Hier ben ik weer! Nou het valt allemaal nog mee. Waarschijnlijk door het gebruik van de hormonen of door het weer?!?!?!? is mijn astma weer aangewakkerd (wat trouwens al jaren goed gaat). De luchtwegen zaten flink dicht en heb nu Prednisolon gekregen voor 10 dgn. Waar ik natuurlijk niet blij mee ben. De longartsen hebben het uitgezocht en ik zou het "veilig" in een zwangerschap mogen gebruiken. Heb ook nog naar de IVF-afdeling gebeld en overlegd en hun hebben het ook opgezocht en er zijn geen schadelijke effecten hiervan bekend. Ik weet echter nog niet wat ik doe, of ik het wel ga slikken. Vindt het zo'n eng idee!! Ga het in ieder geval straks halen, en dan kijk ik het vandaag nog even aan. Dan heb ik het in ieder geval in huis voor het weekend. Wat vinden jullie?
Moet trouwens goed mijn gewicht in de gaten houden de komende dagen. Het was toch wel normaal dat ik nog last had van mijn buik en dat het nog allemaal opgezet was ook met name gezien het aantal follikels. Dus ik ben wel gerustgesteld. Moet het wel goed in de gaten houden!! Morgen heb ik vrij en dan is het weekend dus ik neem zeker goed mijn rust!!! Heb vandaag de volledige fruitmand mee!
Oh Sabrien wat balen. Ik heb sinds een jaar of 4 ook 1 x per 2 jaar een hele heftige astma-aanval. Ik weet hoe je je voelt, het is echt verschrikkelijk. De eerste keer kreeg ik Prednison. De 2e keer was ik ook met IVF bezig en de huisarts had iets anders voorgeschreven. Ik wilde het bij de apotheek ophalen en die zeiden dat dat absoluut niet mocht met een kinderwens. Ik heb even mijn medicijnen erbij gehaald. Ik heb 2 inhalators meegekregen, Budesonide en Ventolin. Vraag het anders bij je apotheek na, zij weten echt verschrikkelijk veel. Sterkte. xxx
Ik wilde al voor je gaan googlen maar ik denk dat je meer aan hanneke haar antwoord hebt, ik zou zeker niks nemen als het niet mag met een kinderwens/zwanger want als deze poging lukt ben je vanaf nu ook zeg maar ongeveer echt zwanger en dan kleintje kan nu zeker nog niks hebben. Alleen als jou gezondheid dan echt in het geding komt dan moet je natuurlijk wel een beslissing nemen! Sterkte en ga maar lekker op je bankie liggen, het regent toch!
Apotheek is trouwens wat dat betreft ook mijn beste raadgever, zo gebruik ik nu een middel wat ik notabene van de gyn kreeg niet (tegen obstipatie) en neem ik nu in overleg met de apotheek iets wat wel mag.
Thanks Hanneke en jij ook Linda , hier heb ik veel aan!! Ik heb in het verleden altijd Symbicort gebruikt maar dit mocht niet meer i.v.m de kinderwens dus hier ben ik meteen meegestopt, toen we met de pil stopten. Nu gebruik ik Beclometason en ook Ventolin dit mag gewoon tijdens de zwangerschap hebben ze me op het hart gedrukt. Weet jij of Prednison wel mag? Ik voel me er echt niet prettig bij dit te gaan slikken............. Ik ga het straks halen bij de apotheek en dan vraag ik het nog een keer goed na!!! Ik wacht het nog even af maar dan heb ik het in ieder geval in huis als het erger wordt. Wil het echt liever niet slikken. Hanneke had jij ook altijd meer last van benauwdheid, kortademigheid tijdens een IVF behandeling? Bah voel me zo'n zeur deze week..............
het is gewoon ook niet leuk om zo kwakkelig te zijn, ik herken het heel erg, daarom voel je je een zeur, je weet zelf ook wel dat je er niks aan kan doen maar je wil dit ook niet. misschien moet je je er maar bij neer leggen, over een week is het alweer anders, straks lekker thuis, lekker dekentje erbij en laat dan de rust maar over je heen komen, maandag voel je je dan echt beter, veel drinken he, zeker als je ook medicijnen moet gaan nemen. liefs van mij
Sabrien, je bent zeker geen zeur hoor. Je bent gewoon super onzeker nu en dat is logisch. Even antwoord op jouw vraag, Prednison mag echt absoluut niet. Maar jij had het over Prednisolon, misschien is dit iets anders, maar klinkt wel hetzelfde. Ik zou het echt even bij de apotheek navragen. Ik heb geen ernstige vorm van astma alleen als ik het krijg is het ook heel heftig. Ik heb het gelukkig tot nu toe pas 2 keer gehad en hoop ook echt dat het niet terugkomt. Ik voelde het van de week alleen weer opkomen maar nu gaat het weer. Gewoon lekker blijven zeuren hoor.
