even een ego berichtje. vanmiddag had ik mijn 1e FM voor deze cyclus (dag 11), en ik ben gewoon al prikklaar! 8 follikels van 19-20 mm en 8 follikels van 13-15 mm, en zelfs nog een paar kleintjes! Wow, had echt niet verwacht dat de score zo super zou zijn. Vorige keer had ik bij de 1e meting net aan 8 follikels (5 om 3) waarvan de grootste 16 mm was en de rest allemaal kleiner. We konden dus gelijk bellen voor de punctie en die staat dus nu gepland voor a.s. woensdag om 09.00 uur! Ik ben helemaal een beetje in shoq zeg, en zit als een jonge tiener nu te grinniken op de bank. hihi. Het gaat nu ineens weer heel erg snel zeg. Het hele prik gebeuren is me, ook deze keren, weer enorm meegevallen. (heb puregon en decapeptyl). De enige 'klachten' die ik ervan heb is vermoeidheid (dus lig ik lekker om half 10 in mijn bedje) en een opgezette onderbuik (krijg geen spijkerbroek meer dicht.). Ik heb net m'n werk gebeld om vrij te vragen voor woensdag (heb week vrij vanaf donderdag....hoe kun je 't zo plannen he ), en dan ga ik nu lekker op de bank met m'n pootjes omhoog. Vanavond een uurtje sportles geven tot 9 uur en dan om 10 uur de pregnyl erin. Wish me luck! Liefs Lena
Wow Lena, wat een super score en zo snel. Wel lekker zeg, ik kan me voorstellen dat je helemaal hieperdepieper bent. Dat je nog sportles kunt geven met zoveel eitjes aan boord. Heel veel succes meis.
wauw lena, wat een super goed nieuws, kan me voorstellen dat je dat nog niet verwacht had zo snel. en helemaal mooi gepland zo'n weekje vrij. heel veel succes alvast gewenst met de punctie. en idd dat je nog sportles kunt geven zeg x lisa.
lena, mooie score zeg, en dat op dag 11. extra leuk als je het nog niet verwacht! succes alvast voor woensdag! pat, jeetje pat, balen meid, nog een week wachten, maar idd, wat al eerder gezegd is, als de grootte van de ring goed is, is er goede hoop toch? Hopelijk heb je lekker een druk weekje, dan is het gauw weer maandag. ik zal voor je duimen! nog steeds geen nieuws van linda? spannend zeg...
Lena, wat een fantastische score! Kan me voorstellen dat je loopt te glunderen! En petje af dat je nog sportles kunt geven met zoveel (grote) follikels... Succes! Pat, balen dat er nog hartactiviteit te zien was. Is dat normaal of komt het vaker voor? Wel positief dat het vruchtzakje een goede grootte had! Wanneer moet je precies volgende week? Idd nog steeds geen nieuws van Linda... Die maakt het wel heeeeeeeel spannend!
Lena, woooow wat super! succes woensdag! Linda, eeeeennnn? pat, balen meis dat er nog geen hartactie te zien was, nog een weekje in spanning...ik ga gewoon heel hard voro je mee duimen!
@ hanneke (en de rest, zie net dat jullie ook al gereageerd hebben, thanks ): ja hoor, dat gaat prima lukken. Ik laat gewoon m'n klas harder werken, dan zien ze niet dat ik een stapje langzamer/zachter ga. Hihi, ik geef trouwens Kickfun-lessen, dus ideaal om even helemaal los te gaan in spannende tijden X
dames, wens jullie allemaal succes, en hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn, als je vragen hebt over de decapeptyl of de gonal F kun je altijd PB-en, heb deze zelf ook gebruikt tijdens onze eerste en tweede ICSi behandeling, schrijf hier zelf niet vaak mee maar lezen wel, kop op dames liefs joanita
Linda wat jammer! Had echt gehoopt dat je een positieve test in handen zou krijgen... Veel sterkte samen!
Linda@ wat rot zeg voor jullie, na zo'n spannende periode ook nog eens slecht nieuws, heel veel sterkte met dit een plek te geven en weer tot rust te komen..
