Linda, ik kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent, maar wat jezelf ook al schreef, er hoeft er maar 1 goed te zijn....Dus daar gaan we gewoon heel hard voor duimen! Sabrien, er zijn geen woorden voor! Heel veel sterkte! Dikke knuf!
Sabrien, ik weet niet goed wat ik zeggen moet! Heel veel sterkte! In ieder geval wel fijn dat jullie volgende week al een gesprek hebben. Mirjam
Jeetje goed en slecht wisselen elkaar hier snel af zeg... Josien alvast voorzichtig gefeliciteerd! Linda jammer dat het er niet zoveel waren als je had gehoopt, ik ga hard duimen voor een mooie bevruchting. Sabrien jeetje....heb er ook geen woorden voor....dat is wel het laatste wat je verwacht toch? Heel veel sterkte! Hier nog niets te zien, we wachten geduldig op de ongi....
blondsteenbokje dat was denk ik wat je bedoelde of niet, daar schrijft ieder haar mening over hoe ver ze willen gaan. maar maakt niet uit hoor, zo helpen we elkaar. @ pat, spannend meid, wanneer mag je testen. en idd, goed en slecht nieuws staan weer zo dicht bij elkaar vandaag, ik wordt er eventjes helemaal stil van.
Hoi dames, Ik heb een vraagje als dat even zo tussendoor mag Mijn vriend en ik zitten sinds kort ook in de MMM. Het is gebleken dat hij nogal weinig zaadcellen heeft en bij mij komt ondaks een zeer stabiele cyclus (altijd 27 dagen) de eisprong traag op gang ondanks dat ik altijd op dezelfde dag mijn eisprong hebt. Maar nu moeten wij dinsdagochtend naar het VU om voor de laatste keer zaad in te leveren voor de controle en antwoord op de vraag of het IVF of ICSI wordt. De vorige keer was zijn zaadtelling 0,2 miljoen maar er is niets gezegd over de kwaliteit ervan. Kunnen wij er dan vanuit gaan dat de kwaliteit goed is? Wij krijgen de uitslag op 11 februari en de stress slaat nu al toe, ondanks we nog niet eens voor het onderzoek geweest zijn! En ik heb ergens gelezen dat als het onder de 1 miljoen zit het dan ICSI zal zijn. Kan iemand mij vertellen of dit klopt? Heeft 1 van jullie ook ervaring met het VU en de artsen daar? Vind het nogal spannend/eng Ik hoop dat jullie me kunnen helpen meiden! Groetjes
lisa vandaag zit ik op 15 dpo en heb nog geen ongi gezien en had toch eigenlijk vandaag moeten komen.....de dag is helaas nog niet om.... Angelic met zo'n score (onder de 1 miljoen) word het zeker icsi. Maar of je ervanuit kan gaan dat de kwaliteit goed is weet ik niet, misschien iemand anders hier?
hey angelic, zo herkenbaar, wij zijn iets verder dan jullie. Wij hebben 5 jan de laatste uitslag gekregen en staan op de wachtlijst voor ICSI. je kan het gewoon niet zeggen en de stress herken ik dan ook heel erg goed. probeer afleiding te zoeken zal ik zeggen en verder natuurlijk heel veel succes.
ooh spannend pat, krijg je al de kriebels om te gaan testen? wanneer had je de tp ook alweer gehad, en wanneer mag je van het ziekenhuis testen? ik duim voor je hoi angelic, ik heb geen ervaring met icsi, en weet dus ook niet hoe het precies in elkaar zit met de aantallen. maar weet wel dat je er voor icsi maar eentje nodig hebt moeilijk heh om rustig te blijven voor zo'n uitslag. sterkte nog even met wachten, hoop op een goede uitslag voor je.
Bedankt blondsteenbokje en Pat jullie ook heel veel succes! @ blondsteenbokje: is er een lange wachttijd voor ICSI in jullie ziekenhuis? Voor zover ik heb begrepen is er in het VU geen wachtlijst. Maja eerst zien dan geloven he! @ Pat: Ik zie aan je banner dat je de 23e mag testen. Spannend hoor en ik hou me vingers gekruist voor je!
