IVF / ICSI Deel II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hey Rach, wat een mooie score. Hoop dat je niet teveel napijn hebt gehad! Ik hoop dat er een mooie bevruchting zal zijn.
    Liefs van mirjam

2. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hey Hope,
    Ik ken het gevoel heel goed wat je schrijft en had er voor deze laatste poging ook heel veel last van. Toen we eenmaal weer met de poging bezig waren had ik hier een stuk minder last van. Wat je man ook schrijft is dat jullie hier samen weer door heen moeten en hopelijk mag dit keer voor jou ook een mooi resultaat geven. Wij probeerde aan de andere kant wel altijd afleiding te zoeken en ook samen leuke dingen te doen.
    De laatste keer zijn we op vakantie gegaan wat eigenlijk ook wel een goede afleiding was om de wachtweken door te komen.
    Wens je heel veel sterkte toe de komende weken!
    Liefs van mirjam

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Hope: ik denk ook dat het positieve wel weer komt.

Ben het niet eens met dat je gewoon moet beginnen, omdat je niet kan wachten tot je er klaar voor bent. Als er iets belangrijk is in de mmm dan is het wel dat je er klaar voor moet zijn.

Geloof alleen niet dat dat bij jou het geval is, is denk ik ook de zenuwen van "oh jee, we gaan weer"...

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Idd meiden,
    wat ik al zei, ik ben er wel klaar voor, maar het zal wel een soort plankenkoorts zijn :) :) :)

Maar goed, als de start is gemaakt komt de rest van zelf wel.

We gaan er weer voor. Dankjewel voor julie begripvolle en lieve woorden.

Hope ( die nu gaat werken :x haha)

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Hope... - Ik heb het vooral over me heen laten komen.. Zo van.. kzie wel wat er gebeurt...
    Ik baalde wel toen ik tegen overstimulatie aan zat... maar ik heb het stap voo stap gewoon ondergaan en maar zien hoe het loopt...

Eindelijk kon ik het min of meer loslaten...

En zie het resultaat ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoe voelen we ons vandaag?

7. 'scheer je weg' :) dat is geen hippe zin meer hoor volgens mij :)

ik heb nog wel pijn in buikie maar lig weer lekker met dekentje op de bank.
    ik zou idd tv kijken, maar het was niet zo interresant. en we zijn vroeg naar bed gegaan :)

het was gisteren een hele gekke dag, ik vind het heel raar dat ik zoiets ingrijpends niet echt met mijn volle verstand heb meegemaakt.

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Blij te horen dat het goed gegaan is Rach... en een mooie score!
    Ben benieuwd hoeveel er overblijven en hoeveel ze gaan terugplaatsen!

Succes...

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het dolfinarium was voor mij deze keer niet zoveel aan... We zijn nu ook al 4 jaar achter elkaar geweest omdat mijn dochter het zo geweldig vindt... De lol is er voor mij nu een beetje af...

Wel zijn ze nu voor het eerst onder de Odiezee geweest... dat was wel een heeel mooi gezicht dat die dolfijnen steeds langs het glas zwemmen... en dan die twee kleintjes.. heel mooi...

Ook zijn we voor het eerst met een trainer meegeweest... zo konden we achter de schermen kijken en we zijn ook onder het podium wezen kijken toen er een show aan de gang was... Ook heeeeeel interessant...!

Maar verder was het vooral een vermoeiende dag...
    en ik denk niet dat we volgend jaar nog es gaan..
    Zeker niet als dit beebje mag blijven zitten en dan nog maar zo klein is... Veel te lastig in zo een drukke menigte...
    Gaan we wel een keer vaker naar de dierentuin hier in Emmen als de situatie dat toelaat hihii

Verder ben ik dus echt moe...
    Alle mailtjes hier.... oooh zucht... ik hou ze echt niet bij...
    Dus voor de lijst... echt per pb sturen dan mis ik het niet en is het goed te doen voor me ;)

En ik verveel me... erg gewoon...
    De tijd lijkt eerder achteruit te gaan dan vooruit!
    Had ik de echo maar alvast gehad en had ik daarvan maar goed nieuws...
    Die onzekerheid... gek word ik ervan...

