IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    flam ik begrijp helemaal hoe je je voelt hoor...
    het is nu even klote, maar op een gegeven moment slijt dat ook weer...
    bij mij is mijn schoonzus ook zwanger en 2 nichtjes waar ik mee werk....dus dat was ook effe pittig...
    dikke knufffffffff

2. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lieve Flam,

Kan ik me heel goed voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt!
    Het is vaak zo oneerlijk he? Wij zijn al zooo lang bezig en met heel veel behandelingen en bij ons wil het gewoon niet lukken, ik vraag me dan af WAAROM lukt het bij ons niet? Lijkt wel alsof iemand het ons niet gunt of zo! Heel veel sterkte meis!

Knufff

3. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    hey Zoe,

wij krijgen er zaterdag ook 1 teruggeplaatst. Gyn raad ons af om nu al 2 te laten terugplaatsen ivm mogelijke risico's die daarbij horen. Hij zegt 'jullie zijn nog jong, de score vorige keer was beter dan verwacht; zelf tot terugplaatsing geleid, en jullie hebben toen bewust voor 1 embryo gekozen, waarom dan nu ineens 2? Denk je dat je dan meer kans hebtt? Sta dan ook goed stil bij de mogelijke xtra risico''s die een tweelingzwangerschap met zich kan meebrengen'(tja, wij hebben een er eerlijke gyn, ik hou er wel van, maar je moet er wel tegen kunnen).
    Nog maar 1 nachtje slapen voor jullie en dan is het al zover. Ik ben erg benieuwd hoe je het morgen vind. Waar moeten jullie trouwens laten terugplaatsen? In hetzelfde zh als de punctie? (wij hebben namelijk 2 zh, Maasstadziekenhuis voor de punctie, en 't Erasmus voor laboratoriumgebeuren en terugplaatsing).

Hoe is het met de spanning en vllinders in je buik?
    Heb jij trouwens nog veel last gehad van je buik/nabloedingen na de punctie?

Liefs Lena

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    zoe ik had altijd wel een week last van mijn buik!

naatje, ik heb ook nog geen toppers gehad en ook geen cryos, denk dus dat het aan mijn eicellen ligt want het zaad is goed en er treedt altijd wel bevruchting op. weet iemand of je echt niks kan doen aan kwaliteit eicellen? zelf wil ik wéér aamkaarten of het langer door laten groeien van de follikels misschien nog zin heeft en doen ze assitend hatching (als je het zo schrijft) alleen in het buitenland? ik weet dat hier ervaringsdeskundigen zijn in dusseldorf. Kan je dan bijv. ook alleen voor de punctie en tp naar dusseldorf en de rest in je eigen zkh?

flam zóóóó herkenbaar, waarom? hier op het werk iemand volgens haar door de pil heen zwanger, ahum. en het wachten is bij ons ook dat schoonzusje voor de 2e keer (in onze mmm) zwanger zal zijn... zucht

voor iedereen veel succes met alles!

5. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Linda, de eerste IVF heb ik met Gonal gespoten en heb hetzelfde probleem als jij. Heel veel eitjes, goede bevruchting alleen de deling wil niet zo goed. Ipv Gonal krijg ik nu Menopur, daar zit LH in en schijnt iets de kwaliteit van de eitjes te kunnen verbeteren.
    Dit is natuurlijk niet zo rigoreus als de mogelijkheden die jij aanhaalt maar misschien wel het proberen waard.

6. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    nou daar ben ik dan,
    vanochtend om 10 uur hadden we de afspraak maar om half 11 nog niet aan de beurt, onze arts al wel een paar keer voorbij zien komen.
    dus ben toch maar ff gaan checken bij de balie.
    had de assistente aan de telefoon de afspraak op 12-1 gezet :confused: en dat terwijl ik 29-1 had gebeld.
    ze gingen er gelijk werk van maken en 10 minuutjes later waren we aan de beurt.
    de echo was goed :D vanavond de laatste lucrin spuit zetten, doorgaan met de progynova en vanaf morgen avond beginnen met utrogestan.
    en dan is als alles goed gaat met het ontdooiien woensdag de tp \:D/
    wauw eindelijk het einde in zicht, we hebben alles nog even rustig kunnen bespreken met onze gyn, en toen we weg gingen stak hij alle twee zijn duimen omhoog en wenste ons veel succes.
    ben nu natuurlijk helemaal happy :p
    woensdag ochtend krijgen we telefoon over hoe laat de tp is.
    thanx allemaal meiden jullie zijn lief ;)

7. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    succes lisa met de laatste loodjes!

