IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Het nieuwe jaar is begonnen..ik wens jullie een ontzettend mooi jaar toe en dat onze wens waarheid mag worden dit jaar!

x pat

2. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    @ Naatje
    Morgen weer naar de gyn. Hoor je dan wanneer je weer mag beginnen met spuiten? Hoop dat je snel mag starten meid.

Volgens mij is het een beetje rustig nu met de behandelingen hier he?
    Niemand die richting een punctie en tp gaat...
    Maar er zijn natuurlijk nog wel de nodige cryo's die deze maand terug geplaatst gaan worden.
    Succes allemaal meiden!

3. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Nog een gelukkig 2009 en dat ieders droom uit zal komen.

4. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Meiden ik kom graag weer met jullie meekletsen. Wij starten vandaag of morgen met onze 3de ICSI. Dit na een rustperiode.
    Daarom heb ik de afgelopen maanden ook niet echt actief meegeschreven op dit forum.
    Ik hoef niet aan de pil en krijg op de 3de dag een uitgangsecho waarna ik mag starten met de hormonen.
    We vinden het aan de ene kant best spannend omdat we gekozen hebben dat dit onze laatste poging is omdat de klap van mislukken best groot is.

Ik wil iedereen verder een heel gelukkig 2009 toewensen en verder dat we mogen hopen dat onze dromen uit mogen komen.
    groeten mirjam

5. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @mirjam1970 heel heel veel succes meid... dat die de keer mag wezen...

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mirjam: heel veel succes!
    hoop echt dat dit een goede laatste poging is voor jullie
    [-o< [-o< [-o<

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Meiden,
    sommigen van jullie schrijven in een eigen topic, anderen niet, maar ik wil jullie allemaal toch een heel vruchtbaar en goed 2009 wensen.
    Laten we elkaar weer net zo steunen als in 2008 alleen dan met een mooi resultaat.

Liefs Hope

8. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Voorlopig zal ik hier zeker blijven steunen ;)

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Gefeliciteerd Betty, wat leuk.
    Jij begint 2009 al goed.

Liefs Hope

10. Niet meer actief

mirjam, succes met jullie 3e poging!

all,Vanmiddag naar de gyn geweest voor het schema van onze 4e IVF.
    4 januari ga ik starten met de decapeptyl en 8 januari neem ik de laatste pil. Zodra ik ongi ben mag ik de kliniek weer bellen voor een uitgangsecho.
    Zondag gaat dus de eerste spuit er weer in, spannend!

11. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Mirjam succes met jullie laatste ivf en ik hoop dat je het zwanger mag afsluiten.

Naatje ook voor jou weer spannend, heel veel succes!

Ik ben weer begonnen met tempen en de ovulatietestjes...maandag weer bellen met dssf voor een evt. FM.

12. Kuikentje

Kuikentje Lid

4 okt 2007
    82
    0
    0
    den haag
    Veel succes :thumup: en wij duimen met je mee!

Dikke kus!

13. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    hey meiden,

Ook ik ga gezelli met jullie meeschrijven in dit topic. Wij hebben net onze 1e poging achter de rug, maar helaas is die niet goed afgelopen (spontane ongi).
    Ik kreeg een lichte bloeding zo'n 3 uur na de test (die overigens ook 'niet zwanger' aangaf), gister heeft het doorgezet in echte ongi (en vandaag nog steeds). En het is een super heftige ongi. (is dat normaal na een IVF/ICSI dat het heftiger is dan normaal?) Ik zei al tegen mijn man dat ons frummeltje vast een binnenhuis architect was 'zo, ik zal de boel hier eens even opknappen en volledig opnieuw restylen voor de nieuwe bewoner'.
    Natuurlijk ben ik nog steeds wel teleurgesteld, maar ik heb me er ook maar bij neergelegd. ik moet wel, vooral nu ik ook nog zo heavy ongi ben geworden kan ik het niet meer ontkennen. De poging is niet goed afgelopen.
    Gister gebeld met het ziekenhuis hoe nu verder. Ik had gehoopt om gelijk verder te mogen gaan met het spuiten van de hormonen, maar helaas, dat mag niet. Min lichaam moet eerst bijkomen van de vorige behandeling en daar gebruiken ze deze maand voor. Ook moeten we eerst weer op gesprek om nieuwe accoord-formulieren te ondertekenen voor de IVF-ICSI.
    Hier baal ik wel van, ben voor mijn gevoel dan echt een maand aan het verspillen. Maarja, ook daar moet ik me maar bij neerleggen, want daar kan ik dus ook niets aan veranderen.

dit zal dus voor mij het jaar worden van 'overgeven aan' en 'berusten', en ik hoop natuurlijk ook het jaar waarin onze droom eindelijk waarheid mag gaan worden (na 3 jaar en 4 maanden, wordt dat wel eens tijd vind je ook niet?).

Meiden, voor jullie ook veel succes, enne.....keep he faith (hihi, dit lijkt wel een beetje mijn lijfspreuk te worden :))

liefs Lena

14. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Er zijn van die dagen dat je maar niet positief kunt
    worden ook al doe je zo je best. Zo'n dag is het vandaag voor mij!

Ik besefte vandaag in 1 keer heel goed dat onze pogingen er
    echt definitief opzitten en dat het echt een afgesloten hoofdstuk is.
    Ik heb me erbij neergelegd en toch weer mijn hoop op de natuurlijke manier gericht.

Vandaag wat positiviteit nodig en ben aan het googelen
    gegaan. Ik zocht naar verhalen en heb hier even stukjes
    geplakt om moed te houden en wou deze moed delen met jullie.

