Precies Merel, mijn vriend twijfelde erg over deze beslissing alleen is ie eigenlijk niet veel anders als de vorieg want toen hebben we er ook twee teruggeplaatst gekregen. Ik denk hetzelfde als jij, ben jong en als het goed zit dan moet het gewoon goed gaan! Zelf heb ik zoiets van vanaf nu elke kans benutten, wie weet krijg ik nooit meer een kans, 1 ding is wel zeker, veel kansen zal ik nooit krijgen, en spontaan is bij ons gewoon niet mogelijk dus we gaan ervoor. Mijn vriend was alleen bang dat we ons zelf verwijten gaan geven mocht ene tweelingzwangerschap wel fout gaan. Nu heeft hij ook ziets van we gaan er voor en dat voelt nu goed!
ja, gezellig! zelf hoop ik rond 22 of 23 want we hopen dat het (iets later als vorige keer) gaat helpen voor meer eitjes en beter emmies, hoewel dat laatste niet bewezen is
Hé, even een egoberichtje van mijn kant. Ik ben de trotse eigenaar van twee eskimootjes! Ze zitten nu lekker warm bij me binnen en we hopen natuurlijk dat ze er heerlijk lang blijven zitten! De kwaliteit van de embryo's werd geschat op een B-embryo en een C-embryo. Ik heb fotootjes van de twee eskimootjes in mijn album gezet. Vinden jullie misschien wel leuk om te zien ... Ik moet nu naar een vergaderig, dus ga er snel vandoor. Hopelijk reageer ik straks wat uitgebreider. Liefs, Josien P.S.: het examen was wel goed gegaan. Ik denk wel dat ik het gehaald heb .
Hoi allemaal ik kom me hier voorzichtigaan ook melden. Ben 22 jaar en sinds sept 2007 begonnen met proberen om zwanger te worden. Van de gyn hebben we te horen gekregen dat het zaad slecht is. Weet niet meer precies hoeveel (of hoe weinig eigenlijk) het was maar ze zei dat het erom hing of het ivf of icsi zou worden (waarschijnlijk nog net ivf). Ik hoop zo dat ivf nog kan. Op 23 jan hebben we nog een gesprek met onze nieuwe gyn in het Maasstad in R'dam (zuiderzkh) (ook bij Erasmus MC voor lab) krijgen we alle uitslagen en dan mogen we beginnen. Ik heb geen idee wat voor hormonen ik allemaal moet gaan gebruiken weten jullie dat een beetje? Ik hoef trouwens geen pil te gebruiken voor we beginnen is dat normaal? Nou ik hoop echt op een vruchtbaar 2009 voor iedereen hier!
super josien, dat is mooi, wauw zelfs en b-kwaliteit, super zeg! ik duim voor je, het is je zo gegunt! helaas welkom desiree, maar ik hoop dat je veel steun aan ons hebt en dat je ook snel weer weg bent ik zit in een ander zkh en bij osn hoef je ook niet altijd aan de pil. De medicijnen zijn ook overal wel verschillend, heb je al ene intake datum?
Hoi Desiree, welkom hier bij het gezellige meidenclubje. Ik hoop dat je hier je hart een beetje kunt luchten en de info/feedback krijgt waar je wat mee kunt. Wij lopen ook in het Zuider, bij Dr. van Heusden (hihi, lijk zo ondertussen wel zijn persoonlijke promotor ). Ik kon, toen ik mocht starten, ook gelijk beginnen in mijn nieuwe cyclus met decapeptyl (kant en klare spuitjes), vanaf dag 3 kwam daar in de ochtend Puregon bij (soort suikerpatientenprikpen die je zelf moet instellen op de dosering). Na de tussentijdse echo's om te kijken hoe groot je follikels zijn krijg je op de dag dat ze prikklaar zijn toestemming om de laatste spuit te zetten; Pregnyl. Dit is een soort coctail die je zelf in het spuitje moet doen. Maar kom tegen die tijd nog maar eens vragen als je daar hulp bij nodig hebt. Na de terugplaatsing in het EMC moest ik 3 x per dag hormoonbolletjes inbrengen (progestanbolletjes) t/m de 12e dag na de punctie. Nou, dat was het in mijn geval wel zo'n beetje qua hormonen. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of jij precies dezelfde mix van hormonen krijgt. Hangt misschien ook af van de reden voor ICSI. Bij ons is het dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Heel veel succes en geluk bij deze nieuwe stap. Liefs Lena
@ josien, nou meis, je mag nu de spannende (nagelbijtende en zenuwslopende ) wachtweken in. Take care. @ linda en merel, spannend hoor nog 2 weken voor de punctie. Klinkt misschien een beetje gek, maar als ik jullie zo hoor, dan kan ik echt niet wachten om ook weer te beginnen hoor. Heb er gewoon weer zin in (hoe gek dat misschein ook mag klinken). Wel leuk dat jullie redelijk gelijk oplopen, lekker ervaringen uitwisselen. Succes, enne....prik ze! liefs Lena
het grappige is, is dat we samen de vorige keer ook gelijk opliepen, ik geloof een dag verschil met de punctie, nu worden we alleen niet samen ongi maar testen we positief!