8. Niet meer actief

lisa, wat een goed nieuws meid! Op naar woensdag dan maar!

Linda, tegen mij hebben ze verteld dat ze aan de kwaliteit van de embryo's niets konden veranderen, dit had te maken met de combi tussen mij en mijn hubbie.
    Ik schrijf ook op een forum met veel belgische meiden en daar is assitend hatching idd een vaker gebruikte methode, maar ook dat beid helaas geen garantie tot innestellen.
    Maar wat hanneke schrijft over de Menopur, bied voor jou misschien perspectief

9. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    @ lisa:Wowie, nu wordt het echt spannend he. Geniet nog lekker van je lichaam deze paar dagen, want vanaf woensdag ga je haar voor 9 maandern delen met je beeb :).

x Lena

10. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Wauw Lisa goed nieuws!
    Spannend, hopen op een goede ontdooiing!

11. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Spannend Lisa, ik hoop ook op een hele goede ontdooiing. Laat je er 1 of 2 terugplaatsen?
    Haha ik had bijna hetzelfde vanmorgen. Ik stond helemaal niet in de agenda. Gingen ze het uitzoeken, bleek dat ze het onder een hele andere naam gezet had.

12. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    'thanx meiden,

jee hanneke het is toch ook wat met die afspraken he' :)

@flam, heel herkenbaar hoor je gevoel, de grote vraag WAAROM spookt toch dagelijks door mijn hoofd. het is niet dat je het een ander niet gunt, maar ik vind toch dat wij meiden hier nu eerst eens aan de beurt zijn ;)
    en hier ook een verhaal hoor van een familielid die in een ''zatte bui zwanger is geraakt''.
    en dat terwijl wij er hier alle moeite voor doen, ziekenhuis, echo's spuiten , punctie's en noem maar op, en nog is het maar de vraag of het ooit zal lukken. bah oneerlijk deze wereld. dikke knuf.

@linda, ik zou al je vragen op papier zetten, en met de evaluatie bespreken, mss dat ze zelf een andere manier voor je hebben. hoe gaat het vandaag met je? ik lees dat je erg druk bent met de grote vraag waarom en hoe kan het beter, denk aan jezelf meis, rust eerst even lekker uit. knuf.

@sabrien, goed zo meis, lekker volstoppen met vitamientjes die tas ;)

meiden die ik vergeten ben :oops: sorry, weet het ff niet meer maar denk aan jullie ;)

13. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    Angelbaby: Zwanger van een 2-eiige tweeling na 3e IVF-poging!
    Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen!
    Annerie: zwanger na 1e ICSI, helaas MK bij 9 weken
    Beeb: Zwanger na 3de ICSI-poging
    Betty Boop; november 1ste IVF ZWANGER
    Blondsteenbokje; na 2de ZO groenlicht voor ICSI
    Caruli: 1e IVF mislukt, 1e cryo zw 2ling MK & Tygo, 2 & 3e cryo mislukt en 2e, 3e, 4e IVF mislukt :cry: 09-02-09 second opinion!
    Ciara: 1e ICSI zwanger 2-ling. Helaas beide miskraam na 8 weken (25 juli jl). Wachten op cyclus voor TP cryo.
    Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI zwanger
    Dagmar1974: Na 1e ICSI zwanger, helaas MK bij 6 weken, aug. 2e ICSI mislukt.. nu nog 3 cryos...
    Debje1976: 3de IVF mislukt, rond 20 febr. 2009 cryo's, 13-2 2e fm
    Eef: IVF 1 en 2 mislukt, nu IVF 3: ook mislukt. Rest ons 2 cryo's
    Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ...
    Esser: 29-01 start progynova voor 2e cryo TP uit 1e ICSI poging
    Essie: Zwanger na 3de ICSI-poging
    Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging
    Ginny: Zwanger na 3de ICSI-poging - hartje gestopt met 9 weken... - 4e ICSI mislukt :cry: - 5e ICSI is weer raak!!!
    Hope: 4 IVF pogingen gehad en nu maar weer spontaan proberen. Hopend op een wonder.
    Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, zwanger!
    Josien: Na 1e EUG (na IUI) en 2 VMK's (beide na ICSI, nr. 1 en 2) nu zwanger na cryobehandeling van twee eskimootjes!
    Kareltje: 2e ICSI 17/09/08 2 emmy's teruggeplaatst
    Kuikentje : 2e ICSI feb-mrt 2009
    Lena: 30 januari '09 starten met decapeptyl voor 2e ICSI poging
    Linda: 3e IVF mei/juni 2009
    Lindinha: 1 febr. starten met Lucrin voor 2e ICSI
    Lisa: 1e IVF met eiceldonatie zwanger! Helaas al heel vroeg mis gegaan. Januari weer verder met onze cryo's.
    Lieselot: In februari begonnen met ICSI in eigen cyclus
    Loveable123: 19 december 2008 eerste intake gehad IVF/PGD, nadenken want weet het even niet meer...
    Marion1971: Bezig sinds feb 2004, MMM 2005 7 IUI en 3 IVF en 1 ICSI gehad allemaal negatief, 5de poging 2de ICSI mislukt, 22 september evaluatiegesprek en plannen voor poging 6
    Marina Zwanger na 1e IVF poging, 13 aug uitgerekend
    Miepie80: 7 februari start decapeptyl, 1e zoek-ICSI
    Mirjam1970: zwanger na 3de ICSI
    Mobius: eind maart start 2e ICSI
    Naatje30: 2x IVF mislukt, 3e IVF zwanger 2ling, helaas MK 6w & MA 7w, 2x IUI mislukt, Nu 4e poging ICSI 1-2 TP 2 emmy's 14-2 Testen
    Ooievaar 1e IVF mislukt. ICSI poging 1, TP 4-12 - testen 17-12
    Pat: 2e cryo-TP
    Pekske: 5e IVF start spuiten 15 november
    Sabrien: 3e ICSI als zaad beter is....
    Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging
    Skyizthelimit: 4 sept intake IVF (na 4 mislukte IUI's)
    Susan79: eind januari start 1e ICSI
    Tijgertje23: 1e IVF
    Vergo: Zwanger na 5e ICSI
    Verhip: Zwanger na 1e ICSI
    Vietje: 1ste ICSI mislukt...
    Wies31 : TP embryo's rond 6 febr.
    Wishgirl: Zwanger na 1e IVF
    Zuster Suus: Opnieuw zwanger na 2e IVF

februari 2009

12: Lisa echo
    13: debje 1e FM
    13: eef TP cryo 1 hopelijk
    18: Lisa cryo tp
    +/- 20: Debje: TP cryo's

:baby: Zwanger! :baby:
    Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009)
    Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test)
    Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
    Wishgirl na 1e IVF (6 juli posi-test)
    Rach84 na 1e ICSI (1 augustus posi-test)
    Miss Daantje na 1e IVF (3 september positest)
    Annalise74: na 1 ICSI (16 sep positest, 27 mei 09 uitgeteld)
    Kareltje na 2e ICSI (30 september posi-test)
    Vergo na 5e ICSI (6 oktober posi-test-uitgerekend 8 Juni)
    Diana26 na 2e ICSI (uitgeteld op 29 juni van een tweeling)
    Tijgertje23 na 1e IVF (5 nov positieve test)
    Minou na 3e IVF (19 nov posi test - uitgerekend op 26 juli)
    Renate007Na 1ste IVF (23 nov positieve test)
    Niekster Na 1e ICSI (positieve test 25 november)
    Ginny na 5e ICSI (30 nov posi test - uitgerekend op 10 augustus)
    Marina na 1e IVF (3 dec posi test - uitgerekend 8 augustus)
    Angelbaby na 3e IVF (5 dec posi test - uitgerekend 10 augustus)
    Verhip na 1e ICSI (15 dec posi test - uitgerekend 18 augustus)
    Zuster Suus na 2e IVF (uitgerekend op 2 sept van een tweeling)
    Betty Boop na 1ste IVF (27 dec posi test- uitgerekend 5 sep)
    Josien na terugplaatsing 2 eskimootjes (21 januari positieve test)
    Mirjam na 3de ICSI (1 februari positieve test)
    Merel81 na terugplaatsing 2 embryootjes ( 2 febr. positieve test)

:baby: Geboren! :baby:
    Essie76: Bevallen op 19 november 2008 van Fay Madelief & Isis Rosalie
    Beeb: Bevallen op 29 november 2008 vanRomy
    Jootje78: Bevallen op 8 januari 2009 van Aron & Merlijn

