IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Pat, ik heb dit nog even voor je opgezocht. Het zegt echt nog niet zoveel.

de termijn waar rond het hartje begint met kloppen is toevallig precies 5 weken en 6 dagten. De kans is dus wel groot dat dit nog niet te zien is. Wat dus hlemaal mniet hoeft te betekenen dat het niet goed zit. We adviseren (of maken zelf de afspraak het liefst) meestal ook om de vroege echo rond 8-9 weken te doen, omdat je anders echt te vroeg kunt zijn en misschein onrust veroorzaakt die helemaal niet nodig is. Ze kunnen dinsdag in ieder geval sowieso wel het vruchtje opmeten om te zien of de termijn overeenkomt en het al goed meegroeit. En wie weet heb je net geluk dat er wel hartactie te zien is. De kans is heel groot dat je 2 weken later overnieuw moet komen voor een 2e termijn cq controle echo.

Ik hoop dat het je iets gerust stelt.

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    linda hier nogmaals meid, denk aan je ;)

@zoe, heel veel succes morgen met de punctie.

@carulli, hoe is het gegaan vandaag?

@ pat, zie je meis, het kan echt nog te vroeg zijn voor een hartje.ik blijf voor je [-o<

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    @debje, hoe staat het er bij jou voor?
    ben je al bezig?

@pekske, al ongie? of krijgt je gevoel gelijk en wordt het een weekje later.

4. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    jep mijn gevoel krijgt gelijk hoor...
    nog niks te bekennen...dus ik heb pas over 3 weken de tp...dan ben jij al klaar volgens mij..

5. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    dan verwacht ik te kunnen testen ja.
    mits de echo gelijk goed is donderdag, anders schuift alles weer op.

6. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    gaat snel ineens.........word weer spannend....

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja best wel, ben eigenlijk heel benieuwd dat als de echo goed is donderdag wannneer dan de tp zal zijn. is dat altijd 6 dagen later?

8. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik weet het nou zelf ook allemaal niet zo goed meer hahahhahah..
    als je eitje groot genoeg is en je hebt bijna eisprong dan gaan ze ontdooien volgens mij

9. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    :) vind dat die ziekenhuizen maar eens eenheid moeten krijgen, dan worden wij tenminste niet zo onzeker gemaakt :)

10. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Pat meid, je bent zwanger, dat heeft de echo uitgewezen en dat hartje dat zie je volgende week kloppen!

Lena super mooie score zeg, op naar de punctie

linda mega dikke knuffels meid

Lisa, hier alles goed, ik gebruik gelukkig helemaal niets deze tp, geen hormonen helemaal niets, ik zit gewoon te wachten op de echo, en die is woensdag, dan zit ik op cd 12. normaal heb ik rond dag 15/16 met eisprong dus dat zou dan zaterdag/zondag zijn, dus ik denk volgende week donderdag/vrijdag de TP of zit ik dan helemaal mis?
    heel gek maar ik hoop dan de 19e toen ik ons hondje een jaar geleden overleden, dus hopelijk kan hij onze wondertjes begeleiden naar ons toe.

Liefs en fijne avond

debje

11. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Caruli hoe is je gesprek gisteren gegaan?

12. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo meiden,

Nou ik ben "punctieontmaagd", en het was toch gemeen pijnlijk als ik eerlijk ben. Kreeg van te voren een prik in mijn bil en een pil om te ontspannen, daar merkte ik niets van.
    Vervolgens die 4 prikjes naast de baarmoedermond, daar voelde ik echt helemaal niets van, dus ik was helemaal blij en juichte van binnen dat het allemaal mee zou vallen.

Maar helaas kwam toen toch echt wel de pijn. Aan de rechter kant ging nog wel, hoewel die eigenwijze eierstok steeds wegglipte, dus de verpleegkundige moest op mijn buik drukken om 'm tegen te houden.
    En toen kwam de linkerkant, nou dat deed echt zeer. Ze zei ook later dat ze moeilijk door de wand van de eiblaasjes kwam waardoor het pijnlijker was dan bij andere puncties.

Maar het mooie van pijn is dat het ook weer over gaat... Ik heb nog een zetpil gekregen en ik voel de pijn nu al wegzakken.
    Ik heb me iig heel flink gehouden, mijn man is trots...

