IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    linda succes morgen meid.

carulli, jij ook heel veel succes morgen met de second opinion.

@ pat, jij morgen de 1e echo, ik duim voor je voor een mooi kloppend hartje.

@floor, gefeliciteerd meid, geniet ervan.

ik heb alweer de hele dag hoofdpijn, het is nu echt heel vervelend. maar ja, morgen alweer maandag en donderdag de echo.

x lisa.

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Pat: Heel veel succes vandaag met de echo!
    @Linda: jij ook heel veel succes met de urinetest in het ziekenhuis! En wellicht bloedtest?! Laat even weten hoe het is gegaan he! Wij zijn allemaal zo benieuwd..!
    @Lisa: vervelend zeg die hoofdpijn, heb er ook beetje last van de laatste dagen. Nog ff volhouden meid, donderdag weet je weer wat meer.

Hier nog steeds Lucrin aan het spuiten, woensdag komt de Gonal-F erbij, eindelijk eitjes gaan kweken!

3. Niet meer actief

pat, vandaag je eerste echo, heel veel succes!

Linda, jij ook heel veel succes vandaag, ik hoop dat de testen alleen maar positiever zullen worden!

lisa, vervelend he die hoofdpijn, ik hoop dat het snel minder zal worden!

4. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Floor WAUW, geweldig weer eens goed nieuws! Gefeliciteerd!

Hanneke, gezellig dat je mee komt kletsen!

Linda, spannend.............................................
    ..........................................

Naatje, hoe is het met jou?

Lisa, bleh nog steeds die hoofdpijn echt vermoeiend he? Ik heb trouwens gewoon Paracetamol mogen slikken, hielp mij niet echt maar ja valt altijd te proberen. Sterkte ermee. Spannend bijna de echo! Ben benieuwd!

Zo nu weer verder met werken maar kon het niet laten om te komen kijken of Linda nog nieuws had!

Fijne dag allemaal!

5. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Dank je wel Merel en Sabrien.
    Linda, wat hou je de spanning erin. Waarschijnlijk duurt het een paar uur voor je de uitslag hebt. Ik blijf voor je duimen.

Pat, ik ga ook zo voor je duimen, dat je een kloppend hartje te zien krijgt. Wat zal dit een spannend moment voor je zijn.

Carulli ook voor jou een spannende dag vandaag. Ik ben er van overtuigd dat er echt wel een arts moet zijn die er vertrouwen in heeft.

6. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi hanneke, welkom hier meid.
    lees dat je ook al heel wat teleurstellingen achter de rug hebt. en 12 febr. echo hebt, me to ;)

carulli, hoe laat moet je vandaag in het ziekenhuis zijn. ik hoop dat je er een goed gevoel bij krijgt.

lindaaaaaaaa waar ben je?

ik heb vandaag voor de verandering weer hoofdijn :(
    gisteravond was het echt heel erg, ben op bed gaan liggen en toen was het nog steeds vervelend. ik voel me ook niet meer optimaal op het moment. kan niks meer hebben of ik ben weer zo boos.
    vergeetachtig, zit mezelf echt in de weg, bah :rolleyes:
    gelukkig was ik vanmiddag vrij van m'n werk, kan ik lekker een beetje in huis klungellen ( pfff wat een raar woord als je het opschrijft)

7. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Dank je wel Lisa. Moet jij er ook dadelijk hormonen bij gaan spuiten? Want ik hoor vaak dat dat de kwaaltjes weer opheft. Ik spuit zelf Decapeptyl en heb niet echt heel veel last er van. Ben erg moe en een klein beetje hoofdpijn, maar goed te verdragen. Donderdag de uitgangsecho en als alles goed is ga ik dan ook beginnen met Menopur. Vorige keer heb ik Gonal gespoten, ging heel erg goed maar de kwaliteit van de eitjes was niet zo goed. Er waren er 8 bevrucht, maar 2 ervan deelden maar goed en dan ook maar 4 en 5 cellig. Met Menopur kan de kwaliteit iets verbeteren, dus dat gaan we nu maar proberen.
    Sorry lang verhaal geworden.

8. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    maakt niet uit hoor hanneke,
    nee ik zit nu aan de lucrin en progynova voor een cryo tp. dus het blijft hierbij, alleen de utrogestan komt er straks bij. dus ik zal aan de hoofdpijn vast blijven zitten ben ik bang. maar goed het is opzich nog wel te doen, alleen gisteravond was heel vervelend. nog een paar daagjes tot de echo gelukkig.
    oja en ik hoef sowieso niet te stimuleren want ik doe ivf met eiceldonatie. ( zie mijn eigen topic)

hopelijk doet de menopur goed zijn best bij jou ;)

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

Linda, al nieuws? Zoals je ziet, we zijn allemaal erg benieuwd!

