IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Nou meiden, helaas geen goed nieuws, een negatieve test. Mijn gevoel erover was ook niet heel goed en ik had vanaf maandag al last van krampen.

Heel erg jammer allemaal. Maar we blijven vol goede moed en we gaan door. Op 11 maart hebben we een evaluatie gesprek en horen we hoe we verder gaan.

Lieve meiden bedankt voor al jullie meeleven, en allemaal heel veel succes, ik blijf jullie volgen en duimen voor allemaal.

Dikke kus

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ah nee toch meid :cry:
    had zo'n goeie hoop voor je omdat ongie er nog niet is.
    dikke knuffel meid.
    x lisa.

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Zoe hele dikke knuffel, nog geen ongi? ik weet dat het zo killing is geen ongi maar negatief testen. Nogmaals een knuffel.

Hanneke ik lees dat jij vandaag de punctie hebt gehad, nu lekker uitrusten meid en we duimen voor de emmys!

Linda, je schrijft steeds bij mij en ik lees nu pas dat jij deze week je punctie hebt! Wauw spannend, ik ga je volgen en heel hard duimen!

@all: ik lees en schrijf hier nu ook even wat minder, m'n hoofd zit nog steeds erg vol maar ik heb nog wel wat te melden:

De eerste ivf had ik 6 emmys waarvan 5 ondergemiddeld en 1 gemiddeld. Wij hadden zelf het idee dat het misschien kwam omdat ik niet heel lang had doorgespoten. Mijn grootste follikel was nml. 19 bij de laatste fm. In het verleden heb ik namelijk ook gespoten ivm mijn pco en we weten van toen dat ik pas een natuurlijke eisprong had van follikels ruim boven de 20 mm.

De arts was het daarmee eens en we probeerden de 2e ivf iets langer door te spuiten. Van ons had het nog wel langer gemogen maar de arts durfde het niet vanwege de bloedwaarden. Dit vonden wij wel meevallen en de arts die de punctie deed achteraf ook! :(: Maar goed we wilden dit keer de kwaliteit niet weten omdat we bang waren dat we dan negatief zouden worden. Nu het dus milsukt is heb ik vandaag naar de kwaliteit gevraagd. Het blijken een topper en een hele goed gemiddelde geweest te zijn.

De twee grootste follikels waren nu 21 en 19 mm. Nu gaan we dus nog maar een keer een gesprek aan want de volgende keer wil echt echt lang doorspuiten want mijn gevoel zegt echt dat de kwaliteit van de emmys daardoor komt.

Het geeft trouwens wel weer goed moed voor de volgende keer dat ik dus een goede emmy had. Ik denk natuurlijk ook WAAROM! Ik weet niet of jullie mijn verhaal nog weten van de vage posi test maar ik begin nu ik de kwaliteit van de emmys weet toch een beetje te denken dat het misschien even heeft gezeten. Niet dat ik daar veel mee opschiet hoor.

Nou dat was mijn verhaal.

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    goeie score hanneke, ik duim voor een paar mooie emmy's ;)

@sabrien en carulli, lief van jullie meiden, hopelijk voor jullie ook snel weer een behandeling in het vooruitzicht.

x lisa.

5. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meiden

ik heb vandaag me eerste fm gehad maar ze waren nog teklein de grootste was 15mm en me baarmoederslijmvlies was 7,2 dus moet vrijdag weer terug komen zelf dacht de arts maandag of dinsdag de punctie had eigenlijk gehoopt dat ik klaar was met prikken het gaat steeds meer pijn doen alvallen me blauwe plekken wel mee heb er maar 2 maar toch overal doet het zeer om hem tezetten
    ik zit wel een beetje op tegen de punctie als ik zo hier lees doet het toch best zeer me arts zei dat ik het moets vergelijken met de hsg en dat was opzich wel tedoen
    ik kreeg bij de hsg niks van tevoren en nu moet ik een zetpil nemen misschien dat het de pijn iets minder erg maakt dan?

groetjes sabine

6. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Sabine, dat het bij mij pijn deed wil echt niets zeggen hoor. Bij mij was de HSG juist redelijk pijnloos terwijl ik daar ook weer horrorverhalen over lees. Het zegt echt niets. Daarbij het duurt maar even. Bij mij werkte ook mijn linker eierstok niet mee. Je moet je er niet te druk over maken. Juist hoe meer ontspannen je bent hoe beter en sneller het gaat. Het is echt wel te doen.

7. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Zoe dikke knuffel meiden

jeetje een hoop meiden FM en puncties toppie hoor de duimen draaien hier overuren!

