IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    pekse:dikke knuffel meid.Terleurstelling op teleurstelling!hele dikke knuff

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ach Pekske..... Tis niet waar...
    Misschien kan je over een paar dagen toch nog een keer een test doen...

Bloedverlies hoeft niet altijd wat te betekenen, maar anders weet je dat het hcg weer uit je lichaam is...

Heeeeeeele dikke knuf van mij!

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hallo allemaal...

dank je wel voor de knuffels...

ik heb net nogeen test gedaan en die is nog steeds licht positief..
    hij had nu donkerder moeten zijn dus ik ga er van uit dat het niet goed zit..
    vanmiddag even de huisarts bellen en misschien even bloed prikken.

we gaan vol goede moed de volgende cyclus beginnen aan poging nummer 4 in dusseldorf..
    ik heb daar een goed gevoel bij, ze waren heel aardig en hebben al wat dingen onderzocht ook.
    eens moet het een keer lukken.....
    dat het kan heb ik al wel bewezen..

liefs peggy

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik mocht ook pas beginnen nadat ik ongi was geworden en dan wouden ze eerst een echo gemaakt hebben om te zien of alles rustig was.Ik had op een woensdag een afspraak,ik zou dan ongi geweest zijn of nog zijn,maar dat was ik niet,dus moest ik nog een week doorgaan met deca spuiten, ik werd toen donderdag ongi geloof ik, maar en week later had ik pas weer een afspraak ud gewoon een week langer alleen deca gespoten,eer ik verder mocht.

Hoe gaat het verder met je?

5. moest je toen ook deca bijbestellen?

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    en meid al ongi?

7. nee nee, nog steeds niet.
    hoe is het met jou caruli? moeilijk he dat wachten!

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier gaat het redelijk, zit op cyclusdag 83 :rolleyes:

hoe gaat het met jou ?
    hoop echt op een geslaagde behandeling ;)

9. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Baby 81, gefeliciteerd met je zwangerschap meid. Nu volgen weer spannende weken tot de 1e echo! Hoop dat het allemaal goed blijft gaan.

Wat ontzettend balen Pekske! Hoop echt dat het voor jullie ook snel gaat lukken!

Alle meiden op de wachtbank en de andere meiden die nog aan het spuiten zijn, heel veel succes!

10. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hoi allemaal,

Ben even een tijdje op de achtergrond geweest, maar hier ben ik weer.

Baby Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!

Pekske Potverdorie meid, had toch wel mooi geweest he.
    Succes in elk geval met de volgende poging.

Debje Alvast veel succes met de punctie morgen en ik duim voor een mooie score!

SandraB Ik duim ook voor je dat de cryo's goed ontdooien!

De rest Hoe is het met jullie?

Nou hier vanmorgen dan eindelijk het eerste beetje roze gespot!
    Tis nu bijna 6 weken na de curretage dus nog netjes binnen de tijd.
    Vanmiddag even het ZH bellen en dan mag ik vandaag of morgen
    beginnen met de decapeptyl....de uitgangsecho staat op 15 juli.
    Ik heb er zin in :p :p :p

11. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Dames, ik ben helemaal overstuur ik moet even wat kwijt,sorry als het ego is:

omdat ik een ergere ongi verwacht had, ik had wel een keer wat weefsel,maar verder maar een klein beetje rood, met constant ook veel bruin.Dat heb ik anders nooit, alleen de eerste dag bruin daarna gewoon heel veel rood.Nu was het dus anders.Het was wel zoveel dat het een ongi kan zijn trouwens,maar veel minder dan als ik normaal ongi was.Pff snappen jullie het nog?
    Nu voel ik me vanmorgen net alsof ik een blaasontsteking heb.Dat heb ik echt NOOIT! alleen 1 keer toen ik zwanger was van mijn dochter.Dus toen ik voelde dat ik een blaasontsteking kreeg, ben ik naar de etos gegaan en heb ik een test gedaan:pOSITIEF!

Gelijk gyn gebeld, uitgelegd, maar het kan nog vanalles zijn.
    Ik kan zwanger geweest zijn en nu toch een miskraam hebben.Mar het kan er ook 1tje zijn die nu weg is, en het kan een onttrekkingsbloeding zijn.We moeten nu gewoon afwachten, ik wordt vandaag teruggebeld over hoe nu te doen.

