Oh Mirjam: goed nieuws dus! 2 teruggeplaatst... mag je dus zenuwen tot 30 juni. (of mag je al eerder testen?) En inderdaad, zo mogelijk lekker rustig aan doen deze tijd.
@Mirjam - Wat een goed nieuws Mirjam... Afwachten dus nu... @Vietje - ik doe mijn best minder koffie te drinken Vanmorgen trouwens nog even nagevraagd aan de arts, maar nu veel water drinken heeft voor het oestrogeengehalte geen zin... Dit is puur wanneer er een overstimulatie is... Maar ik blijf het wel volhouden...
Telefoon gehad van de arts! Mijn waarde was nog wel weer gestegen maar dat had de arts ook wel verwacht... Dat gebeurt meestal volgens haar... Gisteren was ie 19.000 en vandaag was ie 24.000. Morgen moet ik weer heen voor echo en bloedprikken... De arts heeft er goede hoop in dat het wel goed komt.. Ergens twijfel ik zelf wel... maar goed... we zullen zien...
Ja ik word er ook heeeelemaal kriegel van.. mag je gerust weten! Heb het net ook tegen de arts gezegd... en gelukkig kon ze dat wel begrijpen...
Nog even een vraagje, ik lees toch al een aantal keer over het terugplaatsen van 2 emmy's. Ik heb wel eens gehoord dat er tegenwoordig niet altijd meer 2 worden terug geplaatst. Hoe zit dat precies, is dat je eigen keuze? Wij zouden nml wel voor 2 willen gaan (als er natuurlijk 2 goed tussen zouden zitten)! We gaan straks naar Nijmegen...
@Linda - Ligt aan het beleid van het ziekenhuis in de eerste plaats... en het kan ook aan de kwaliteit liggen van de embryoos... Superkwaliteit 1 terug... mindere kwaliteit 2 terug... Ook heeft het met de leeftijd van de vrouw te maken... Zo is het in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben zo dat als je onder de 35 bent krijg je bij de 1e behandeling 1 embryo teruggeplaatst en bij de 2e en 3e 2 embryoos... Maar nogmaals ... verschilt per ziekenhuis...
eergisteren ongi geworden,dus 1e icsi poging is mislukt... Van de 3 emmys die over waren zijn er 2 ingevroren. Ons werd toen verteld dat de kans na invriezen minder is.Hoe gaat zo n 2 e poging in zn werk? Welke dag is dan de terugplaatsing en wat als er met de ontdooing iets mis gaat?Telt dat ook voor de verzekering? We hebben iig 17 juli n afspraak bij de gyn. sorry dat ik nu niet op iedereen kan reageren,maar allemaal heel veel succes natuurlijk!
zo ik moest even wat bij lezen om weer een beetje up to date te zijn Marina99, wat een teleurstelling.. je hebt het over de cryo's. ik heb het zelf nooit meegemaakt maar dit weet ik er van: niet alle ingevroren emvryo's overleven het invries of ontdooingsproces, ik dacht 50%. als de cryo overleeft kan hij in je eigen cyclus worden teruggeplaatst. dit telt idd voor een poging, dus het wordt aangeraden de terugplaatsing zelf te betalen (zo'n E300; ) dan heb je nog 2 volledige pogingen tegoed. Wishgirl, ik lees over jou hormoonwaarden die ondertussen de 20.000 al gepasseerd hebben. ik weet nog steeds niet of elk ziekenhuis dezelfde hormonen meet, maar ik moest bij 18.000 stoppen en de punctie ging niet door. als het over dezelfde waarden gaan zit het bij jou wel erg aan de hoge kant, en zou ik enorm veel gaan drinken. Niet alleen water, maar ook (vruchten)sap of waterlimonade. minstens 2 liter, en ook vaak plassen, zodat je veel stoffen uitplast. Cola en koffie is sowieso niet goed voor je lichaam, dus ik zou dat idd niet meetellen Vietje, nog even wachten. Wat ontzettend spannend he. ik duim voor je! Ooievaar, ik hoop het ook zo voor je. Volgens mij had jij altijd al een korte luteale fase, of niet? ik hoop zo dat dat bloed niks te betekenen heeft! Diana, wow wat leuk dat je dochtertje dat zei he Flam, wat ontzettend mooi en lief dat je ondanks je eigen grote teleurstelling hier mee blijft lezen. wat ben jij een lieve vrouw! Mirjam, wow goed nieuws zeg! en wat gaat het snel bij jou zeg! het lijtk nog zo kort geleden dat de laatst poging niet geslaagd was, en toen ook nog die cryo poging.. ik hoop dat alles goed gaat, en je weet het: [-o< Linda, wat betreft de terugplaatsing, volgens mij mag je er 2 laten terugplaatsen als je dat perse wilt. maar het ziekenhuis raad het af omdat er risico's aan een meerlingzwangerschap zitten. wij hebben het advies van het ziekenhuis hierin wel gevolgd. 'Oudere' vrouwen krijgen er wel vaker 2 teruggeplaatst omdat hun ei-kwaliteit vaak wat minder goed is. met mij gaat het goed. ik ben vandaag begonnen met minstens 1,5 liter water te drinken op een dag. (naast thee, limonade etc). ik hoop zo een evt. overstimulatie voor te zijn woensdag begin ik met de deca.
