IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje meiden wat spannend voor jullie! Lisa een follikel van 16? :confused:
    Kan dat komen van de zwangerschap dat je lichaam ineens een follikel aanmaakt?

(Kan natuurlijk zijn dat ik het verkeerd begrepen heb maar jij had toch geen eitjes van jezelf?

Esser ik duim voor je morgen :thumup: er worden er twee ontdooid toch?

x

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja klopt pat, ik heb weinig tot geen eitjes, degene die er wel zitten zijn waarschijnlijk van slechte kwaliteit. het kan ook zijn dat de follikel leeg is. maar dat maakt voor nu niet uit, het gaat om het eiblaasje zei onze gyn.
    ik weet ook niet hoe het kan, mss zit er wel een ei in dat is ook niet uitgesloten, ik weet ook niet of dat door de korte zwangerschap komt. maar best apart toch. voor nu spannend of mijn waardes stijgen en of m'n baarmoederslijm dikker wordt.

esser, woh voor jou morgen dus ook een hele spannende dag, ik zal voor je duimen.

x lisa.

3. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Lisa, goh wat een spannende tijd zeg!

Esser: Succes morgen!

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    nou zit toch nog even achter m'n laptopje voordat ik m'n bedje inkruip. ben een beetje hyper van de echo van vanmorgen.
    het kan nu ineens zo snel gaan met de tp.
    afgelopen donderdag nog huilend uit het ziekenhuis gelopen, en nu gaat het mss heel wonderbaarlijk snel allemaal. ben best moe, maar toch ook weer niet. ben zo benieuwd wat ik morgen te horen krijg, en te zien. zal mijn follikel gegroeid zijn. ik ben er nu al trots op dat ie zo groot is geworden. morgen zullen we het weten.
    ik ben onze gyn zo dankbaar dat hij ons persoonlijk heeft terug gebeld afgelopen donderdag.
    x lisa.

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    lisa, lees net heel je verhaal terug, wat een gedoe meid, maar ook erg goed nieuws. Ik duim voor je morgen!
    sorry dat ik verder niet veel van me laat horen, kom regelmatig kijken, maar reageer weinig, wil er even niet teveel mee bezig zijn. Maar ik duim voor jullie allen hoor!

6. Niet meer actief

Esser, succes vandaag! Ik duim voor een goed ontdooiing!

Lisa, voor jou ook ineens weer spannend, een follikel van 16mm, helemaal top zeg! Succes vandaag!

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Esser ik duim heel hard voor je, killing he, maar misschien heb je zo heel goed nieuws!

Lisa, jeetje wat een wending van het geheel he. Spannend hoor, snap dat je hyper bent! Ben benieuwd naar vanmiddag, duimen draaien overuren ;) Hug!

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Tegen 10.00u. gebeld door het Elisabeth ZH.
    Beide embryo's uit rietje 1 zijn ontdooit. Nu bevinden ze zich in een stadium dat de laborant niet wist wat hoe ze zich verder gaan ontwikkelen. Of 2 sterke embryo's met goede celdeling of 2 embryo's die het toch net niet redden..... Laborant wilde fair naar ons toe zijn en ons goede kansen geven! Nu dus het advies om nog 1 dag extra te wachten om te kijken hoe onze embryo's het doen..... Mocht het toch niet lukken met deze 2 dan wordt rietje 2 ontdooit.
    Morgen dus om 11.30u. de TP, en hopelijk van onze embryo's uit het 1e rietje....! Duimen jullie mee?!

Laborant was een geweldige man, en rustig met goede uitleg aan de telefoon. Alleen voelt het toch wel moeilijk voor mij en manlief nu....... Weer een dag wachten...... Hopen jullie mee?
    liefs

9. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    @Esser; En vertel! Hoe was het telefoontje? Ik ben erg benieuwd en hoop dat je goed nieuws hebt.
    @ Lisa; ook ik duim voor een mooie ontdooing van je eskimo(o)tje(s)

Liefs Lena

10. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Esser, spannend meid hoop ook heel erg dat je morgen een terugplaatsing hebt! Duim, duim, duim!

Lisa, ik hoop dat de echo vandaag goed is gegaan en dat je snel een terugplaatsing heb ook voor jou blijf ik verder duimen !

Linda, hoe gaat het met de Puregon spuiten als ik me niet vergis heb je a.s. vrijdag de 1e FM he? Spannend......

Afgelopen vrijdag is voorzichtig de Puregon opgehoogd van 75 eenheden naar 100 omdat er te weinig gebeurde (zagen ze ook in het bloed). Vandaag de 3e FM gehad en nu waren er links 6 tot 8 actief en rechts dacht ze dat er 4 actief gingen meedoen. Was tot zover normaal maar nu hopen dat er niet teveel follikels mee gaan groeien! Woensdag weer terug voor 4e FM! Hoop echt zo dat het nu goed gaat en we volgende week eindelijk een punctie hebben [-o< .......

Succes allemaal!

Gr. Sabrien

11. Niet meer actief

Sabrien, dat klinkt heel mooi! Ik duim met je mee dat er niet te veel follikels mee gaan doen...succes woensdag!

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    spannend sabrien! ik had de vorige keer aan beide kanten ook meer dan 10 follikels hoor, dus als de waarden in je bloed goed blijven gaat de punctie wel door hoor! Hopelijk stel ik je hiermee een beetje gerust maar na de vorige keer is het natuurlijk erg spannend.

De vorige keer ging het bij mij goed maar met pco heb je weer een verhoogde kans op overstimulatie dus ik duim me ook een ongeluk dat het wel weer goed gaat met spuiten. Voor de ivf-behandelinegnw as spuiten altijd een drama!

Ik duim voor je!

