@Caruli: Hoeveel moest jij de eerste keer spuiten dan? Ik begin met 150 E gonal F per keer ( en natuurlijk eerst de deca)
@Timonneke--> Spannend hoor, nu is het echt begonnen. Hoe voel je je? @Merel--> Je moet spuiten op een tijdstip dat jou het beste uitkomt en wat je niet kan vergeten. Ik haalde bijvoorbeeld de spuiten uit de koelkast om 20.00 uur (als GTST begon ) en spoot om 20.30 uur (GTST afgelopen, haha). Dan was de vloeistof niet meer zo koud. Ik ben ook begonnen met Decapeptyl en 150ie Gonal-F. Na de eerste controle bleken mijn bloedwaarden wat aan de hoge kant en moest de Gonal-F naar 75ie.
Dank je! hoe lang kunnen die spuiten uit de koelkast? Want dan kan je ze bijvoorbeeld ook meenemen, als je een keer weg moet ofzo?
Bij ons moet je gewoon komen dan maken ze een echo, deze vanmorgen gehad en bmmslijm ws behoorlijk dik dus het zit er wel aan te komen.Ik had het de vorige keer ook dus ik was er al op voorberijd, maar 5 jaar geleden had ik dat ook en toen bleek ik na nog een week extra spuiten zwanger te zijn,dus het is een dubbel gevoel. Ik ben er niet moe ofzo door merk wel dat ik pukkeltjes krijg en heb sinds een dag of 5 veel hoofdpijn.En hoewel de weegschaal gewoon 58 kilo blijft aangeven merk ik dat me buik dikker is.Vocht ofzo?
@merel ze kunnen een dagje uit de koelkast, maar ik deed ze dan altijd gewikkeld in een handdoek in een tas samen met een koelelement.Vond het toch een fijner idee(het was toen 30 graden). ps ik haal de spuit uit de koelkast en houdt hem een minuutje tussen duim en wijsvinger, daarna is hij op lichaamstemp en kan ik hem gelijk spuiten.(ik zie namelijk allemaal dames hier schrijven dat ze hem er een half uur uit de koelkast laten, nou dat heb ik 1 keer gedaan, was ik blij dat ik er al aan dacht hem eruit te halen kwam ik er na een uur achter..ohoh nou had ik hem wel ook in moeten spuiten
Haha Diana, dus voor GTST uit de koelkast halen en na GTST spuiten was nog niet zo'n slechte gewoonte. (Moest trouwens in het weekend ook goed opletten).
Ik heb een herinnering in m'n telefoon staan, om half zeven de spuit uit de koelkast halen en om zeven uur spuiten. Ik moet dus wel opletten als ik 's avond een keer niet thuis ben dat ik de spuit dan wel meeneem. Verder gaat hier het spuiten elke dag makkelijker alleen dus met de dag meer moe, gister sliep ik al om 21.30 uur. Wel gezellig dat zoveel meiden nu starten, gaan we een beetje samen. @dinana: ik hoop dat het snel komt kun je lekker verder!
merel: ik moet van het zh tussen 5 en 9 uur savonds spuiten meestal zit ik zo tussen 7 en 8uur ik moest de 1e en 2e ivf ook 150IE spuiten
@linda ik moet nu zowiezo of ik nu vanavond of over 4 dagen ongi wordt tot volg. week woensdag alleen deca spuiten, want bij ons willen ze zowiezo eerst een echo om te zien of lles rustig is eer je verder mag. Ik heb vandaag een hoofpijnvrije dag trouwens(ff afkloppen hihi)
Echt zo fijn dat we allemaal in de zelfde periode zitten. Ik ga vanavond mn eerste spuit zetten! Wilde eerst om tien uur beginnen, maar na het lezen van jullie berichten etc. heb ik toch maar besloten om half zeven te spuiten. Dat is wel het handigste! @ Caruli: Ik krijg nu alleen de zenuwen van evt overstimulatie. Wij hebben dezelfde leeftijd en ik heb ergens gelezen dat je tot je 35e eerder last hebt van overstimulatie. Maar jij had daar de 1e keer dus geen last van en de 2e keer bij dezelfde hoeveelheid wel. Dus ik ga me er maar niet te druk over maken. Helpt waarschijnlijk niks. Ik vind jullie allemaal wel stoer hoor!
merel: probeer je idd niet druk te maken hoor ik had bij de 1e veel eiblaasjes en bij de 2e is het doorgeslagen tot een overstimulatie het ging behoorlijk snel. en onverwacht maar goed nu houden ze me extra goed in de gaten en moet ik om de dag naar het zh heel veel succes meid, hopelijk heb je aan 1 poging genoeg
Hey meiden, ik pak de spuit en ga direct spuiten heb ik altijd al gedaan en ik prik om elf uur s'avonds dit is geen probleem. Dit in verband met mn werk anders moet ik op mn werk spuiten en dat vindt ik heel vervelend. Vandaag 2e fm gehad en het gaat erg goed, er zitten er al twee van 13 en 11 en verder veel kleintjes van 6,8 en 10. Dus alles geleidelijk. We doen het rustig stimuleren en waarschijnlijk volgende week vrijdag de punctie.
wat goed zeg vergo! hier nog geen ongi-tekenen, ik hou er maar rekening mee dat ik wat langer alleen deca moet spuiten maar de komende dagen kan er natuurlijk nog vanalles veranderen.
Goedemorgen Dames! Eerste spuit gisteren viel 100% mee! Ben benieuwd of ik ergens last van ga krijgen, maar tot nu toe ben ik alleen maar erg opgelucht!
@verhop, volgens mij rond de 14 dagen maar het kan ook korter of langer zijn. @merel, fijn zeg, het gaat echt elke dag beter!
das idd wisselend bij de 1e ivf had ik na 16 dagen punctie en bij deze heb ik pas na 22 dagen de punctie en dan heb ik alleen over het gonalf spuiten, lucrin is wat langer
owww caruli,,lees ik dat goed? je krijgt een punctie? ik ga je effe zoeken.... ik spoot altijd 16 dagen glonal en dan punctie....