IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hier gaat het wel weer. Het waren wel een paar moeilijke dagen dit weekend, maar we hebben ook lekker veel afleiding gezocht en gaan maar gewoon weer door, op naar de volgende tp. Duurt waarschijnlijk nog even ivm onze vakantie, maar goed dat is dan maar zo....

Susan, spannend hoor, ga je zelf nog een test doen morgen of wacht je tot woensdag op de bloedtest?

Miepje, succes de komende 2 weken!

Linda, ook wel even lekker he om er even helemaal niet mee bezig te zijn. Jij hebt natuurlijk een ander leuk vooruitzicht om naar uit te kijken... ook heel bijzonder natuurlijk! Eerst dat maar eens en daarna weer verder!

2. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meiden ´´

Susan spannend nog 2 dagen en dan weet je het hoop het voor je

miepje worden weer twee spannende weken ik zal voor je duimen

hier nog twee dagen en dan weten we of het gelukt is moet thuis een test doen

groetjes sabine

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi meiden,

spannend hier weer,

susan. nog 2 daagje. ik duim voor je.

@ miepje, veel succes in de spannende wachtweken.

@lindinha, wat lekker zeg op vakantie, zal je vast en zeker goed doen.

@hanneke, hoe gaat het met jou? weet je al hoe nu verder?

@ linda, lekker toch er even helemaal niet mee bezig zijn, even lekker tijd voor jezelf, en een fantastisch mooi vooruitzicht.

voor alle ander meiden die ik vergeten ben ook een dikke knuffel.

ik heb vandaag ook lekker mezelf verwent, samen met m'n vriend wezen shoppen in amsterdam, en lekker kleding en schoenen voor onzelf geshopt. heerlijk zeg doet me goed. wel nog wat verkouden maar dat mag de pret niet drukken in m'n vrije dagen. morgen dochtertje van m'n vriendin jarig, dus morgen weer een gezellig dagje.

x lisa.

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Dames, even heel kort ego maar...........gisterochtend testje gedaan, negatief... Kwam ik 's middags thuis, wilde m weggooien en zag toen een vaag 2e streepje. Toen vanmorgen maar weer een testje eraan gewaagd, de digitale van CB, en wat denken jullie........ POSITIEF! Ben nog heel voorzichtig blij want eerst morgen bloedtest afwachten met de evt bevestiging en uiteraard de eerste tig weken.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    susan een voorzichtige gefeliciteerd! wauw zeg!

6. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Susan, van mij ook een voorzichtig gefeliciteerd! Helemaal super ;)

Lisa, je hebt gelijk hoor,dat doet je weleens goed jezelf verwennen
    ik wens je een gezellige dag vandaag!

Lindinha, fijn dat het ietje beter gaat.
    Dikke knuffel

Lfs LiAnn

7. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

susan gefeliciteerd wat goed nieuws ga er maar lekker van genieten

groetjes sabine

8. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Wow Susan, ook hier gefeliciteerd meis.

Lisa, wat heerlijk om je af en toe zo lekker te verwennen he.

Hier gaat het wel weer. Ik baal er nog steeds zo van. Ik heb altijd het gevoel gehad dat het met IVF zou lukken. Nou ja, we hebben nog 1 poging. Weten jullie toevallig of Unive nog steeds die 4e poging heeft, die je kunt bijverzekeren?

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hanneke, ik heb geen idee! Staat dat niet op de site van Freya? Anders moet je ze maar even bellen?

Sabine, jij nog 1 dagje wachten en dan komt voor jou ook het verlossende woord!

Lisa, idd lekker laten verwennen! Dat verdien je wel! :)

10. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Ik heb net op de site van Unive gekeken en ze vergoeden 3000,= euro voor de 4e poging, als je het meest uitgebreide pakket neemt.

11. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Hanneke, Unive vergoedt de 4e poging nog steeds tot 3500 euro, met de meest uitgebreide aanvullende verzekering. Heb 'm namelijk ook. En ze hebben ook geen toelatingsbeleid, ze nemen iedereen aan. Weet alleen niet of je nu nog over kan stappen, normaal kan dit alleen bij premiewijzigingen, dus vaak aan het begin van het jaar.

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Weet iemand of je als je 3/4 IVF behandelingen hebt gedaan, zonder positief resultaat of je dan ook nog IUI mag doen, ook al is het zaad er eigenlijk te slecht voor?

Ik zeg, wie niet waagt....

Iemand ervaring mee?

13. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Lindinha, daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar!
    Mijn man heeft geen slecht zaad,maar ons werd aangeraden direct met IVF te beginnen maar het zijn maar 3 pogingen (ik hoop natuurlijk dat het toch mag lukken maar je weet nooit!)

Lfs LiAnn

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik heb ook geen idee. Lijkt mij dat het mogelijk moet zijn!

15. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    LiAnn, wat raar dat jullie gelijk IVF zijn gaan doen als het zaad goed is.

Volgens mij wordt 6 x IUI standaard vergoed. Dus als jouw arts beslist dat het nog zinvol is om IUI te proberen wordt dat volgens mij gewoon verzekerd.

16. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hmmm zal het 'm toch eens vragen als ik weer eens in het ziekenhuis ben. Denk niet dat het veel op zal leveren, maar mocht IVF nou niet lukken, dan kunnen we tenminste ergens bezig mee blijven...

17. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Hier weer terug van een weekendje weg, helaas zaterdag ziek geworden, heb keelontstekking, vrijdag naar het ziekenhuis geweest alles zag er mooi rustig uit, morgen weer terug komen ben benieuwd of ze plek hebben voor ons deze maand

Liefs debje

ps sorry dat ik even niet reageer, maar ben niet echt in orde

18. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Oh Debje, wat balen dat je nu zo ziek bent. Sterkte ermee. Ik hoop met je mee dat je deze maand kunt beginnen. Moet je wel even beter worden he.

19. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey meiden, goed bericht voor ons in de Volkskrant van vandaag:

‘Vrouw moet vrij kunnen krijgen voor ivf’Van onze verslaggeefster Maud Effting
    gepubliceerd op 16 maart 2009 23:34, bijgewerkt op 17 maart 2009 07:37

Amsterdam - Vrouwen moeten een wettelijke verlofregeling krijgen als ze vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan zoals ivf. Voor deze behandelingen zijn soms veel ziekenhuisbezoeken nodig. Maar in de wet is daar niets voor geregeld. Daardoor komen vrouwen geregeld in de problemen met hun werkgever. Dat zegt Freya, de patiëntenvereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen.

‘Wij krijgen wekelijks meldingen van mensen die conflicten hebben op hun werk als gevolg van deze behandelingen’, zegt Henriët van der Maaten, beleidsmedewerker van Freya. ‘We zien vaak dat vrouwen zich er uiteindelijk bij neerleggen, ook omdat de behandeling zelf al stress genoeg oplevert. Ze verzwijgen het, melden zich ziek, of nemen vakantiedagen op. Maar in zo’n tijd hebben ze die vakantie misschien juist heel hard nodig.’

De patiëntenvereniging liet door de Universiteit Utrecht onderzoeken welke verlofmogelijkheden er zijn voor vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen. Daaruit bleek dat vrouwen in principe nergens aanspraak op kunnen maken; een bijzondere verlofregeling ontbreekt. Het rapport wordt donderdag uitgereikt aan Tweede Kamerlid Khadija Arib (PvdA). ‘Vruchtbaarheidsbehandelingen hebben de laatste decennia een enorme ontwikkeling doorgemaakt’, zegt jurist Floris IJsendorn die het onderzoek deed. ‘Maar de wetgeving loopt achter op dat gebied. De meeste werkgevers sturen er op aan dat er vakantieverlof wordt opgenomen.’

Een op de zes paren in Nederland krijgt te maken met vruchtbaarheidsproblemen. Jaarlijks ondergaan zo’n 30 duizend vrouwen kunstmatige inseminatie (IUI), en zo’n 16 duizend vrouwen een reageerbuisbevruchting (IVF/ICSI).

Sommige werkgevers hebben in hun cao geregeld dat werknemers onder werktijd naar een arts kunnen. ‘Maar dat geldt niet voor iedereen’, aldus IJsendorn. Het valt volgens hem ook niet onder ziekteverlof. ‘Daarvoor moet je echt ziek zijn en moet je door die ziekte ongeschikt zijn om te werken. Maar als je geen kinderen kunt krijgen, kun je wel op kantoor zitten.’

Vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen behoorlijk belastend zijn – ook voor de werkgever. Eén ivf-poging vergt gemiddeld vier tot zes afspraken bij de gynaecoloog in 2 tot 3 weken. Maar vaak zijn meerdere pogingen nodig, en meestal hebben vrouwen al andere therapieën achter de rug. ‘Met een beetje pech kost het hele traject tientallen ziekenhuisbezoeken’, zegt IJsendorn.

In België ligt volgens hem inmiddels een wetsvoorstel voor verlofregelingen bij vruchtbaarheidsbehandelingen. ‘In Nederland is er bij mijn weten nog nooit een Kamervraag over gesteld.’

url: http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... n_voor_ivf

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Goed zeg!

Krijg ook veel reacties uit mijn omgeving dat ze voor de petitie hebben getekend voor meer vergoedingen.

Wat ik altijd wel erg typisch vind, zie ook dit stuk, dat ze er altijd een plaatje van icsi bijzetten. Het wordt altijd ivf genoemd, nooit zoals wij, ivf/icsi.

Deel Deze Pagina