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje esser wat spannend weer, pppfff je moet wel geduld opbrengen he, hou je taai meid ik duim ook voor jullie!

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Thanx meiden voor jullie berichtjes! Vind het zelf ook zo spannend! Morgenochtend om 09.00u. weten we het....

Sabrien, voor jou ook spannend weer!

Linda, jou FM komt er ook aan, spannend!

Lisa, al nieuws meid?
    liefs

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend esser
    hopelijk delen ze goed door en heb je morgen de tp ;)

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden ben ik weer, net terug van werk.
    vanmorgen dus echo gehad, follikel was mooi gegroeid naar 17,5 mm, en slijm was ook mooi dikker geworden, alleen de ovulatietest gaf en tweede lichte streep.
    bloed laten prikken, en helaas mijn lichaam is een eisprong in gang aan het zetten. waardoor de tp niet meer getimed kan worden. wat nu weten ze niet precies wanneer ie gaat springen, en dat is een te groot risico voor onze zo kostbare cryo's.
    mijn gyn wil geen risico nemen.
    het was ook te mooi geweest om waar te zijn natuurlijk. het is geen gemiste kans, want ik had in eerste instantie ook gerekend op een tp met hormonen en dan rond half febr.
    dat gaat het nu ook worden. op de eerst volgende cyclusdag 1 begin ik met spuiten van lucrin en de progynova tabletten. en dan heb ik 14 dagen later een echo om te kijken of het slijm dik genoeg is voor de tp. helaas helaas dus voor nu, het was ineens zo dichtbij.
    ik vroeg nog of het geen iui kon worden, om eruit te halen wat erin zit, want een follikel van 17,5 mm heb ik nog nooit gehad, dus wie weet zit er een ei in. het had geen meer waarde dan zelf aan de slag te gaan, ze adviseerde me dus om het extra gezellig te maken vanavond, hihi.
    ja je weet nooit, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

@ pat, bij jou was je ei toch ook al gesprongen, bij jou deden ze toen nog nog wel een tp, zal in ieder ziekenhuis dus weer anders zijn. ik ben iig geval blij dat ze zorgvuldig met onze cryo's om gaan, en geen gemiste kans risceren.

@ esser,ik duim voor je meid dat de cryo's mooi doorgedeeld zijn.

@ sabrien, duim duim ook voor jou.

x lisa.

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Lees weer veel spannende dingen zeg!

@Esser
    Ik hoop dat morgen bekend wordt dat de cryo's uit het eerste rietje mee gaan doen..dat zou mooi zijn zeg! Zal een lange 24 uur worden...

@Lisa
    Dat is dubbel zeg....maakt je lichaam zelf een celblaasje aan (met mogelijk inhoud) is het net te snel...datz e er geen IUI van gemaakt hebben dan (begrijp ik toch dan niet zo goed...ik zou denken, zaad inleveren en tatuut-tatuut....naar het lab en de sterkste jongens erbij zetten toch?...) maar de artsen weten natuurlijk wel waarz e mee bezig zijn. Nu dus een maandje rust...dat zou toch wat zijn als je nu spontaan zwanger zou raken :confused: :confused: :D ...HA!

@Sabrien
    Jij ook superveel succes, wat spannend!

@Wies
    Gaat het met je? Even afstand doet soms ook wonderen heb ik gemerkt. Onze wintersportvakantie was ook zo zalig en maakt onze hoofden weer lekker leeg! Staat er voor jullie nog een leuk uitje of zo gepland?

@Caruli
    Ben ook ZO benieuwd wat jullie gaan doen en hoe ver het staat met het gesprek met de gyn. Ik duim erg hard voor jullie!

Bij ons is hetw achten op de ongesteldheid en dan hopen dat de komende cyclus goed genoeg zal zijn om te mogen starten met IVF [-o<
    Voor alsnog heb ik geen ei kunnen ontdekken :( , zelfs niet op dag 19. Mijn oude vertrouwde cyclusduur van 26 dagen zit er dus weer niet in. Ik test dagelijks door met ovutestjes maar kan natuurlijk ook zijn dat ik em heb gemist. De vorige cyclus was ineens 38 dagen met een ei op dag 23 dus ik sta nergens meer van te kijken, wel klote dat gerommel hoor..en onzeker makend, maar we houden de moed er in!

Trusten voor straks!

Koosje

18. Niet meer actief

Lisa, dat is heel erg jammer, maar nu zelf aan de klus, nou ik duim voor een wonder!

Esser, ik hoop dat jullie eksimootjes het lekker warm hebben gekregen en dat jullie straks goed nieuws krijgen!

Koosje, vervelend dat je cyclus niet wil meewerken, maar goed dat je de moed niet opgeeft!

all, ik ben bang dat ik dadelijk de uitgangsecho moet gaan verzetten, ben nog steeds niet ongi :( Dus om 9.00u maar bellen...

19. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Naatje
    Nog niet ongi na een paar weken pil toch neem ik aan?
    ...anders zou je denken...alsof jij daar nog niet aan gedacht zou hebben... ;) Wordt de uitgangsecho dan al vantevoren gepland en niet op de eerste dag van je ongi?

Hoop dat het snel komt!

Koosje

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    naatje: wat zeiden ze? ik werd ook pas na elf dagen ongi hoor de 1e keer.

lisa: jeetje wat zul jij in je gevoelens heen en weer geslingerd worden, de komende paar avondjes zou ik er zeker voor gaan, wonderen zijn echt de wereld nog niet uit. ik snap alleen ook niet waarom je geen IUI meer kon doen.

VRAAGJE:ik heb sinds gisteren menstruatie-achtige buikpijn, beetje krampen, herkend iemand dit na een aantal dagen puregon? zelf gooi ik het maar op het feit dat er weer bms wordt aangemaakt...

Deel Deze Pagina