@ Lisa Het is zeker moeilijk het afwachten maar daar weet jij natuurlijk alles van. Vind het echt fijn dat ik mijn vragen kan stellen aan mensen die dit (jammer genoeg) ook hebben moeten meemaken. Maar het klopt wel ja dat je er voor ICSI maar eentje nodig hebt! Zo had ik het nog niet bekeken! Ik moet gewoon leren om positief te blijven en niet te veel te stressen...
lisa ik mag idd de 23ste testen, dat is vrijdag... Heb gisteren nega getest met een ovulatietest trouwens, dus we wachten het nog maar even af.
Angelic: ik geloof niet dat er bij jullkie geen wachtlijst is. bij ons is de wachtlijst nu 3 maanden. eerst was het wtee maande dus gek genoeg baal je dan nog meer. ja en verder is het gewoon wachten wachten wachten en ontzettend veel hopen.
Is dat ff balen dat je van twee naar drie maanden gaat! Ik zal dinsdag gelijk even vragen hoe het met de wachtlijst zit dan... Dan kunnen we daar ook gelijk rekening mee houden. Maar volgens onze fertiliteitsarts zou er geen wachtlijst zijn. Better save then sorry dus ik ga er wel ffies achteraan. Thanks!
sabrien ik ben helemaal kapot van je berichtje! wat vreselijk! ik kan wel huilen voor je, ik stuur je nog even een pbtje.
Linda & Sabrien... wat een teleurstellingen, voor jullie allebei. Ik kan me zo goed voorstellen dat je dit niet zou verwachten, en wat valt dat dan tegen. Je valt even in een ontzettend diep dal. Linda: probeer weer uit dat dal te klimmen en positief te blijven, jullie hebben in ieder geval 5 eitjes... dat kunnen 5 hele mooie emmies worden! Sabrien: Wat een ontzettende domper moet dat zijn. Het zag er zo goed uit en dan dit.... heb er geen woorden voor! Weer alles voor niks geweest en jezelf weer opladen voor een volgende behandeling, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Weet er helaas alles van. Elke teleurstelling is psychisch weer zwaar. Zorg goed voor jezelf de komende tijd! Wou dat ik iets voor je kon doen....
lindinha: zeker we gaan ervoor, we hebben vertrouwen in onze eitjes en zaadjes, denk dat het me vanmiddag ook even te veel werd, dat moeizame spuiten altijd! in al die maanden (ook voor de ivf) is dat nog nooit eenvoudig gegaan. ik had even helemaal de balen van mijn lichaam en mijn PCO.
Hoi meiden, Lees al een tijd mee en sta ook al op de lijst, maar we gaan als het goed is deze maand toch echt beginnen... als alles nu verder wel meezit. (Al ben ik erg geschrokken van jullie uitslag, Sabrien. Mijn man was vorige week ook erg verkouden met iets verhoging... zit er over te twijfelen of ik toch nog even ga bellen met het AMC voor een extra zaadtest voor we starten. Wat een klap voor jullie Heel veel sterkte! Josien, heel voorzichtig gefeliciteerd! Dit keer moet het gewoon goed gaan.... Angelic, wij hadden bij de eerste zaadtest ook maar 0,2, maar daarvan was ook maar 2% van goede kwaliteit. Dit was de slechtste uitslag (van totaal 7 testen), op basis daarvan staan wij nu op de planning voor een zoek-ICSI in het AMC...
@ Miepie Ik zal daar dan sowieso even naar vragen als we onze uitslag van het VU krijgen. Maar ik denk dat zij dat zelf ook wel zullen vertellen aangezien het nu ook echt gaat om het bepalen van de vervolgbehandeling. Maar wat houdt een zoek-ICSI in? Ik ken dat namelijk niet... Groetjes