IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Angelbaby: Zwanger van een 2-eiige tweeling na 3e IVF-poging!
    Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen!
    Annerie: zwanger na 1e ICSI, helaas MK 9 wk/maart 2009 start 2e ICSI
    Beeb: Zwanger na 3de ICSI-poging
    Betty Boop; november 1ste IVF ZWANGER
    Blondsteenbokje; na 2de ZO groenlicht voor ICSI
    Caruli: 1e IVF mislukt, 1e cryo zw 2ling MK & Tygo, 2 & 3e cryo mislukt en 2e, 3e, 4e IVF mislukt :cry: 09-02-09 second opinion!
    Ciara: 1e ICSI zwanger 2-ling. Helaas beide miskraam na 8 weken (25 juli jl). Wachten op cyclus voor TP cryo.
    Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI zwanger
    Dagmar1974: Na 1e ICSI zwanger, helaas MK bij 6 weken, aug. 2e ICSI mislukt.. nu nog 3 cryos...
    Debje1976: 3de IVF mislukt, geen plek voor TP, dus deze maand niets
    Eef: IVF 1 en 2 mislukt, nu IVF 3: ook mislukt. Rest ons 2 cryo's
    Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ...
    Esser: 29-01 start progynova voor 2e cryo TP uit 1e ICSI poging
    Essie: Zwanger na 3de ICSI-poging
    Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging
    Ginny: Zwanger na 3de ICSI-poging - hartje gestopt met 9 weken... - 4e ICSI mislukt :cry: - 5e ICSI is weer raak!!!
    Hope: 4 IVF pogingen gehad en nu maar weer spontaan proberen. Hopend op een wonder.
    Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, zwanger!
    Josien: Na 1e EUG (na IUI) en 2 VMK's (beide na ICSI, nr. 1 en 2) nu zwanger na cryobehandeling van twee eskimootjes!
    Kareltje: 2e ICSI 17/09/08 2 emmy's teruggeplaatst
    Kuikentje : 2e ICSI feb-mrt 2009
    Lena: 30 januari '09 starten met decapeptyl voor 2e ICSI poging
    Linda: 3e IVF mei/juni 2009
    Lindinha: 1 febr. starten met Lucrin voor 2e ICSI
    Lisa: 1e IVF met eiceldonatie zwanger! Helaas al heel vroeg mis gegaan. Januari weer verder met onze cryo's.
    Lieselot: In februari begonnen met ICSI in eigen cyclus
    Loveable123: 19 december 2008 eerste intake gehad IVF/PGD, nadenken want weet het even niet meer...
    Marion1971: Bezig sinds feb 2004, MMM 2005 7 IUI en 3 IVF en 1 ICSI gehad allemaal negatief, 5de poging 2de ICSI mislukt, 22 september evaluatiegesprek en plannen voor poging 6
    Marina Zwanger na 1e IVF poging, 13 aug uitgerekend
    Miepie80: 7 februari start decapeptyl, 1e zoek-ICSI
    Mirjam1970: zwanger na 3de ICSI
    Mobius: eind maart start 2e ICSI
    Naatje30: 2x IVF mislukt, 3e IVF zwanger 2ling, helaas MK 6w & MA 7w, 2x IUI mislukt, Nu 4e poging ICSI 1-2 TP 2 emmy's 14-2 Testen
    Ooievaar 1e IVF mislukt. ICSI poging 1, TP 4-12 - testen 17-12
    Pat: 2e cryo-TP
    Pekske: 5e IVF start spuiten 15 november
    Sabrien: 3e ICSI als zaad beter is....
    Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging
    Skyizthelimit: 4 sept intake IVF (na 4 mislukte IUI's)
    Susan79: eind januari start 1e ICSI
    Tijgertje23: 1e IVF
    Vergo: Zwanger na 5e ICSI
    Verhip: Zwanger na 1e ICSI
    Vietje: 1ste ICSI mislukt...
    Wies31 : TP embryo's rond 6 febr.
    Wishgirl: Zwanger na 1e IVF
    Zuster Suus: Opnieuw zwanger na 2e IVF