Nog even Sabrien, ik heb even gegoogled en Prednisolon en Prednison is hetzelfde. Er staat wel in de bijsluiten dat het tijdens zwangerschap genomen kan worden eventueel in een aangepaste vorm. Raar want mijn huisarts wilde het mij niet geven.
even met de apotheek overleggen dus... balen dat je daar nu net mee zit he, dat heb ik met dat gez**k over die mex. griepprik, ben ik eindelijk zwanger (sorry ik wil hier niet zeuren of mezelf, jullie zouden blij zijn als je je daar zorgen om moest maken) en dan moet ik daarover weer googlen en me suf denken want ik ga doen, ik ga het overigens niet doen.
Bedankt voor jullie adviezen en voor het na te kijken, want zijn jullie lieffffffffffffffffffffff. Wat moet ik zonder jullie echt waar, dat meen ik echt . Ik denk dat ik het weekend inderdaad eerst maar weer eens wat ga rusten en hopen dat het dan beter gaat. Ik neem liever een keertje extra een pufje Ventolin dan dat ik aan de Prednison moet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ben gewoon bang om te hoesten, bang dat ik onze lieve emmy "eruit hoest".............. Hahaha wat ben ik toch een doos!!! Hanneke vindt het ook raar dat jouw huisarts het niet wilde geven en dat er vandaag door de longarts en IVF-arts zo gemakkelijk over werd gedaan . Het gaat hier de laatste dagen alleen maar over mij, zo wil ik helemaal niet zijn!!! NOGMAALS BEDANKT!!!!! Dikke KUS meiden!!!!!!!
Linda, tuurlijk maak je je druk erover. Vindt het gewoon super frustrerend dat de artsen elkaar allemaal tegen spreken. Die zegt wel doen, die zegt absoluut niet doen. Zo moeilijk allemaal!!! Ik moet trouwens ook ieder jaar voor de griepspuit en had ook een oproep gekregen en ik ga ook niet. Vindt het allemaal zo overhaast!!! Gelijk heb je Linda, en ik heb het al vaker gezegd je kunt hier gewoon over zwangerschap praten ook daar heb je nog steeds veel onzekerheden over en ik vind dat we dat moeten delen! Ik ga even een 20 weken dansje doen, JOEHOEEOEOEOEOOEOEOEE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Linda, ik kan het me heel goed voorstellen. Ik las ergens dat je na de mex. griepprik 2 maanden erna niet zwanger mag worden. Of het klopt weet ik niet, maar dan zou je het toch ook niet mogen nemen als je al zwanger bent? Ik zou gewoon goed oppassen met wie je omgaat en veel je handen wassen. Ik zou het risico ook niet willen nemen. Je hebt ook van die kleine flesjes met desinfecterende gel. Heel handig om bij je te hebben. En je mag altijd over je zwangerschap praten hoor, dat geldt voor iedereen. Sabrien, geeft toch niets dat het nu even over jou gaat. Waarom vraag je niet naar die Budesonide? Dit is een ontstekingsremmer. En dan in combinatie met de Ventolin. Hiervan weet ik zeker dat het mag want mijn apotheek is 1,5 uur bezig geweest om het uit te zoeken. Succes met alles.
hihi sabrien, nou het mag ook wel eens over jou gaan hoor, volgens mij is het hier wel wat stiller nu qua ivf/icsi-ers op zich een goed teken natuurlijk maar voor jou wel 'alleen' zo. oja wat ik steeds wilde vragen, mag wel niet, heeft er nog iemand interesse in de inhoud van mijn koelkast, as you know what i mean........ pb dan maar wie het leest, een deel heb ik iemand anders beloofd, die wist het nog niet zeker maar dat hoor ik deze maand, heeft met uitslagen te maken maar ik heb nog veel meer.
hey meiden, ik heb vanmorgen mijn echo gehad, en de cryo tp staat gepland voor a.s. maandag. slijm was goed, dus vanavond starten met utrogestan. en dan 23 november testen. 21 november wordt ik 30 jaar, zou ik dan nu het mooiste cadeau ooit voor m'n verjaardag gaan krijgen????? en 9 nov. de tp, vorig jaar hadden we op 9 nov. de punctie, wel grappig zo met die datums. dus sabrien, vannaf maandag kom ik bij je op het bankje zitten, gezellig he' en goed dat je met het ziekenhuis hebt gebeld, toch het zekere voor het onzekere nemen. wat betreft die medicijnen, ik zou er ook niet zo happig op zijn hoor, ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan, en ik zeg maar zo, je moet nu niet iets gaan doen tegen je gevoel in, dan kan je het jezelf ook nooit kwalijk gaan nemen. goed dat je het lekker rustig aan doet meis linda, joehoe, gefeliciteerd met je 20 weken meis, (pff anders was ik ook alweer zo ver geweest) knuf voor all, het is zeker een beetje rustig hier qua behandelingen, maar de meeste zitten nu volgens mij ook in de okt, nov, dec, topics. x lisa.
