Hallo allemaal, ik stel mijn vraag maar even hier weet iemand hoe je de ( ongeveer) uitgetelde datum uitrekend bij een IVF poging? Ik heb het ooit eens ergens zien staan maar er nooit aandacht aan geschonken, maar nu wil ik het wel heeeeeeeeeel graag weten alvast bedankt
Geen idee zou het ook wel willen weten je bent nu een maand volgens mij maar weet ook niet hoe je het moet rekenen
sabine en confidence, hier nogmaals gefeliciteerd meiden. @ sabrien, je bent weer begonnen meid, hoop voor je dat de hoofdpijn dit keer weg blijft. ik wens je heel veel kracht toe om deze poging positief te laten verlopen met een geweldig eind resultaat. dikke knuf. @pat, hoe gaat het met jou, wanneer mag je testen? @lindinha, waar ben je meis, je hebt toch al fm gehad, of niet? bij mij nog steeds geen ongie, mk is nu al 9 weken geleden.
Hey Confidence en Sabine , Mij werd gezegd in ons ziekenhuis dat toen ik mocht testen (precies 2 weken na terugplaatsing, maandag terugplaatsing en 2 weken later op maandag testen) dat ik precies 4 weken zwanger was. Maar heb hier ook al eens gelezen dat je vanaf de punctie moet tellen, maar in ons ziekenhuis telden ze vanaf de terugplaatsing (dus dat moet je in jullie ziekenhuis even navragen). Dus dag van de terugplaatsing ben je dan eigenlijk al 2 weken zwanger (iedereen krijgt die 2 weken cadeau). Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Geniet ze meiden (ben zooo blij)!!! Lieve lisa, Bah zeg wat een ellende nog niet ongi!!!! Verschrikkelijk moet dat zijn, zo kun je voor je gevoel ook niet verder he!!! Mij hebben ze ook gezegd dat het zeker 2 maanden kon duren na de MK, ik had het geluk dat het na 40 dgn weer op gang kwam. Kun je geen Provera krijgen om de ongi op te wekken? Zo kom je ook geen steek verder he? Dit is super frustrerend voor je!! Vandaag alweer 2e Deca!!!!!!! Knufff allemaal!!!!!!!!!!!
Confidence Gefeliciteerd!! En bij mijn weten is het vanaf de dag van de punctie (dag v/d bevruchting dus) + 2 weken. Lisa wat balen zeg dat je nu nog steeds geen ongi hebt.. Sabrien fijn dat de tweede er ook al inzit!! Wanneer heb je de eerste FM? Ik mag volgende week woensdag testen...
Pat ik duim!!!!!! Lisa heb even in je topic gereageerd Sabrien, yes nummer 2, here we go!!!!!!!!!!!!! Confidence: bij mij geld ook punctie=eisprong, gewoon met de banner van deze site berekenen, bij mij klopt het trouwens ook met de echo
Ook hier bedankt voor de felicitaties Als ik reken vanaf de punctie ben ik 04 juni uitgerekent als ik reken vanaf de TP ben ik 8 juni uitgerekent Ik heb namelijk 5 dagen tussen de punctie en TP maar ik wacht de echo wel af Ik krijg waarschijnlijk een tweeling.....eh het sterrenbeeld dan hihi
@Alle zwangeren: gefeliciteerd!! @Lisa: Ik ben er nog wel hoor, maar heb me de laatste weken een beetje afzijdig gehouden omdat ik er niet te veel mee bezig wilde zijn. Maandag 1e fm gehad, had links 1 groot ei en wat kleintjes en rechts alleen maar kleintjes, medicatie verhoogd, vandaag 2e fm gehad, links nu 2 grote eitjes rest nog klein en rechts allemaal nog klein. Dus geen punctie voor onze deze keer. Wellicht zouden er 3 goede eitjes tussen zitten, maar dat is sowieso maar afwachten, dus hebben (samen met dr. B.) besloten om geen punctie te doen deze keer.... is al geen pretje, en al helemaal niet voor maar 2/3 eitjes. Vandaag wel de Ovitrelle gespoten, dus eitjes zullen een dezer dagen gaan springen, hebben dan nog een "spontane" kans.... weliswaar op een meerling, maar die kans acht ik toch zeer klein, dus we gaan er maar weer voor. Moet zkh weer