IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik spuit de vloeistof ook heel langzaam en moet ook altijd even rustig gaan zitten voor het spuiten zelf dus het gaat echt niet heel snel, de keren dat ik het snel wilde doen (in een restaurant ofoz) ging ik ook altijd bloeden met een grote blauwe plek als gevolg dus keep it cool!!!

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hanneke wat is je testdatum?

3. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    19 juni en ik mag of zelf testen of bloed laten prikken in het ziekenhuis. Tot nu toe heb ik het zelf gedaan, maar ik denk dat ik nu lekker officieel bloed laat prikken. Dan is er in ieder geval geen twijfel. Ik word altijd pas 4 dagen nadat ik stop met de Utrogestan ongie. En tot die tijd blijf je weer onzeker en gooi je er toch nog maar weer een testje tegenaan hahaha.

Linda, ga jij niet op huwelijksreis?

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    hanneke, het wennen heb ik nog niet veel van gemerkt helaas, ik vind het elke avond weer een klus hoor.
    ik doe het ook precies zoals jij omschrijft: heel langzaam en daarna schiet hij er vanzelf in.
    de eerste avond dat ik spoot deed ik het heel snel, nergens last van gehad, maar op een 1 of andere manier durf ik het nu alleen nog maar heel langzaam.

linda, ja de vloeistof doe ik ook heel langzaam, ik vind de deca best een branderig gevoel geven vandaar.
    in openbareruimtes (de toileten dan haha) durf ik nog niet, dus ik zorg dat ik altijd thuis ben als ik moet spuiten.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    dat is wel slim ja, zou ik wel doen ja, want de vorige keer had ik ook van die stressdagen omdat ik niet ongi werd!

nee wij gaan deze zomer wel gewoon camperen en sparen voor onze honeymoon naar Australie eind dit jaar/begin volgend jaar!

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    hanneke, ik ga voor je duimen dat je 19 juni super positief test! en dan daarna natuurlijk een héél positief telefoontje erachterna van het ziekenhuis met de uitslag van je bloed :)

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    mounia over het plekje wrijven na het spuiten is ook goed voor als je erna nog last hebt, ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste ivf na vioer weken deca er ook echt klaar mee was, maarja we hebben het ervoor over he zucht, hou je taai, je doet het geweldig. 1 voordeel de spuit puregon valt dan wel 100x mee want die is veel makkelijker!!!

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    linda, ja ik wrijf/masseer ook altijd even voor het spuiten, maar ik zal vanavond eens ook na het spuiten wrijven.
    o meid, ja nu ik zelf spuit heb ik echt zoiets van als ik dit wéken moet doen dat ik het dan ook echt gehad zal hebben!maar we doen het voor een goed doel, en om die reden houden we het ook vol ;)
    ja ik hoorde al van iemand anders dat de puregon heel erg meevalt, dus goed om te lezen dat jij dat ook zo ervaart!
    jij ook veel succes met het spuiten!

o ja, moet je de deca echt om een preciese tijd spuiten?
    soms dan zit er 15 min verschil tussen bij mij van de andere dagen, en soms wel een halfuur!

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    heb ik ook wel eens maar in principe altijd om 20 uur het staat als alarm in mijn telefoon, eerst om half acht voor de spuit uit de koelast te halen, zo gata het eigenlijk nooit mis

10. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Inderdaad erna even eroverheen wrijven helpt ook.
    Australie, gaaf hoor. Mijn mannetje is er geweest, ik nog nooit.
    19 juni, ik durf er eigenlijk niet aan te denken. Nu leef je nog vol met hoop. Iemand hier heeft een heel mooi onderschrift, je moet niet kijken naar wat je niet hebt, maar naar wat je wel hebt.

11. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Ik spoot altijd om 19:00 en soms was het een kwartier of half uur er voor of er na. Maar ik probeerde wel rond die tijd te spuiten.

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hanneke dat is zeker een mooi onderschrift en ook waar, in moeilijke tijden vind ik het wel lastig om zo te denken. Hou je taai, hoop is goed, anders zouden we dit allemaal niet doen, ik zeg altijd het KAN dus we houden vol, ik duim voor je!!!

Trouwens mijn vriend (o nee man moet ik nu zeggen hihi) is ook ooit in Australie geweest maar ik niet, we hebben al wel een grote reis in de USA gemaakt. Ik zag aan je hyves dat jullie ook van genieten houden, super ;)

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Na blondsteenbokje, hier ook nog voor Sabrien;
    dikke proficiat meid! Helemaal geweldig!
    liefs

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Wauw ik vind het zo geweldig nieuwe zwangeren EINDELIJK weer in dit topic. Hoewel het allemaal natuurlijk niet heel veel zegt (en de vragen wel eerder in dit topic zijn gesteld) zou ik toch wel weer eens van de zwangeren het volgende willen weten:

- Wat aten/dronken jullie bewust niet tijdens de behandeling (en misschien juist wel)?

