IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Sabrien ben trots op je, goed zo en gelukkig is je man ook lekker streng ;). Hou je taai, zorg goed voor je emmy, maar dat doe je ook lees ik :).

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Dank jullie voor de reacties. Ben heel blij met deze berichten want ik begon al aan mezelf te twijfelen. Nu blijf ik nog maar even met die idiote ovutesten bezig want we willen deze maand toch nog zelf een poging wagen.

3. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ladouce hier ook vaak een hele lange cyclus na een mislukte poging..

Sabrien wat goed dat je het nog heel erg rustig aan doet, ik ben trots op je :D

Timon ik ben ook wel benieuwd hoe je info-avond was, ben je er wat wijzer van geworden?

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wel wat, maar de meeste dingen wist ik al door oa. dit forum. Handig, joh! Wat ik wel mooi vond was een plaatje over het inbrengen als bij IUI. Dat was nieuw, maar ik had het wel ervaren.

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Fijn Timon dat je de info-avond was meegevallen!

Ik ga morgen weer proberen te werken, doe toch hoofdzakelijk zittend werk. Dus ik kan het gewoon rustig aan doen. Mijn werk had vandaag gebeld dat er problemen waren en mijn manager vroeg wat heb je eigenlijk, nou ja :$. Ik heb altijd open kaart gespeeld naar hun toe en ze weet verdomd goed wat er speelt. Ik heb gewoon nu nog steeds last van mijn buik, kan ik toch niets aan doen? Een gewone broek kan ik niet op mijn buik verdragen dus doe morgen maar een legging met een jurkje aan of zo of een strech broek die te groot is, kan slechts in mijn pyama of huisbroek gaan :D, hahahaha.

Ik merk dat het herstel dit keer gewoon veel langzamer gaat als vorige 2 puncties maar ja het is ook een verschil natuurlijk of ze 6 of 14 eicellen vinden. Voel me zo'n aansteller nu.........

Gelukkig heb ik jullie nog, jullie weten hoe het voelt.

Kus Sabrien

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wow sabrien, nou je bent echt geen aansteller hoor! en getver waarom moet zo iemand dat nou zeggen, dan ga je je toch schuldig voelen!

en je moet echt meer denken, f*ck iedereen, had gaat om m'n emmy, om ons, en dat is het belangrijkste in de wereld nu!!!!!!!!!!! echt vaak zo denken hoor, dan voel je je sterker, als iemand zijn of haar kind ziek is en thuis blijft vindt iedereen het normaal.

rustig aan doen op je werk, laat je niet afleiden van waar het nu echt om gaat, niet overwerken oid, goed voor jezelf opkomen nu.

zo dat was je strenge forum-vriendin weer. Niemand maar dan ook niemand weet hoe jij je nu voelt, zelfs op het forum voelde ik me wel eens schuldig als mensen heel snel na de punctie wel gingen werken maar zoals je nu zelf voelt, het is elke keer anders, bij iedereen is het anders.

Knuf van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps misschien is jullie emmy nu wel heel hard aan het graven voor een innestelplekje :)

7. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    :DHey streng forumvriendinnetje:D !

Thanks!!!!! Door jou voel ik me weer beter, ja je voelt je zo schuldig echt zo'n stuk onbenul........... Ik merk echt dat ik nog niet de oude ben, het doet nog steeds pijn! Dit heb jij toch ook gehad he nog dgn later na punctie pijn? komt volgens mij echt door die aantallen follikels. Wil het ziekenhuis niet bellen want dan voel ik me zo'n zeur........ Ik doe vandaag nog maar rustig aan en dan zie ik het morgen wel. En dat klopt voor iedereen en iedere keer is anders.

Hoop dat ons toppertje nu flink aan het graven is ;) en een lekker warm nestje vindt! Ik zorg in ieder geval heel goed voor hem/haar!!!!

Bedankt dat je er altijd voor me bent!!!

Hoe is het met jou en je bekkenpijn? Doe jij het ook maar rustig aan, hahahaha wie zegt het tegen wie he? Morgen 20 weken, jeetje wat gaat het snel :D:):D:):D:)!

Knufffff terug!!!

8. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Sabrien, jij hebt toch een lichte overstimulatie gehad? Ik had dat de laatste keer ook en heb ook nog lang last gehad. Het ziekenhuis was wel onwijs voorzichtig ermee en zij zeiden ook dat ik meteen moest bellen als de pijn te erg werd. Je moet het goed in de gaten blijven houden. Enne inderdaad echt aan jezelf en die kleine wurm blijven denken hoor. Lekkere manager zeg. Als het morgenochtend niet gaat, gewoon ziek melden!

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Ze hebben geen bloedgeprikt om te bevestigen dat ik een lichte overstimulatie heb dus dat is niet bevestigd. Wel groeiden er snel veel follikels, de arts zei letterlijk tegen mij: het is bij jou hollen of stilstaan. Maar ze hebben wel mijn opgezette buik en vocht in mijn benen gezien. Maar eigenlijk zeiden ze daar niet veel van........ Ik drink maar wat meer en rust vandaag nog wat uit. En wat de dag van morgen brengt, tja we zien het wel weer! Onzettend lief dat je met me meedenkt Hanneke!!!!!!! Bedankt.

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    precies wat hanneke zegt, de pijn moet wel duidelijk minder worden hoor, ik merkte wel per dag verschil, dus bel zeker niet te laat! je wil niet opgenomen worden straks, drink je wel veel?

en even echt serieus, je moet echt wel even goed aanvoelen of het kan hoor morgen, als ik je zo hoor vind ik de klachten eigenlijk nog best veel, je wil ook niet straks denken, ben ik nu te vroeg gaan werken?

als je zelf echt denkt dat het kan, ga je gewoon werken natuurlijk maar als ik je klachten zo hoor............en anders toch maar morgenvroeg of eind van de middag bellen dat het toch echt niet gaat.

kijk en als het je om je werk gaat waar je je rot om voelt, dan moet je gewoon echt zeggen hoe je je voelt:

niet minder maken dan het is,

je hebt gewoon buikpijn, je kan misschien slecht zitten en lopen en de artsen raden aan om voorzichtig aan te doen want het kan anders ook gevaarlijk worden, daar is allemaal niks aan gelogen, nou dan nemen ze je echt wel serieus hoor!!!

maar ik snap je wel hoor, ik ben ook altijd zo zenuwachtig als ik wéér moet zeggen dat ik niet kan werken.

hier gaat het overigens goed, werk nu 75% en dus 25% ziek dat komt neer op 6 uur werken ipv 8 uur dus ik merk verbetering.

11. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje Sabrien wat vervelend dat ze je bellen met de vraag; Wat heb je nou eigenlijk? Ik kan het me enigzins voorstellen dat ze er geen idee van hebben wat er komt kijken bij een ivf, maar denk goed aan jezelf!! Als jij denkt dat je er nog niet aan toe bent NIET DOEN!! Het gaat hier om JOUW/jullie toekomst...
    Kan je anders niet een halve dag gaan werken of zo? En misschien kan je het je manager nog eens uitleggen wat er allemaal komt kijken bij zo'n punctie en de pijn naderhand + de mogelijke complicaties van een mogelijke overstimulatie..dan zitten ze nog veel langer zonder jou.

Dikke knuffel en denk goed aan jezelf!!

Linda fijn dat het goed gaat met 2 uurtjes minder, denk goed aan jezelf en je kleintjes!

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hoe gaat het met jou pat?

13. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Voel me wel een beetje bezwaard om het hier neer te zetten want ik weet hoe graag jullie zwanger willen worden..dus ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen.

Hier nog vreselijk onzeker...we hebben natuurlijk het hartje zien kloppen en zijn hartstikke blij, maar er zijn zoveel verhalen dat het alsnog mis kan gaan en mijn geschiedenis van miskramen werkt daar natuurlijk ook niet echt aan mee...
    Ergens denk ik wel dat het goed gaat en zal gaan maar toch blijft de onzekerheid en de angst. Genieten lukt nog niet echt, ik zal blij zijn als ik de 12 weken grens voorbij ben.

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Thanks lieve meiden!!!