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    doe ik zeker lisa! voorlopig ff pauze, de volgende poging doen we in de lente, na nu de hersft en winter gehad te hebben ;)

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    lisa, mooi zeg, de tp in zicht. veel succes voor woensdag! ik hoop dat ze helemaal top ontdooien!

hier 6 dagen na tp, geen bijzondere dingen, alleen wat gevoelige tepels vandaag, en al 2 dagen last van mijn darmen, maar dat heb ik vaker.(spastische darm) Ik heb ook wisselend er een goed gevoel over, vreselijk dat wachten zeg. Ik wil eigenlijk graag in bad zometeen, dat kan toch wel 6 dagen na de tp? verder heb ik met vlagen wat ongikrampen, zit 10 dagen na mijn ei, dus het kan 2 dingen betekenen. nog even geduld dus (wat ik helemáál niet heb)

linda, wel goed even een pauze, en de lente lijkt me ook een mooie tijd weer te starten, succes meid!

16. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai lena,
    Nou nog 2 uurtjes en dan de tp, weet nog niet wat de kwaliteit is, dus dat is even afwachten. Vannacht superslecht geslapen, voel me niet zenuwachtig maar waarschijnlijk ben ik het onbewust wel...

Ik heb de tp en alle overige behandelingen gewoon in het LUMC, dat is erg fijn, 1 ziekenhuis, dus alles op 1 plek...
    Hier kiezen ze ook voor 1 emmy om terug te plaatsen, ze zijn ook absoluut niet voor meerlingen zwangerschap. Brengt toch risico's met zich mee. Ze doen het alleen als er een goede reden is. En aangezien ik in hun ogen nog jong ben en we pas aan het begin van de behandelingen staan is het er gewoon 1.
    Ik had bijna geen bloedverlies, maar wel last van mijn buik, nog steeds eigenlijk. Maak me daar een beetje zorgen om, het voelt gewoon niet echt lekker... hoop dat alles straks goed is.
    Gebruik ook die progesteron, wat een troep is dat zeg, weet iemand hoe lang je dat moet gebruiken? Yek echt heel vies.

Nou ik ga me klaarmaken voor de tp, je hoort wel hoe het gegaan is....

Lisa@ wat een goed nieuws zeg, wat een spannende tijd! Ik ga voor jullie duimen!

Wies@ nog 1 weekje, heel veel succes, ik hoop dat die omvliegt!

De rest heel veel succes@

XX

17. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    wij moeten de bolletjes gebruiken tot aan de test en dan 2 bolletjes 3 keer daags en mocht je zwanger zijn dan moeten we 2 weken door gaan..joehoeeeee lekker he hahahhaha

18. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    @ zoe; ik zal om 10.30 uur een kaarsje voor je aansteken. Veel succes, het is voorbij voordat je er erg in hebt (en je ..voor je gevoel veel te snel....weer gewoon mag gaan staan van de ínbrengstoel :)).
    Ik moet die capsules gebruiken vanaf de ochtend vanaf TP, omdat ik 10.000 EH Pregnyl moest spuiten (als je 5000 EH pregnyl moet spuiten begin je met de capsules vanaf de punctiedag). Op mijn verwijzing staat dat ik ze vanaf de TP moet gebruiken t/m 12 dagen na de punctie. Dus voor mij is dat dan maandag de 23e.

x

19. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    Ik vind die bolletjes alleen wel een beetje verneukeratief (sorry voor 't woord), omdat ze je ongi tegenhouden.
    Op het moment dat je die dingen dus inbrengt t/m je NOD lijkt het of je ongi uitblijft, maaar dan kan dat dus komen door die stomme bolletjes. volgens mij werken ze tot 24 uur later door.

20. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik heb ook 10000 gespoten maar moest wel de avond van de punctie gebruiken. Daar is die weer, de verschillen tussen de ziekenhuizen...

Pekske@ bedankt voor je opbeurende berichtje:), meen je dat nou, zo lang!

Nou ja het zal echt wel noodzakelijk zijn, kan me niet voorstellen dat ze die zooi voor de lol in laten nemen, bleehhhhh

Lena weet jij eigenlijk al iets over de bevruchting, of hoor je morgen alles?

XX

Deel Deze Pagina