Liefs debje

8. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    vandaag dag 8 na tp, de dag dat ik vorige keer bruinverlies kreeg en op mijn verjaardag nog wel. was er heilig van overtuigd dat het mis was, tot de hel begon en de test positief was een paar dagen later.
    dus jullie begrijpen zeker wel dat m'n angst er goed in zit om te gaan testen. ik heb ze ook nog niet in huis gelukkig.

toch even een vraagje aan jullie, hoe zit dat met je nod in een gestimuleerde cryo poging. ik moest namelijk 2 cyclussen terug op dag 11 beginnen met lucrin en op dag 1 daaropvolgend met progynova.
    cyclus dag 1 van de vorige keer was vandaag 4 weken geleden. dus vandaag eigenlijk dag 28. de dag dat ik ongie zou moeten worden, maar officiel mag ik dus pas a.s woensdag testen want dan is het 2 weken geleden dat ik de tp heb gehad?

dit snap ik dus even niet ?

@lindinha, ging de ovitrelle goed gisteravond?

x lisa.

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Lisa,

Ik vergelijk het even met mijn ivf, ik mag namelijk ook pas 2 wkn na tp testen. Ik heb begrepen dat een embryo zich bij ivf later kan innestelen dan na een 'normale' bevruchting.

Als ik nu kijk dat je de 18e je tp had, dan zou je dus zeg maar de 15e theoretisch gezien je punctie gehad kunnen hebben (theoretische eisprong). Dat zou dan weer betekenen dat zondag je nod is.

In principe heb je dus nu gewoon een langere cyclus ipv 4 weken.

Snap je wat ik bedoel?

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Dit komt dus omdat je embryo wat later is terugeplaatst, dat heb ik ook als ik bijv. iets langer spuit en later mijn puncttie heb, dan wordt de cyclus langer en is je nod dus later.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Wel heb ik ergens wel een sgelzen dat je bijcryo eerder kan testen maar dat weet ik niet helemaal zeker, volgens mij, als ik het goed heb zou je dus op z'n vroegst zondag kunnen testen maar ik zou wachten tot woensdag want als je dan niet ongi bent en wel positief test dan heb je duidelijk zekerheid.

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Lisa,
    Ovitrelle spuiten gisteren ging goed, voel mn stokkies ook wel aardig nu, als ik loop dan klotsen ze gezellig mee...die eitjes willen eruit!
    Zie een beetje op tegen de punctie morgen, maar neem vanavond en morgenvroeg gewoon een Lorazepam (valium), misschien word ik daar wat relaxter van. Eerst vanavond lekker met vriendjes uit eten, daarna lekker slapen en dan is het alweer vrijdag.

Bij jou ook spannend nu he. Weet zo goed hoe je je voelt, vreselijk deze dagen. Je durft bijna niet naar de wc te gaan... Succes!

13. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Oh wat spannend voor je Lindinha. Als het geen kwaad kan zou ik inderdaad een pilletje nemen zodat je lekker slaapt. En morgen is het allemaal al weer voorbij en begint de spannende tijd.

Lisa, 8 dagen zijn er alweer voorbij. Wat vliegt de tijd, maar niet voor jou waarschijnlijk. Ik zou inderdaad de terugplaatsing nemen, daar 3 dagen van af halen en dan 16 dagen verder tellen en dat is denk ik je testdag. Maar ik zou ook het advies van het ziekenhuis aanhouden. Pfff ik wou dat ik 2 weken een winterslaap kon houden.

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Lindinha ik wil je heel veel succes wensen voor morgen!

15. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Linda: dank je wel, kan ik wel gebruiken denk ik...
    @Hanneke: ja hoor die pilletjes mag, sterker nog ik heb ze van het ziekenhuis gekregen en die raden het ook aan als de vorige keer de punctie vrij pijnlijk was.

16. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hanneke, ben je al gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden?

17. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Grrrr nee, ze bellen tussen 15:00 en 16:30. En ik moet zo de hort op met een klant. Maar ja is niet anders. Ik kan me ook nergens anders op concentreren dan he. Ben er de hele dag mee bezig pfff.

Hoe gaat het met jou Lindinha? Ik zou er niet teveel tegenop zien. Het is maar maximaal een kwartiertje en dan is het weer voorbij. Geniet er lekker van vanavond uit eten met je mannetje en ik ga morgen voor je duimen dat er mooie eitjes uitkomen. Hoe laat heb je de punctie?

18. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ja, ik laat het ook maar gewoon op me afkomen, het gaat zoals het gaat denk ik dan maar!

Morgen om 9.30 de punctie!

19. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Jeetje he, ze belde pas om 16:45, dus om 16:30 schoot ik ff in de stress. Maar echt onwijs goed nieuws, van de 11 zijn er 9 bevrucht. Maar waar het bij mij fout gaat is de celdeling. Vorige keer had ik ook 8 emmies, maar uiteindelijk zijn er maar 2 goed gaan delen en ook nog matig, 4 en 5 cellig. Daarom heb ik nu Menopur gekregen. Hopen dat het de kwaliteit ten goede komt.

Lindinha, ik ga voor je duimen morgenochtend.

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik duim voor je hanneke, ik had de 1e keer ook maar 1 gemiddelde en de rest matig en de laatste keer wel een topper en een hele goede 2e dus het kan echt!

Deel Deze Pagina