Herkent een van jullie dit trouwens... Normaal gezien moet je meer plassen als je zwanger bent... Ik plas juist minder!
    Normaal moet ik echt meteen heen zodra ik voel dat ik plassen moet en nu echt niet...

En met mijn ontlasting... tzijn net stenen... Zucht..

@Yvonnee - Wat super dat je nog zwanger bent...! Maar als het nog zo klein is... is het dan niet even verstandig om ook even bloed te prikken? Ik hoop voor je dat je vrijdag een veel betere echo zult krijgen meid!

Zodra je weer op de lijst wilt... geef je de gegevens dan even per pb door aan me?

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Wishgirl,

Ik was ook echt aan het leven naar de eerste echo haha, maar nu ik die gehad heb gaat de tijd nog steeds niet sneller en leef ik weer naar de 12 weken.....

Dat van die ontlasting heb ik ook erg last van al vanaf 4 weken zwanger. Heel veel drinken, kiwi's, pruimen en ik heb er ook nog eens lactulose bij dat het makkelijk glijdt :) :)

Rach, hoe voel je je vandaag meissie? Spannend hoor...nu wachten op de uitslag....Ik lag er gister ook al zo vroeg in, was inderdaad niets op TV, en ik lag al te slapen op de bank :) :)

Liefs Daffie

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh hihi... ik was dit bericht al kwijt... zie ik nu dat het eigenlijk in het verkeerde topic terecht gekomen is hihih... sorrie meiden...

maar wel herkenbaarheid dus...

12. hoi er is iets fout gegaan en mijn topic is samengevoegd met dit topic. nouja, nu zijn jullie echt helemaal op de hoogte van mij :)
    ik open ff een nieuw topic :D

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Sorry Rach! ;)

14. en hier is de lijst weer :)

Angelbaby: 2e IVF poging mislukt. Nu eerst van de zomervakantie genieten en op zijn vroegst in aug. beginnen met IVF3. (waarschijnlijk zelfs pas september)
    Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen!
    Beeb: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Dagmar1974: Na 1e ICSI zwanger, helaas mk bij 6 wk., vanaf aug. start 2e ICSI
    Daffie76: 1e IVF mislukt, 1e ICSI ZWANGER
    Debje1976: bezig met 2e IVF 1-7 punctie, 4-7 TP, 17-7 bloedtest
    Diana26:1e IVF mislukt.
    Eef: 21-7 het grote IVF voorbereidingsgesprek EN hysteroscopie!!
    Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ...
    Essie: ZWANGER na 3de ICSI-poging
    Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI
    Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging
    Ginny: ZWANGER na 3de ICSI-poging - Hartje gestopt met 9 weken... - Nu bezig met 4e ICSI.
    Hope: Bijna starten met IVF poging 3, met PGD.
    Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008, ZWANGER
    Josien: 1e ICSI poging geëindigd in een miskraam, verstoorde hormoonhuishouding bij man ontdekt na 1e ICSI en doorverwezen naar internist
    Linda: 1e IVF
    Lisa: aangewezen op eiceldonatie
    Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus
    Mirjam1970: 1e ICSI mislukt, 31 mei start 2e ICSI
    Miss Daantje: 13 april gestart met 1e IVF
    Mobius: eind maart start 2e ICSI
    Ooievaar 1e IVF
    Rach84: 2e poging start juni!
    SandraB: 2 juli cryo tp gehad, 17 juli bloedprikken
    Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging
    Vergo: start sept 5e icsi.
    Vietje: 1ste ICSI mislukt...
    Wishgirl: 1e IVF, zondag- en maandagmorgen testen
    Zuster Suus: zwanger na 1e IVF poging

Juli
    02: Rach84: echocontrole
    03: Rach84: start gonal F
    04: Lisa: gesprek om IVF met eiceldonatie te starten
    04: Linda: zwemmerstest voor IVF
    07: Vietje: evaluatiegesprek 1ste ICSI
    07: Wishgirl: testen
    09: Rach84: 1e FM
    13: Rach84: punctie
    14: Minou: testen!
    15: Diana26: nagesprek 1e IVF
    16: Josien: eerste afspraak Endocriene Ziekten, internist
    17: Debje1976: bloedtest + uitslag
    17: SandraB: bloed prikken
    18: SandraB: uitslag bloed
    21: Eef: het grote IVF voorbereidingsgesprek EN hysteroscopie op 1 dag!
    22: Ginny: uitgangsecho 4e ICSI
    22: Wishgirl: 1e echo
    31: Caruli: evaluatie over start 3e IVF

