IVF / ICSI Deel II

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by rach84, May 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ach zo kan ik andere tenminste met mijn ervaringen nog helpen he ;)
    en hoop dit jaar ook nog hier eens mee te mogen schrijven :D

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Daar gaan we voor :thumup: en anders roep je maar dan kom ik die arts van jou wel even vertellen dat je verder WIL! :D

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    :) :)
    hou ik je aan :)

we hebben al voorgenomen om dan naar geertgen te gaan op gesprek kijken of die nog een keer willen
    er zal heus nog wel ergens een arts zijn hoop ik :)

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    hoor ik goeie verhalen over en dat ze erg betrokken zijn, ik duim voor je meid en echt super dat je het op kan brengen anderen nog te steunen en te adviseren! Hug!

5. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Super Josien heel veel succes ook met je examen.

6. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    josien goed bericht! heel veel succes....

linda jij ook heel veel succes!

7. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @Linda
    Ik moet in ziekenhuis Voorburg op dag 8 follikelmeting doen na de start met Menopur op dag 3, dat heeft er denk ik mee te maken dat ik een hoge dosis menopur ga spuiten nl 300 per dag. Dat is toch hoog? Bij IUI kreeg ik een veel mindere dosis en was de FM pas op dag 10.

Succes!

Koosje

8. Niet meer actief

josien, wat een goed nieuws! succes!

Linda, fijn dat je weer mag starten met stimuleren, ik hoop dat de follikeltjes mooi gaan groeien!

9. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey.. wie kan mij precies vertellen wat er gebeurd bij ivf... ook kwa spuiten enzo.. ik ben namelijk heel erg bang geworden nadat ik net informatie had opgezocht op t internet..
    ik krijg binnen nu en volgende week bericht van t ziekenhuis voor een intake gesprek..

iemand die mij t wilt uitleggen zou ik heel erg fijn vinden.. pb me maar!
    thanks..

10. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    elk zh heeft een ander schema

bij ons was het

eerst aan de pil
    de laatste 4 pillen van de strip beginnen met lucrin spuiten
    dan ongesteld worden
    op cyclusdag 2 beginnen met gonalf erbij te spuiten samen met lucrin
    en dan x aantal dagen de follikelmetingen
    en dan punctie
    en dan eventuele terugplaatsing ;)

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Gezien je uit Cuijk komt, ga je misschien naar Nijmegen toe?

Daar is het zo:
    -Aanmelden op de dag dat je ongesteld wordt
    -Op dag 21 beginnen met Decapeptyl (om je eigen cyclus stil te leggen)
    -dan na ±14 dagen een uitgangsecho om te zien hoe je ervoor staat en of je kan gaan stimuleren en zo ja met welke dosis (Puregon)
    -vanaf de dag dat je met Puregon mag gaan beginnen spuit je decapeptyl en Puregon.
    -dan na ±10 dagen de eerste follikelmeting om te zien hoe je eiblaasjes groeien.
    -Dan bepalen ze per dag hoe het verder gaat. Dus of een nieuwe afspraak voor een follikelmeting of ze spreken de punctie af.
    -2 avonden voor de punctie spuit je Pregnyl, je hoeft dan geen Decapeptyl en Puregon meer te spuiten.
    -Avond voor punctie, lekker slapen met 2 pilletjes
    -uur voor de punctie nog een pilletje.
    -bij de punctie een infuus
    -punctie
    -'s middags na de punctie begin je met Utrogestan (bolletjes)
    -2 dagen erna hoor je of er embryo's zijn ontstaan en zo ja hoe laat je de dag erna mag komen voor de terugplaatsing
    -terugplaatsing
    -2 weken zenuwen.

Meestal hoe je in Nijmegen niet aan de pil

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Josien: super nieuws zeg! succes morgen

13. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Josien wat ontzettend goed dat alletwee de eskimootjes goed ontdooid zijn..succes met de TP morgen!

Koosje ik hoop met je mee dat je snel kan starten met ivf.

Meryam geef de moed niet op meid, bij icsi ben je maar 1 goede zaadcel nodig per eicel. Er vanuitgaande dat je veel eicellen zou hebben bij de punctie zo'n 10 en je man zou zo'n 100.000 zaadcellen produceren, dan heb je er toch al gauw zo'n 99.990 te veel hoor.

