@ josien; thanks voor je berichtje. Ik probeer (en ben van mezelf gelukkig ook zo hoor) zoveel mogelijk positief te blijven hoor. Soms heb ik alleen wel eens een baaldag; ben dan echt sjachie . Niet echt leuk voor m'n man, maarja.....ook niet leuk voor mezelf. Vandaag had ik weer zo'n dag. Vraagt m'n man heel schattig terwijl hij het eten op tafel zet 'gaat het een beetje mop? Of zal ik de pan met soep maar uit je buurt houden vandaag'. Nouja, dan moet ik toch wel een beetje glimlachen hoor . Spannend hoor die cryo terugplaatsing waar je nu naar toe aan het werken bent. Is dat de 1e keer Eskimo terugplaatsing? Bizar he, dat de behandeling zo tegenvalt, terwijl IVF/ICSI toch ook best heavy is. Nou, ik hoop dat het eindresultaat het uiteindelijk allemaal waard maakt. Daar doen we het immers uiteindelijk allemaal voor he? [-o< liefs Lena KEEP THE FAITH! [-o<
wat goed josien, nu afwachten, spannend hoor! zal voor je duimen, lijkt mij ook erg eng om op dat telefoontje te moeten wachten straks. mirjam, wat fijn dat ook jou echo goed was, dus nu lekker broeden! sabrien, idd jammer deze maand geen tp, maar ben voor m'n gevoel wel begonnen als we donderdag in het ziekenhuis zijn geweest, ik moet immers deze maand toch ook met de hormonen starten, dus toch nog een beetje deze maand begonnen. alleen de tp zal in febr. vallen. voor de rest van de dames weet ik ff niks te zeggen, het zijn er trouwens weer best veel, en ook wat namen waarvan ik niet precies weet wat ze nu aan het doen zijn. carulli, ik snap dat je nu weer de kriebels krijgt, ik hoop echt dat jullie nog een poging vergoed krijgen, nu eerst op naar de 15e voor gesprek meid!
mirjam, super dat het er goed uitzag, nu lekker spuiten hihi, vanaf woesndag doe ik mee hoor! lena, hele dikke knuffel meide, soms zie je het gewoon echt niet meer zitten, hug!
@Lena: thanks voor je berichtje! Fijn dat je van jezelf erg positief bent. Dat helpt, daar ben ik van overtuigd! Als ik ooit zie hoe mensen in de wachtkamer zitten, dan denk ik wel eens: oei... Maar een baaldag mag natuurlijk altijd! Ik heb er de laatste jaren ook genoeg gehad, denk ik zo... Het is inderdaad onze eerste cryo-behandeling. Ik vind het wel spannend. Woensdag horen we of het ontdooien gelukt is. Ik hoop op goed nieuws... al was het ook maar omdat ik een uur nadat ze bellen moet beginnen aan mijn examen. Echte lekkere planning is dat niet, maar goed... We slaan ons er wel doorheen! @Mirjam1970: wat fijn dat je mag beginnen met de hormonen. Spuit je Puregon? Ik hoop dat je zaterdag veel eitjes mag zien klaarliggen! @Linda: hopelijk gaat het goed met je! Die hoofdpijn is vervelend hè? Ik moet zeggen dat ik van de Decapeptyl nooit zoveel last heb gehad, maar je hoort het wel vaker. Ik heb zelf nu heel veel last van de Progynova. Maar vroeger met de pil had ik dat ook, dus het is niet helemaal vreemd. Alleen wel vervelend. Hopelijk voel je snel wat lekkerder! @Naatje30: spannend zeg! Het is echt begonnen! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat... @Sabrien: woensdag weet je meer begrijp ik! Ik hoop dat er flink wat follikeltjes klaar liggen! @Caruli: hoe gaat het nu bij jullie? Dikke knuffel! Liefs, Josien
josien: hier gaat het redelijk ik wil /kan me er nog niet bij neerleggen dat we nu klaar zijn met onze kinderwens... hoop gewoon dat of onze gyn of een andere gyn nog een poging met ons wil doen. zal wel betaald moeten worden, maar goed daar komen we dan ook wel uit denk ik ik wil het echt nog niet opgeven, niet na al die jaren vechten.... nu ik al die verhalen hier zo lees begint het te kriebelen, dan denk ik ook weleens van : waren wij maar bij de 1e poging.... dan hadden we er nog wel wat te gaan maar goed zo is het helaas niet, en we zijn er ook samen sterker van geworden, dus verspilde tijd is het ook weer niet