Augustus
    12: Linda: beleidsgesprek
    Dagmar: start 2e ICSI
    Caruli: start 3e IVF
    26: Vergo: uitgangsecho
    28: Lisa: nieuw schema opstarten voor IVF met donorvriendinnetje

September
    2: Linda: info-avond + start 1e IVF
    8: Vergo: FM1

Zwanger!
    Essie76 na derde ICSI-poging (uitgeteld op 10 december 2008)
    Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008)
    Schaapie na derde ICSI-poging (uitgeteld op 27 januari 2009)
    Jootje78 na 2 ICSI (30 mei posi-test)
    Daffie76 na 1e ICSI (2 juni posi-test)
    Zuster Suus na 1e IVF (11 juni posi-test)
    Wishgirl na 1e IVF (6 juli posi-test)

15. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    nou snap helemaal niks meer van dit topic, maar goed.Dacht dat we op pagina 55 waren blijven steken haha, dacht al zohe er is vast iets heeeel erg gebeurt ofzo, maar dat valt dan gelukkig weer mee.

mooie score hoor rach!

gister zijn we bij de gyn tot de conclusie gekomen dat het de volgende keer icsi gaat worden bij ons.Van de 9 eicellen,maar 2 bevrucht was toch wel tegenvallend.Ga zodadelijk weer hcg laten prikken,omdat ik toch steeds lichte buikpijn heb wil ze zeker zijn dat alles weg is en dat er niks ergens achter gebleven is of dat me lichaam het even niet meer weet.Vrijdagmiddag hoor ik daar de uitslag van.
    Het kon volgens de gyn niet komen doordat er weer een eitje groeit en me eierstokken nog gevoelig zijn, want dat was nog te vroeg na een miskraam.

16. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hallo!
    Rach 12 eieren da's een hele doos vol! Goed zo!

Maarre, hoe zit dat met die ducktape geplakte buizen op de borstkas van je man?
    Of is dat een deel van je vlagen onder invloed van het roesje? ;)

Wij moeten nog beginnen, misschien moet ik mijn mannetje ook vast hierop voorbereiden, hihi!

Succes met die eitjes, en bevruchten en TP-en
    Eef

17. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @ rach las net pas, dat je schreef dat ik om extra pijnstilling kon vragen, maar ik heb dus juist totaal niks geen pijnstilling gehad, zelfs geen paracetemol od. want het infuusprikken hebben ze na 6 keer misprikken dus niet gedaan.
    hoe gaat het nu met je? rustig aan doen hoor.

18. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Zwangerschapstest was negatief dus de bloedtest straks zal ook wel negatief zijn, poging weer mislukt.

Ze zeggen toch altijd dat achter de wolken de zon schijnt, nou het duurt dan wel verdomd lang voordat de zon gaat schijnen hier.

19. @debje... wat een teleurstelling. sterkte! :cry:

@Eef, 'vroeger' (zo werd mij verteld) deden ze de buisjes in een kistje. maar het de gyn zei dat die niet precies op lichaamstemperatuur kon blijven, en dat ze daarom nu de buisjes op de buik van de man plakken.
    Omdat ik in een roes zat weet ik het niet meer precies, maar ik dacht dat ik iets zwarts zag met de buisjes erin, die een mevrouw voorzichtig van zijn buik aftrok. En mijn man keek zo: :|
    haha

@diana, ik kreeg al pijnstiliing, maar ik heb om extra pijnstilling gevraagd. ik had dat hier gelezen en mij gyn zei dat dat prima was. Ik kreeg een prik in mn bil en ik heb de punctie daarom niet bewust meegemaakt.
    je moet er zeker om vragen, het scheelt een hoop stress.

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Debje, soms vraag je je inderdaad af wanneer de zon gaat schijnen he....ben je ook al ongi, of nog niet...want dan is er nog hoop :(

Dikke knuffel Daffie

Deel Deze Pagina