weinig uit... Gelukkig is er nu toch wel wat meer uit gekomen...

Ik blijf goed drinken en ga nu genieten van het idee...

(= even banner aan het aanpassen....)

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Betty: super dat je een emmy aan boord hebt. Succes deze vreselijke wachtweken. En echt veel drinken hè, 2,5 tot 3 liter per dag.

Verhip: ben benieuwd! Neem eigenlijk wel aan dat het goed is gezien al je positieve testen, maar wil toch graag de uitslag van het ziekenhuis weten...

Naatje: welkom hier!

Pekske: dat zou nog eens een goede verbetering van de basisverzekering zijn als die hormonen gewoon altijd vergoed worden zeg.

8. Niet meer actief

Pekske, ik lees dat je de medicijnen voor een evt betaalde IVF vergoed krijgt van de verzekering. Ik heb dit vorige week ook nagevraagt bij mijn zorgverzekering (zilveren kruis) omdat zij geen 4e IVF vergoeden. Ik dacht ook dat ik dan alleen de behandeling hoefde te betalen, maar helaas vergoeden ze bij een 4e behandeling ook geen medicijnen. Ik ben nu vorige week overgestapt naar Unive.

Betty Boop, de trotse bezitter van een emmy, ik hoop dat die een lekker plaatsje uitzoekt om de aankomende maanden te verblijven :thumup:

9. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nou heb vanochtend bloedgeprikt, en HCG was 2450 zoiets!?! Jeuh

10. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb mij een week geleden hier al een keer laten zien en nu weer...en zie wat ik allemaal kan bijlezen...wat gebeurt er veel en wat een goede dingen! Ik wens Betty veel succes met het vast prachtige emmietje :thumup:
    En Wies...oooh...wat spannend! Las even niets van Pat...whats up?

Voor mij helaas vanochtend niet zulk goed nieuws...mijn voorgevoel over 'oprakende' eitjes lijkt uit te komen: aan de hormoonwaarden en echo kon de gyn zien dat de eitjes aan het op raken zijn, vandaar ook mijn wisselende cyclussen en al 3 maanden geen spontane eisprong. Gelukkig wil ze wel een IVF-poging doen, nu is het wachten tot ik ongesteld word en de hormoonwaarden iets stabiliseren en de cystes weg gaan...bij de volgende ongi (gyn kon zien dat dat over ongeveer 12 dagen zou zijn) op dag 3 hopen we dat dit gebeurt. Ik ben zo geschrokken, verdrietig en voelt zo onwerkelijk...ik bedoel ik heb een goed lichaam, altijd goede cyclus gehad, moeder en oma die tot hun 53e regelmatig ongesteld werden...hoe kan dit nu? :cry:

Ik hoop zo dat een IVF-poging voor ons is weggelegd en dat het dan lukt om een paar eitjes te vinden die het goed doen, vind het zo eng.
    Maar goed, wat betty ook al zei, hierna is het niet afgelopen en kunnen we uitkijken naar andere mogelijkheden..

Koosje

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jeetje koosje, dat is heftig nieuws zeg. Ik hoop echt dat ze nog genoeg eitjes vinden, en eventueel ook wat embryo's in kunnen vriezen, zodat je even doorkan. (liever natuurlijk gelijk raak ;) ) dat verwacht je niet als je moeder en oma vrij lang ongesteld waren, moet hard aankomen zeg. Sterkte, en ik duim voor je dat het goed stabiliseert.

12. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    SUPER Verhip, nogmaals gefeliciteerd meid!
    Wanneer heb je je eerste echo? En is het nog spannend of je één of twee hartjes gaat zien? Of hadden jullie één emmy terug laten plaatsen?

Pfff...Koosje, wat een ontzettend verdrietig nieuws. Kan me voorstellen dat je dit tegen valt. Hoop ook echt voor je dat er met het stimuleren bij de IVF toch nog wat eitjes gaan groeien meid! Heel veel succes!

Gefeliciteerd Betty Boop met je emmy aan boord! Nu maar hopen dat hij/ zij zich thuis voelt!

