ik voel me vooral onzeker over die punctie... ben er nu echt bang voor..ben zo bang dat t echt pijn doet...en ben ook bang voor naalden.. dus ja.. t woordje infuus.. doet me ook niet echt goed...
@ gaby1986 ben ook best bang voor de punctie. maar volgens mij kan je ook een pilletje krijgen hoor om je wat te laten relaxen. maar de punctie is bij iedereen anders. als je denkt dat het pijn gaat doen dan doet het ook echt pijn. ik weet het niet makkelijk om het van je af te zetten. groetjes, Meriam
Voor de punctie was ik vooraf ook super bang. Heb ook meerdere keren gehuild in het ziekenhuis in de aanloop naar de punctie, maar het is mij zo ongelooflijk meegevallen! Ze doen dat zo rustig, leggen alles uit, wachten even op je als dat moet. En je kan meekijken op het scherm, dat leidt echt af en je ziet precies wanneer er een prikje komt. Dat scheelt echt ontzettend. Zo bang als ik was, zo fluitend liep ik bij wijze van spreke naar buiten. En dat infuus, daar voel ik bijna niets van, vergelijkbaar met bloedprikken. De tip is dus ook, geef aan in het ziekenhuis dat je het eng vindt. Dan houden ze daar echt rekening mee en zullen er zelfs vooraf al met je over praten.
@Pat [-o< [-o< [-o< ....dat de kleine cryootjes het weer lekker warm krijgen en heel mooi blijken te zijn! [-o< [-o< Koosje
Pat, goede berichten ineens zeg! Spannend! En Josien, ook zulk mooi nieuws! Wauw....2 mooie eskimootjes in je buik straks..super! Ga hopelijk je voorbeeld volgen liefs
Wauw Pat! Wat geweldig snel zeg... Dan lopen we dadelijk op één dagje na gelijk op! Ik hoop dat je eskimootjes goed ontdooien! Gaby1986, neem inderdaad rustig de tijd en vertrouw op de deskundigheid van de artsen. In het Radboud kan je daar ook zeker van op aan. Zelf ben ik ook daar onder behandeling en dat komt wel goed! Doe het in ieder geval rustig aan en bespreek je angsten. Zelf zag ik ook heel erg op tegen de punctie, maar ik heb er geen centje pijn van gehad. Van tevoren krijg je ook een paar slaappillen, waardoor je een doezelig bent. Ik kan je niet garanderen dat ook jij geen pijn zult voelen, maar als je je ontspant, dan helpt dat vaak ook al een hele hoop. Meriam22, wat een dappere keuze! Weet dat je hier altijd terecht kan met vragen. Normaal gesproken zijn er veel mensen online, waardoor je ook snel antwoorden hebt op je vragen. Doe alles stap voor stap en laat je niet opjagen. Het komt allemaal goed! Caruli, ik neem aan dat er zeker nog wel een arts is die jullie verder wil helpen toch? In Geertgen doen ze dat sowieso volgens mij wel vaker en misschien is een second opinion sowieso geen slecht idee omdat je (naar wat ik begrepen heb uit eerdere verhalen) toch al niet zo'n goede band had met je eigen gyn toch? Ik hoop dat jullie toch aan een behandeling mogen beginnen. Linda, ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat de Puregon samen met de Decapeptyl de hoofdpijn wat wegneemt. Van die hoofdpijn wordt je toch ook maar tureluurs. Ik hoop dat dat ook voor jou geldt. Esser, hopelijk mag je ook snel volgen! Morgen is onze dag, niet? Ik hoop dat ik verder niemand vergeten ben... sorry anders ! Toi toi toi allemaal! Liefs, Josien
Hey meiden, Pat fijn inderdaad goede berichten, succes. Linda, bah jij ook zo'n hoofdpijn bleh............. Ik hou het even kort vanwege ook mijn barstende koppijn (sorry even ego): Ik ben vandaag in het z'huis geweest voor de 1e FM maar er was nog geen activiteit te bespeuren! Ik spuit nu Puregon 75 eenheden en voorheen 150 eenheden maar vanwege de toen dreigende overstimulatie hebben ze dat gehalveerd. Ik heb vandaag laten bloedprikken en moet a.s. vrijdag terug voor een echo en ook weer voor bloed te laten prikken schijnt dat ze aan de hormonen in het bloed kunnen zien of de eierstokken actief zijn of worden dus dat hoor ik a.s. vrijdag. Als dat niet zo is dan moet ik 100 eenheden gaan spuiten. Ben me nu zo druk aan het maken dat er dadelijk helemaal niets groeit pfffffffff. Ik wilde jullie dit even laten weten en laat zeker weten wat vrijdag weer gezegd is! Meiden sorry voor mijn ego berichtje, ga nu echt op de bank liggen houdt het echt niet meer uit van de hoofdpijn. gr. sabrien