Hoi! Ik was je al een beetje ''kwijt'' in de lounge en ik zie nu pas dat er een compleet topic over je is! Ik ga echt voor je duimen dat de 18e een succes gaat worden. Flientje
ah wat lief van je flientje! dat is echt leuk om te lezen ik was inderdaad de laatste tijd iets minder online, maar dat komt snel weer goed hoor ik ben trouwens begonnen met 1,5 liter water te drinken per dag (naast de thee en limonade enzo) zodat ik er alles aan doe om deze keer geen overstimulatie te krijgen. nog 3 nachtjes tot de eerste spuit!
@Rach84 - Anderhalf jaar geleden had ik ook al moeten stoppen... Maar ze zijn daar vanaf gestapt... Het is nu zo dat de waarden binnen 4 dagen drastisch moeten dalen en dan gaat de punctie nog door... Daalt het niet binnen die 4 dagen dan gaat de punctie niet door... Op zich vind ik dat fijn...! Wel moet ik nu elke dag naar Zwolle (een uur heen en een uur terug)... dat is wat minder... Je zou Oestrogeenwaarde gewoon thuis moeten kunnen prikken net als suiker Volgens mijn arts helpt het dus niet om veel te drinken om een overstimulatie te voorkomen of de oestrogeenwaarden naar beneden te krijgen. Dat heeft pas zin als er een overstimulatie is zegt ze.. Tja... en wat ik er dan mee moet Ik zit voor vandaag op extra vocht aan iets over een liter... Ik hoop dat het wel gaat helpen in ieder geval...
nou mijn arts zei dat het niet is bewezen dat het helpt tegen een overstimulatie, maar dat zij dacht dat het wel zou helpen, en raadde me het daarom aan. en trouwens.. als stoffen worden afgevoerd via je urine en je drinkt en plast veel, zou dat toch ook in je bloed meetbaar moeten zijn? helemaal in het begin werd mijn bloed ook een keertje gepikt (ik dacht om vast te stellen of ik een eisprong had oid) en in de auto was ik aan het snoepen en voordat ik het wist had ik de hele doos met drop leeg. ik was toen echt bang dat door de hoeveelheid suiker in mijn bloed mijn hormoonwaardes niet meetbaar meer waren onzin natuurlijk
linda: wij hebben helaas niks te kiezen of we er 2 of 1 terug laten plaatsen als er 1 top is word het er maar 1 en als er 2 slechten zijn worden het er evt 2 maar kiezen mogen we zelf niet alleen als het slechte zijn. marina: sterkte meid! als de ontdooiing niet goed gaat kun je daarna weer beginnen met een hele poging cryo's vallen onder de 1e behandeling
Hallo, goed zeg dat je nu al begonnen bent met veel drinken. Gek hè, hoe dat samen hangt. Je geduld wordt ook wel weer heel erg getest zo. Eerst tot je ongesteld was, nu tot je mag beginnen met spuiten, dan weer verder. Maar hopelijk voor de laatste keer nu. Ik duim er in ieder geval hard voor. Dikke knuf!
Rach - Ik drink ook superveel voor mijn doen hoor... Ik heb bijna anderhalve liter extra vocht binnen vandaag aan voornamelijk water... 1 groot glas vruchtensap... En ik heb al behoorlijk veel geplast, soms maar beetjes.. maar toch.. En mijn urine is inmiddels ook doorzichtig van kleur... net water Niet meer zo geel en dat was het wel... Dus wie weet... Ik drink stiekem door Ach en kwaad kan het zeker niet... Thanks voor de tip he!
@linda, het verschilt per ziekenhuis, bv utrecht mag je onder de 35 niet zelf kiezen, wat de kwaliteit ook is het wordt er 1. Ik zit in apeldoorn en nijmegen en dan mag je zelf kiezen.Wij hadden in eerste instantie 1 opgegeven, maar de dag voor de terugplaatsing het nog veranderd naar 2.(dwz 1A of 2BofC) Ik voel me zo ontzettend kl*te heb gewoon zo heel erg het gevoel dat het mislukt, ook mijn mannetje heeft dat.We zijn zo bang voor een enorme teleurstelling,Mijn man slaapt er heel slecht door en ik heb het met vlagen.De ene keer voelde ik me echt zwanger en vannacht werd ik wakker en me buik voelde echt opeens heel licht en leeg aan en ik had echt zoiets van ok ik ben ongi, maar dat was gelukkig niet zo. Waren er meer hier, die zich totaal niet zwanger voelde en erg down hierdoor waren maar toch een posi test hadden of is het een voorteken?
wishgirl: doorzichtig plas = goed! lieve diana, ik denk dat iedereen op het wachtbankje die ontzettende onzekerheid (her)kent. het is ook (geestelijk en lichamelijk) ontzettend zwaar. heel veel sterkte KNUF
wij lopen ook in Utrecht maar wij mogen wel zelf kiezen. wij moesten een verklaring invullen daarvoor.