IVF / ICSI Deel II

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by rach84, May 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Goede morgen meiden/dames.

Heb gister de Pregnyl gezet en ik hoor zaterdag of de ontdooiing goed is gegaan. Zoja, dan hebben we zondag een TP. Emmie is als 12(!)cellige de vriezer in gegaan. De vorige 12cellige heeft het helaas niet gered in mijn buikje.
    Het is nu afwachten afwachten en nog eens afwachten. Ik hoop hier weer trouw mee te kunnen en vooral MOGEN schrijven.

Groetjes van Lina.

2. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

tuurlijk! succes!

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    blondsteenbokje ik denk idd dat als er 2 goed ontdooit zijn dat er dan twee worden teruggeplaatst!

het is niet gek hoor, later pas buikpijn maar je ei zal 36-40 uur na de pregnyl gesprongen zijn.

4. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland

Het hoeft dus niet zo te zijn dat er twee per rietje zijn ingevroren, dat ligt aan het beleid van het ziekenhuis...maar uit ervaring en van wat ik hier dus lees op de site gaan er meestal 2 in een rietje. Je kan natuurlijk altijd even bellen naar het ziekenhuis, dat is echt niet raar hoor. Het gaat hier tenslotte wel om 1 of 2 kindjes!

Als ik pregnyl heb gezet heb ik ongeveer 40 uur later mijn eisprong..ik weet niet hoe laat je je pregnyl hebt gezet zaterdag? en het varieeerd natuurlijk ook wel weer per persoon...maar normaal gesproken moet ie rond de 36 a 40 uur springen.

Goedenmorgen Lina, natuurlijk mag je weer meeschrijven! Ik wens je heel veel succes met de cryo-tp, 12 cellig is wel heel erg mooi. Nu hopen dat ie goed ontdooid! [-o<

5. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Sorry :oops: dubbel geplaatst ;)

6. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Linda ben je al zenuwachtig aan het worden voor je grote dag?

xx

7. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Toch verbaas ik me erover dat er zo slecht door ziekenhuizen wordt gecommuniceerd. Het is toch belachelijk dat je niet weet hoe de cryo procedure in jouw ziekenhuis te werk gaat? Dit horen ze toch van te voren aan je uit te leggen?

8. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    pat we kijken er erg naar uit :)

hanneke helemaal mee eens en ik blijf het irritant vinden dat het overal anders is, mijn conclusie is steeds weer, eigenlijk weten de artsen dus ook niet precies wta het beste is anders zouden ze allemaal wel hetzelfde doen, daar wordt ik dan weer onzeker van...

9. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Bij 'ons' zh is er wél duidelijkheid geweest vanaf het begin. Ik wist dus vanaf het begin hoe of wat. Nou loop ik er al heel wat jaren, dus weet van de 'klappen van de zweep'. Maar leuk is het niet als je niet weet waar je aan toe bent. Je komt er niet voor zweetvoeten!

Als er cryo's per 2 in een rietje gaan, wil dat niet (altijd) zeggen dat ze er 2 ontdooien.

10. debje1976

debje1976 Actief lid

Sep 11, 2006
    483
    0
    0
    Wij hadden 9 cryo's en deze werden per 3 ingevroren omdat er anders eentje alleen was, dat willen ze liever niet, normaal worden ze per 2 ingevroren, om meer kans te hebben op een TP omdat een cryo niet altijd goed ontdooid.
    Bij ons 3 per rietje als er dan twee goeie waren kregen we er twee teruggeplaatst maar als er 3 goeie waren ontdooid hadden we nooit 3 teruggeplaatst gekregen, te veel risico voor de moeder.
    Je kunt 2 teruggeplaatst krijgen

Zo was het bij ons in de VU.

mijn duimen draaien voor iedereen!!

liefs debje

11. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    sabrien ik duim voor vandaag!!!

12. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Thanks Linda, heb al in je eigen topic gereageerd!!!

Vanmiddag om 15:00 uur terug, ik laat het wel weer weten!

Sabine, hoe is het?

13. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Sabrien vertel vertel vertel dan ook hier hahaha. Ik vind het zo spannend voor je. Ook de 3e poging net als ik en Linda. Spannend!

Ik heb vanmorgen een uitgangsecho die gelukkig doorging. Ik ben vanmorgen pas ongi geworden. Een week te laat. Heb er vannacht niet door kunnen slapen want mijn cyclus is altijd netjes en dan ben ik weer bang dat het allemaal niet goed is. Hoe bedoel je stresskip. Maar gelukkig was alles schoon, geen cystes en ik mag morgen met de Menopur beginnen.

14. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

sabrien alles gaat wel goed ben wel zenuwachtig en heb pijn in me buik meer dan de vorige keer maar komt ook isschien omdat ze nu langer geweest is met de punctie
    hoe is het bij jou gegaan?

hanneke spannend dat je ook weer gaat beginnen misschien een rare vraag maar wat is memopur?
    ik heb alleen maar decapeptyl en gonal-f gebruikt namelijk

15. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Sabrien ik heb al stiekum bij Linda gegluurd hahaha. Meis ik kan me je angst zo goed voorstellen en is heel begrijpelijk. In principe voor je gevoel mag er nu niets fout gaan omdat het de laatste keer (verzekerd) is. Nu het allemaal dichterbij komt, merk ik dat ik het ook moeilijk begin te krijgen, dat het dadelijk echt afgelopen is. Heeeeeel misschien dat ik nog een poging in Duitsland wil doen, maar ik vind het zo'n aanslag op alles. En dan zijn er ook nog zoveel vriendinnen van me zwanger pfff. Het is zo oneerlijk he. Sterkte, maar probeer er positief in te blijven staan.

16. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Sabine ook voor jou weer super spannend zeg. Wanneer hoor je over de bevruchting? Menopur is eigenlijk hetzelfde als Gonal-F alleen moet je zelf mengen. Ik reageer er iets beter op. De eerste keer heb ik Gonal gebruikt en had ik 18 eitjes met 8 bevruchtingen en de 2e keer met Menopur minder eitjes maar 9 bevruchtingen. Door Menopur kan je een betere kwaliteit van de eitjes krijgen. Maar wel een gedoe hoor. Net als pregnyl, 2 poedertjes en een watertje mengen.

17. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik word morgen ochtend tussen 9 en 10 gebeld of er een terug plaatsing is ben wel erg zenuwachtig er voor je weet maar nooit lijkt me inderdaad een hoop gedoe met dat mengen

18. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    oh sabine wat spannend zeg!!! ik duim! Had ook altijd best veel last na de punctie hoor, had altijd meer als 20 follikels.

hanneke: ja het blijft enge he die 3e poging, ik geloof er nog zo weinig in, daar baal ik van en nog wel het meest van toch weer die fantasieverhalen dat het misschien wel gaat lukken en straks... misschien weer dat diepe gat...

nou meiden ik wil jullie natuurlijk niet depri maken, we gaan ervoor!

hanneke als ik jouw verhaal zo lees over de menopur dan gaat het denk ik bij mij niet op maar ik vraag het toch even. de bevruchting gaat bij mij altijd goed 1e keer 75% en 2e keer 100% van de eitjes. bij mij is het alleen zo dat ik héél véél follikels heb maar daarentegen véél minder eitjes (1e keer 30 follikels en 8 eitjes en 2e keer meer dan 20 follikels en 5 eitjes). het komt door de pco zegt de arts en ze kunnen er weinig aan doen, we proberen wel zo lang mogelijk door te spuiten nu de volgende ronde omdat er kennelijk alleen eitjes komen uit de allergrootste follikels.

hou jullie taai meiden, sabrien, ik hoop dat je goed nieuws hebt!

19. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Dus nóg niet uit de spanning Sabine. :s Dat hele gedoe met wachten óp, dat nekt je af en toe. Heb nu 2 puncties meegemaakt en in totaal 10 TP's al en werd/word gék van dat wachten of alles goed is gegaan.

20. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    jeeeeh meiden het is weer spannend hier, ben ff een paar dagen online omdat ik niet op zp kon komen, en de spanning loopt hier weer hoog op.

ga ff proberen te reageren op iedereen.

lina, welkom back helaas dan heh, a.s weekend een tp voor jou, spannend meid, zal voor je duimen.

sabine, voor jou is de spanning ook behoorlijk hoog, morgen de tp toch, hoop dat je morgen geweldig nieuws krijgt meid.

@sabrien, hoe gaat het met jou, lees dat je vanmiddag weer naar het ziekenhuis moest, en hoogst waarschijnlijk vrijdag de punctie, je gaat goed meid.

@linda, ga zo ff je eigen topic lezen en reageren ;)

@hanneke, wat fijn dat je echo goed was vanmorgen, hopelijk doet de menopur weer goed zijn werk, wanneer heb je de 1e fm?

@ debje, hoe gaat het met jou meid? weet je al een beetje meer over een poging in het buitenland?

@pat, voor jou ook weer bijna gesprek toch? kun je weer een beetje ergens naar toe leven heh, zo vind ik dat tenminste altijd, als er maar weer een afspraak staat, dan leef je er weer naar toe.

met mij alles oke, nu lekker vakantie, en volgende week weer gesprek over ivf 2.

hoop dat ik niemand vergeten ben :oops:

liefs lisa.

Share This Page