bellen als ik ongi word (of niet word..) dan uitgangsecho maken, omdat dr. B. wil zien of de eierstokken schoon zijn en alles ok is, nieuw schema opstellen en gelijk met iets hogere medicatie starten. Dus wij gaan over een maandje weer verder!! Vind het wel prima zo, zag verschrikkelijk op tegen de punctie, dus heb nog ff uitstel van executie gekregen, maar uiteraard doe ik die graag, indien voor een goed resultaat. Lisa, jij nog steeds geen ongi in zicht?? Zucht...om hopeloos van te worden. Heb je nog overlegd met het ziekenhuis, of zeggen ze dat je gewoon moet wachten? Liefs Linda
hey lindinha, das toch weer even een tegenslag, maar fijn dat je het positief bekijkt, je hoopt toch altijd op meer eitjes. dus goed besluit om te stoppen. dat was bij ons in eerste instantie ook zo. en je hebt weer even de tijd om bij te tanken, en opladen voor de volgende poging. mss lopen we dan wel gelijk. bij mij idd nog steeds geen ongie, heb vorige week een test moeten doen. en moest vervolgens nog eens een maand afwachten. bah vind het nu niet meer leuk, vind het helemaal niet erg om te wachten hoor, maar kan nu helemaal niet vooruit kijken, en daar baal ik van. morgen 10 weken terug begon het bloedverlies van de miskraam. dus al 9 weken geen ongie gehad. vind het maar raar allemaal. maar er zit niks anders op dan te wachten, en anders over 3 weken weer contact opnemen met het ziekenhuis en dan kunnen ze het gaan opwekken. we houden elkaar weer op de hoogte x lisa.
@conficence, hele leuke datums ik ben zelf 5 juni jarig en getrouwd op 6 juni @lindinha, vervelend zeg (zacht uitgedrukt) dta het spuiten dus niet zo goed ging, snap je gevoel wel dat het ook wel rust geeft nu, anders zit je ook alleen maar te stressen vanwege weinig eitjes maar leuk is het natuurlijk niet. Dikke knuf van mij!!! @Lisa: ik blijf maar roepen voor die ongi, hoop dat opwekken uiteindelijk niet nodig is, zucht, hou je taai!
Lindinha, jullie hebben al zoveel teleurstellingen gehad! Bah, gelukkig blijven jullie wel positief!!! Knap hoor!!! Hoop dat je snel weer verder kunt ! KUS!!! Lisa, heb al gereageerd in je eigen topic. Hoop dat het nu snel doorbreekt zeg ander zou ik echt aan de bel trekken want dit is ook niet meer te doen voor je!!!! Knufffff Pat, nog 4 daagjes wachten..................Ik hoop het zo!!!! Confidence, gaat nog alles goed? Hoe voel je je ? Sabine, hoe is het met jou? Hoop dat bij jullie ook alles goed gaat!!!!! Linda, hoe gaat het met jullie ? Met mij is alles goed, vandaag alweer 4e dag Deca, gaat snel zeg........ Durf het nog niet hardop te zeggen maar heb nog geen hoofdpijn, had het de vorige keren ook nog niet zo vroeg maar toch geniet ik hier maar van ! Probeer nu niet zo met de poging bezig te zijn (kan ik wel stoer zeggen nu maar.........hahahaha), we blijven positief! We weten dat het kan!!!!!!!!!!!!! Probeer maar wat afleiding te zoeken, lekker met mijn mannetje filmpje kijken, lekker shoppen. Heb mezelf gisteren lekker verwend met een hele nieuwe outfit, inclusief laarzen. Voelt zo heerlijk, vind dat ik mezelf best wel vaker mag verwennen . Meiden, fijn weekend!
@Sabrien wat kan je blij worden van nieuwe laarzen en outfit he Knuffel ik hoop zoooo dat die hoofdpijn weg blijft, bij mij begon het ook altijd ongeveer na een week maar als je redelijk goed in je velk zit is dat volgens mij wel bevordelijk. Bij mij hielp een kopje koffie altijd erg goed. Later las ik ergens dat het komt omdat daardoor je vaten is wijder worden, hihi wist ik niet maar ik had wel gemerkt dat het hielp. Succes allemaal !!!