Lig nu lekker op de bank, mijn mannetje heeft lekker pasta gekookt en ik doe de rest van dag niets meer behalve water drinken.

Er waren trouwens 13 eitjes gevonden. En het zaad van mijn man is nog niet zo goed geweest. Ze gaan de eitjes waarschijnlijk opsplitsen en de ene helft zullen ze proberen te bevruchten met icsi en de andere helft met ivf. Dat zijn dus heel goede berichten.

Sorry dat ik op niemand reageer, ben op dit moment erg vol van mezelf...

XX

13. Niet meer actief

Wij hoeven niet meer te wachten, ben net ongi geworden :cry:
    Na 3 jaar, 30 rondes en 6 behandelingen zijn we uitgestreden er is een einde gekomen aan onze mmm. We zagen het al aankomen dat ook deze ICSI ons geen geluk zou brengen en nu is dan ook deffinitief het einde gekomen aan deze behandeling :cry:
    Ik ben leeg, moe, verdrietig en boos...de mmm heeft mij verslagen, ik moet me overgeven en proberen een weg te vinden hier mee om te gaan.
    Met de mmm ben ook echt wel klaar, maar helaas maakt dat de wens niet minder... :cry:

een verslagen Naatje :cry:

14. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi naatje

wat een rot nieuws je gund het echt niemand
    het zal een hele rot periode worden heel veel succes er mee weet eigenlijk niet wat ik verder er moet over zeggen vind het alleen heel erg voor je

groetjes sabine

15. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Naatje, wat verschrikkelijk voor jullie. Dit is het moment waar ik ook zo tegenop zie, dat je uitbehandeld bent. Ik kan me je verdriet en boosheid heel goed voorstellen. Ga eerst maar goed uitrusten en het allemaal een plekje proberen te geven. Ik leef heel erg met je mee. Sterkte voor jou en je mannetje.

Zoe, ik vond die punctie ook echt pijnlijk en ik ben echt niet kleinzerig. Nou had ik ook een knungelige arts, maar ik hoop dat punctie nr 2 beter te doen is.

16. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ohh Naatje... meisje toch, wat vreselijk. Ik voel echt met je mee! Dit gun je toch echt niemand! Ik kan wel zeggen "Laat het even bezinken", maar dat kan toch eigenlijk niet! Het is toch vreselijk dat je al het mogelijke hebt geprobeerd en het nog steeds niet lukt.... heb er geen woorden voor... :cry:. Hey lieverd, wij leven met je mee!

@Zoe: Ik heb ook zo'n eigenwijze eierstok hoor. Die linker van mij zit wat hoger dan normaal en de arts moest bij de vorige punctie ook flink op mn buik drukken. Ik zie nu alweer uit naar de volgende punctie over een paar weken..... :(

17. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    naatje..ik weet niet wat ik moet zeggen..wat verschrikkelijk.....
    ik zou willen dat ik wat voor je kon doen.......

heel veel sterkte de aankomende tijd..
    dikke knuffffff

18. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Naatje ook vanuit hier een mega dikke knuffel!

19. Niet meer actief

meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Ik heb net de kliniek gebeld en ook voor hun zijn we officieel uitbehandeld...de kwaliteit van zowel de eicellen als de zaadcellen is heel erg slecht en uit 4 IVF/ICSI's hebben we nog maar 1 keer 1 top embryo gehad, de kliniek ziet een volgende behandeling, net als ons niet meer zitten.
    Volgende week maandag hebben we een eindgesprek en echo om te kijken of mijn eierstokken weer rustig zijn ivm de overstimulatie die ik heb gehad en dan is het officieel voorbij...

20. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Waarom? Dat is de vraag die me al een paar dagen door het hoofd spookt, eerst Grotewens, Linda en nu jij Naatje!
    We hebben er alles voor over en toch lukt het ons niet om zwanger te raken............. Ik weet het ook niet meer........... Ben er stil van!

Naatje, heeeeeeel veel sterkte meid! Ik weet ook niet goed wat ik tegen je moet zeggen!

Een hele dikke knuffffffffffffffffffffff

Sabrien

Deel Deze Pagina