IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    fijne pasen allemaal ;)

liefs lisa.

2. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Miepje, fijn dat je toch een terugplaatsing hebt.
    En we gaan hard duimen dat het helemaal goed gaat komen ..

Dank je Lisa !
    en van mij ook, iedereen fijne paasdagen.!
    Lfs LiAnn

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oh wat super zeg, nu duim,en voor de ontdooing! fijne pasen!

4. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meiden
    hoe is het met iedereen
    ik wens iedereen een fijn pasen
    ik mag gezellig gaan werken heb je met de horeca
    groetjes sabine

5. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    meiden, allemaal een fijne pasen!
    Ik begin heel erg te twijfelen hier. Normaal gesproken krijg ik zes dagen na de pregnyl een tp, dat is dan 4 dagen na de eisprong, toch? Nu heb ik afgelopen vrijdag mijn eisprong al spontaan gehad, maar toch heb ik pas donderdag, dus 6 dagen later, de tp. Zou dit wel kloppen? Moet dit niet dinsdag, 4 dagen na de eispong zijn? Ben zo aan het twijfelen of ze zich misschien vergist hebben. Wordt er helemaal onzeker van. Hoop dat er morgen iemand op de poli is, want ik denk dat ik toch maar even ga bellen. Heb liever dat ik voor niets bel dan dat ik daar donderdag kom en mijn emmy's voor niets ontdooid zijn. Wat vinden jullie? Erop vertrouwen dat het wel goed zit, of toch maar even bellen (ook al komt dat misschien een beetje betweterig over)?

6. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi miepje,
    ik zou toch even bellen als je je er onzeker over voelt.
    bij ons in het ziekenhuis is het ook 6 dagen na de spuit, en 4 dagen na de punctie is dus 4 dagen na je eisprong.
    bij ons mag je ook geen natuurlijke eisprong krijgen voor een cryo tp.
    maar er zijn hier ook meiden waarbij dat wel zo is.
    erg onzeker dus allemaal.
    ik zou dus echt even proberen te bellen morgen meid.
    succes,
    x lisa.

7. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Goedemorgen...

Hoe is het hier??
    Ben ff alles kwijt, er was een hoop geschreven maar zo te zien is alles weer weg...

Miepie, ik zou ook proberen te bellen hoor, al is het alleen maar voor je eigen gemoed. Ze zullen ongetwijfeld weten wat ze doen, maar je gevoel erbij moet ook goed zijn....

Ik lees hier dat de tp meestal 6 dagen na de pregnyl is. Ik heb woensdagavond mijn pregnyl geprikt en dus vandaag te tp (5 dagen later). Ik moest wel donderdagochtend nog urine inleveren van woensdagavond voor de pregnyl... Dus ik denk nu dat ik zelf een eisprong heb gehad en dat ik voor de zekerheid nog pregnyl heb gespoten...Nou ik heb eigenlijk geen idee wat ik er van moet denken...Het is de eerste tp dus ik laat het maar over me heen komen...
    Maar wel spannend weer, ik hoop dat ons paasei lekker blijft zitten en rond de oud en nieuw als babie weer naar buiten komt...

Ik ga ff verder lezen hoe het met iedereen gaat, iig succes allemaal

X

8. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    nou meiden, heb vandaag toch maar even gebeld en blijkt dat ik niet donderdag maar woensdag de terugplaatsing heb. Ik stond gelukkig wel goed ingepland, maar ze hebben het verkeerd aan ons doorgegeven. Morgen krijgen we te horen of en hoeveel emmy's er ontdooit zijn. Spannend dus. Ben wel erg blij dat ik toch gebeld heb. Dacht eerst dat het misschien een beetje raar zou over komen, zeker op tweede paasdag. Moest bellen naar een spoednummer, en kreeg uiteindelijk via een omweg iemand te pakken. Maar het is dus wel goed geweest dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Bedankt meiden!

9. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Nou miepie idd goed dat je gebeld heb, dan heb je toch weer een beetje rust in je koppie...
    Morgen dus de tp, hoe spannend zeg, zie dat je al heel wat pogingen achter de rug hebt. Mijn duimen draaien voor jullie!!

X

10. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Miepie wat belachelijk zeg van het ziekenhuis dat ze daar fouten in maken. Inderdaad dus maar weer goed dat je je gevoel gevolgd bent. Morgen de tp al, spannend meis.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nou miepie, nu heb je zekerheid, we duimen!

12. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    :( :( :( :( :(
    Meiden, slecht nieuws hier. Ben vanochtend gebeld door mijn arts en de terugplaatsing gaat niet door. Ze kunnen niet het exacte moment van de eisprong bepalen en daardoor kunnen zi niet het meest ideale moment bepalen om de terugplaatsing te doen.
    Baal er natuurlijk verschrikkelijk van, zeker omdat het ons zaterdag al toegezegd was en ook gisteren toen ik voor de zekerheid nog gebeld had over de juiste dag. Heb het even helemaal gehad nu... :(

13. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ahh jee zeg miepje wat rot voor je.
    vind het erg gevoeloos hoor van het ziekenhuis om het eerst toe te zeggen, hoe kunnen ze dat nou dan toch doen zeg.
    kan me heel goed voorstellen dat je boos en verdrietig bent.
    huil lekker uit meid, dat helpt vaak toch om je weer wat beterder te gaan voelen.

is het mss een idee om aan te kaarten om te gaan spuiten voor de cryo tp, dan leggen ze je cyclus stil en kan je lichaam zelf geen eisprong aanmaken en dan hebben ze het helemaal zelf in de hand.
    bij mij gaat het namelijk ook zo, en kan me herinneren dat bij jou de vorige poging ook is afgeblazen, het is zo zonde om onnodig verdriet te hebben.
    sterkte meid en een dikke knuffel.

x lisa.

14. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    hoi lisa, bedankt voor je reactie. Had ik zelf ook al bedacht om dit bij de gyn voor te stellen. Ga zo maar even bellen, want het is inderdaad al een keer eerder gebeurd en dit levert alleen maar onnodig verdriet.
    Ben nu nog op mijn werk, sta voor een kleuterklas. Maar gelukkig heb ik hele lieve collega's die mijn klas opvangen zodat ik de dingen kan regelen en even tot mezelf kan komen. ben ik wel heel blij om hoor. Na schooltijd ga ik lekker naar huis om eens even flink uit te huilen, dat zal vast opluchten.

15. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Jeetje Miepie, dat is onwijs k*********, heb er geen andere woorden voor!!

DIkke knuffel meid

16. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    nou, heb net even gebeld. volgens mijn gyn is het het beste om alles in een natuurlijke cyclus te doen. De ontwikkeling van mijn ei en baarmoederslijmvlies is goed en om die reden is stimulatie door middel van hormonen in ons geval niet iets wat meer kansen biedt. De volgende keer gaan we meer ovulatietesten gebruiken om te voorkomen dat we mijn eisprong weer missen. Dus nu twee weken afwachten tot ik ongesteld word en dan kan ik weer bellen voor een afspraak.
    x miepje

17. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Hoi meiden,

Sommige kennen me wel en sommige niet want sinds
    vorig jaar ben ik uitbehandeld. Ik lees hier nog vaak achter
    de schermen en lees de spannende tijden die andere meiden
    doormaken en hun geluk en teleurstellingen.
    Ik ben er nog en duim veel mee achter de schermen :thumup: :thumup: :thumup:

Ben weer blij als ik de wondertjes van Caruli en Pekske lees en
    voel weer mijn eigen teleurstelling als ik een mislukte poging van 1 van de meiden lees.

dus, ik ben er nog!!

Ik heb ook nog even een klein vraagje:
    Het gaat over acupunctuur behandelingen.
    Ik heb vandaag weer een behandeling maar
    het is ook zo'n beetje mijn innesteldag.
    Kan het kwaad om precies op dit moment
    behandelt te worden? Ze heeft me 2 weken
    geleden 2x behandeld aan het begin van mijn
    cyclus voor goeie kwaliteit eitjes en goede
    doorbloeding van de baarmoeder.

Gr Flam ;) ;)

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Flam,

Ik doe acupunctuur tijdens mijn ivf behandelingen en JUIST rondom de innesteling. Ik denk dat de acupunctuur wel van je cyclus op de hoogte moet zijn als er ook specifiek voor de geslachtorganen geprikt wordt. Ik weet niet waar bij jou precies voor geprikt wordt. Als ik jouw verhaal zo lees dan is ze daarvan op de hoogte en zal ze daar dus rekening mee houden. Volgens mij kan het zowieso geen kwaad. Rondom een behandeling ga ik 1x per week en rondom de tp soms iets vaker.

Ik hoop dat ik je gerustgesteld hebt!

19. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Flam,
    Knap en lief van je dat je blijft meelezen, ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Ik heb geen ervaring met accupunctuur...

Miepie@ Misschien is het een idee om je urine de volgende keer op te vangen?? Ik heb vorige week maandag en dinsdag 3x per dag urine moeten opvangen en bewaren in de koelkast, en ik heb het woensdagochtend ook nog een x gedaan. Woensdag (op dag 11) mijn bloed laten prikken en echo laten maken.
    Aan de hand van mijn bloed zagen ze dat ik al aan het pieken was. Maar in mijn urine was het nog niet echt duidelijk. Moest 's avonds nogmaals mijn urine opvangen en daarna pregnyl prikken. Donderdagochtend de urine van woensdagavond weg gebracht. En daaruit bleek dat ik toch zelf een eisprong ging krijgen...

Lang verhaal..maar is het geen idee als jij ook je urine naar het ziekenhuis brengt en zij kijken hoe of wat?? Best omslachtig, maar wel erg secuur...

Heel veel sterkte meid vind het echt super klote voor jullie...Kan ook even niet de nette bewoording daarvoor vinden.
    Heel dikke knuffel!

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Zoe: misschien is dat inderdaad wel een idee. Was nu ook met ovulatietesten bezig. heb dit zelf getest en donderdagavond begon hij al donkerder te worden. Vrijdagmiddag was hij al duidelijk positief. Was 's ochtends nog naar een andere gyn geweest, die wilde dat ik die test 's middags ging doen. Ik zei nog dat ik hem bij me had en hem ook direct kon doen. Volgens hem was dat niet nodig. 's middags was ie dus heel positief. Gelijk gebeld, maar de gyn wilde toch nog even wachten omdat mijn baarmoederslijmvlies volgens hem nog niet dik genoeg was. De volgende dag was mijn ei dus al weg. Vanmiddag met mijn eigen gyn heb ik afgesproken dat we de volgende keer dus misschien was vaker moeten testen. Ik moet nu afwachten tot ik ongesteld word en dan kan ik bellen voor een eerste fm. Dan zal ik dit ook verder met hem gaan bespreken.

Vanmiddag te horen gekregen dat mijn beste vriendin die met ICSI bezig is, is opgenomen in het ziekenhuis ivm OHSS. Dit heb ik zelf in oktober ook gehad in een zeer ernstige vorm, dus nu maak ik me natuurlijk ook vreselijk veel zorgen om haar. Wat een ongelooflijke rotdag vandaag zeg. Wou dat ik deze dag had kunnen overslaan :(

Deel Deze Pagina