Sabrien, hier gaat alles nog goed voel me goed op wat kleine kwaaltjes na en de angst.... tja die blijft was het maar 24 november, dan zijn de 12 weken voorbij haha ik moet maar flink wat afleiding zoeken want de tijd, SCHIET NIET OP!!!!! hahaha
sabrien hoe gaat het nu? lisa nog geen ongi te bekennen? klinkt raar maar ik duim voor je dat ie snel komt! sabine alles nog goed? Lindhina hoe is het met jou? een afgebroken poging is toch niet niks... Hier zit ik dan 14 dagen na de punctie en nog niets te zien...dus het is erg spannend Heb stiekem al positief getest, maar heb voor 8 dagen terug nog pregnyl gezet dus ga er nog maar even vanuit dat de test daarom positief is...blijft dus nog eventjes spannend....
pat alles gaat goed het word weer erg spannend voor jou hopelijk is het over 2 dagen nog positief bij je ga duimen voor je
Whaaaaaaa Pat wat ontzettend spannend.................................... Ik ga kei- en keihard duimen!!!! Ik hoop het zo ! Sabine, alles nog goed? All, het is alweer zo ver...........zucht. De ontzettende hoofdpijn is er weer..........ik stond vanmorgen op en ja hoor.........durfde bijna mijn ogen niet open te doen. Zo stoer als ik ben, gewoon aangekleed, boterhammetjes gesmeerd en gaan werken. Tegen een uur of elf werd het me zo slecht, heb toen de handdoek in de ring gegooid. Ja, hoofdpijn jij hebt het weer gewonnen, zucht............. Tuurlijk ik heb het er voor over maar merk toch dat ik het iedere keer zwaarder ga vinden. Ben lekker op de bank gaan liggen en heb zo'n 3 uur achter elkaar geslapen. Voel me zo schuldig als ik me moet ziek melden (i.v.m. MMM) maar met deze hoofdpijn kan ik echt niet de hele dag achter de compu gaan zitten, ik zie dan gewoon niets meer. Ik kijk het de komende dagen even aan, kan ik werken dan ga ik en kan het niet ga ik niet. Net kwam mijn mannetje thuis met een boeket bloemen, de lieverd! Als ik hem toch niet had............. Sabrien gaat weer in een hoekje zielig wezen doen............ en kijkt nog eens naar de mooie bloemen . Sorry voor mijn gezeur, voel me zo'n aansteller.
Dag meiden, ik wil me hier graag aansluiten. Ik ben Timon, 34 jaar en sinds 2 jaar hebben we een kinderwens. Onlangs hebben we 2 keer IUI gehad, maar beiden zijn mislukt. Mijn man had tijdens de semenonderzoeken 2,6 en 4,7 miljoen en met de IUI beide keren 0,3 miljoen. Hierdoor werden we doorverwezen naar een fa om in een IVF of ICSI traject te stappen. Dat gesprek was vandaag. Ze legde erg duidelijk de verschillen van IVF en ICSI uit. Ivm de lage productiescore van mijn man zitten we dus onder de grens voor IVF (0,5 miljoen) en gaat het ICSI worden. Helemaal niet verwacht en dus waren we even overdonderd. Ik zal moeten spuiten. Die namen ben ik alweer vergeten, maar het is eibevorderend en voor eirijping. Vast dat jullie de namen weten. Gelijk mijn naaldenprobleem aangegeven en ze hebben me een spuit met naald laten zien en dat leek niet zo erg. Nu nog in praktijk ervaren. Maar goed, dat duurt nog even. De wachtlijst is 6 maanden!!!! Mijn man heeft bloed geprikt zodat ze kunnen kijken of er afwijkingen zijn. Dit is vrij standaard. Over zo'n 2 maanden is de uitslag bekend. We hebben de 6 maanden omgedraaid... even 6 maanden geen verplichtingen. Op eigen wijze klussen zonder onthoudingen of moeten. Eens zien of dat positief effect mag hebben.
sabrien ja gaat wel goed alleen nog steeds erg onzeker en heel erg moe en zere borsten en begin ook af en toe misselijk teworden wat balen dat je weer hoofdpijn heb is zo vervelend hopelijk gaat snel weer over je moet lekker aan je zelf denken hoor als het niet gaat moet je gewoon thuis blijven @timon jammer dat je hier bent maar heel veel succes met alles en hopelijk zijn de 6 maanden zo om en kan je snel beginnen