IVF / ICSI Deel II

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by rach84, May 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,252
    437
    83
    Female
    home sweet home
    Oké jeetje wat een gedoe zeg. Ik zal inderdaad wel even kijken voor een koeltasje. Ontzettend bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat het wel paar uurtjes uit koelkast mocht, maar helaas.

gr vruchtje

2. als je in een koele omgeving bent wel ja, maar een concert lijkt me niet echt een koele omgeving.
    een koeltasje kan je volgens mij heel goedkoop halen.
    misschien toch even aan je gyn vragen voor de zekerheid.
    ik zou het zelf op die manier doen!

3. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    En... voel je al ongi in aantocht komen?

xxx

4. Vietje

Vietje Actief lid

Dec 31, 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    Hi Rach,

wanneer kwamen ze bij jou erachter dat je een overstimulatie had?
    Ben er nl een beetje bang voor. Ik had bij de echo afgelopen woensdag (zonder nog gonal gespoten te hebben) al iets van 5 follikels...

Liefs,
    Vietje

5. Jootje, nee, nog niks. maar mijn (.)(.) voelen wel gespannen aan en dat heb ik meestal na een eisprong.

Vietje, het verschilt per persoon heel erg wanneer je overstimulatie krijgt, en van hoeveel gonal.
    bij mij kwamen ze er 2 dagen voor de punctiedatum achter.
    tot die tijd waren mijn hormoonwaardes (bloed word hier altijd standaardt geprikt om de hormoonwaardes in je bloed te meten) gewoon goed.
    maar pas op het laatste moment schoot het het maximum voorbij.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik hoop dat je snel ongi word rach! Dan kunnen jullie weer verder met de volgende poging.

7. Baby81

Baby81 Actief lid

Mar 7, 2008
    249
    0
    0
    Rach wat is eigelijk het maximum bij jullie in het ziekenhuis.
    Jij loopt toch ook in het UMC?

8. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    hey meissie,
    hoe is het nu met je?
    nog steeds geen ongi, als je er op zit te wachten, dan komt het juist niet, wat zit een vrouwen lichaam toch raar in elkaar hihihi.
    xxx lisa.

9. maximum? van wat? ik loop in het diak in utrecht, maar de 'laboratorische handelingen' (dus na de punctie) gebeuren in het UMC.

lieve Lisa,
    ja je hebt gelijk ;)
    het duurt ook wel erg lang, en ik word er zenuwachtig van :|
    ik heb zo'n zin om weer te beginnen!

10. Baby81

Baby81 Actief lid

Mar 7, 2008
    249
    0
    0
    Het maximum van het aantal follikels, wat is de grens in jullie ziekenhuis. Wanneer spreken ze daar van overstimulatie?

11. ohzo. ;)
    de gyn zei tegen mij dat het streefaantal 10 follikels zijn.
    maar het kan ook zijn dat je met 20 follikels nog geen overstimulatie heb.
    ik had er 20 maar als mijn lichaam het nog gewoon aan had gekund was de punctie gewoon doorgegaan.
    voor de fm's word er bloed afgenomen en worden de hormoonwaardes gemeten. zolang deze onder de 15.000 zitten (wat voor getal dit is weet ik niet..) is er niks aan de hand. dus als je met 20 follikels op 14.000 zit (ik zeg maar wat) heb je geen overstimulatie.
    ik zat steeds onder de 15.000. tot 2 dagen voor de punctiedatum. toen waren mijn hormoonwaarden gestegen naar 18.000. en moest ik stoppen. als deze lager dan 15.000 was geweest had ik gewoon de punctie kunnen hebben.
    dus, het ligt niet aan de aantal follikels, maar aan de hormoonwaarden, snappie? ;)

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,252
    437
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Rach,

Ik wilde je nog even laten weten dat het goed gegaan was met spuiten en klaarmaken van de pregnyl. Bedankt nog voor de tips. Ga duimen dat je snel ongie wordt en kunt beginnen met de nieuwe poging :)

liefs vruchtje

13. Baby81

Baby81 Actief lid

Mar 7, 2008
    249
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.
    Ik snap het.
    En als je nou iedere keer voor de FM bloed gaat prikken.
    Zeg je dan gewoon ik kom mijn hormoonwaardes checken?

14. vruchtje: mooi zo! en ik las bij het IUI topic dat je een gezellig diner'tje hebt gehad :D

baby: nee je zegt niks hoor. de gyn geeft je bij elke fm een formulier mee waar ze vakjes op aan heeft gekruist wat gemeten moet worden. als je (bijv.) 2 dagen later weer komt voor een fm, ga je eerst langs de balie war bloed word afgenomen. daar lever je je formulier in, zij nemen bloed af en sturen het door naar het lab (met het formulier). een paar uur later kun je dan bellen voor de uitslag.

niet ieder ziekenhuis doet het zo hoor. ik weet niet of ze overal bloedwaardes meten. je kan er naar vragen.

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

In het UMCU prikken ze geen bloed hoor, wrs alleen als je echt boven de 20 follikels zit!

Liefs Daffie

16. maar ik loop in het diakonesseziekenhuis he daffie!
    en na de punctie vervoeren we vangst naar het UMC en dan word het lab gedeelte en tp daar gedaan. ;)

en voordat ik met spuiten begon had ze al uitgelegd dat ik voor elke fm standaart bloed moet laten prikken.

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ja, dat weet ik Rach... :D :p was ook meer voor baby81 bedoeld. Als uitleg dat ze het inderdaad in elk ziekenhuis anders benaderen....

18. oh zo! nou, dan lijkt het me inderdaad verstandig om bij de 20 follikels er een bloedtestje tegenaan te gooien :)

19. Flam

Flam Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,487
    0
    0
    Lieve Rach, ik blijf je volgen en steunen op
    het algemene ICSI/IVF topic en je kunt me
    natuurlijk nog altijd via een PB-tje bereiken.
    Ik neem voor mezelf afscheid van de MMM
    en alle aparte topics waar ik tot nu toe op zat.
    Ik probeer een beetje afstand te nemen
    Ik duim heel hard voor je :)
    Groetjes Flam ;) ;)

20. Vietje

Vietje Actief lid

Dec 31, 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    Hi Rach,

nog steeds geen ongi lees ik...
    ik hoop dat t snel komt, en dat je niet opwekkers hoeft te krijgen!
    Als je nou heel zenuwachtig wordt, dan bak je gewoon weer zo'n heerlijke appeltaart... ;)

Liefs,
    Vietje
    x

Share This Page