februari 2009

18: Lisa cryo tp

maart 2009
    +/- 05: debje ongi

:baby: Zwanger! :baby:
    Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009)
    Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test)
    Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
    Wishgirl na 1e IVF (6 juli posi-test)
    Rach84 na 1e ICSI (1 augustus posi-test)
    Miss Daantje na 1e IVF (3 september positest)
    Annalise74: na 1 ICSI (16 sep positest, 27 mei 09 uitgeteld)
    Kareltje na 2e ICSI (30 september posi-test)
    Vergo na 5e ICSI (6 oktober posi-test-uitgerekend 8 Juni)
    Diana26 na 2e ICSI (uitgeteld op 29 juni van een tweeling)
    Tijgertje23 na 1e IVF (5 nov positieve test)
    Minou na 3e IVF (19 nov posi test - uitgerekend op 26 juli)
    Renate007Na 1ste IVF (23 nov positieve test)
    Niekster Na 1e ICSI (positieve test 25 november)
    Ginny na 5e ICSI (30 nov posi test - uitgerekend op 10 augustus)
    Marina na 1e IVF (3 dec posi test - uitgerekend 8 augustus)
    Angelbaby na 3e IVF (5 dec posi test - uitgerekend 10 augustus)
    Verhip na 1e ICSI (15 dec posi test - uitgerekend 18 augustus)
    Zuster Suus na 2e IVF (uitgerekend op 2 sept van een tweeling)
    Betty Boop na 1ste IVF (27 dec posi test- uitgerekend 5 sep)
    Josien na terugplaatsing 2 eskimootjes (21 januari positieve test)
    Mirjam na 3de ICSI (1 februari positieve test)
    Merel81 na terugplaatsing 2 embryootjes ( 2 febr. positieve test)
    Wies31 na terugplaatsing 2 cryo's (14-februari positieve test - uitgerekend 24 okt)

:baby: Geboren! :baby:
    Essie76: Bevallen op 19 november 2008 van Fay Madelief & Isis Rosalie
    Beeb: Bevallen op 29 november 2008 vanRomy
    Jootje78: Bevallen op 8 januari 2009 van Aron & Merlijn

2. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    @ lisa, van harte welkom op het bankje. We hebben er inmiddels een stukje bijgetimmert; het is namelijk gezellig druk. en ook leuk, allemaal een beetje rond dezelfde tijd. Jij hebt morgen TP? Spannend hoor. Weet je al hoe laat?

@Debje; wat enorm balen voor je zeg. sjonge jonge, dat is nou echt weer iets waar ik nooit rekening mee zou hebben gehouden hoor. Geen plek. Echt shit. Hoe kan dat nou gebeuren? Hebben ze van het zh al uitgelegd hoe het kan dat ze toch geen plek hebben? Je moet aan het begin van je cyclus toch altijd bellen of je mag starten? Dan hebben ze toch ook een beetje ingecalculeerd of je het hele traject terecht kunt? Echt waar, niet te geloven.
    Dikke knuffel voor jou meis.

@Lindinda; hoe is het nu met jou en je stokkies? Gaat het al wat beter of zijn ze nog steeds zo gevoelig? Wacht je de echo af of ga je extra controle aanvragen?
    Liefs Lena

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ik word morgen ochtend gebeld lena,
    dan hoor ik of ze goed ontdooid zijn en hoe laat we mogen komen.
    spannende uurtjes voor mij dus.

4. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Lena: ik voel mn stokkies nog steeds, het is niet echt heel veel erger geworden volgens mij. Heb wel al de hele dag hoofdpijn en ben ontzettend moe en af en toe ook duizelig. Denk dat ik het gewoon nog even aankijk, mocht het morgen nou erger worden dan ga ik zeker het ziekenhuis bellen. Vorige keer had ik ook 3 fm nodig voordat ze klaar waren voor de punctie. Hopelijk deze keer iets sneller...

Hoe is het met jou? Gezelligheid daar op het wachtbankje lees ik...hihi...houden jullie een plaatsje voor mij vrij, kom hopelijk volgende week ergens langs!

@Lisa: spannend weer zeg! Hoe laat wordt je gebeld?

5. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    @ lisa en lindinda; het is inderdaad erg gezellig op het bankje, dus kom er maar snel bij.

p.s. heeft iemand van jullie een handige man? Dan kan íe mooi een tafeltje erbij timmeren voor ons bankje. Kunnen we tenminste onze kopjes thee ergens neerzetten.