Welkom Naatje! Wat een verdrietig verhaal bij jullie ook zeg. Hoop dat het geluk nu aan jullie kant staat meid!

13. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    volgens unive en iza verzekeringen is het per 2008 wettelijk veranderd dus dat moeten alle verzekeringen vergoeden...
    ik zou het zeker nog eens na jagen.....ik heb het vanmorgen van 2 verschillende maatschappijen gehoord....
    zou toch erg slecht zijn als twee maatschappijen niet weten waar ze het over hebben..

ik heb duidelijk gevraagt bij poging 10 11 enz...
    het is opgenomen in de wet van medicijn huppeldepup...
    ik zou er toch achteraan gaan naatje

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    verhip gefeliciteerd hoor...geen twijfel meer mogelijk.........joehoeeeee

15. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    oww lees net dat je dat voor een volgende betaling had gevraagt en niet dat je al zelf betaald zou hebben..
    zilveren kruis is fout met hun voor lichting hoor...
    vaak weten die dozen aan de foon niet eens wat ze wel en niet vergoedden

16. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dank Wies en Zuster Suus...ik probeer maar vertrouwen te houden (en ondertussen met een dekentje en filmpje op de bank doet ook goed ;)

Jullie zijn in elk geval mooi op weg!

Koosje

17. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Oh Koosje, en dan kom ik aan met mijn goed nieuwsbericht...Ik hoop dat het goedkomt en dat je mbv IVF gewoon zwanger raakt! Ik ga in ieder geval hard duimen...

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje Koosje....wat moet zoiets vreselijk hard aankomen....Blegh wat is het leven oneerlijk...
    Ik hoop dat ze toch overgaan op IVF en dat het dan toch gewoon met de eerste keer gaat lukken..wanneer krijg je daar meer over te horen?

Ik zelf probeer me niet gek te laten maken...maar je weet hoe dat gaat :rolleyes: de eerste ww zit erop en dan word het weer spannend...en ik heb sinds vanochtend lichte pijntjes in mijn borsten..wat natuurlijk nog veel te vroeg is!

Betty..trotse bezitter van een emmy aan boord, zorg er goed voor en dan over twee weekjes een mooie posi test!

Pekske hoe is het met jou? Kun je een beetje rust vinden?

Wies hoe is het met jouw? Hoeveel dagen na de punctie zit jij nu? Precies een week toch?

Verhip fijn dat je waardes goed waren!

Loveable123 welkom

Naatje ook jij welkom terug..helaas.. :cry:

19. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Angelbaby: ZWANGER na 3e IVFpoging!
    Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen!
    Annerie: zwanger na 1e ICSI, helaas mk bij 9wk
    Beeb: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Betty Boop; november 1ste ivf
    Blondsteenbokje; na 2de ZO groenlicht voor ICSI
    Caruli: 1e ivf mislukt, 1e cryo zw 2ling mk & tygo, 2 & 3e cryo mislukt en 2e,3e,4e ivf mislukt :cry:
    Ciara: 1e ICSI zwanger 2-ling. Helaas beide miskraam na 8 wk (25 juli j.l). Wachten op cyclus voor TP Cryo.
    Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI ZWANGER
    Dagmar1974: Na 1e ICSI zwanger, helaas mk bij 6 wk., aug. 2e ICSI mislukt.. nu nog 3 cryos...
    Debje1976: 3de IVF mislukt, 2009 cryo's
    Eef: 1e IVF augustus wel punctie, geen normale bevruchting...
    Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ...
    Esser: eind dec. start medicatie voor cryo TP (na 1e ICSI poging)
    Essie: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging
    Ginny: ZWANGER na 3de ICSI-poging - Hartje gestopt met 9 weken... - 4e ICSI mislukt :cry: - 5e ICSI is weer RAAK!!!
    Hope: 4 IVF pogingen gehad en nu maar weer spontaan proberen. Hopend op een wonder.
    Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, ZWANGER
    Kareltje: 2e ICSI 17/09/08 2 emmy's teruggeplaatst
    Kuikentje : 2e ICSI feb-mrt 2009
    Linda: 2e IVF december-januari
    Lisa: 1e ivf met eiceldonatie zwanger! helaas al heel vroeg mis gegaan. januari weer verder met onze cryo's.
    Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus
    Loveable123: 19 december 2008 eerste intake IVF/PGD
    Marion1971:Bezig sinds feb 2004, mmm 2005 7 IUI en 3 IVF en 1 ICSI gehad allemaal negatief, 5de poging 2de ICSI Mislukt, 22 september evalluatie gesprek en plannen voor poging 6
    Marina Zwanger na 1e IVF poging, 13 aug uitgerekend
    Miepie80: rond februari kijkoperatie, maand daarna start 1e ('zoek'-)ICSI
    Mirjam1970: 1e ICSI mislukt, 31 mei start 2e ICSI
    Mobius: eind maart start 2e ICSI
    Merel81: september eerste IVF/ICSI poging, 9 oktober TP [-o<
    Ooievaar 1e IVF mislukt. ICSI poging 1, TP 4-12 - testen 17-12
    Pat: 10 december cryo-TP
    Pekske: 5e ivf start spuiten 15 november
    Sabrien: 2e IVF/ICSI 22-11 start Microgynon, 17-12 start Decapeptyl en 29-12 startecho
    Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging
    Skyizthelimit: 4 sept intake IVF (na 4 mislukte IUI's)
    tijgertje23: 1e ivf
    Vergo: Zwanger na 5e icsi
    Verhip: Zwanger na 1e icsi
    Vietje: 1ste ICSI mislukt...
    Wies31 : 1ste ivf
    Wishgirl: Zwanger na 1e IVF
    Zuster Suus: Gestart met 2e IVF

December
    17: Sabrien start Decapeptyl
    18: Ginny 1e echo 9.40 uur
    19: Loveable123 13.00 uur 1e intakegesprek IVF/PGD
    21: Wies31 testen
    24: Angelbaby 1e echo 15.30 uur
    24: Pat testen 1e cryo-TP
    24: Linda start decapeptyl
    27: Zuster Suus testen
    29: Sabrien startecho
    29: Zuster Suus bloedtest
    31: Betty Boop testen
    31: Wies31 uitslag bloedtest

Januari 2009
    07: Linda uitgangsecho en hopelijk start puregon
    Debje:TP cryo's
    Lisa: tp cryo's

:baby: Zwanger! :baby:
    Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009)
    Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test)
    Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
    Wishgirl na 1e IVF (6 juli posi-test)
    Rach84 na 1e ICSI (1 augustus posi-test)
    Miss Daantje na 1e IVF (3 september positest)
    Annalise74: na 1 ICSI (16 sep positest, 27mei09 uitgeteld)
    Kareltje na 2e ICSI (30 september posi-test)
    Vergo na 5e ICSI (6 oktober posi-test-uitgerekend 8 Juni)
    diana26 na 2e ICSI (uitgeteld op 29 juni van een tweeling)
    Tijgertje23 na 1e IVF (5 nov positieve test)
    Minou na 3e IVF (19 nov posi test - uitgerekend op 26 juli)
    Renate007Na 1ste ivf (23 nov positieve test)
    Niekster Na 1e ICSI (positieve test 25 november)
    Ginny na 5e ICSI (30 nov posi test - uitgerekend op 10 augustus)
    Marina na 1e IVF (3 dec posi test - uitgerekend 13 augustus)
    Angelbaby na 3e IVF (5 dec posi test - uitgerekend 10 augustus)
    Verhip na 1e ICSI (15 dec posi test - uitgerekend 18 augustus)

:baby: Geboren! :baby:
    Essie76 Bevallen op 19 november 2008 van Fay Madelief & Isis Rosalie
    Beeb Bevallen op 29 november 2008 van Romy quote]

20. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Ziet er goed uit Verhip, die banner en het lijstje van de zwangeren!

Deel Deze Pagina