@Josien Wat fijn dat het bmdrslvls al dik genoeg is....ik duim met je mee dat de cryotjes goed ontdooien, dat ze alleen de allerbeste invriezen, zoals Angel schreef, zou mij wel enige rust geven maar blijft megaspannend! @Mirjam Fijn dat de echo goed was en dat jullie weer van start zijn, sterkte! @Caruli Ik hoop zo dat jullie nog een kans krijgen, dan duimen we met z'n allen dat het een goed benutte kans gaat zijn..met al die energie moet het toch goed gaan?! Naatje, Linda, Lisa...en alle andere meiden (kan de namen niet goed onthouden en lees dan iets maar door alle berichtjes erover heen weet ik dan niet meer wat bij wie hoort..leeftijd? )...VEEL STERKTE! Ik ben aan het ovutesten, nu met Clearblue digi...vandaag geen 'smiley'...dat hoewel het teststreepje op de achterkant van de test wel (zou ik zeggen) net zo dik was als de controlestreep. Maar goed, test gewoon nog even door, maak mij inmiddels niet meer al te druk om ovutesten, we zitten niet voor niets dichtbij de start vd IVF ...maar toch hoop je nog steeds op een (spontaan) wonder he?..vooral omdat het al een keer spontaan gelukt is...wat kan het toch gek lopen, maar daarw eten jullie alles van.. Fijne avond! Koosje
Hallo dames, Hier iets bijzonders, ik had het ziekenhuis gemaild dat ik rond 26 jan. met CD1 verwacht en dus in febr. willen we graag een TP van onze cryo's. Januari is voor mij zo'n rommelige en drukke maand dat ik er gewoon niet helemaal bij ben om dat te doen! Nou belde ze op, dat ik ook in januari nog wel een TP kon laten doen als ik dat wou enzo. Ik vond het zo meedenkend en lief van ze, wou het even kwijt. Liefs deb
debje1976: zo zie je maar, toch wel weer extra fijn he als je ene goed gevoel hebt bij een zkh en/of arts!
Caruli, ik kan me goed voorstellen dat het weer begint te kriebelen als je al die starters weer ziet...dikke knuf! koosje, natuurlijk nlijf je altijd hopen op een spontaan wonder hoe klein de kans ook is, heel herkenbaar! Ik hoop dat er snel smiley zal verschijnen! debje, wat fijn dat ze zo met je meedenken!
hey hallo, even een vraagje. heeft iemand een idee hoelang het traject duurt voordat je echt aan een ivf behandeling begint. ik bedoel niet de wachttijden maar vanaf de intake in het ziekenhuis? groetjes Meriam
@Meriam Dat is per ziekenhuis verschillend. Wij zijn in Voorburg en daar konden we na het afronden van de verplichte onderzoekjes (bloed bij beiden, echo en zaadonderzoek) meteen in de volgende cyclus starten (wij kozen zelf om nog even te wachten). De uiteindelijke start is wel weer afhankelijk van de wachttijd per ziekenhuis weet ik, kan best zijn dat er vanwege de wachttijd wel iets meer tijd zit tussen de intake en de feitelijke start van de IVF...maar volgens mij is dat tegenwoordig niet meer lang (ik bedoel niet meer langer dan 1-3 maanden). @Naatje as donderdag intake acupunctuur, ben benieuwd wat je er van vindt! Hoe gaat het met spuiten? Merk je iets van de Decapeptyl? Sterkte! Koosje
Koosje, het spuiten gaat prima...merk alleen dat ik al weer erg moe begin te worden van de decapeptyl, maar het is voor een goed doel dus niet zeuren Tijdens onze 3e IVF heb ik ook acupunctuur gedan, vond dit toen heel erg prettig. Ik hoop dat het me nu net zo goed bevaltals toen.
@naatje: herken het die vermoeidheid, heb zelf het idee dat het nu wat minder is dan de vorige keer. verder bevalt mij acupunctuur ook erg goed! @meriem: bij ons mocht je vanaf de intake direct beginnen bij je eerst volgende cylus. met de decepeptyl dan, de stimulatie volgt dan in de daaropvolgende cyclus (dit is het lange protocol). vrouwen die trouwens net ongi waren geweest mochten al die cylus beginnen net als ik zelf want ik heb geen cyclus. maar het is helaas per zkh verschillend.
@ Linda veel succes vandaag met je echo. pff ben zelf ook behoorlijk zenuwachtig. gisteren weer een domper gekregen. we zijn gebeld door het ziekenhuis voor de uitslag van de 3de spermatest. het waren er maar 1 mlj. en daarvan 250.000 beweegelijk. vandaag naar de gyn om nogmaals de uitslag te bespreken. heb tig vragen maar op dit moment voelt het een beetje hopeloos. groetjes Meriam
Linda, succes vandaag met de uitgangsecho en hopelijk snel de eerste Puregon spuit! Ik zal aan je denken! Gr. Sabrien