IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi enise, je krijgt of ivf of icsi,
    icsi wordt toegepast bij slecht zaad.
    is het zaad van je mannetje goed dan krijg je ivf, dan heeft icsi ook geen meerwaarde.
    het ligt er dus helemaal aan wat er mis is bij jullie.

dames als ik het fout heb, correct me if i'm wrong!
    ik hoop voor je dat het met iui lukt om zwanger te raken.
    veel succes.
    x lisa.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt recht op drie behandelingen. Er wordt of voor IVF gekozen of voor ICSI. Het is niet zo dat je eerst 3x IVF mag doen en dan nog 3x ICSI. Als je beneden de 1 miljoen zaadcellen hebt of er is geen bevruchting opgetreden met IVF, dan wordt er voor ICSI gekozen. In alle andere gevallen kom je in aanmerking voor IVF.

Succes allemaal!

3. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Lisa, nu voel ik me goed ja. Wel nog vlug moe en daardoor hoofdpijn, maar verder oké. Kom maar vlug terug bij de walvisjes, is veel leuker daar.
    Merel, zondag de punctie! Ik wil je alvast heel veel succes wensen.
    Linda, hopelijk heb jij ook snel je punctie, kan je weer samen met merel de wachtweken doorstaan.

groetjes

4. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    He dames, het heeft even geduurd voordat ik me hier in dit topic heb aangemeld, maar hier ben ik dan :D

Ik heb vandaag een Tp gehad van een supermooi 4 delig emmytje!
    (icsi)
    De andere 4 waren niet zo mooi en waarsch te slecht om in te vriezen...Heel vervelend, maar al onze hoop is gevestigd op deze mooie van vandaag!

Liefs

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Yustin, welkom hier. Spannend vandaag de terugplaatsing en dan nu die 2 ellendige wachtweken! Succes!

Linda, ze hebben eigenlijk niet gezegd hoe groot ze waren hihihihi. Ja misschien wel samen de punctie, spannend! Gelukkig ben je vandaag weer wat positiever, doe het maar rustig aan! Morgen weet je meer, nog 1 nachtje slapen! Succes alvast! Ik zal aan je denken!

Gr. Sabrien

6. Niet meer actief

Sabrien, 5 follikels dat is heel erg mooi, de punctie komt al weer in zicht. succes maandag!

Merel, succe morgen met de punctie!

Linda, doe het rustig aan meis!

lisa, nog 2 daagjes!

Yustin, ik hoop dat jullie emmytje een mooi plekje zal vinden om zich lekker te nestellen! Succes!

all,Vandaag al weer de 3x gonal gespoten, nog maar 5 dagen en dan al weer min 1e fm...lijkt ineens heel snel te gaan allemaal!

7. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi meiden,
    Hier vanmiddag terugplaatsing gehad van 2 mooie emmy's. Volgens het ziekenhuis zag het er goed uit en hadden we goede bevruchting! Nu weer de vervelende wachtweken!

Naatje, spannend over 5 dagen FM, hopelijk heb je een mooie resultaat!
    Yustin gisteren ook TP gehad van een mooie embryo, spannend!
    Linda, hoe is het met jou?
    Lisa, succes als je weer gaat starten!
    Merel nogmaals succes met de punctie!
    De rest die ik vergeten heb succes waar je mee bezig bent!
    Fijn weekend verder,
    Mirjam

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hoi meiden,

hier alles ok maar ik voel m'n buik wel heel veel, volgens mij wel meer dan de vorige keer maar morgen weten we gelukkig meer. vanavond gezellig samen op de bank, heb een lekker stokbroodje in huis gehaald met smeerseltjes dus verwennen dat kunnen we onszelf wel hihi

mirjam, super zeg, twee lieve emmys, nu wel vreselijk lang wachten maar we helpen je erdoor! geniet maar een beetje je bent tenslotte toch nu 2 weken zwanger hihi

naatje, jaja voor jou gaat het nu ook weer echt lopen he, straks alweer 1e echo!

Yustin, kende je al een beetje van een ander topic, gezellig dat je hier nu meeschrijft, ook jouw helpen we door de ww heen!

Lisa, lekker gewerkt? Maandag gaat het weer beginnen he, spannend hoor, kan dan de tp ongeveer 2 weken later zijn?

Sabrien jij ook nog even broedse, voel jij je buik? en hoe gaat het met die vreselijke hoofdpijn? ik heb het vandaag helaas wel weer.