Linda wat fijn dat alles er goed uitzg, en dat zelfs je cyste is geslonken, super! Succes met de hormonstertjes.

Caruli er is vast nog wel een arts die jullie verder wil helpen, jullie hebben tenslotte wel bewezen dat het geen hopeloze zaak is bij jullie. Ik ga heel hard voor je duimen dat jullie wens dit jaar toch nog in vervulling mag gaan.
    P.s. Ik vind het echt heel knap dat je de moed kan opbrengen ons zo te steunen, echt super!

Bij ons gaat het ineens in sneltreinvaart, omdat ik vorige maand zo'n lange cyclus had en de maand voor de icsi ook dacht ik dat dat deze maand ook wel zo zou zijn.Was er eergisteren niets bijzonders aan de ovulatietestjes te zien, was ie gisterenavond ineens knalpositief. Omdat het al na 19.00 was konden we niet meer bellen en aangezien ik voor vanochtend een echo had om te zien of alles er ok uitzag hebben we dat maar zo gelaten.
    Vanochtend dus een echo gehad en toen was mijn ei al gesprongen :confused:
    Baarmoederslijm zag er heel mooi uit en we moesten gelijk papieren tekenen voor het ontdooien van onze cryootjes...morgen worden ze dus gelijk ontdooid en vrijdag is al de TP als ze goed ontdooien... [-o<

14. gaby1986

angelbaby: dat was de uitleg waar ik naar zocht dank je wel..
    ben alleen erg bang nu..maar ja.. zal wel goed komen denk ik.

15. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    WOW Pat wat snel ineens! Spannend! Wow nauwelijks te bevatten waarschijnlijk, ik duim keihard dat ze ook mooi ontdooien! Super hoor dat je nu verder kan en dan ineens zo snel hihi er is ook nooit een peil op te trekken he!

Heb hier trouwens MEGA barstende hoofdpijn, kijk bijna scheel en voel me er gewoon miselijk van, schijnt met puregon erbij minder te worden dus i hope so, pppfff

16. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    pat: ik hoop dat ze goed ontdooien en hopelijk blijven ze dan lekker bij je zitten
    heel veel succes ;)

en idd ik hoop ook nog wel een arts te vinden, door tygo hebben we al bewezen dat we zwanger kunnen raken dmv ivf ;)

17. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Het is idd nog niet echt te bevatten zo snel nu ineens..ik hoop maar dat ze goed ontdooien, zul je toch altijd zien dat dat dan niet goed gaat.....

Wat vreselijk balen van je hoofdpijn zeg, ik hoop maar dat je daar snel weer vanaf bent.

Zo is het Caruli, ik weet zeker dat er een arts is die dat ook zo ziet!

x

18. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

Feb 5, 2008
    790
    0
    0
    @gaby1986,

kan me goed voorstellen dat je bang bent. dat heb ik ook hoor maar misschien is het beter om het gewoon op je af te laten komen. ik twijfelde ook zelf of ik het zou doen. maar toch ga ik het doen.

@ de meiden,

hey hallo nou kom net van de gyn vandaan en heb me goed voor laten lichten over de procedure e.d. en we hebben besloten dat we er voor gaan ook dankzij een paar opmerkingen van de meiden hier ben ik toch aan het denken gezet dat je nu toch al in de molen zit en gewoon stap voor stap.

@ Pat dat is mooi nieuws hopelijk gaat het goed succes in ieder geval met de terugplaatsing.

groetjes

Meriam

19. gaby1986

ja ik ga t ook doen.. dat zoiezo.. en had me net al zenuwachtig lopen maken.. kreeg ik net nog als toetje.. de brief binnen.. moeten 20 januari in t ziekenhuis zijn.. ben nu een bonk zenuw..

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Pat: jemig wat een tempo ineens! Hopen dat ze morgen goed ontdooien, hebben we er weer 2 op de wachtbank!

Gaby: als je meer vragen hebt stel ze gerust hoor, ervaringsdeskundige genoeg hier in het topic. En iedereen helpt graag dus, waar voel je je vooral onzeker over? Misschien kunnen wij het wat wegnemen.

Caruli: die arts die jullie wil helpen is er echt wel hoor! Heb ook goede dingen over die kliniek gehoord.

Share This Page