Pat@ zwangerschapsring? Nog nooit van gehoord, maar wel goed dat ze het gezien hebben, toch? Balen dat jullie nog geen kloppend hartje hebben gezien, snap je onzekerheid. Hoop dat de week heel snel voorbij gaat voor jullie... Lena@ wat een verrassing zeg dat je gelijk woensdag al mag, duurde het de vorige keer langer dan voordat jullie de punctie hadden? Ik heb morgen de punctie, ben benieuwd hoe het zal gaan. De plek waar ik gister de pregnyl heb gespoten is helemaal beurs, en ik heb het gevoel dat mijn buik bijna ontploft zo vol voelt het. Meer meiden deze ervaring vlak voor de punctie? Succes allemaal XX
@Zoe1976 de zwangerschapring is de holte waarin het vruchtje groeit, de chorionholte. De eerste weken kun je het vruchtje nog niet zien met de echo, maar die holte wel. (meestal vanaf 4 weken) Vaak zie je in die holte ook de dooierzak, maar dat is dan vanaf 5 weken het geval. De zwangerschapsring is zelfs tot 12 weken zichtbaar. Ik wist het ook niet dus heb het maar ff opgezocht en geknipt en geplakt
Hoi, vorige keer had ik eerst op dag 10, 12 en 14 een echo. Ik mocht toen op de 14e dag pregnyl spuiten en had op de 16e dag de punctie. De hoeveelheid follikels was toen bij de laatste meting 12, op de dag van de punctie hebben ze toen 14 follikels aangeprikt en 12 eitjes geoogst . Toen had ik dus een aantal keer echo voordat de punctie kwam, vandaar dat ik hem nu nog niet had verwacht, maar ben natuurlijk wel mega blij. Hoest met jou, lees dat je morgen de punctie hebt. Ik vond de punctie vorige keer echt meevalen (tja, er zijn natuurlijk leukere dingen te bedenken ). Is het jouw 1e punctie? Ik vond de voorverdoving de pijnlijkste. Met de punctie zelf kreeg ik 4 prikjes in mijn baarmoeder die niet fijn zijn, maar die je goed kunt wegpuffen op het moment dat ze gezet worden. Daarna voelde ik ze eigenlijk niet mer. Het aanprikken ging ook wel makkelijk. Je voelt wel iets prikken, maar hebt geen pijn ervan (vond het net zoals bij de tandarts als je verdoofd bent; je voelt dat íe bezig bent, maar hebt geen pijn, misschien alleen een beetje gevoelig). Terwijl de punctie bezig was mocht ik meekijken op het scherm, zo zie je weer waarvoor je het doet en het lijdt je teglijkertijd een beetje af. Ik had de nacht ervoor heerlijk geslapen, maar toen ik na de punctie lag bij te komen (en manlief zijn zwemmers moest doneren in ander ZH) heb ik toch heerlijk even mijn oogjes dichtgedaan hoor. Valt dan toch een hoop spanning van je af (merk je dan pas). Daarna lekker naar huis en rustig dagje voor de rest gehad. Manlief laten koken (dus we aten patatjes ) en lekker op tijd naar bed. Oja, ik moest wel veel vocht/water drinken. De eerste paar dagen na de punctie hervullen je leeggezogen blaasjes zich namelijk met coht waarna ze langzaamaan weer slinken. Ik merkte dat ik sneller hoofdpijn had als ik niet genoeg drink. Dus dat even als tip. Meid, veel succes morgen, ik zal aan je denken. Laat je weten hoe het met je gaat daarna? Liefs Lena
Hai Lena, Wat lief al die tips! Ik probeer me ook niet zo heel druk te maken, dat helpt me toch niet... Heb vanavond al een pan spaghettisaus gemaakt, dus manlief hoeft morgen alleen de pasta te koken. Voor de rest huisje opgeruimt zodat ik morgen heel relaxed op bed kan liggen... Moet zeggen dat tot nu toe alles mee valt, dus ik hoop dat die lijn zich voor zet... Hier dan de punctie op dag 14 is volgens mij wel netjes. Ik zal je morgen laten weten hoe het gegaan is. Jij succes met de pregnyl vanavond! X