Lisa, balen dat je je een 'bleh' voelt. Komt dat door de progynova? (ken het medicijn niet nl)

Lindinha/Linda, ook lucrin ken ik niet. Vergelijkbaar met decapeptyl? Krijg je nog een uitgangsecho voor je met de Gonal moet spuiten? Hoop dat er voldoende follikels groeien!

Ben benieuwd hoe alle afspraken vandaag gegaan zijn!

Hier alles oke. Spuiten met decapeptyl gaat nog steeds prima. Moet me weer melden bij mn 1e ongi die volgt en ik verwacht m ergens dit weekend. Dan uitgangsecho en starten met de Puregon... Heb het idee dat het dan ECHT gaat beginnen, ook prik ik nu al dagelijks...

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh ja Hanneke, ik spuit nu pas 4 dgn met de deca en ook al best moe. Misschien komt het ook door de acupunctuur behandeling van afgelopen donderdag? Verder (nog) geen last van hoofdpijn maar ik kan het me goed voorstellen! Brandt het bij jou soms ook zo in je buik na het spuiten?

11. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Hoi Susan, ja heb ik ook en ik haal de naald al een half uur van te voren uit de koelkast. Dat scheelt wel wat. Maar de ene keer doet het echt zeerder dan de andere keer. Ik weet ook niet hoe dat kan.

12. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Oh ja en langzaam spuiten scheelt ook. Ik ben vaak ongeduldig en dan voel ik het branden.

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hanneke, ik haal m wel ns een uur van tevoren eruit en spuit ook heel rustig. Vooral die eerste vond ik echt killing maar daarna ging het eigenlijk wel elke keer. Spuit nu trouwens om en om, ene keer links andere keer rechts. Doe jij ook zoiets? Hoe lang gebruik jij nu de deca en vanaf wanneer werd jij moe met hoofdpijn? Ik vind het zelf gewoon raar dat ik nu al moe ben terwijl ik er pas 4 heb gezet. Had de bijwerkingen pas halverwege deze week verwacht nl... Vandaag aan het werk en moeheid lijkt nu mee te vallen maar denk dat als ik thuis ben vanavond, ik instort qua moeheid :rolleyes:

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Susan: weet eigenlijk niet of Lucrin vergelijkbaar is met Decapeptyl, het is een middel om geen spontane eisprong te krijgen. Ik begin woensdag met Gonal-F om zoveel mogelijk eitjes te kweken, maar krijg daarvoor geen echo, pas na 10 dagen Gonal spuiten. Dus volgende week vrijdag pas 1e fm.

15. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Susan, van deze ronde weet ik het eigenlijk niet precies. Van de eerste ronde IVF begon het ook al na 3 dagen bij mij, moe en snel boos en verdrietig.
    Lindinha, decapeptyl is hetzelfde. Houdt ook een eisprong tegen. Voordat ik Menopur ga spuiten krijg ik een uitgangsecho om te kijken of er geen cystes zitten en dan pas mag ik gaan spuiten.

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ik weet het niet susan waar het van komt.
    ik denk combintie van alles door elkaar.
    vorige keer had ik er iets minder last van.
    progynova is een tablet om je baarmoederslijmvlies op te bouwen zodat het mooi dik is voor een tp. ik doe dus een cryo tp met hormonen. en de lucrin zorgt ervoor dat ik geen natuurlijke eisprong krijgt.
    dit legt dus mijn eigen cyclus plat en werkt dus hetzelfde als decapptyl.
    in ons ziekenhuis wordt er ook ovitrelle gebruikt i.p.v pregnyl. zo zie je maar dat ze in elk ziekenhuis anders werken, maar de werking blijft hetzelfde ;)

zo ik ga nu ff wat in huis doen, heb mezelf net al verwent met een nieuwe tas en lekkere snoepje dus m'n humeur is weer goed voor nu :p

17. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    *even een ego-berichtje*

Wij hebben vanmiddag onze eerste echo gehad en er zat een zwangerschapsring in die ongeveer klopt met het aantal weken dat ik zwanger ben alleen kon de arts nog geen hartactiviteit vinden dus moeten we volgende week maandag terugkomen om te zien of er dan hartactiviteit is :(:
    Ik ben een beetje bang dat het opnieuw mis zal gaan, maar hoop natuurlijk ook dat het goed zal zijn volgende week.
    Dit word dus weer een hele spannende week :rolleyes:

18. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ooh pat, jeetje meid.
    was zenuwslopend zal deze week voor je worden.
    ik zal heeeel hard voor je duimen [-o< [-o< [-o<

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    he getver pat das mooi balen, dat word iinderdaad een heeeeeeel spannende week..mijn kaarsjes gaan voor je branden hoor...

20. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Jeetje Pat, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld. Nog een week wachten. Ik begrijp heel goed dat je bang bent, maar het is echt nog wel heel vroeg he voor hartactiviteit. En dat die zwangerschapsring de juiste grootte heeft is toch ook een heel goed teken. Sterkte meis met wachten.

Deel Deze Pagina