hey meiden, hoop geschreven weer, ga even proberen persoolijk te reageren, alvast sorry voor als ik meiden vergeet. zijn er toch best weer veel op het moment , helaas. pat, super snel joh jou cyclus, ik duim met je mee dat je eskimootjes goed ontdooien! op naar vrijdag meid! linda, fijn dat je cyste kleiner is geworden, nu kun je dus lekker gaan broeden, wij moesten een week na de eerste spuit komen voor 1e fm. maar ze zullen in jou ziekenhuis heus wel weten wat ze doen. maak je niet druk meid, is niet goed voor je eitjes, hihi. caruli, ik weet zeker dat er ergens nog een arts is die jullie wil helpen, je hebt immers een afgebroken poging gehad en een keer een ontsteking toch? dat vind ik geen eerlijke poging. anders gaan we met z'n allen handtekeningen verzamelen hoor, die poging die komt er! kan me goed voorstellen dat je de kriebels hebt hoor. dikke knuf. sabrien, ook voor jou, maak je niet te druk meid, beter langzaam opvoeren anders zit je straks weer met de gebakken peren. hoop voor je dat de hoofdpijn gaat afnemen. josien, wat een goed nieuws meid, succes morgen ik hoop dat ze het bij jou lekker warm vinden daarbinnen. hoe ging je examen? voor de meiden die zich druk maken om de punctie, ik kan er zelf helaas niet over mee praten, maar bereid je er rustig op voor en vraag wat je vragen wilt. mijn vriendin was en is ook doodsbang voor spuiten, en heeft zich toch elke dag geprikt en een punctie ondergaan, hele overwinning voor haar, het was helaas niet pijnloos maar dat ervaart iedereen weer anders, vraag gewoon extra pijnstilling als je het echt heel eng vind. koosje, hoop voor je dat je cyclus zich weer herstelt, en je snel aan de ivf kunt beginnen. tot slot nog even over mezelf, morgen hebben we de bespreking over de cryo tp, ben benieuwd hoe ze het willen gaan doen, ik hoop snel te starten iig. x lisa.
@ Pat en Josien Geweldig meiden, dat jullie al weer met de cryo's bezig zijn. Pat, ik duim voor je dat ze net zoals bij Josien goed ontdooien hoor! Hoop dat ze het erg naar hun zin hebben bij jullie en toch wel een maand of 8 gaan blijven zitten! @ Caruli Wat anderen ook al zeggen meid. Ik heb veel respect voor je dat je iedereen hier zo steunt! Ga er vanuit dat er een arts is die verder wil gaan met behandelingen. Het MOET echt gewoon weer een keer lukken meid. Het is je zo ontzettend gegund! @ Lisa Veel succes met je gesprek morgen. Hoop inderdaad dat je snel mag beginnen met de cryo's terugplaatsingen! @ Sabrien Balen meid! Ik ga heel hard voor je duimen dat je eierstokken aan het werk gaan nu! @ Meiden die op zien tegen de punctie Ik weet dat het bij iedereen anders is, maar bij mij was het echt heel goed te doen hoor. Zeker de eerste keer vond ik echt een eitje. De tweede keer was het wel iets gevoeliger, maar ook goed te doen hoor. En bedenk dat het voor een heel goed doel is meiden! Heel veel succes, hoop dat het gelijk de eerste keer mag lukken! @ Linda Ik had ook hoofdpijn van de Decapeptyl. Toen ik eenmaal gestart was met de Puregon was het heel snel over. Hoop dat dat voor jou ook zo is!
Wij hadden maar 10.000 zaadjes en die waren nog niet allemaal top! Je hebt maar 1 goede zwemmer nodig!
Oh haha, reageer weer te snel, sorry! In ieder geval: Pat en Josien: SUCCES! Linda: balen van die hoofdpijn, ik hoop dat het snel afneemt. Caruli: wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij zuster Suus! Hier gaat zo de 1e spuit Gonal F 150E er in. Het gaat dus weer echt beginnen!
wow pat wat goehoed! wij over twee weken als alles goed gaat.... zitten we weer net na elkaar net as vorige keer... ik hoef nou niet te komen voor een echo geloof ik. alleen maar de ovu testen en verder niks...
Goedemorgen Merel, in welk ziekenhuis zit je? Ik was namelijk benieuwd of iemand bekend is het met erasmus ziekenhuis in rotterdam. daar moet ik namelijk 3 -2 naar toe voor me intake icsi. groetjes Meriam
Hier weinig nieuws, hoofdpijn is redelijk gezakt, 1e puregonspuit is gezet. Het doel is om nu iets langer door te spuiten om zo te hopen op meer eitjes en een betere kwaliteit emmies. Verder hebben we gisteren afgesproken dat we deze keer ervoor kiezen om altijd twee embryo's terug te plaatsen. Dus ook wanneer er toppers bij zitten die ingevroren kunnen worden. De vorige keer hadden we die niet dus we achten de kans klein dat ze nu veel beter van kwaliteit zijn, maar wie weet. We willen nu alle kansen die we krijgen benutten.
Ik zit ook in het Erasmus. Bevalt goed hoor, alleen parkeren is daar een ramp, dus daar moet je een beetje rekening mee houden. Linda: Ik had vanmorgen nog discussie na de echo. Wij willen ook graag 2 embryo's terug laten plaatsen, maar de gyn is daar tegen. Het mag wel maar het is niet hun keuze. Wat zeggen ze bij jou in het zhuis over 2?
ze raden aan bij topembryos 1 terugplaatsen omdat je dan de rest kan invriezen (en omdat de kans op een meerling daarbij groter is) en bij gemiddelde en ondergemiddelde 2 terugplaatsen