off-topic, ik plaats dit bericht krijg ik deze melding: Je kan niet zo snel na je laatst geplaatste bericht een nieuwe plaatsen, probeer het later nog eens.
Hoi Desiree, Welkom hier! Ik hoefde ook niet eerst aan de pil. De decapeptyl zet je eigen cyclus toch stil. De pil geven ze in sommige zh vlgs mij alleen om makkelijker in te kunnen plannen. Josien: Spannende weken voor je, hou je haaks. Na de 1e ICSI besefte ik pas dat het dan allemaal pas echt begon. Lena: Leuk dat je alweer zin hebt om te beginnen Zag dat je 1-1 neg. getest had, lekker begin zeg! Linda: Ja, echt grappig he, jij had alleen 2 dgn eerder de punctie maar de tp was gelijk ofzo? En de testdag was bij jou weer een dag eerder? Nou we gaan in ieder geval voor een positieve test Even een algemene vraag: Heeft iemand van jullie ervaring met Cetrotide? Dat moet ook gemengd worden. Fijne avond!
ik heb cetrotide gespoten....wat wil jeweten? het moet gemengd worden met dat wat in de verpakking zit en dan alles inspuiten..tenminstte dat moest ik
Josien, ik duim dat jullie eskimootjes een mooi warm plekje gaan zoeken om zich lekker te nestellen! Desiree, helaas welkom hier...heel veel succes! Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt voro de uitgangsecho, dinsdag is het zo ver!
Desiree, welkom hier! Hoop dat alle dromen voor je gaan uitkomen! Naatje, spannend de uitgangsecho! Ga heel hard voor je duimen. Linda, hoe gaat het Puregon spuiten en hoe is het met je hoofdpijn? Ben vanmorgen voor 2e FM geweest, nu waren er 2 follikels te zien en een paar kleine! Gelukkig viel een last van mijn schouders. Ik heb vandaag nog bloed laten prikken en wordt vanavond gebeld of ik de dosis moet laten verhogen of dat ik het zo moet laten. Moet a.s. maandag weer terug voor controle. Ben wegens hoofdpijn niet veel achter compu, sorry! Meiden denk wel aan jullie! Gr. Sabrien
Kan het even niet bijhouden, veel geschreven in een paar dagen! Veel succes spuiters, ik hoop dat het goede nieuws van Suus en Betty zich snel zal uitbreiden...zou het aanstekelijk werken? Ik wacht volgens mij nog op mijn ei (nog geen positieve ovutest gehad)...cyclus nog niet helemaal op orde misschien...of ik heb positieve gemist en wordt wel redelijk op tijd ongi over een dag of 10/11... lets hope so want dan kunnen we bij een goede echo en hormonen beginnen met IVF! We zien het wel. Fijn weekend! Koosje
Linda; Ik ben nu mijn eerste menstruatie dag begonnen met gonal F en moet zondag de cetrotide bij gaan spuiten tot aan de Ovitrelle. Dus ja, weet niet hoe het zich ontwikkelt! Vorige keer begon ik een week voor mn menstruatie met deca en daarna gonal F tot de Ovitrelle. Maar omdat ik weinig eitjes had en verder helemaal 'in orde' ben, hebben ze me dit schema voorgeschreven. Iedereen verder succes en een goed weekend!