Bedankt voor jullie adviezen, heb net effe een uurtje geslapen en moet zeggen voel me nu wel weer iets beter. Ik denk dat ik vandaag misschien toch te veel heb gedaan en zeker te weinig heb gedronken :). Ik kijk gewoon hoe ik me morgenvroeg voel, gaat het dan ga ik proberen. Gaat het niet dan ben ik zo thuis. Dan heb ik in ieder geval mijn goede wil getoond. Linda ik merk zeker verschil met nu en afgelopen weekend, vindt het gewoon vandaag net iets moeizamer gaan allemaal. Als ik me morgen nog niet lekker voel dan ga ik zeker even met het ziekenhuis overleggen, kijken wat hun erover zeggen!!!!

Pat, je mag hier ook al je onzekerheden met ons delen hoor dat vind ik vrij normaal. Ik kan me voorstellen gezien je geschiedenis dat je moeilijk kunt genieten. Maar je moet het ook van de andere kant zien, zover zijn jullie nog nooit gekomen!!!!!!!!! Ik ga gewoon keihard duimen dat dit kleintje zich goed vasthoudt!

Bedankt wat zou ik zonder jullie moeten! :D

Kus Sabrien!

15. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sorry voor mijn gezeur :), slurpppppppppp heb net braaf mijn 2e flesje water leeg! Linda merk nu echt verschil, dat uurtje rust en dat water heeft me goed gedaan! Dank je lieverd!

Nogmaals bedankt! Ik ga dadelijk lekker bij mijn schoonouders zuurkoolstamppot eten, lief he?

Fijne avond!!!!!!!

16. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

sabrien je bent echt geen aansteller iemand die niet weet wat het is de ivf ingreep moet ook niet ze conclusie maken je weet zelf wat je voelt en niemand anders doe lekker rustig aan en kijk wat je lichaam aan kan gaat het niet blijf je gewoon weer thuis ik had de laaste keer ook een opgezetten buik en voelde het ook goed

17. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Sabrien, goed naar je lichaam luisteren, iedere vrouw reageert anders op een punctie, en andere mensen die het nog nooit hebben ervaren kunnen helemaal niet oordelen over hoe jij je voelt, ik voelde me naar alle punctie top, tuurlijk wel een beetje trekkige buik, maar ging de dag naar de punctie (ook die van 27 eicellen) gewoon aan het werk, zo zie je maar iedereen is anders, goed luisteren en doen waar JIJ je goed bij voelt

Pat niet schuldig voelen hoor, ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent, zeker met jullie verleden, ik zou dat ook hebben, ik heb altijd gedacht als wij zwanger zouden worden, dan was ik pas zeker als ik een gezond kindje in mijn armen heb, maar probeer ondanks je onzekerheid toch mega te genieten want een zwangerschap is een mega groot wonder.

fijne avond nog

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Pat ik ben eigenlijkl na de laatste echo (vorige week vrijdag) echt zekerder geworden hoor, dus het is heel normaal, er hangt gewoon zoveel vanaf als je er zoveel moeite voor hebt moeten doen!

Sabrien, hopelijk gaat het goed met je, deze week gewoon echt goed voor jezelf zorgen. Ik denk aan je!!!

19. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey meiden,
    Ben nu rustig aan het werk, gewoon op mijn gemak.

Was ineens gisteravond en vanmorgen wat benauwd en kortademig (ben astmatisch) en reageerde niet goed op mijn medicijnen. N.a.v. het verhaal over overstimulaties waar je inderdaad niet mee moet spotten heb ik vanmorgen maar met het ziekenhuis overlegd. De assistente zou het navragen bij de IVF-arts en me even terugbellen. Ze hoorde me zelfs piepen aan de telefoon. Als ik een trap oploop ben ik helemaal buiten adem. Verder voel ik me goed! Gaat vandaag ook wat beter met mijn buik, heb ik het idee. En ik voel me verder ook goed. En heel belangrijk ik heb geen gewichtstoename!!!

Ik werk in een ander ziekenhuis dan de IVF-behandelingen maar kan dadelijk om half 11 bij de longarts hier terecht i.o.m. de IVF-afdeling. Gewoon voor de zekerheid, komt het van de luchtwegen of door het vocht.

Laat het straks wel weten!!!

Kus Sabrien

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    getsie meid, doe voorzichtig hoor!!!

Deel Deze Pagina