Maar maandag was de test negatief en woensdag gestopt met utrogestan en ongi geworden, dus na die tijd is het hcg toch gestegen.Ik keek gister en vanmorgen naar me buik en die is echt dikker,(dat viel me al op vooor de positieve test.)

ik ben nu helemaal dol,weet niet wat ik moet denken, blij dat ik een posiiteve test in me handen heb, dat heb ik ruim 2,5 jaar niet gehad, maar ook verdrietig,want ik heb bloedverlies gehad,(en nu nog ietsiepietsie)dus ben erg bang dat het toch een miskraam is gworden.Pfffffff kan echt even niet weg met me gevoelens

12. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ja heb toen deca bijbesteld, dwz kon het beneden in het ziekenhuis bij de apotheek gelijk meenemen.

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Diana - Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je nu zo in dubio zit...
    Er wordt nu ook wel heel veel van je gevraagd he...
    Maar meid... geef wel toe aan je gevoelens he... Als je moet huilen.. doe dat dan lekker!

Op zich... dat je nu nog een positieve test in handen hebt is een goed teken. Een week geleden was ie immers nog negatief! Dus in die zin zou ik zeggen... Probeer de moed niet op te geven meid...
    Je hcg is de afgelopen week gestegen...

Als ik jou was zou ik vragen aan de gyn als ie vanmiddag belt of je even een echo kan krijgen.
    In principe zou je nu 5 weken moeten zijn dan... toch? En dan kan je in ieder geval een zwangerschapsring zien als je zwanger bent... en soms iets meer...

Misschien kan je dat wat meer rust geven...

Dikke knuf van mij meis.. En stort je hart uit he... We zijn er voor je!

14. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    thanks whisgirl: ik hoop dat de gyn snel belt, dan kan ik het voorstellen,maar vandaag zal dat wel niet meer zijn(de echo).Ik hoop snel duidelijkheid te hebben.

15. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jeetje Diana, kan me voorstellen dat je het effe niet meer weet.
    Vraag in elk geval of je bloed mag laten prikken, daar kunnen ze ook al een hoop aan zien. Met een echo zien ze nog niks.
    Spannend meid, ik duim in elk geval voor je dat het toch goed is en blijft gaan.

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hoop dat voor jou de :evil: :evil: ook snel komen hoor!
    We lopen nu in elk geval een beetje gelijk op.

17. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    maar als een urinetest posi is dan is de bloedtest dat toch ook?

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Bloedtest moet je sowieso minimaal 2x doen...

Eerste keer geeft aan of het hcg-gehalte in overeenstemming is met de duur van de zwangerschap en 2e keer geeft aan of ie stijgt en zo ja of het voldoende is, of ie gelijk blijft of daalt...

Op een echo kan je wel degelijk al wat zien hoor Ginny... een zwangerschapsring... Als deze ook niet te zien is en het beeld ziet er niet uit als een zwangerschap geeft dat al heel veel informatie.

Vaak wordt ook de combinatie gedaan... echo en bloedtest...

Ik ben overigens werkzaam geweest binnen de fertiliteit... vandaar dat ik weet dat je wel degelijk iets kunt zien bij 5 weken zwangerschap...

19. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    thanks whisgirl, bij de eerste kwamen we er achter bij een echo dat ik zwanger was, 5weken zwangerschapsriem zichtbaar,dus wat je zegt klopt wel, al zal het vast van persoon tot persoon ook verschillen.iedergeval ben nog niet gebeld

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het kan idd verschillen per persoon... maar dat heeft te maken met wanneer je de eisprong hebt gehad...Doordat wij met IVF bezig zijn weet je precies wanneer hoe of wat... ;) vandaar..

Maar meid... als je tegen 16.00 uur nog niet gebeld bent, zou ik even weer bellen... vaak zijn ze maar tot een uur of 16.30 a 17.00 uur bereikbaar en als je dan wat eerder belt en ze moeten het nog overleggen en regelen hebben ze nog een uurtje de tijd ;) Anders wordt dat ook weer morgen...

En ik zou dan kijken of je morgen die echo zou kunnen krijgen eventueel tussendoor... en als ze het niet zelf aanbieden ook bloedtest..

Mijn duimen draaien hier meid!
    En ik hoop echt dat je supernieuws krijgt...

Kblijf aan je denken!

Deel Deze Pagina