Whoehoe!!! Lin je bent al 20 weken zwanger!!! Gewedig meid dat is wel even een felicitatie waard hoor! Sabrien wat naar zeg...ik kan je niet zo goed vertellen wat ik zou doen, maar ik zou het ook wel erg eng vinden...succes en ik hoop dat het snel minder wordt! Dikke knuf Lisa wat fijn dat de tp eindelijk in zicht is!! Ik hoop dat je een heel mooi verjaardagskado krijgt!
lisa jij hoort ook nu naast mij te zitten ik heb even in je eigen topic gereageerd. snap heel goed dat je zo denkt, mijn beste vriendin was exact tegelijk zwanger en heeft met 8 weken voor de 2e keer een mk gehad, ze gunt het ons uiteraard enorm maar ik weet zelf, je eigen pijn...............
Lisa, even een hele dikke knuffffffffffffffff!!! Maar er zijn ook hele goede vooruitzichten! A.s. maandag de terugplaatsing, worden er 2 embryotjes teruggeplaatst? Gezellig dat je samen met mij op het bankje komt, voel me zo eenzaam!!!!!!!! Ik ga de komende weken kei- en keihard voor jullie duimen en hoop dat we eens goed nieuws krijgen!!!!!!!!!!! In het okt/nov topic is allemaal zo'n verdrietig nieuws te lezen, ben er helemaal verdrietig van geworden.......... Jeetje Linda, vreselijk voor jouw beste vriendin . Tuurlijk iedereen heeft zo zijn eigen pijn maar ik vind dat je wel altijd blij voor een ander moet kunnen zijn en het een ander ook gunt. Met mij gaat het wel goed, met mijn buik gaat het nu echt stukken beter gelukkig. Is nog wel wat opgezet maar zeker minder pijnlijk. Wat betreft die Prednisolon heb het nog steeds niet gehaald en ik kan me nu wel redden met de Ventolin, neem die liever nu iets vaker dan de Prednison. Heb me vandaag de hele dag rustig gehouden, ga straks alleen met mijn mannetje boodschapjes halen (ja, hij mag de zware tassen tillen). Fijn weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sabrien fijn dat je buik minder pijn doet al weer bijna een weer verder hoevoel je je verder? lisa wat fijn dat je maandag weer een terugplaatsing heb worden weer 2 spannende weken voor je ga voor je duimen
Alweer een poosje geleden, maar ben erg druk geweest. Ondertussen staan we alweer 1,5 maand op de wachtlijst en de tijd vliegt deze keer. Merk dat ik er ook wel heel anders tegenaan kijk nu en dat is natuurlijk wel logisch omdat we al zon megawonder in ons midden hebben mogen krijgen. Wil alle meiden heel veel succes wensen! Pat; nog van harte gefeliciteerd meid!! Wat een goed nieuws Flam; zag een prachtig gedicht van je langskomen. Ik hoop echt met heel mijn hart dat je grootste wens nog mag uitkomen. Vindt het knap dat je nog steeds na al die tijd bij vlagen positief kan blijven. Heb enorm veel bewondering voor je! Sabrien; een topembryo teruggeplaatst gekregen .wat een spannende weken weer joh heel veel succes en laat je lekker verwennen! Ik ga keihard duimen. En misschien ook nog cryos lees ik .praat maar veel tegen de embryo in je buik deed ik tenminste wel. We hadden hem toppertje gedoopt (omdat het een topembryo was toen) en ze is nog steeds een topper Hoop dat het net zo mag gaan bij jullie. En wat anderen ook zeggen, wat er nu in je buik zit is het allerbelangrijkst, laat je werk maar kletsen .. Beehappy; wat een goed nieuws, van harte !! Lisa; bijna de terugplaatsing spannend ook voor jou ga ik heel hard duimen! Mexicaanse griepprik mag je niet in de eerste 3 maanden van je zwangerschap en ook niet als je binnen acht weken denkt zwanger te worden. Werk zelf in een ziekenhuis en hebben er een informatiefolder over gehad. Sabrien: zou persoonlijk echt geen prednison nemen tijdens een zwangerschap, is echt een paardenmiddel en lijkt me niet bevorderlijk. Apotheek weet vaak goede vervangers wat wel mag tijdens de zwangerschap, zijn daar erg op gericht! Zou ze gewoon eens bellen! Dikke knuf Daffie