Mereltje Heeeeeeeeeeel veel succes morgen, ik denk aan je en hoop dat het niet zo pijnlijk is. Hug!

9. Niet meer actief

Mirjam, 2 mooie emmy's dat klinkt idd heel erg mooi...ik hoop dat je de wachtweken goed door komt en ze mag afsluiten met een positieve test!

Linda, lekker zo'n avondje bankhangen, dat ga ik ook doen hihi

10. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Lieve allemaal,

Jullie lieve woorden doen me goed hoor! Ik zie er echt ontzettend tegen op, maar ik hoop zo dat er hele mooie emmy's zijn en hoe eerder we dit achter de rug hebben, hoe dichterbij onze hopelijk vervulde kinderwens komt. Dat blijf ik mezelf maar een beetje voor houden!

Sabrien en Linda: succes met het broeden! Ben benieuwd naar de FM, ga morgen proberen te checken, maar weet niet of ik er aan toe kom.

Mirjam, gefeliciteerd hoor! Nu de ww nog.. Komt GOED!

Naatje, als ik jouw verhaal lees, mag ik nog echt niet klagen! Voel je je goed?

Yustin, welkom hier!

Voor alle anderen, nogmaals bedankt voor jullie peptalk en succes! x

11. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Lisa en Jippie, bedankt voor het antwoorden. Dacht altijd dat je alle 3 de behandelingen mocht proberen. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Sperma van mannetje is goed, daarom denk ik dat wij voor IVF in aanraking zullen komen..

12. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden,

ja heb lekker gewerkt linda, thanx!
    nee mijn tp zal niet over 2 weken zijn, maandag begin ik met spuiten van lucrin om mijn eigen cyclus weer volledig stil te leggen. dan ander halve week later verwacht ik mijn ongie, dan start ik met de progynova.
    en dan 14 dagen later de echo en aan de hand van het baarmoederslijm wordt de tp afgesproken. duurd dus nog min. 3 tot 4 weken. maar goed maandag begint het hele avontuur weer. het gaat nu net als bij de ivf met mijn vriendin.

succes morgen meis, ik duim me suf voor je.

@ sabrien, wanneer heb jij weer fm, maandag toch? spannend meid. voor jou duim ik ook, voor iedereen trouwens.

@merel, morgen de punctie, nogmaals heel veel succes meid, kom terug met goed nieuws.

@yustin, welkom, veel succes in de wachtweken.

@ naatje, idd als je eenmaal met de stimulatie bent begonnen dan kan het ineens snel gaan.

@ mirjam, wauw 2 emmy's, succes in de spannende wachtweken.

13. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He dames,

Even een algemeen vraagje:

Welke medicatie hebben jullie voor de punctie ingenomen?

Ik heb nu liggen aan slaapmedicatie: Diazepam, Temazepam en Dormicum. Advies van de vp onder jullie?

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Merel,

Ik kreeg van het ziekenhuis altijd oxazepam. Maar diazepam is volgens mij ook goed. Wat heeft het ziekenhuis je meegegeven dan? Want dat zou ik gewoon gebruiken (hun advies volgen zeg maar).

Succes!

Liefs,
    Josien

15. Niet meer actief

We hebben idd al een hele weg achter ons, maar dat hebben we helaas allemaal hier. Het is tijd dat we allemaal roze gaan kleuren!

Ik kreeg bij onze vorige IVF's in Nijmegen ook altijd oxazepam. Wat Josien al schreef volgens mij kan diazepam ook goed. Maar als je het niet zeker weet kun je altijd het ziekenhuis bellen om te overleggen.

16. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Het ziekenhuis heeft alle 3 meegegeven en van 3 gyn's een ander advies.... vandaar. Bedankt in ieder geval!

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Naatje, maar goed... wij zitten ook in hetzelfde ziekenhuis ;)...

@Merel, als ze alles meegegeven hebben, kan het denk ik allemaal. Wij kregen oxazepam mee, drie tabletjes. Twee voor op de avond voor de punctie en eentje voor de ochtend. Ik was tenminste lekker high ;)

18. Niet meer actief

josien, we zijn nu niet meer in Nijmegen onder behandeling, helaas waren we daar na onze 3e IVF uitbehandeld.
    We zijn nu bij Geertgen onder behandeling.

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Af en toe.... is mijn hoofd net een zeef ;). Zeker afgelopen week........ sorry Naatje ;)

20. Niet meer actief

josien, hihi geeft niets :) ;)

Deel Deze Pagina