- Deden jullie aan sport tijdens de behandeling?

- Hoelang zijn jullie na de punctie thuis gebleven dus niet gaan werken?

- Namen jullie naast foliumzuur nog andere supplementen?

- Verder nog tips?

15. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    wauw wat een gewelding nieuws hier vandaag.

sabrien en blondsteenbokje, gefeliciteerd meiden, echt super voor jullie!!

vanaf vandaag gaat mijn vriendin ook spuiten, dus nu beginnen we echt.

ik merk trouwens wel dat ik weer aan het spuiten ben, voel me toch anders en moe en hoofdpijn soms.
    moest vanmiddag in de wachtkamer van de dokter zowat huilen, zit je niet in de wachtkamer van het ziekenhuis beland ik wel weer bij de dokter, bah, heb een bacterie van uitslag over m'n kin. dus loop er echt fraai bij. not dus.
    je kan je voorstellen dat ik me dus niet echt lekker voel op het moment en ook nog eens erg verkouden geweest de laatste dagen.
    maar goed alles over voor een wondertje heh.

linda, hoe is het als getrouwde vrouw? en hoe ging de eerste spuit?

@mounia, wat vervelend dat het spuiten je niet zo gemakkelijk af gaat. bij de eerste behandeling hielp mijn vriend alijd met het vullen van de spuit. de keren daarop ging het me zelf gemakelijk af. succes meid!

@hanneke, veel succes met wachten meis, ik duim keihard voor je.

wel heerlijk hoor die goeie berichten hier.

x lisa.

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oei spannend lisa, nu wordt het weer echt he?

toch weer last van de spuiten dus, ben benieuwd wanneer dat bij mij gebeurd, denk komend weekend, meestal begint het bij mij na een week.

vervelend van die uitslag, ik heb het steeds op mijn handen, allemaal vochtblaasjes, heb je een zalfje ofzo gekregen, hopelijk trekt het dan nu snel weg, kan je er dan echt niet bij hebben he? hou je taai.

ik heb trouwens het gevoel nu ik dus sinds twee dagen mijn medicijnen tegen de endometriose niet meer neem, ik het direct voel, toch een zeurderige pijn in de verte laag in mijn buik... nou ik ga even mijn 2e spuit zetten

17. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

sabrien gefeliciteerd ga er leker van genieten doet een mens toch als je leest dat het ook kan lukken want de laaste tijd was het niet meer zo positief hier

18. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Sabrien gefeliciteerd!!!Geniet ervan meid..

Hanneke,succes met de wachtweken.Ik ga voor je duimen !

Lisa,wat vervelend dat je weer last hebt van het spuiten. En dan ook nog uitslag erbij, nee,dat kun je er niet echt bij gebruiken.
    Nu je vriendin ook weer begint met spuiten gaat het echt weer beginnen. Weet je ook al een beetje het schema ?

Linda, lukt het met het spuiten ? Heb jij ergens last van ?
    Jij hebt de 15e de uitgangsecho toch.. ik de 23e juni (op mijn verjaardag) Het is allemaal wat vervroegd bij mij..Ik ben pas later ongie geworden had het ongeveer eind mei al moeten zijn maar ben het afgelopen zaterdag pas geworden dus nu moest ik op de 1e dag van de mentruatie beginnen met spuiten.Ik ben dus zaterdag begonnen met de deca.

Meiden die ik nu even vergeet,sorry ! :) ik moet nog even wat pagina;s terug lezen..

Lfs LiAnn

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Liann dan lopen we inderdaad redelijk gelijk op. Ik ben zondag dus begonnen met de deca, wanneer denk jij dan te starten met puregon/gonal?

Maandag ga ik voor de uitgangsecho en waarschijnlijk begin ik dan volgende week woensdag met puregon. Zo kan mijn eigen arts qua planning waarschijnlijk de echo's maken.

Ik wordt juist niet ongi vanwege de medicijnen voor de endometriose hiervoor, daarom kijken ze gewoon of mijn baarmoeder 'schoon' is en dan kan ik starten. Qua planning is dat dan weer een voordeel.

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    oke, dus het maakt gelukkig niet veel uit dat je een halfuurtje "te laat" of "te vroeg" spuit.
    ik heb gisteren na het spuiten de tip gebruikt om even dan nog na te wrijven en ik moet zeggen dat helpte wel!
    dus nog bedankt voor de tip!
    o ja, ik denk dat ik nu eindelijk een beetje wen aan het spuiten,want ik heb gisteren binnen 1 min die naald geprikt! :)
    (ipv eerst een halfuur staren haha)

lisa, dank je meid, jij ook veel succes, ik heb ook regelematig hoofdpijn en dat ik me moe voel. en gisteren heb ik uit het niets nog even flink gejankt haha.

iedereen veel succes met alles!
    liefs mounia

Deel Deze Pagina