Dit vond ik vandaag en daar probeer ik mezelf weer wat moed mee
    te geven:

Verhaal 1:
    "ik ben nu ook 32 weeken zwanger ik heb er 10 jaar op
    moeten wachten naar 2 icsi (ivf)behandelingen hadden
    mijn man en ik zo iets van laat maar wij hebben al 2 schatten.
    In maart dit jaar heb ik alles wat ik nog aan baby spullen
    had weggegooid en ja hoor in mai ben ik zomar spontaan zwanger !''

Verhaal 2: "hoi iedereen ik heb 8 jr op mijn zwangerschap
    moeten wachten en heb wel de medische molen doorlopen
    maar uiteindelijk besloten dat ik niet van alles wilde proberen
    zoals k.i en ivf en ben nu spontaan zwanger en 18 weken onder
    weg wonderen bestaan! ''

Verhaal 3: ''Na 8 jaar dokteren en 5 ivf's zijn we zwanger nu.''

Verhaal 4: ''na 8 jaar proberen en behandelen 6 keer iui en 7 keer ivf en
    2 miskramen nu weer 2 keer icsi ben ik nu zwanger en hebben we een hartje zien ..''

Zo, dit moest ik gewoon even kwijt vandaag.
    Gr Flam ;) ;)

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @ll: de allerbeste wensen en dat het maar het meest wondervolle jaar voor ons allemaal ooit mag worden!

@betty en zuster suus: wauw kom ik terug van vakantie en lees ik jullie zuper nieuws! van harte gefeliciteerd en ik las ook nog over een tweeling ook super (sorry na 20 pg. doorlezen even je naam kwijt).

@meiden waar de rotongi is doorgebroken: hele dikke knuffel, wat ontzettend zwaar zeker rond afgelopen dagen!

Zelf ben ik sinds kerstavond aan het spuiten, gaat goed, door de vakantie en de feestdagen had ik lekker afleiding waardoor ik er weinig mee bezig ben geweest. Wel begon afgelopen dinsdag een beetje hoofdpijn en woensdag was het heel erg (herken het dus Sabrien!) alleen bij mij is het inmiddels weer weg. Voel wel regelmatig mijn cyste dus hoop maar die ie niet te veel groeit. Woensdag hopelijk starten met purgeon!

Eigenlijk weet ik alleen dat Sabrien nu bezig is, nog meer lotgenoten qua spuiten enzo?

Nou ik zal weer volop meelezen en schrijven!

@nieuwe meiden, we gaan er samen een super jaar van maken!

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Dan klamp ik me maar vast aan verhaal 3 en 4 want spontaan zal bij ons nooit kunnen lukken... pppfff heavy he

flam ik hoop zo ontzettend voor jullie dat de droom werkelijk gaat worden! * hug *

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Flam: dikke knuffel!

Spannend weer Linda. Fijn dat je wat afleiding hebt gehad de laatste dagen. Dat lijkt mij ook prettig.

Wij zijn nu bezig met een cryo-behandeling, dus ik ben niet aan het spuiten, maar aan het slikken ;). Valt wel wat tegen (dat terwijl ik zo door de ICSI-behandelingen tot nu toe ben gerold). Ik voel me waardeloos door de Progynova, maar goed, dat gaat wel weer over. Maandag de eerste echo om te kijken of mijn baarmoeder er klaar voor is!

@Lena, balen zeg dat deze poging niet gelukt is. Ik vond de wachtmaand ook heel vervelend, maar ja... er zit helaas niets anders op. Blijf positief, dat helpt al heel veel!

Liefs,
    Josien

18. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey Linda,

Ja die hoofdpijn blehhhhhhh het blijft bij mij echt stevig aanhouden, maar ja niks aan te doen. A.s. woensdag heb ik de 1e FM waar ik erg gespannen voor ben dit keer! Ik vind het soms zo moeilijk positief te blijven, is de Puregon nog te veel of juist te weinig dit keer en gaat alles wel goedkomen?!?!

Ik hoop dat je woensdag met de Puregon mag beginnen! Ik ga heel hard duimen voor je en hoop dat de cyste zich rustig houd!
    Ik heb dus 1 week voorsprong op jou he, spannend he meid............................................... We gaan ervoor he!

Josien succes met de cryo-terugplaatsing!

Flam, goed om te lezen die positieve verhalen!

Lena, welkom hier! Vervelend he, dat wachten! Succes!

Gr. Sabrien

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Idd Sabrien je loopt een weekje voor hihi gaat goed komen meid, verwen jezelf lekker. Houd je buik goed warm en drink veel (niet te koud) water, tip van mijn acupunctuur. Logisch dat je bang bent gezien de vorige keer. Ik was er de 1e keer ook zo zenuwachtig voor omdat bij mij eerder het spuiten altijd een drama was, toen ging het goed dus heb er nu wat meer vertrouwen in. Helaas hebben we al voor zoveel (negatieve) verassingen gestaan tijdens echo's ed dat ik wel op mijn hoede ben. Ik duim voor je echo.

Josien spannend zeg, ben benieuwd naar de echo. Bah zeg, hoef je een keer niet dat spuit gedoe ben je juist nu niet lekker. Tja we hebben er alles voor over maar leuk is het niet toch. Hou je taai en ik duim voor de echo.

Spannende echo's dus deze week!

20. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Linda, lopen we aardig gelijk op. Ik heb maandag een uitgangsecho en dan start ik met de Gonal F
    Jij ook succes toegewenst!
    Mirjam

Deel Deze Pagina