liefs Lena

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je voor jullie medeleven...gisteren is een start vd ivf na de echo en bloed prikken opnieuw afgeblazen: weer wel eitjes in aanleg (gelukkig) maar nu een dikke vette cyste links die hormonen produceert en dus roet in het eten gooit zoals de gyn dat zei. Eigenlijk kwam het deze keer niet zo hard aan omdat ik t al wel een beetje voelde aankomen: als er geen cyste zit (heb ze nu zo vaak gehad) dan voelt het de eerste dagen vd ongi echt een beetje leeg en borsten slap (weet even niet hoe het anders te zeggen), als er een cyste zit die hormonen produceert blijven mijn borsten nog een beetje gespannen...en dat voelde ik het weekend al. Omdat ik ook een sol gesprek had, vlak na de echo, had ik mij in het weekend al voorbereid op dat we ws niet konden starten en dat hielp dus gisteren wel (sol gesprek ging goed, nu vervolggesprekken :D )
    Mijn mannetje en ik hebben nu gezegd dat we tot eind juni dit zo willen afwachten en dat we dan met de gyn kijken hoe, en of, verder. Dan maar gewoon een keer proberen en als dat niet lukt dan kijken naar andere opties als eiceldonatie of draagmoederschap.
    Een kennisje van me wil nu al wel draagmoeder zijn liet ze mij vandaag weten, ergens zegt mijn hart 'ja' laten we dat maar starten (zij is mega snel zwanger namelijk) en zij kan dat ook omdat ze het al een keer heeft gedaan en zelf een volledig gezin heeft...het kindje is dan ieg van mijn vriend en we weten dan waar het vandaan komt. Mochten we dan nog de kans krijgen om IVF te doen en zwanger raken, dan hebbenw e toch twee kindjes? Maar mss is het beter dit te doen na de IVF....aan de andere kant als zij het nu kan en graag wil doen......de gedachte alleen al maakte mij vandaag helemaal blij toen ze dit voorstelde, ben het wachten zoooo zat namelijk. Of vinden jullie dit raar, dat ik zo schijnbaar kan overstappen van niet een kindje zelf dragen naar een draagmoeder kindje...ik denk dat de klap nog wel komt, mocht het zo ver komen, en we zijn draagmoederzwanger..het groeit dan, maar niet bij mij...ik weet het niet...ik heb ook een erg grote zorgbehoefte en kan verliefd worden op bijna alle kindjes, hebben jullie dat ook?

Lang verhaal, maar zo staat het.

Jij heel veel succes Lisa met het afwachten tot morgen!

Koosje

7. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lisa kom je effe snel heel veel succes wensens voor morgen!

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje koosje, weer afgeblazen. Ik had nog nooit van cystes gehoord die hormonen afgeven. Ik heb nml. ook altijd cystes maar die zijn heel klein, daardoor is het spuiten altijd wel erg lastig. Erg knap hoor hoe jullie ermee omgaan!

Ik vind het helemaal niet raar wat je schrijft over draagmoeder, ik herken je gevoel heel erg. Zowel mijn nichtje als mijn zusje hebben al eens zo tussen neus en lippen door gezegd dat ze dat wel zouden willen alleen zie ik dan gelijk beren op de weg, meer vanuit de praktische kant hoor want ik ben er ook van overtuigd dat ik overloop van moederliefde!

9. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hey meiden,

hoe is het jullie? heb even een tijdje niets van me laten horen moest even afstand nemen. gisteren hebben we te horen gekregen dat we definitief in aanmerking komen voor icsi. wisten we eigenlijk al vanaf december maar ze wilden toch nog even kijken naar de zwemmers van mijn man om te kijken of ze nog niet iets anders konden proberen. maar hij heeft in totaal maar 100.000 zwemmers en dan zijn ze ook nog slecht bewegelijk en niet goed gevormd. het is echt zo een domper want we hadden toch ergens nog anders gehoopt.

nu moeten we 3 maart terug naar de gyn en nu is eigenlijk een beetje mijn vraag aan jullie hoelang duurt het voordat je kan beginnen met behandelen want ze zei al dat we vrijwel meteen konden beginnen. maar hoe zit het bij jullie?

x meriam

10. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meriam
    ik moest 2 maanden wachten maar het is verschillend per ziekenhuis bij de een kan je gelijk beginnen en bij de ander moet je een paar maanden wachten

groetjes sabine

11. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Wij konden ook vrijwel gelijk beginnen. Maar het is idd per ziekenhuis verschillend.

Wij hebben ook maar 150.000 zwemmers. En het positieve eraan is... je hebt maar 1 goede nodig per eitje, dus uit die 150.000 zitten er vast wel een stuk of 10 goeie voor jouw eitjes.

Succes meid!

12. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Lisa succes vandaag meid!

liefs debje

13. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    @ Lisa; succes vandaag meis.

liefs Lena

14. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Ik spiek nog regelmatig even mee hoor ;)

Lisa heel veel succes vandaag!

liefs Marina

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    lisa, heel veel succes vandaag meid!ik zal duimen voor je!

ik heb een koortslip die op komt zetten, kan dat kwaad? heb het op internet opgezocht en daar zeggen ze dat het alleen kwaad kan bij geboren baby's. ga daar maar vanuit. zomenteen even gelijk iets kopen ervoor (als dat mag?), want dat vond ik zo vervelend!

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    @lisa, denk aan je vandaag! Toi toi toi meid! ;)
    liefs

17. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Lisa heel veel succes vandaag! Ik denk aan je.

Wies kan geen kwaad hoor. Je weerstand is minder nu.

18. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    thanx voor het duimen meiden.
    ben nu best wel zenuwachtig, zit nog steeds te wachten, en heb net zelf maar even gebeld , maar ze bellen pas rond 11 uur [-o< [-o< [-o<

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    irritant he wachten
    ik hoop echt voor je dat ze met goed nieuws bellen ;)

20. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    joehoe om 2 uur hebben we tp van 2 eskimootjes \:D/

Deel Deze Pagina